Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 01 augustus 2009 - 14:29:24
Hij zegt dan ook: de laatste 3 seizoenen. En die zijn: 2008, 2007 en 2006.
ok, foutje gemaakt dus. Dan moet het geen probleem zijn lijkt het me.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Schumi 2009 op 01 augustus 2009 - 14:10:06
Citaat van: Burorri op 01 augustus 2009 - 12:52:57
Velen (vooral MSC fans) verwachten direct een overwinning en dat Ferrari direct naar de top terug gaat(Wat ze al klein beetje weer zijn.)
Ik heb hier nog niemand gezien die dat van hem verwacht. Sommigen denken inderdaad wel dat hij Ferrari een boost zal geven, maar van een overwinning in de eerstvolgende GP's heb ik nog niets gelezen. Wie dat denkt, is naïef. Ik ga niet zeggen dat het niet mogelijk is, maar er vanuit gaan is niet slim.
e
Nee, hier gelukkig niet. Maar praatte meer over de rest van de wereld dan dit forum. Was misschien niet helemaal duidelijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Mja, je hebt ergens wel gelijk. Als ik de poll op GPUpdate zie, dan denkt 30% dat hij zijn eerste race zal winnen. Ik sluit het niet uit, je weet nooit hoe de wagen op een baan zal zijn en wat de evoluties zijn, maar er vanuit gaan, dat vind ik erg naïef.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Schumi 2009 op 01 augustus 2009 - 11:22:39
Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 10:59:34
Maar eigenlijk vind ik het sowieso onzinnig. Met toestemming van de teams is besloten om niet te testen, zonder uitzondering. Hou je daar dan aan. Maar nee, nu ineens is er toch weer een uitzondering gevraagd. Vind ik onzin, ja.
Je zegt er is geen probleem, maar toch maak je er een probleem van :) Wat wil je nu? ;) Je kan nooit op voorhand alle gevallen voorzien, vroeg of laat moet je toch ergens om uitzonderingen vragen, zoals hier.
Er is helemaal geen probleem hoor. Van mij mag ie testen. Maar kom nou niet in met argumenten als 'dit hadden je nooit kunnen voorzien'. Het is nou niet zo dat er nooit iemand gewond raakt en races moet missen.

Je had veel makkkelijker bijvoorbeeld dat in de regels kunnen omschrijven. Dat een rijder die moet invallen door blessures o.i.d., eenmalig mag gaan testen. Nu is het leuk en aardig, want Ferrari rijdt feitelijk om niets mee. Maar als we nu een keihard gevecht hadden tussen Mac en Ferrari dan had Mac gewoon kunnen zeggen: 'nee, mag niet.' Om de simpele reden dat ze er dan voordeel bij hebben. Zo sportief zijn ze nou eenmaal niet allemaal, niet als het ergens om gaat. Dat zou duidelijk zijn.

Nu is het zo van de FIA maakt een regel, maar als de teams het allemaal willen dan mag die gebroken worden. Ik vind dat een beetje kul. Dan wordt het vriendjespolitiek en willekeur.   

Wizard

Citaat van: FerrariMan op 01 augustus 2009 - 11:51:46
Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 10:59:34
Citaat van: Ferrari 2009 op 01 augustus 2009 - 10:46:45
Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 10:21:01
Tsja, ik snap de argumentatie. Maar er is natuurlijk ooit voor gekozen om niet tijdens het seizoen te testen, alle teams hebben daarmee ingestemd. Daar zijn geen uitzonderingen op gemaakt, zoals in geval van blessures of vervanging.
Omdat daar ofwel niet naar gevraagd is, ofwel niet toegestaan werd. Als de teams unaniem akkoord gaan, wat nodig is voor de test, wat is dan het probleem?
Er is geen probleem. Het enige dat ik bedoel te zeggen, is dat als Ferrari toestemming wordt verleend, STR ook toestemming zou moeten krijgen mits ze het zouden vragen.

Maar eigenlijk vind ik het sowieso onzinnig. Met toestemming van de teams is besloten om niet te testen, zonder uitzondering. Hou je daar dan aan. Maar nee, nu ineens is er toch weer een uitzondering gevraagd. Vind ik onzin, ja.

Als de teams besluiten dat hij een dag mag testen dan is er géén probleem en is dat géén onzin.
Het testverbod is er gekomen met een bepaald doel, kosten reduceren. Schumacher een dag laten testen voor een éénmalige comeback gaat niet in tegen de geest van dat akkoord.

Precies!

Wizard

Citaat van: 0634 op 26 juli 2009 - 11:33:57
Schumacher is geen optie. Alsof die zou willen in deze wagen. Voor Ferrari valt er toch niet veel te halen dit jaar en staat alles in het teken van 2010. Nu meer dan ooit. Dan kan een testrijder die 2 of 3 races prima overnemen, lijkt me.

Dus niet. ;)

Wizard

Citaat van: Jasper op 26 juli 2009 - 19:56:08
Het gaat trouwens misschien niet om veel races waarin Massa vervangen moet worden. De volgende race is pas over 4 weken. Spa is wel meteen de week daarna, maar als het herstel inderdaad 6 weken duurt, dan kan Massa in Italië alweer rijden.

Beetje voorbarig maar het kan. We zullen zien. Laat Schumacher maar eens aan de gang met die barrel. ;)

Wizard

Citaat van: ibileon op 27 juli 2009 - 13:23:26
Mijn voorspelling voor 2010 is dat er bij ferrari twee nieuwe gezichten gaan zijn  :-\
Laat ons hopen dat het voor massa nog goed komt ,maar zie hem eerlijk gezegd niet meer in een F1 bolide kruipen.
Ken zelf ook iemand die een zwaar moto ongeluk heeft gehad met schedelfraktuur en ondervind maar van 1 ding last en dat is het dragen van een helm :-\
Kan ook zijn dat dit van man tot man verschilt maar vrees voor z'n racecarriere

gokje voor 2010 alonso en hamilton  ;D

Never nooit niet. ;)

Wizard

Citaat van: Burorri op 28 juli 2009 - 20:34:53
Ik denk dat menig Schumacher fan flink op zijn neus zal kijken als Schumacher daadwerkelijk instapt. Dan is hij wel een van de grootste van de laatste jaren, ik denk dat hij alleen maar tegen zal vallen. Zoals ik ergens in de krant las zullen velen ook direct een overwinning van hem verwachten. Ik neem deze woorden direct terug mocht hij wel direct winnen(zonder geluk), maar die kans acht ik zeer klein.

Ferrari wint nu ook niet, dus ga ik er niet vanuit dat ze met Schumacher zullen domineren. Valt Schumacher daardoor tegen? In mijn ogen niet. Wat Schumacher doet onderstreept mijn mening over zijn loyaliteit. Geweldige gozert! Tevens heeft Schumacher getest en noteerde leuke tijden en kon deze vrijwel constant draaien!

Wizard

Citaat van: 0634 op 01 augustus 2009 - 15:58:48
Er is helemaal geen probleem hoor. Van mij mag ie testen. Maar kom nou niet in met argumenten als 'dit hadden je nooit kunnen voorzien'. Het is nou niet zo dat er nooit iemand gewond raakt en races moet missen.

Dat niet, maar het is niet allerdaags dat een oud-coureur weer plotsklaps instapt. In het verleden geen punt, nu inwezelijke onmogelijk door de testrestrictie. Sportief dat FOTA en de teams
Schumacher de kans geven, even te laten wennen aan de nieuwe bolides.
Ik zie het probleem niet om eerlijk te zijn.

Citaat
Nu is het zo van de FIA maakt een regel, maar als de teams het allemaal willen dan mag die gebroken worden. Ik vind dat een beetje kul. Dan wordt het vriendjespolitiek en willekeur.   

Hoezo vriendjespolitiek? De concurentie keurt goed dat Schumacher 1 dag instapt, niks vriendjespolitiek maar een sportief gebaar. Ik snap niet waarom je de drama-queen uithangt.

scho0634

Ik heb net uitgelegd wat ik ermee bedoelde. Ik had kritiek op de regel, niet op Ferrari. Stomtoevallig het deel dat jij precies niet meequote.

Ik ga dat niet weer doen. Voor je het weet hang ik weer de drama-queen uit.

Maar misschien pak je die quote er over een dag of 5,6 weer bij, als die niet meer actueel is.

Wizard

Ah. Inhoudelijk reageren is er niet bij? Prima.

Ontopic maar weer.

scho0634

#222
Als jij ervoor kiest het deel waar ik het uitleg niet wil lezen, prima. Maar zeg dan niet dat ik niet inhoudelijk reageer. Ik ga het alleen niet twee keer schrijven.

Dit was mijn argumentatie waarom ik die regel onlogisch vind:

CitaatJe had veel makkkelijker bijvoorbeeld dat in de regels kunnen omschrijven. Dat een rijder die moet invallen door blessures o.i.d., eenmalig mag gaan testen. Nu is het leuk en aardig, want Ferrari rijdt feitelijk om niets mee. Maar als we nu een keihard gevecht hadden tussen Mac en Ferrari dan had Mac gewoon kunnen zeggen: 'nee, mag niet.' Om de simpele reden dat ze er dan voordeel bij hebben. Zo sportief zijn ze nou eenmaal niet allemaal, niet als het ergens om gaat. Dat zou duidelijk zijn.

Lijkt mij voldoende. Zeker als je in ogenschouw neemt dat Ferrari recent nog aandrong op transparante regelsgevingen. Ik zie niet in waarom ik dat nog een keer moet posten maar dan in andere woorden ofzo?

flupke3

Het grootste probleem voor schumi wordt dat hij om
zijn competitiegewicht van 2006 te halen 50.000 calorieen
moet kwijtspelen op amper 3 weken tijd en dat is onmogelijk
zonder aan spierkracht in te leveren.Zijn bijzondere techniek
is dan weer een pluspunt.

robbert

ik heb toch nergens gelezen dat Torro Rosso gevraagd heeft om die nieuwe rijder te laten testen, dus er moet daar geen problemen van gemaakt worden, waarom schumacher dan wel test.
Ik vind ook wie zegt dat schumacher direct zal winnen ongelooflijk naïef is. Als je 3jaar niet in de f1 geracet hebt, dan is het onmogelijk om opeens bij je eerste wedstrijd al te winnen in een auto die heel het seizoen niet kon strijden om de overwinning. Ik zie hem wel strijden om een podiumplaats in Valencia, maar een overwinning sluit ik dit jaar uit