Hongaarse GP

Gestart door gloudiesaurus, 16 juli 2009 - 21:31:46

« vorige - volgende »

Doefie

Mij lijkt het, gebaseerd op de foto's, dat het onderdeel tegen de bevestiging van zijn vizier is gevlogen en daarvan een onderdeel door de helm naar binnen heeft geduwd. Lijkt mij anders vrij bizar om zo'n wonde te krijgen, zeker omdat de vizieren om een millimeter ofzo na toe zijn. Op de foto is ook duidelijk te zien dat Massa bij bewustzijn was, alleen op de moment net na de impact serieus groggy :)

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 juli 2009 - 16:53:31Zoals men op BBC ook al zich afvroeg, hoe kan zoiets zo lang blijven rondbotsen? Tenzij het een kilometer de lucht in gekatapulteerd is, is dit toch zeer onwaarschijnlijk. Het zijn de feiten uiteraard, maar zeer bizar.

Het is een veer, die dingen zijn nu eenmaal...veerkrachtig. :P

Tim C

Best. Reply. Ever.  ;D

Niels_

Toen ik naar de kwalificaties keek en ineens in beeld kwam dacht ik: "Er steekt er 1 in de banden en het is toch weer een Ferrari" :P Maar toen ze de herhaling lieten zien en ik Massa gewoon rechtdoor zou gaan wist ik meteen dat het niet normaal was. Ik had ook meteen gezien dat hij gas en rem beiden induwde. Toen ik ook het brokstuk dacht schoot meteen Henry Surtees door mijn gedachte. Maar toen Massa op die brancard lag en bewoog dacht ik wel dat het ok was. Niet echt dus.

We waren hem nog bijna kwijt, onze Felipe. :o

flupke3

Zelf zag ik zijn hoofd niet bewegen en vreesde meteen dat het wel
eens heel ernstig was.

scho0634

Ik kan nooit zoveel medische conclusies trekken uit tv beelden. Ik wacht altijd op de berichten die tot ons komen. Helaas hoor je vaak meerdere berichten die elkaar tegenspreken. Het zij zo.

Over de race: Leuk dat Alonso pole pakt, maar als hij zo vroeg naar binnen moet verneukt hij zijn race ermee. Dan val je terug tot in het middenveld en mag je in Hongarije aan een inhaalrace beginnen. Ik snap dat soort tactieken nooit zo goed eigenlijk.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 26 juli 2009 - 00:42:00
Citaat van: Ferrari 2009 op 25 juli 2009 - 16:53:31Zoals men op BBC ook al zich afvroeg, hoe kan zoiets zo lang blijven rondbotsen? Tenzij het een kilometer de lucht in gekatapulteerd is, is dit toch zeer onwaarschijnlijk. Het zijn de feiten uiteraard, maar zeer bizar.

Het is een veer, die dingen zijn nu eenmaal...veerkrachtig. :P
Grappig antwoord Jasper, maar helaas geen bevredigend antwoord :)

@0634: dat vraag ik me ook af. Je kan zoveel zeggen dat de pole de jouwe zal zijn, maar als je dan niet voor de overwinning kan meedoen, wat zal je er dan aan hebben? Of hoopt hij op die 15 laps zoveel uit te lopen dat hij er weer voor zit? ;D ;D Het zou me overigens niet onrealistisch lijken dat Alonso voor een 3-stopper gaat, en zo hoopt uiteindelijk vooraan uit te komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

Volgens mij is dit gewoon proberen om publiciteit
te behalen al kan ik me moeilijk voorstellen dat hij
het podium haalt met 3 pitsstops.

Ferrari 2010

Citaat van: flupke3 op 26 juli 2009 - 10:31:39
Volgens mij is dit gewoon proberen om publiciteit
te behalen al kan ik me moeilijk voorstellen dat hij
het podium haalt met 3 pitsstops.
Zolang hij met 3 stops en een lichte kwali verder komt dan met 2 stops en 10de starten, is het de moeite hé :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Niels_

Met 3 pistops in Hongarije? Ik wil het wel zien...

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2009 op 26 juli 2009 - 11:42:32
Citaat van: flupke3 op 26 juli 2009 - 10:31:39
Volgens mij is dit gewoon proberen om publiciteit
te behalen al kan ik me moeilijk voorstellen dat hij
het podium haalt met 3 pitsstops.
Zolang hij met 3 stops en een lichte kwali verder komt dan met 2 stops en 10de starten, is het de moeite hé :)

Daarenboven heb je in Hongarije een lastig parcours om voorbij te steken. Als hij de KERS wagens achter hem kan houden dan kan hij er snelle rondjes uitpersen zonder dat hij wordt opgehouden. Als je verder in het pak start loop je het risico lange tijd vast te zitten achter een voorligger. Op die manier kan je dus met wat geluk een beter resultaat behalen dan wanneer je met een 'normale" benzinelading start.

Folkert

#86
Wat een start. Raikkonen weer lekker fell en aanvallend. Mooie actie van Hamilton. Met KERS Buiten om. En hij is nog snel ook.

Brawn lijkt toch in een dip te komen, 3 races achter elkaar toch echt niet de pace.
En Kimi is onder investigation. Vond zijn actie nou niet echt strafwaardig. 

Alonso heeft een probleem.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Als ze Kimi nu bestraffen, dan zijn het de grootste idioten ter wereld. Dit is een race start, wat willen ze, dat iedereen mooi achter elkaar gaat blijven? Kent de raceleiding geen race-incident dan?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 26 juli 2009 - 14:20:13
Als ze Kimi nu bestraffen, dan zijn het de grootste idioten ter wereld. Dit is een race start, wat willen ze, dat iedereen mooi achter elkaar gaat blijven? Kent de raceleiding geen race-incident dan?
Webber werd toch ook bestraft? Niet dat ik het ermee eens bent maar consequent is het allemaal niet.


Folkert

#89
Wiel van Alonso is er af. Remember 2006?  Jammer, hij reed best aardig. volgens mij.


Maar wat zijn nu precies die wheelfarings?


@Ferrari_2009: Ben het met je eens, echter hebben ze Webber  ook gestraft vorige race. De FIA zit nu in slecht paket: als ze Kimi niet straffen gaat iedereen mekkeren dat Ferrari word bevoordeeld. Maar aan de andere kant, Webber was ook onterecht.



Dit vind ik nou eigenlijk gaaf: Hamilton rijd gewoon aan de leiding. Zouden ze eccht terug zijn?


Even andere vraag: mijn live timing doet het niet, weet iemand hoe je java of iets opnieuw kan instaleren?
Trotse vader van Rosalie(L)