Wie vervangt Felipe Massa?

Gestart door Tim C, 25 juli 2009 - 18:24:15

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: sloggerke op 30 juli 2009 - 12:10:03
Herinner u Adelaide 1994: Senna moest vervangen worden (voor zover zoiets gaat). De laatste race van het jaar. Nigel Mansell, altoen 41 jaar, trad op als vervanger bij Williams. Damon Hill en ene M.Schumacher reden om de titel. Mansell, vier races eerder nog te dik om in zijn cockpit te passen, won de race...


Moet je er wel bij vermelden dat Hill en Schumacher die race uitvielen, nu doe je net alsof Mansell hen versloeg op de baan.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Ondertussen draait Schumacher zich warm in de Ferrari van 2007.
Kwestie van al een beetje voeling te krijgen zegt hij. Gelijk heeft ie, en als het niet is om voeling te krijgen dan zou ik het gewoon voor de fun doen.  :)

F_A_Diaz

Je kan natuurlijk aan de banden wennen, ik ga er even vanuit dat hij wel de slicks van 2009 mag gebruiken.

Ferrari zal alles bij elkaar Schumi wel een weekje laten rijden denk ik. De FIA zal wel een oogje toeknijpen gezien de positieve impuls voor de F1.

En als hij met een 2007 auto rijdt is er geen aanwijsbaar voordeel maar STR zal wel sputteren denk ik, aangezien die Algu dat niet mocht.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

RadioActiveMan

Schumacher mocht ook niet testen met een wagen van 2008. Misschien is het dat wat er scheelde bij Alguersuari? Hebben ze daar in het begin van het seizoen 2008 geen wagen van 2007 gebruikt?

Ferrari 2010

Citaat van: F_A_Diaz op 31 juli 2009 - 13:06:22
Je kan natuurlijk aan de banden wennen, ik ga er even vanuit dat hij wel de slicks van 2009 mag gebruiken.

Ferrari zal alles bij elkaar Schumi wel een weekje laten rijden denk ik. De FIA zal wel een oogje toeknijpen gezien de positieve impuls voor de F1.

En als hij met een 2007 auto rijdt is er geen aanwijsbaar voordeel maar STR zal wel sputteren denk ik, aangezien die Algu dat niet mocht.
Mocht hij ook niet met oudere wagens testen? Misschien dat omdat ze nog eigendom zijn van het team? Schumacher kan Ferrari aanspreken, een aantal wagens zullen wel van het team verkocht zijn aan het merk ofzo. Anyway, via één of andere constructie geraakt Schumi altijd wel aan een wagen geraken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

De Morgen Fail

De foto is slechts 10 jaar oud, een gemakkelijke vergissing...

Ferrari 2010

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Behoorlijk dom, duidelijk niet gepost door iemand met verstand van F1 :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

Dat testverbod is dat niet geldig voor f1 wagens van vorige jaren?
Blijkbaar niet want het is ook niet echt testen op mugelllo wat hij gaat doen.
Enkel cheken of hij het nog in de oude auto kan.

_Makke_

Schumacher mag van de FOTA 1 dag testen met de wagen van dit seizoen. Zodat hij aan de wagen kan wennen. Als ook Williams en Force India akkoord gaan, kan hij voor hij van start gaat in Valencia toch eens in de bolide van dit jaar kruipen.

gloudiesaurus

Schumacher heeft op slicks uit het GP2-kampioenschap gereden, geen F1 dus...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Waarom mag Schumi dit wel en Alguersuari niet?

robbert

Citaat van: Jasper op 01 augustus 2009 - 03:38:48
Waarom mag Schumi dit wel en Alguersuari niet?

Mss omdat Torro Rosso het niet heeft aangevraagd

Martin

Massa vliegt maandag naar huis

Felipe Massa zal aanstaande maandag naar zijn thuisland Brazilië worden gevlogen. Zijn persoonlijke arts Dino Altman zei vandaag dat de coureur het "heel goed maakt. Hij herstelt steeds beter, vandaar dat we hebben besloten dat hij maandag naar huis kan."
Volgens Altmann zal Massa zeker terugkeren in de Formule 1, maar is er geen tijdschema gemaakt op welke termijn dat zal gebeuren.


Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 01 augustus 2009 - 07:12:17
Citaat van: Jasper op 01 augustus 2009 - 03:38:48
Waarom mag Schumi dit wel en Alguersuari niet?

Mss omdat Torro Rosso het niet heeft aangevraagd
Lijkt me ook. Het mag niet volgens de regels, maar elke regel in de F1 is omzeilbaar als alle teams toestemmen. Ferrari zou nu zeker geen toestemming krijgen als er teams tegen een test van Alguersuari waren. Daarnaast is er wel een klein verscchil: STR had een piloot met voldoende ervaring (Bourdais) die nog steeds kon racen. Ferrari heeft dit niet. Ja, de testrijders, maar dat is ook al weeral maanden geleden dat die er echt in hebben gereden, en zelfs toen hebben de vaste rijders het grote werk gedaan.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

#194
Citaat van: Jasper op 01 augustus 2009 - 03:38:48
Waarom mag Schumi dit wel en Alguersuari niet?
Ferrari vroeg toelating aan de teams en de FIA, en er is kan dat dit toestaan. (Al zie ik nog nergens een bevestiging, maar enkel Williams en Force India zouden het nog kunnen verhinderen.)

Ik denk dat het verschil tussen het scenario met MS en Alguersuari ligt in het feit dat Toro Rosso er zelf voor gekozen heeft om hun piloot te vervangen terwijl men bij Ferrari verplicht was door de omstandigheden.

Repliek van sommigen is dan dat Ferrari ook kon kiezen voor iemand met ervaring in de F60 maar realistisch gezien is er niet echt iemand.
Badoer en Gene hebben volgens mij dit seizoen zelfs nog niet eens getest met die wagen.