Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: Schumi 2009 op 03 augustus 2009 - 18:35:42
Dat zijn wel tegenstrijdige verklaringen. Misschien heeft STR het maar bij 1 team gevraagd en direct ee njet gekregen? Bovendien is de situatie wel behoorlijk anders. STR kon Bourdais inzetten, Ferrari heeft daarentegen geen enkele rijder met ervaring klaarstaan. Nuja, zoals ik al zei, de regels zijn de regels dusja...

Zoiets leg je meteen voor bij de FOTA zou ik denken. Dus ik denk dat ze een gezamenlijke njet kregen. Ferrari had natuurlijk ook een testpiloot kunnen nemen (zoals FW ook zegt), die hebben al wel met de Ferrari gereden. Achja, dan zal het er voor Schumacher op aankomen om genoeg rondjes te rijden in de VT.

Eric

Wat een gezwans hier zeg... Frank Williams moet het hier ontgelden bij de Schumi aanhang omdat hij njet zegt tegen het "inrijden" van Schumi ....
Het staat in het reglement, punt uit... get over it.

Wat de reden ook is van FW maakt geen moer uit, het reglement is er en Williams kan er zich op beroepen om Schumi de test te ontzeggen, niks mis mee in mijn ogen.
Het zou zelfs niks uitmaken, Schumi weet maar al te goed hoe hij een wagen moeten besturen.

Folkert

Het is misschien een beetje flauw van FW, maar het is zijn recht. Waarom zou het reglement voor Ferrari moeten worden aan gepast? En trouwens, las hier of ergens ande vanrs al een argument: Het is maar 1 dag, dus wat is het probleem dat het niet mag?
Dat kan ook omgedraaid worden: Wat zou 1 dag testen voor Schumacher uit maken? Dan gaat hij toch vrijdag veel rijden?
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Ik hoop toch dat Massa snel zijn plaats weer inneemt,maar nu het seizoen toch verloren is vind ik het wel tof om Schumacher in Spa nog eens live aan het werk te zien.Echt top zal hij wel niet meer zijn maar een levende legende is hij zeker.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jasper

Citaat van: Schumi 2009 op 03 augustus 2009 - 18:03:04
Ik vind het een beetje vreemd van Williams. Hun argumenten doen eigenlijk niet echt ter zake. Dat de STR-rijder niet getest heeft, is omdat ze het niet gevraagd hebben, daaarnaast zeggen ze dat Ferrari een testrijder zou moeten inzetten omdat die ervaring hebben, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat de testrijders van Ferrari dit jaar al werk hebben verricht.

Dat is de verantwoordelijkheid van Ferrari. Elk team moet er rekening mee houden dat ze misschien op een bepaald punt iemand anders dan hun twee vaste piloten zullen moeten inzetten. Dat wisten ze ook toen ze akkoord gingen met het testverbod.

RadioActiveMan

Citaat van: Jasper op 03 augustus 2009 - 17:03:47
Als dat de reden was, zou Williams dat wel gezegd hebben. En dat hebben ze niet gezegd. De interpretatie van Beco hierboven, is gewoon verkeerd.

Blijkbaar toch niet dan. :)

Mijn beurt om een beetje de arrogante zelfingenomen zak uit te hangen.

Jasper

Ik nodig je toch uit om de verklaring van Williams opnieuw te lezen. Daarin staat niet dat de Red Bull-teams ook een uitzondering hadden aangevraagd, maar dat Alguersuari niet had getest omdat dat nu eenmaal de regels zijn.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 04 augustus 2009 - 00:02:17
Citaat van: Schumi 2009 op 03 augustus 2009 - 18:03:04
Ik vind het een beetje vreemd van Williams. Hun argumenten doen eigenlijk niet echt ter zake. Dat de STR-rijder niet getest heeft, is omdat ze het niet gevraagd hebben, daaarnaast zeggen ze dat Ferrari een testrijder zou moeten inzetten omdat die ervaring hebben, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren dat de testrijders van Ferrari dit jaar al werk hebben verricht.

Dat is de verantwoordelijkheid van Ferrari. Elk team moet er rekening mee houden dat ze misschien op een bepaald punt iemand anders dan hun twee vaste piloten zullen moeten inzetten. Dat wisten ze ook toen ze akkoord gingen met het testverbod.

Dat maakt in principe niet uit, die testcoureurs testen ook niet tijdens het seizoen. Ik vind best dat je in een situatie zoals dit een uitzondering kunt maken. Ferrari heeft er niet voor gekozen dat Massa uitviel, STR heeft wel zelf Bourdais eruit gegooid. Daarom hebben ze het ook niet eens gevraagd.

Die extra dag testen kan erg nuttig zijn voor Schumacher om even gewend te raken aan alle nieuwe systemen, slicks ect. Bovendien is de terugkeer van Schumacher een enorme impuls voor de F1 en dus ook voor Williams.

Maar goed, in principe heeft Frank Williams gelijk.

Aan de andere kant, wie zeg mij dat er toch niet stiekem door iemand van Ferrari een KERS unit in die F2007 geschroefd is. Ferrari is altijd zeer creatief geweest in het balanceren op het randje met dat soort dingen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Het implementeren van KERS in een bestaande wagen is echter geen werkje van een paar dagen...

Verstelbare voorvleugel is misschien al een grotere mogelijkheid maar ook daar zou ik mijn twijfels bij hebben.

RadioActiveMan

Uit de door mij in het vet gezette zin leid ik af dat die vraag er daadwerkelijk is geweest.
Het staat er niet letterlijk in ok, maar je kunt het toch wel tussen de lijnen lezen.
Als de teams Alguersuari de kans niet geven de wagen te testen wil dat zeggen dat die kans bestaan moet hebben. De enige manier waarop die kans er zou kunnen zijn geweest is als dit gevraagd zou zijn door Torro Rosso/Red Bull. Vanuit de andere teams zal die vraag niet komen natuurlijk.
Feit dat dit later ook werd bevestigd door Mateschitz bewijst dan mijn gelijk zeker
Citaat"We hebben gevraagd om Alguersuari te laten testen voor de Hongaarse Grand Prix en dat werd afgewezen, dus waarom zouden we een uitzondering maken voor een zevenvoudig wereldkampioen?" vroeg Mateschitz zich af.

Tim C

Hier is je probleem: lees dezelfde zin eens in het Engels (het origineel is altijd beter dan de rotzooi die slechte vertalers er van maken).

Het enige waar FW iets tegen had was dat het inging tegen de geest van de reglementen.

Laat ons ook een kat een kat noemen, als Williams niet met Ferrari aan het vechten was dan had FW hier totaal geen probleem van gemaakt.

Net gelezen dat Red Bull idd om een test had gevraagd, dat verandert de zaak natuurlijk. Logisch dat Ferrari geen uitzondering kreeg dan. (Dit viel evenwel niet af te lezen uit de oorspronkelijke test van FW.

scho0634

Tsja, ook RedBull en Renault houden het tegen. Ik zie ook al die ophef niet zo. Waarom zou MS perse moeten testen? Wat boeit het nou. Alguersuari had veel minder F1 ervaring en kende een prima debuut. Ik zou niet weten waarom MS met al zijn ervaring dan ineens een test nodig heeft.

Maar goed, iedereen heeft zijn eigen argumenten en juist daarom moet je ook niet de teams uitzonderingen laten maken. Je moet gewoon regels opstellen en daar moet men zich aan houden.

RadioActiveMan

Citaat van: Tim op 04 augustus 2009 - 08:16:17
Hier is je probleem: lees dezelfde zin eens in het Engels (het origineel is altijd beter dan de rotzooi die slechte vertalers er van maken).

Het enige waar FW iets tegen had was dat het inging tegen de geest van de reglementen.

Letterlijk op BBC.co.uk

In het Engels lijkt het mij trouwens nog meer duidelijk en heb diezelfde zin nog eens ff in het vet gezet voor jullie. Het lijk me dus niet aan slechte vertalers te liggen en ik heb zeker geen probleem buiten het feit dat hier weer een paar mensen zichzelf tot F1-brainiac hebben uitgeroepen.

CitaatWilliams say seven-time world champion Schumacher should not be given special dispensation, citing the recent arrival of 19-year-old rookie Jaime Alguersuari into F1 when he replaced Sebastien Bourdais for Toro Rosso. While we welcome Michael Schumacher back to F1, the fact is any form of in-season circuit testing is strictly prohibited, a regulation clearly laid out by the FIA and adhered to by all of the teams.
It was for this reason Alguersuari, who drove an F1 car for the first time in Hungary, did not have the opportunity to familiarise himself with the Toro Rosso before he made his race debut.
Williams sees no distinction between Alguersuari's situation and Schumacher's and feels any deviation from the rule would create a precedent for the future."
Williams also pointed out that Ferrari chose Schumacher over current test drivers Luca Badoer and Marc Gene, who have both tested the team's 2009 model.
In a similar situation, Williams would unhesitatingly use its current test driver.
For the sake of consistency and fairness, therefore, we oppose Ferrari's proposal to test ahead of the European Grand Prix.

FerrariMan

Citaat van: Eric op 03 augustus 2009 - 20:31:15
Wat een gezwans hier zeg... Frank Williams moet het hier ontgelden bij de Schumi aanhang omdat hij njet zegt tegen het "inrijden" van Schumi ....
Het staat in het reglement, punt uit... get over it.
Die 'Schumi-aanhang' bestaat uit nog geen handvol. Valt dus best mee, mijn inziens.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 04 augustus 2009 - 00:45:32
Het implementeren van KERS in een bestaande wagen is echter geen werkje van een paar dagen...

Verstelbare voorvleugel is misschien al een grotere mogelijkheid maar ook daar zou ik mijn twijfels bij hebben.
Net die 2 dingen lijken me van weinig belang om uit te testen, dat krijgt hij zo wel onder de knie. KERS is maar op een knopje drukken, de ingenieurs zullen wel uitvissen wanneer hij dat best doet. De verstelbare vleugel heb ik eigenlijk alleen nog maar door Brawn gebruikt zien worden, maar dan nog, ook dat is maar een hendeltje. De grip in de bochten en de remkracht zijn volgens mij meer van belang.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.