Is brawn gp aan zijn zwanezang bezig?

Gestart door flupke3, 27 juli 2009 - 00:01:02

« vorige - volgende »

flupke3

Na een bijna verpletterende 1 e seizoenshelft lijkt Brawn gp het spoor bijster.
De achterstand van Red Bull slinkt en als ze geen fouten maken krijgt brawn gp
het nog ontzettend moeilijk om kampioen te worden.


RadioActiveMan

Citaat van: zeph op 27 juli 2009 - 00:03:57
http://www.encyclo.nl/begrip/zwanezang


http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=zwanenzang

Je moet op de juiste plaatsen zoeken en het mag dus wel gebruikt worden in deze context.

Ik denk het niet trouwens. Volgens mij moeten ze iets van die wagen dat ze er nadien pas hebben opgezet.

Folkert

Ik weet het eerlijk gezegd nog niet. Ziet er niet al te best uit de laatste races voor Brawn, maar dat kan ook van tijdelijke aard zijn. RBR had een grote stap gemaakt in Engeland, maar daar dichte veel mensen het toe aan het koude weer. Ferrari en Mclaren lijken iig in Hongarije te laten zien dat zij ook weer wat snelheid hebben gevonden ten opzichte van de RBR en Brawn. 
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Terwijl ook Williams en Toyota weer aansluiting hebben gevonden blijkbaar. Kan nog leuk worden.

flupke3

Dat vind ik dan spijtig want zo kan red bull moeilijker de tussenstand verkleinnen!
Mclaren en ferari maken geen kans meer en voor de spanning zie ik liever een
red bul winnen.In 2003 had ferrari ook problemen met de banden maar konden
ze het nog rechtzetten dus bij brawn moeten ze nog niet wanhopen trouwens.

meatball

Button zal dit jaar nog wel wk worden denk ik,maar het word veel moeilijker dan eerst gedacht ,wel raar dat alle teams verbeteren ondanks een testverbod,zouden er achterpoortjes zijn ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 27 juli 2009 - 20:23:48
Button zal dit jaar nog wel wk worden denk ik,maar het word veel moeilijker dan eerst gedacht ,wel raar dat alle teams verbeteren ondanks een testverbod,zouden er achterpoortjes zijn ?
wind tunnel testen is toch wel toegestaan?
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

In beperkte  mate of is dat pas volgend seizoen,?

scho0634

in beperkte mate is het toegestaan. Niet full size.

F_A_Diaz

Ze mogen slechts 1 tunnel, 8 uur per dag, 5 dagen per week gebruiken. De maximale windsnelheid is gelimiteerd op 50 meter per seconde en de schaalmodellen mogen niet groter zijn dan 60 %. Ze mogen de tunnel voor 15 runs per dag gebruiken met restrictie van 1 model per run.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

flupke3

Blijkbaar genoeg om de wagen te verbeteren en bij brawn hebben ze niks
verbeterd want die bandenslijtage kwam toch niet door het weer .

F_A_Diaz

Ik denk dat Brawn het probleem heeft dat hun updates juist averechts gewerkt hebben.

Daarnaast hebben van hun grootste huidige concurrenten, Ferrari, McLaren en Red Bull allemaal nog de mogelijkheid gehad om hun wagen te verbeteren met de nieuwe diffuser
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 28 juli 2009 - 13:53:18
Ik denk dat Brawn het probleem heeft dat hun updates juist averechts gewerkt hebben.

Dat denk ik niet, ze werkten alleen niet sterk genoeg. Ik weet het zelf ook nniet, maar volgens mij is het verschil tussen een wagen in het begin van het jaar en die op het einde van het jaar vaak vrij groot. Vooral dan bij de wagens die in het begin slecht en op het einde goed zijn. Als de rest nog grote stappen vind maar Brawn enkel kleine, dan zijn ze snel van absoluut p1, naar p10. Alles zit al heel het seizoen eigenlijk toch ontzettend dicht opeen, dus dan maakt 10 plaatsen niet zo ontzettend veel tijd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Mwoah goed, dat zeg ik toch ook?  ???
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."