Waarom Ferrari Alonso moet halen

Gestart door Tim C, 11 mei 2009 - 08:40:24

« vorige - volgende »

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 01 juli 2009 - 12:59:03
Citaat van: robbert op 01 juli 2009 - 11:59:53
hopelijk gebeurt het dan niet zoals bij Mclaren, dat Alonso dan denkt dat Massa bevoordeelt word

Dat is inderdaad mijn punt...

Er is ook nooit aangetoond dat Hamilton NIET bevoordeeld werd. De laatste paar races was dat natuurlijk wel een beetje zo. McLaren had er helemaal geen baat bij om met Alonso kampioen te worden dus uiteraard kreeg Hamilton de beste strategieen ect. Wat betreft de 1e helft van het seizoen, je kan niet zomaar zeggen dat Alonso geen gelijk had, dat weten wij niet. Als hij er zo'n punt van gemaakt heeft is de kans wel aanwezig dat er iets niet helemaal zuiver was.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

alonsolover

Goeiendag allemaal:)
Hier ben ik terug lang weg geweest,,
Ik hoop ook stiekem dat alonso naar ferarri gaat,
Als hij in een ferarri stamt zoals hij nu stamt in die renault zie ik ze zekr op het niveau van brawn en redbul,,,

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 01 juli 2009 - 11:52:49
Citaat van: Jasper op 30 juni 2009 - 20:08:21
Ook benieuwd hoe Alonso reageert als Ferrari zegt dat ze Massa al jaren kennen en hem dus ook heel goed willen ondersteunen.

Dat vind hij prima, zoals hij altijd gevonden heeft. De situatie bij McLaren (waar je ongetwijfeld 'subtiel' op doelt) kwam voort uit onvrede over het feit dat Hamilton bevoordeeld werd in zijn ogen. Niet omdat hijzelf bevoordeeld wilde worden.

Overigens zal Ferrari niet Alonso voor 40+ miljoen binnenhalen om Massa, die ongeveer 10 miljoen per jaar incasseert, te bevoordelen.

Allé, dat gelooft ge nu toch zelf niet. Alonso was bij Renault de duidelijke nummer 1, daar heeft nu toch nooit twijfel over bestaan. Toen hij bij McLaren zat wou hij die status ook, maar kreeg hij die niet. Net alsof hij dacht dat Hamilton bevoordeeld werd. Kom seg ;D. Ze zullen een rookie eens gaan bevoordelen ten nadele van de 2-voudige wereldkampioen.

Ofwel trekt Alonso niet met de verwachting dat hij de nummer 1 status zal krijgen naar Ferrari. Ofwel gaan ze bij de Italianen terug in het MS patroon hervallen.  

F_A_Diaz

Citaat van: Makke op 01 juli 2009 - 14:29:49
Allé, dat gelooft ge nu toch zelf niet. Alonso was bij Renault de duidelijke nummer 1, daar heeft nu toch nooit twijfel over bestaan.

Pas in zijn tweede periode, niet in zijn eerste periode. Hij was gewoon beter dan zijn teamgenoten.

CitaatToen hij bij McLaren zat wou hij die status ook, maar kreeg hij die niet. Net alsof hij dacht dat Hamilton bevoordeeld werd. Kom seg ;D.

Gezien je profiel foto is het wel duidelijk waarom je dit zegt.

CitaatZe zullen een rookie eens gaan bevoordelen ten nadele van de 2-voudig wereldkampioen.

Daar zijn wel dingen aan vooraf gegaan, dit soort losse opmerkingen zeggen niks.

CitaatOfwel trekt Alonso niet met de verwachting dat hij de nummer 1 status zal krijgen naar Ferrari. Ofwel gaan ze bij de Italianen terug in het MS patroon hervallen.  

We zullen zien, Alonso heeft zich altijd weten te onderscheiden van de rest zonder nr. 1 status dus waarom hij dat nu wel nodig zou hebben weet ik niet.

Maar zoals ik al zei, je bent duidelijk een Hamilton fan die zijn mening al klaar heeft over Alonso dus dit heeft verder ook geen zin.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Niels_

Citaat van: Makke op 01 juli 2009 - 14:29:49
Citaat van: F_A_Diaz op 01 juli 2009 - 11:52:49
Citaat van: Jasper op 30 juni 2009 - 20:08:21
Ook benieuwd hoe Alonso reageert als Ferrari zegt dat ze Massa al jaren kennen en hem dus ook heel goed willen ondersteunen.

Dat vind hij prima, zoals hij altijd gevonden heeft. De situatie bij McLaren (waar je ongetwijfeld 'subtiel' op doelt) kwam voort uit onvrede over het feit dat Hamilton bevoordeeld werd in zijn ogen. Niet omdat hijzelf bevoordeeld wilde worden.

Overigens zal Ferrari niet Alonso voor 40+ miljoen binnenhalen om Massa, die ongeveer 10 miljoen per jaar incasseert, te bevoordelen.

Allé, dat gelooft ge nu toch zelf niet. Alonso was bij Renault de duidelijke nummer 1, daar heeft nu toch nooit twijfel over bestaan. Toen hij bij McLaren zat wou hij die status ook, maar kreeg hij die niet. Net alsof hij dacht dat Hamilton bevoordeeld werd. Kom seg ;D. Ze zullen een rookie eens gaan bevoordelen ten nadele van de 2-voudige wereldkampioen.

Ofwel trekt Alonso niet met de verwachting dat hij de nummer 1 status zal krijgen naar Ferrari. Ofwel gaan ze bij de Italianen terug in het MS patroon hervallen. 
Wat een onzin. Begrijp Alonso wel waarom hij dat dacht... Een Britse rijder voor een Brits team +  dan ook nog eens de poulain van Ron Dennis. Je zou het voor minder gaan vermoeden hé.

Jasper

Voor zover ik weet is de heisa bij McLaren wel begonnen bij Alonso die begon te wenen omdat Hamilton altijd zijn setup mocht gebruiken, en dus na een race of 4-5 zei dat hij dat voortaan niet meer mocht doen. Daarmee gaf hij toch duidelijk aan dat hij op dat moment geen nummer 1-status kreeg en dat wel wilde hebben.

F_A_Diaz

Waar geeft hij dat dan aan? Alonso heeft altijd gezegd dat hij het prima vond dat Hamilton gelijk behandeld werd omdat dit hem juist pushte om het beste in zichzelf naar boven te halen.
Alleen toen Hamilton naar zijn mening bevoordeeld werd heeft hij gezegd dat als er iemand een nr. 1 status zou moeten krijgen, dat hij dat zou moeten zijn als tweevoudig kampioen en omdat Hamilton bijna alles van hem afkeek en Alonso zelf niks aan Hamilton had kwa afstelling ect.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Als je zegt: "meester, hij heeft afgekeken!", terwijl het over je teamgenoot gaat, dan geef je aan dat je een voorkeursbehandeling wilt.

scho0634

Volgens mij geef je dan juist aan de je gelijke behandeling wil.

Als de ene mag afkijken terwijl de ander alles zelf moet uitvlooien, noem ik dat geen gelijke behandeling.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 01 juli 2009 - 17:44:27
Volgens mij geef je dan juist aan de je gelijke behandeling wil.
Volgens mij heb je niet goed gelezen wat Jasper postte.
"meester, hij heeft afgekeken" en "teamgenoot"
Dat past niet samen hé, het is een TEAM-genoot, dan werk je in TEAM, en ga je niet klagen over afkijken.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

#190
Je teamgenoot is je grootste tegenstander, is een bekend principe in de autosport... ;)

En samenwerken is niet hetzelfde als de ene die alles van de ander mag bekijken, en omgekeerd niet he. Dan moet je ook echt SAMEN werken.

Waarom krijg ik trouwens een deja-vu nu we het over Alonso-Hamilton hebben.... ;)

Jasper

Tja, als de ene jaren F1-ervaring heeft en de andere niet, dan is het logisch dat de ene beter is in afstellingen maken en dat hij de andere helpt bij de zijne. Niet? Alonso was gewoon niet bereid om samen te werken met Hamilton, in de hoop dat hij Hamilton op die manier wel achter zich zou kunnen houden.

scho0634

tsja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Maar ik denk wel dat het een illusie is om het, vanuit rijdersperspectief, te zien als een echte teamsport.

Dat is het natuurlijk niet. Wel vanuit het team bekeken, maar een rijder heeft toch als eerste doel om zijn teamgenoot te verslaan.

RadioActiveMan

Als je een wereldkampioen voor je team laat tekenen en je zet dan een rookie in de andere wagen is het normaal dat die eerste de tweede wat helpt bij de afstelling. De eerste mag daarvoor in de plaats wel iets extra verwachten dan een gelijke behandeling vind ik. Het simpel gegeven van "geven en nemen". Het maakt geen fuck uit of je in hetzelfde team zit of niet, een sportman doet het voor de eigen eer en roem. Iemand die zich sportman noemt mag geen genoegen nemen met een 2de plaats. Ik zeg niet dat Alonso op die plaats stond maar ik kan hem wel begrijpen. Als je je ergens niet goed in je vel voelt ga je achter vanalles iets zoeken, een mens is een mens.   

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 01 juli 2009 - 16:02:07
Maar zoals ik al zei, je bent duidelijk een Hamilton fan die zijn mening al klaar heeft over Alonso dus dit heeft verder ook geen zin.

Goh, Hamilton fan... Voorlopig wel ja. Ik ben een fan van McLaren, uiteraard supporter ik dus ook voor beide piloten van het team. Die avatar die ik heb was een standaard avatar die ik koos toen ik mijn account aanmaakte. Meer moet je daar niet achter zoeken.


Citaat van: Scuderia91 op 01 juli 2009 - 16:21:34
Wat een onzin. Begrijp Alonso wel waarom hij dat dacht... Een Britse rijder voor een Brits team +  dan ook nog eens de poulain van Ron Dennis. Je zou het voor minder gaan vermoeden hé.

En je noemt mijn uitleg onzin :o

Als Alonso dacht dat Hamilton een voorkeursbehandeling kreeg omdat hij Brits is én de poulain is van Dennis, dan vind ik dat héél erg voor Fernando. Die theorie is te zot om los te lopen. Het zou getuigen van zéér weinig professionalisme bij McLaren. In de formule 1 tellen de resultaten, niet de eventuele vriendschappen tussen piloten en het management.

Alonso was in zijn eer gekrenkt, lijkt me wel héél duidelijk. Kreeg niet de nummer 1 status die hij voorheen wel kreeg, worstelde met de Michelin banden op de McLaren en Hamilton kwam al van bij de eerste race verduiveld dicht. Om er later geregeld voor te finishen.

Alonso gedraagde zich bij McLaren als een klein kind. Dat het team zich naar het einde van het seizoen 'tegen hem keerde' kan ik meer dan goed genoeg begrijpen. Al die kritiek in de pers en dan nog dat debacle in Hongarije... Een groot piloot dat wel ja, maar een kleine persoonlijkheid.