Het 6e concorde agreement

Gestart door Enzo, 18 augustus 2009 - 17:30:44

« vorige - volgende »

sloggerke

Citaat van: Jasper op 24 augustus 2009 - 13:09:07
Citaat van: Beco op 24 augustus 2009 - 09:17:59
Raar ze hebben zelf al een tijd geleden bevestigd dat ze zeker in de F1 blijven. Zou jammer zijn moesten ze alsnog opstappen, heb toch sympathie voor het team.

Dit is hun achtste jaar in de F1, ze zijn altijd het rijkste team op de grid geweest en ze hebben nog nooit wat gepresteerd. Je zou voor minder willen stoppen...

Dat zijn zo van die uitspraken waar ik het vliegend schijt van krijg he.
Dat ze de hele boel dan maar opdoeken en enkel met Ferrari en McLaren verder gaan. Net als de DTM maar twee merken heeft.
Je kan net zo goed zeggen dat het aantoont hoe verschrikkelijk moeilijk is om de absolute top te bereiken. Komende van nergens. Ask BMW...

Jasper

Je zult maar een autoconstructeur zijn en acht jaar lang 400 tot 450 miljoen dollar per jaar in een F1-team stoppen, en er dan niets voor terugkrijgen. Die 3 miljard (heb er wat afgetrokken omdat een deel van het geld uit sponsoring komt) hadden ze echt wel op een betere manier kunnen gebruiken. Ik zeg alleen maar hoe het is voor Toyota hoor, geen reden om het vliegend schijt te krijgen van de waarheid.

sloggerke

Fijn dat jij hun rekening nu ook al maakt...

Niks voor terugkrijgen...

Behoudens vergissing waren ze in 2006 of zo reeds 4de in het constructeurskampioenschap. (te lui om het op te zoeken)

Ja, natuurlijk 4de is niet eerste.... en enkel dat telt niet?

Maar "Mercedes" (om maar een voorbeeldje te noemen) had er 76 races voor nodig om in de punten te geraken... jaja.
Sommige dingen worden snel vergeten.


Jasper

Blijft overeind dat Toyota al een paar miljard kwijt is aan de F1. Bij hun debuut stond het in de planning om in 2005 het WK te winnen. Dan is een keer vierde worden inderdaad iets dat niet telt.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 24 augustus 2009 - 17:11:35
Je zult maar een autoconstructeur zijn en acht jaar lang 400 tot 450 miljoen dollar per jaar in een F1-team stoppen, en er dan niets voor terugkrijgen. Die 3 miljard (heb er wat afgetrokken omdat een deel van het geld uit sponsoring komt) hadden ze echt wel op een betere manier kunnen gebruiken.

Het komt van het marketing budget, dus uitgeven doen ze het toch. F1 is natuurlijk wel een enorm medium wat altijd publiciteit genereert, ook al win je niet. Ik denk dat het merk Toyota in Europa wel een veel sportiever imago heeft gekregen door deel te nemen aan F1.

Maar goed, je hebt gelijk dat er uiteindelijk natuurlijk wel eens wat gewonnen moet gaan worden om de uitgaven ook met harde resultaten te kunnen rechtvaardigen richting de achterban.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 25 augustus 2009 - 10:34:04
Citaat van: Jasper op 24 augustus 2009 - 17:11:35
Je zult maar een autoconstructeur zijn en acht jaar lang 400 tot 450 miljoen dollar per jaar in een F1-team stoppen, en er dan niets voor terugkrijgen. Die 3 miljard (heb er wat afgetrokken omdat een deel van het geld uit sponsoring komt) hadden ze echt wel op een betere manier kunnen gebruiken.

Het komt van het marketing budget, dus uitgeven doen ze het toch. F1 is natuurlijk wel een enorm medium wat altijd publiciteit genereert, ook al win je niet. Ik denk dat het merk Toyota in Europa wel een veel sportiever imago heeft gekregen door deel te nemen aan F1.

Maar goed, je hebt gelijk dat er uiteindelijk natuurlijk wel eens wat gewonnen moet gaan worden om de uitgaven ook met harde resultaten te kunnen rechtvaardigen richting de achterban.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Toyota stond nooit echt bekent als de sportieve auto, maar meer als de familie auto geloof ik. Maar aan de andere kant: Welk imago willen zij hebben? Winnen moet toch denk ik snel komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo


F_A_Diaz

Ieder merk heeft wel zijn sportieve types maar ik denk dat Toyota in Europa toch met name bekend stond als degelijke familie auto voordat ze in F1 gingen. Bij mij persoonlijk en ook mensen in mijn omgeving in ieder geval wel. In Amerika en Japan was dat wel anders maar daar deden ze dan ook veel meer aan autosport dan in Europa.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 25 augustus 2009 - 12:36:47
Ieder merk heeft wel zijn sportieve types maar ik denk dat Toyota in Europa toch met name bekend stond als degelijke familie auto voordat ze in F1 gingen. Bij mij persoonlijk en ook mensen in mijn omgeving in ieder geval wel. In Amerika en Japan was dat wel anders maar daar deden ze dan ook veel meer aan autosport dan in Europa.
Hoe stonden ze in America en Japan dan bekent. Volgens mij was het in Amerika grote benzine zuipende monsters.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Ze zijn al jaren actief in de Indycars, Nascar(dacht ik), CART in de tijd ook. of ze aanwezig zijn in de huidige IRL weet ik niet.
In Japan wordt veel gereden met de Supra en andere wagens.
Ze waren trouwens meer dan 10 actief in de WRC en de voorloper ervan met de corolla en de celica.

Jasper

Citaat van: F_A_Diaz op 25 augustus 2009 - 12:36:47
Ieder merk heeft wel zijn sportieve types maar ik denk dat Toyota in Europa toch met name bekend stond als degelijke familie auto voordat ze in F1 gingen.

Als je nu niets zou volgen van de F1, zou je dan überhaupt weten dat Toyota in de F1 zit? Ik denk het niet, je hoort er toch nooit iets van tenzij je een F1-site bezoekt.

scho0634

En bij de Toyota dealer staan vaak wel wat 'aandenkens'.

Jasper

Hmm, ze gebruiken het natuurlijk wel veel in hun reclames idd. Dan moet ik mijn vorige stelling een beetje herzien. ;)

F_A_Diaz

Inderdaad, F1 is onderdeel van hun reclame campagnes. Bovendien zijn er niet veel mensen in Europa die nooit een F1 race kijken en het niet een beetje volgen, dat wil zeggen, onder de potentiele klanten van Toyota.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 26 augustus 2009 - 10:26:16
Inderdaad, F1 is onderdeel van hun reclame campagnes. Bovendien zijn er niet veel mensen in Europa die nooit een F1 race kijken en het niet een beetje volgen, dat wil zeggen, onder de potentiele klanten van Toyota.
Wat versta jij onder niet veel mensen? En wat versta je onder nooit een race kijken? Ik denk dat er echt wel heel wat mensen zijn die nooit een race kijken. En 15 min kijken vind ik geen race f1 kijken. Zijn echt meer dan genoeg mensen die het echt helemaal niet volgen.
Trotse vader van Rosalie(L)