Diskwalificatie Renault

Gestart door lemans24uur, 27 juli 2009 - 14:17:23

« vorige - volgende »

lemans24uur

Het uitsluiten van Renault voor de volgende race in Valencia  is een extreem zware straf en moet worden teruggedraaid.  >:(

scho0634

Renault heeft het volledig aan zichzelf te wijten. Heeft Alonso en anderen in gevaar gebracht door nalatigheid.

Ben het er dus niet mee eens. Al had ik deze straf niet verwacht.

RadioActiveMan

Overdreven reactie in navolging van de gebeurtenissen rond Surtees en Massa. Het is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn dat er een wiel loskomt.

scho0634

Citaat van: Beco op 27 juli 2009 - 14:31:26
Overdreven reactie in navolging van de gebeurtenissen rond Surtees en Massa. Het is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn dat er een wiel loskomt.
Maar hopelijk wel de laatste keer dat dat gebeurt door nalatigheid.

Sept

Citaat van: Beco op 27 juli 2009 - 14:31:26
Overdreven reactie


Dus er moeten altijd slachtoffers vallen alvorens tegen iets wordt opgetreden?

Het was duidelijk bij het wegrijden van Alonso dat het wiel er niet goed opzat.. Er was dus maar 1 juiste beslissing mogelijk geweest van Renault: De wagen aan de kant.. Hebben ze nagelaten.. Terechte straf dus.
1991 - 2004 = 7

Tim C

Meer dan terecht, zeker als je de verklaring van de stewards leest:

Renault wist het, deed niks om de wagen op tijd te stoppen. Het zei zelfs niets tegen z'n rijder die dacht dat hij met een lekke band rondreed.

robbert

en naar het schijnt heeft alonso nog aan het team laten weten dat hij vermoed dat hij een lekke band had

McLaren_über_alles

Citaat van: Tim op 27 juli 2009 - 14:46:15
Meer dan terecht, zeker als je de verklaring van de stewards leest:

Renault wist het, deed niks om de wagen op tijd te stoppen. Het zei zelfs niets tegen z'n rijder die dacht dat hij met een lekke band rondreed.

De wagen stoppen omdat een wiel los zit??? Gewoon doorrijden naar de pits moet je dan doen en een nieuw wiel gaan halen zoals pakweg al 100 keer in het verleden gebeurd is... Het is erg wat er met die knaap gebeurd is, maar het is gewoon een ongeluk. Moet je vanaf nu ophangingen verbieden omdat er een stuk tegen Massa gevlogen is? En de toekomst vleugels verbieden omdat er een is afgebroken waar er een andere rijder is opgeknalt?? De Ferrari reed vorig jaar ook rond met een loshangende uitlaat (waar er al stukken afgevlogen waren wat dus ook zeer gevaarlijk is). Die zijn toch ook niet geschorst? Stop dat hypocriet gedoe toch eens en wees realistisch....
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Jasper

Citaat van: Tim op 27 juli 2009 - 14:46:15
Meer dan terecht, zeker als je de verklaring van de stewards leest:

Renault wist het, deed niks om de wagen op tijd te stoppen. Het zei zelfs niets tegen z'n rijder die dacht dat hij met een lekke band rondreed.

Ik vind dat maar flauw hoor. Een paar bochten later was het zo duidelijk dat dat wiel los zat, dat Alonso dat ook wel zag. Om op dat moment nog te zeggen "hé Fernando, je wiel zit los!!" zou ook maar een uitspraak voor Captain Obvious zijn...

_Makke_

Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:38:16
Citaat van: Tim op 27 juli 2009 - 14:46:15
Meer dan terecht, zeker als je de verklaring van de stewards leest:

Renault wist het, deed niks om de wagen op tijd te stoppen. Het zei zelfs niets tegen z'n rijder die dacht dat hij met een lekke band rondreed.

Ik vind dat maar flauw hoor. Een paar bochten later was het zo duidelijk dat dat wiel los zat, dat Alonso dat ook wel zag. Om op dat moment nog te zeggen "hé Fernando, je wiel zit los!!" zou ook maar een uitspraak voor Captain Obvious zijn...

Nja, dat zijn wiel niet vastzat wisten ze reeds van toen hij de pitlane aan het verlaten was. Toen hadden ze dat bij Renault meteen moeten melden bij de pitmuur, die op hun beurt Alonso moeten verwittigen. Nuja inderdaad, het kan niet echt lang geduurd hebben eer Alonso het zelf mocht doorhebben. Dan nog mogen ze dat imo melden aan Alonso.

F_A_Diaz

Citaat van: Beco op 27 juli 2009 - 14:31:26
Overdreven reactie in navolging van de gebeurtenissen rond Surtees en Massa. Het is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn dat er een wiel loskomt.


Ja overdreven reactie, er is maar 1 persoon van 18 jaar dood en 1 zwaargewond in het ziekenhuis door een soortgelijk iets....  ::)

Laten we niet vergeten dat er 8, 9 jaar geleden ook al twee marshalls zijn overleden nadat ze door een wiel geraakt zijn.

Het gaat er ook niet om dat er een wiel los komt, dat kan een keer gebeuren, het gaat erom dat Renault wist dat het wiel niet vast zat en toch de auto liet weggaan, de pits liet uitrijden en een complete ronde liet maken. Dat is heel want anders dan dat bij een crash een wiel los raakt.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 27 juli 2009 - 15:38:16
Citaat van: Tim op 27 juli 2009 - 14:46:15
Meer dan terecht, zeker als je de verklaring van de stewards leest:

Renault wist het, deed niks om de wagen op tijd te stoppen. Het zei zelfs niets tegen z'n rijder die dacht dat hij met een lekke band rondreed.

Ik vind dat maar flauw hoor. Een paar bochten later was het zo duidelijk dat dat wiel los zat, dat Alonso dat ook wel zag. Om op dat moment nog te zeggen "hé Fernando, je wiel zit los!!" zou ook maar een uitspraak voor Captain Obvious zijn...

Doordat die wielmoer kap er niet goed opzat krijg je enorme vibratie in dat wiel, wat vrijwel gelijk voelt aan een lekke band. Alonso was ook de gehele tijd in de veronderstelling dat hij een lekke band had. Hoe moet Alonso vanuit de auto zien dat de wielmoer er niet opzit?  ::)

Jij kan blijkbaar vanachter het stuur je velgen ook zien...?
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Had Alonso dan moeten stoppen in het midden van pitstraat en hadden ze hebben tenmidden van al dat pitstopgeweld achteruit moeten terugduwen?
Konden ze daarvoor weer bestraft worden waarschijnlijk.

F_A_Diaz

Dat zeg ik, ik weet ook niet of dat wel mag, dan had hij waarschijnlijk gewoon moeten stoppen, einde race.

Dat wist Renault dan ook waarschijnlijk en hebben ze hem daarom door laten rijden, zeer riskant beslissing die terecht zwaar gestrafd word.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Tim C

Hij had moeten stoppen op het einde van de pitstraat, en dan was Renault daar naartoe gegaan. Zie Massa in 2008 ;)

Daarna had hij zich aan de kant moeten zetten en opgeven.