Golf GTI W12

Gestart door Martin, 03 juni 2009 - 16:57:20

« vorige - volgende »

Martin

Euthanasie is in veel landen verboden, maar bij ons is het onder strikte voorwaarden toegestaan. Dat zou ook voor deze Golf GTI W12 Concept moeten gelden, want met 650 pk onder de kap en een top van 325 km/u is het een zeer gevaarlijk instrument.



Volkswagen presenteert hiermee de overtreffende trap van alle GTI's. De motor met een inhoud van 6 liter verdeeld over 12 cilinders, tezamen met twee turbo's is dus goed voor een vermogen van 650 pk en een koppel van 750 Nm. De acceleratie naar 100 km/u duurt slechts 3,7 seconden en het monster stopt met accelereren bij een angstaanjagende 325 km/u.



De Golf GTI is heel herkenbaar gebleven ondanks de benodigde ingrepen om het vermogen in goede banen te leiden. Vooral opvallend zijn de grote luchtinlaten aan de zijkant en de diffuser. Hij staat op dikke 19 inch sloffen (achter 295, voor 235).

Helaas (of voor sommigen juist "gelukkig") zal dit brute concept het productiestadium waarschijnlijk nooit bereiken.



Eric

omg, dit ziet er echt niet uit ... een Johny bak op steroids  :o

gloudiesaurus

Vind hem nou ook niet echt mooi...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

Daarnaast is het helemaal niet prettig om zoveel vermogen op je voorwielen te hebben, zodra je boven de 250 pk komt is het irritant met sturen e.d..
Ik vind dat je dan awd of rwd moet hebben...

gloudiesaurus

Zie liever een mooie sportwagen! Maar goed dat mijn golf niet zoveel paardenkrachten heeft anders werd ik geen 30 ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Martin

Citaat van: Enzo op 30 september 2009 - 13:29:19
Daarnaast is het helemaal niet prettig om zoveel vermogen op je voorwielen te hebben, zodra je boven de 250 pk komt is het irritant met sturen e.d..
Ik vind dat je dan awd of rwd moet hebben...

Die W12 motor zit achter de voorstoelen (middenmotor er is geen achterbank) en drijft de achterwielen aan.

Enzo

Ah, een golf met RWD, dat maakt het interessanter. Wist niet dat ze die ook maakte....

Martin

Citaat van: Enzo op 02 oktober 2009 - 13:19:34
Ah, een golf met RWD, dat maakt het interessanter. Wist niet dat ze die ook maakte....

Die maken ze ook niet, dit is een concept car die, waarschijnlijk, niet in productie komt.