Superleague formula

Gestart door gloudiesaurus, 07 juli 2009 - 23:20:24

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Nog mensen die dit volgen of races gaan bezoeken? Over 2 weken komen de bolides naar Zolder... :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jasper

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er mensen zijn die dit volgen. Of toch niet meer dan vijf. :P

Ferrari 2010

Ik zal er zaterdag aanwezig zijn vanwege de DSMEC, de rest neem ik er graag bij :D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Ik ga volgende week ook eens kijken voor de aardigheid.. Al neem ik de klasse om heel serieus te zijn niet echt serieus.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

cookie

Citaat van: Jasper op 08 juli 2009 - 06:44:44
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er mensen zijn die dit volgen. Of toch niet meer dan vijf. :P

Waarom niet? De races op Magny-cours waren fantastisch. Seizoen 1 was meestal saai, maar ik denk dat ze iets aan de wagens veranderd hebben want er werd veel meer ingehaald in de eerste races van seizoen 2. Heb alle races gezien, en ga zeker naar Zolder als het goed weer is. Samen met de A1GP is dit de enigste open wheel klasse die het waard is om te bekijken, in deze 2 klassen word er tenminste ingehaald en keihard gevochten, wat je in de F1, GP2, WSbR, F3 en alle andere single seater races nog amper ziet (tenzij het regent).

Omdat de media hier in Belgie nooit aandacht besteed aan A1 en superleague wil dat niet zeggen dat het geen goede klassen zijn.

Ferrari 2010

Blijft wel dat Jasper een punt heeft hé Cookie: veel meer dan de echte racefans gaat er in de lage landen niet naar kijken ;) De media besteedt er zoals je al zei geen aandacht aan, en voor zover ik Anderlecht fans ken, is er geen enkele die echt de prestaties van het team volgt. Ze weten dat er een racewagen is, sommigen hebben hem al eens van nabij gezien ergens bij een match of weet ik veel, maar daar stopt het ook. De ambitie om de grootste passies van mannen, voetbal en auto's, dichter bij elkaar te brengen, lijkt in België alleszins niet te lukken.

En eigenlijk ben ik blij dat hun doelstelling niet lukt. ik ben blij met de manier waarop raceweekends verlopen: rustig, vreedzaam, geen haat tussen fans. Uiteraard hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar de hooligans, laat die maar in de voetbalstadia!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juli 2009 - 20:13:10
En eigenlijk ben ik blij dat hun doelstelling niet lukt. ik ben blij met de manier waarop raceweekends verlopen: rustig, vreedzaam, geen haat tussen fans. Uiteraard hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar de hooligans, laat die maar in de voetbalstadia!

Die hooligans zijn dan ook een kleine minderheid en binnen de autosport wereld heb je geen echte clans zoals in het voetbal natuurlijk.
Mensen begrijpen ook dat deze raceklasse eigenlijk helemaal los staat van het hele voetbalgebeuren ondanks de vermelding van de voetbalteams.

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 09 juli 2009 - 08:36:37
Citaat van: Ferrari 2009 op 08 juli 2009 - 20:13:10
En eigenlijk ben ik blij dat hun doelstelling niet lukt. ik ben blij met de manier waarop raceweekends verlopen: rustig, vreedzaam, geen haat tussen fans. Uiteraard hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar de hooligans, laat die maar in de voetbalstadia!

Die hooligans zijn dan ook een kleine minderheid en binnen de autosport wereld heb je geen echte clans zoals in het voetbal natuurlijk.
Mensen begrijpen ook dat deze raceklasse eigenlijk helemaal los staat van het hele voetbalgebeuren ondanks de vermelding van de voetbalteams.
Het is inderdaad een kleine minderheid, maar ze verpesten het wel volledig, en dat is jammer. De raceklasse staat inderdaad behoorlijk los van de voetbalteams, hoewel ik wel veronderstel dat ze moeten betalen voor een wagen? Ik vind het een beetje vreemd dat de clubs dit doen, het kan toch niet anders dan een grote verliespost zijn?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Ze verpesten het voor de modale voetbalsupporter ja, maar vond de comment één die de voetbalsupporter nogal veralgemeend tot een ruziestoker en dat is natuurlijk helemaal niet zo.  ;)  Tgeenwoordig vinden die rellen ook nooit meer in de stadions plaats maar ergens in the middle of nowhere op een wei.
Ik heb altijd al gedacht dat het een bende lompe beesten is/was en nu krijg ik dus gelijk.

De voetbalteams lenen in principe alleen hun naam aan een team en moeten daarvoor niets betalen. Ik weet niet hoe het zit met de coureurslonen en contracten. Kan zijn dat die wel betaald worden door het voetbalteam. Aan de andere kant is een internationale raceklasse gemakkelijke reclame voor een voetbalteam. Je bereikt zo redelijk wat mensen die dan misschien wel een shirtje kopen van jou team en dat kan dan weer een welgekome bron van inkomsten zijn.

gloudiesaurus

het verdienmodel is zo dat de teams geld krijgen voor hun deelname... al denk ik niet dat het veel zal zijn :) en de coureurs zullen in de superleague ook wel geen bergen geld mee naar huis nemen...

Toch geloof ik niet in de serie, de gedachte was dat de voetbalfans naar de races zouden gaan maar dat gebeurd dus totaal niet...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Citaat van: gloudiesaurus op 09 juli 2009 - 23:07:07
het verdienmodel is zo dat de teams geld krijgen voor hun deelname... al denk ik niet dat het veel zal zijn :) en de coureurs zullen in de superleague ook wel geen bergen geld mee naar huis nemen...

Toch geloof ik niet in de serie, de gedachte was dat de voetbalfans naar de races zouden gaan maar dat gebeurd dus totaal niet...
Als de teams er niet voor moeten betalen of zelfs geld krijgen voor deelname, vind ik dat ze maar  weinig teams hebben :-\ En hoe denkt die klasse zichzelf dan te betalen? Het is geen F1 maar niets is gratis hé, een racewagenwagen met V12 kost nog steeds veel geld. En blijkt dat ze verleden jaar elk raceweekend een miljoen aan prijzengeld uitgaven. Er zal dus wel een rijke Arabier achter zitten die het als hobby ziet zeker? :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Ik weet niet precies wie er achter zit, en je moet eerst investeren voordat je geld kan verdienen he. Maar ik heb begrepen dat ze door de verkoop van televisierechten, inkomsten uit reclame etc. winst willen proberen te gaan maken. Een soort A1GP-verdienmodel dus maar dan voor voetbalteams... ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Ze proberen dus gewoonweg door de naam van de clubs te gebruiken, geld te verdienen? Slim gezien, en niemand wordt er slechter van :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Precies dat is een beetje de insteek, slim als het werkt ;) Vooralsnog is de binding van de fans van de clubs met het racen nog niet erg groot, dat zie je ook aan de circuits die vorig jaar nog grotendeels leeg bleven. In Zolder staat op zich wel een interessant programma op papier dus wie weet zijn hier meer fans...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Net terug, leuke dag gehad en veel leuke wagens gezien :) Enkel de Euroboss F1 stelde me wat teleur, ik had wat Foto's van de serie gezien met Ferrari F1's tussen, en die heb ik niet zien passeren :(
Het circuit was wel nog steeds grotendeels leeg, een groot deels sprak dan ook nog eens Hollands wat duidelijk maakt dat het genodigden/leden van de Nederlandse teams waren. Weinig écht publiek dus, wat toch zonde is, want vooral de Superleague-wagens zijn toch écht wel bijna even spectaculair als een F1 lijkt me. Misschien is er morgen op racedag meer volk?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.