Europese Verkiezingen 2009

Gestart door Martin, 04 juni 2009 - 21:25:51

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 07 juni 2009 - 17:29:26
Laten de Belgen zich hier beïnvloeden op wat ze nu Europees en Vlaams/Waals/Brussels stemmen door wat er federaal gebeurd?

Ik heb Europees anders gestemd dan Vlaams, zijn er hier nog?
Ik niet alleszins. Laat de belg zich beïnvloeden, blijkbaar niet, ondanks dat cd&v er de afgelopen jaren op federaal vlak werkelijk niets van gebakken heeft, blijven ze vrolijk aan de macht. Nuja, ze hebben geen beloftes gemaakt en kunnen dus de komende 4 jaar weinig fout doen tov hun beloftes. Laat ons hopen dat ze het goed doen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Citaat van: Martin op 07 juni 2009 - 14:57:47
Citaat van: supersteven op 07 juni 2009 - 12:59:01
ik heb gestemd voor de pvda

De grootste verliezer bij deze verkiezingen. Van 7 naar 3 zetels. Maar iedere stem telt.

De Belgische PvdA is een extreem-linkse partij die nog nooit een zetel heeft gehaald in welk parlement dan ook. ;)

Jasper

Citaat van: Beco op 07 juni 2009 - 17:29:26
Laten de Belgen zich hier beïnvloeden op wat ze nu Europees en Vlaams/Waals/Brussels stemmen door wat er federaal gebeurd?

Ik heb Europees anders gestemd dan Vlaams, zijn er hier nog?

Ja, ik ben fel tegenstander van de partij CD&V op federaal niveau maar ik heb Europees wel op de persoon Jean-Luc Dehaene gestemd. Maar voor het Vlaams parlement zou ik ook nooit CD&V stemmen.

Ferrari 2010

Ik ken de PvdA niet, maar als ze inderdaad extreem-links is, is het maar goed ook dat ze geen zetel haalt! Ik ben niet echt rechts, maar liever rechts dan links! Al die sociale maatregelen zijn zelden positief voor de mens die écht wil werken voor zijn geld.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Tim C

Dat is een beetje heel kort door de bocht denk ik ;)

Sommige van die sociale maatregelen zijn ook zeer positief voor mensen die echt willen werken. Ze tonen ook hun nut tijdens deze crisis.

Sociale maatregelen zijn niet defacto voor de luie niet werkende Vlaming...

Dat gezegd zijnde zou ik nooit op een extreme partij kunnen stemmen...

Ferrari 2010

Ik vind zeker en vast regels die mensen die zonder werk komen te zitten uit de nood helpen belangrijk. Maar helpen moet tijdelijk zijn, tenzij de persoon die geholpen wordt er absoluut niet aan kan doen dat hij er niet bovenop geraakt. Maar mensen moeten aangemoedigd blijven worden om te werken voor hun geld. Dat is de enige manier om een economie goed te laten werken (in mijn ogen althans.). Af en toe "ocharme" zeggen moet kunnen, maar er zijn grenzen. En linkse partijen leggen die grenzen voor mijn part té ver. Maar zoals ik dus zei, de sociale maatrgelen zijn zeden positief, wat dus wil zeggen dat ik er zeker van ben dat er positieve zijn.

Een sociaal vangnet is van groot belang. Maar laat het niet veel meer dan een stevig vangnet zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.