F2 ongeluk coureur geraakt door losgeraakt wiel

Gestart door WeezyAveli, 19 juli 2009 - 19:54:37

« vorige - volgende »

WeezyAveli

F2 race in Brands Hatch.

Herty Surtees wordt geraakt door een losgeraakt wiel recht op z'n helm.

Ziet er vrij ernstig uit...

Ferrari 2010

Inderdaad vrij ernstig, dit laat nog maar eens zien waarom het zo belangrijk is dat die wielen goed vast hangen. Zelfs in de F1 heb ik de laatste tijd nog wielen zien loskomen, terwijl dat toch niet meer mocht kunnen? Hopelijk komt alles in orde met Surtees, aangezien de band waarschijnlijk niet de helm heeft geraakt onder een hoek waarmee hij aan de andere kant tegen de wagen zat, veronderstel ik dat hij door de band met zijn helm tegen de zijkant is gesmakt, dat kan niet gezond zijn, bewusteloos was hij alleszins zeker. Hopelijk komt alles goed!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

Als de wagen uitrolt zie je dat waar de coureur z'n hoofd tegen leunt los zit, ik denk dat we wel kunnen zeggen dat de klap vrij hard is aangekomen.
Ook kan je zien dat hij nog steeds vol het gaspedaal in houdt, het rechter achterwiel spint nog steeds dus hij was zowiezo bewusteloos.

Wat ook opvallend is was dat z'n vizier openstond, dit zou komen door de impact van het wiel.  :-\

gloudiesaurus

Tsjah bij de Formule 1 heb je die kabels maar het probleem is dat de krachten soms te groot zijn die vrij komen...het zou dus ook gewoon in de F1 kunnen gebeuren...

Hij was iig. niet bij kennis en het inhouden van het gaspedaal zit er ernstig uit. Laten we het beste ervan hopen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Schumivill

CitaatHenry Surtees, the son of 1964 Formula 1 world champion John Surtees, has died following an accident in a Formula 2 race at Brands Hatch on Sunday.

bron: autosport.com

:'(,had er al een slecht gevoel over toen ik de beelden zag...

Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

Tim C

Ik heb de link verwijderd, mensen die de beelden willen zien kunnen ze zelf wel vinden.

KVDracer

Dit is echt erg voor de autosport. Om het leven komen door een banaal ongeluk met een losgekomen wiel. Ik denk dat niemand er ooit aan gedacht heeft dat dit zou kunnen gebeuren. Ze zullen nu de stalen kabels wel in iedere open wiel klasse verplichten. RIP

Ferrari 2010

Citaat van: Schumivill op 19 juli 2009 - 22:33:14
CitaatHenry Surtees, the son of 1964 Formula 1 world champion John Surtees, has died following an accident in a Formula 2 race at Brands Hatch on Sunday.

bron: autosport.com

:'(,had er al een slecht gevoel over toen ik de beelden zag...


De beelden zagen er inderdaad heel slecht uit, ik vreesde ook het ergste. Dit had even goed in de F1 kunnen gebeuren of eender welke andere klasse met open cockpits. Zonde! Vooral hoe het gebeurd is, is zo bizar. Surtees kon hier gewoonweg niets aan doen; probeer zoiets maar eens te ontwijken, waarschijnlijk had hij de band niet eens zien komen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

SDG

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 juli 2009 - 13:29:34
Citaat van: Schumivill op 19 juli 2009 - 22:33:14
CitaatHenry Surtees, the son of 1964 Formula 1 world champion John Surtees, has died following an accident in a Formula 2 race at Brands Hatch on Sunday.

bron: autosport.com

:'(,had er al een slecht gevoel over toen ik de beelden zag...


De beelden zagen er inderdaad heel slecht uit, ik vreesde ook het ergste. Dit had even goed in de F1 kunnen gebeuren of eender welke andere klasse met open cockpits. Zonde! Vooral hoe het gebeurd is, is zo bizar. Surtees kon hier gewoonweg niets aan doen; probeer zoiets maar eens te ontwijken, waarschijnlijk had hij de band niet eens zien komen...

Heb het ongeluk ook op TV gezien. Dit is inderdaad een geval van wel heel brute pech: het wiel van de auto van Clarke kaatste terug de baan op en landde pardoes op het hoofd van Surtees toen die eraan kwam. Laat hem daar een fractie van een seconde vroeger of later passeren en er was niets gebeurd.

Martin

Citaat van: Tim op 19 juli 2009 - 22:45:57
Ik heb de link verwijderd, mensen die de beelden willen zien kunnen ze zelf wel vinden.

Mag ik vragen waarom je de realiteit negeerd? Het is gebeurd, jammer genoeg.
Maar om een link te verwijderen is voor mij het zelfde als ontkennen.
De beelden staan ook gewoon op de site's van de dagbladen in Nederland.
En hier mag het niet, vreemd.

gloudiesaurus

Ik lees net dat de auto door Williams is ontwikkelt volgens de Formule 1 - reglementen van 2006... kabels zitten helaas niet aan de wielen. Maar of dat geholpen had, in de Formule 1 stuitert ook nog wel eens wieletje over het circuit. Zonde van die jonge jongen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tim C

Citaat van: Martin op 20 juli 2009 - 22:15:27
Mag ik vragen waarom je de realiteit negeerd? Het is gebeurd, jammer genoeg.
Maar om een link te verwijderen is voor mij het zelfde als ontkennen.
De beelden staan ook gewoon op de site's van de dagbladen in Nederland.
En hier mag het niet, vreemd.
Omdat de beelden zo gemakkelijk te vinden zijn, dat een link hier niet noodzakelijk is.

Beetje dezelfde categorie als de vele onthoofdingen vroeger, die werden toen ook weg gehaald.

Het niveau van het gemiddelde Nederlandse dagblad is dan ook even bedenkelijk.

Noem het de slechte smaak terug dringen.

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2009 - 22:36:49
Ik lees net dat de auto door Williams is ontwikkelt volgens de Formule 1 - reglementen van 2006... kabels zitten helaas niet aan de wielen. Maar of dat geholpen had, in de Formule 1 stuitert ook nog wel eens wieletje over het circuit. Zonde van die jonge jongen...
Technisch gezien had dat geholpen, want die kabel had dan ook nog moeten afbreken, waardoor er krachten zouden zijn ontstaan en het wiel anders zou zijn weggevlogen :) Maar dan zou het misschien iemand anders hebben geraakt, of dan zou een andere keer een wiel iemand hebben geraakt :) Als de kabel het had gehouden, wat zelfs in de F1 niet steeds gebeurt, zou het niet zijn gebeurt, maarja... Gewoon dikke pech, kon iedereen overkomen.

Over het filmpje, er zijn veel gruwelijkere filmpjes, maar het is dodelijk en de regel hier was toch steeds dat dodelijke beelden niet getoond worden. Hoewel ik het eerst ook raar vond dat Tim het verwijderde, begrijp ik het volkomen, je moet de lijn doortrekken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

#13
Citaat van: Ferrari 2009 op 21 juli 2009 - 10:05:15
Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2009 - 22:36:49
Ik lees net dat de auto door Williams is ontwikkelt volgens de Formule 1 - reglementen van 2006... kabels zitten helaas niet aan de wielen. Maar of dat geholpen had, in de Formule 1 stuitert ook nog wel eens wieletje over het circuit. Zonde van die jonge jongen...
Technisch gezien had dat geholpen, want die kabel had dan ook nog moeten afbreken, waardoor er krachten zouden zijn ontstaan en het wiel anders zou zijn weggevlogen :) Maar dan zou het misschien iemand anders hebben geraakt, of dan zou een andere keer een wiel iemand hebben geraakt :) Als de kabel het had gehouden, wat zelfs in de F1 niet steeds gebeurt, zou het niet zijn gebeurt, maarja... Gewoon dikke pech, kon iedereen overkomen.

Over het filmpje, er zijn veel gruwelijkere filmpjes, maar het is dodelijk en de regel hier was toch steeds dat dodelijke beelden niet getoond worden. Hoewel ik het eerst ook raar vond dat Tim het verwijderde, begrijp ik het volkomen, je moet de lijn doortrekken.

De wagens in de Formula 2 series zijn idd ontworpen door Williams, maar ze voldoen aan de strenge eisen die ook gelden in de F1.
Dit oa de chassis volgens de regelementen van 2005, verbeterde coureur bescherming door verhoogde cockpit rand en de wielen zijn bovendien wel verbonden met zylondraden.
Dit zijn de zelfde draden die gebruikt worden in de F1 en Indy.

Ferrari 2010

Dus de impact was gewoon te groot voor die kabels. Achja, wat maakt het uit, het blijft een klein accidentje met grote gevolgen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.