Man van de Race: Spanje

Gestart door scho0634, 10 mei 2009 - 16:11:43

« vorige - volgende »

Wie was de grote smaakmaker van Barcelona?

Button
1 (5.6%)
Barrichello
0 (0%)
Webber
13 (72.2%)
Vettel
0 (0%)
Alonso
1 (5.6%)
Massa
2 (11.1%)
Heidfeld
0 (0%)
Rosberg
1 (5.6%)

Totaal aantal stemmen: 14

Ferrari 2010

Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:05:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Als Ferrari tegen Massa zegt dat hij van het gas af moet omdat hij te weinig benzine heeft, dat Massa dat dan gewoon doet. Die steekt heus niet zijn middelvinger op om met Vettel te gaan racen.


Folkert

Citaat van: 0634 op 24 mei 2009 - 09:23:12
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:05:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Als Ferrari tegen Massa zegt dat hij van het gas af moet omdat hij te weinig benzine heeft, dat Massa dat dan gewoon doet. Die steekt heus niet zijn middelvinger op om met Vettel te gaan racen.


Maar waarom duurde het dan 5? ronden voor Vettel langs Massa mocht? Ik hen het over de beslissing van Massa zelf dat hij door bleeft racen na dat het team hem waarschuwde over zijn benzine load. Massa ging pas van zijn gas toen het team dat zei, en dat had Massa zelf moeten doen. Of vragen hoe het met de benzine was. Maar hij deed geen van beide en dat vind ik wel slechte keuze van massa.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:30:25
Citaat van: 0634 op 24 mei 2009 - 09:23:12
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:05:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Als Ferrari tegen Massa zegt dat hij van het gas af moet omdat hij te weinig benzine heeft, dat Massa dat dan gewoon doet. Die steekt heus niet zijn middelvinger op om met Vettel te gaan racen.


Maar waarom duurde het dan 5? ronden voor Vettel langs Massa mocht? Ik hen het over de beslissing van Massa zelf dat hij door bleeft racen na dat het team hem waarschuwde over zijn benzine load. Massa ging pas van zijn gas toen het team dat zei, en dat had Massa zelf moeten doen. Of vragen hoe het met de benzine was. Maar hij deed geen van beide en dat vind ik wel slechte keuze van massa.
Massa kan niet anders doen dan vertrouwen op wat het team hem zegt. Massa ging van het gas toen het team hem zei dat hij van het gas moest gaan, niet vroeger, niet later. Dit is echt niet de keuze van Massa maar die van het team.

En waarom zou hij moeten vragen hoe het ermee zit? Er zit daar ergens 10 man van Ferrari in een kotteke niets anders te doen dan te bekijken hoe het met de wagens zit en te berekenen hoe lang hij nog met die benzine kan doen aan een bepaalde snelheid. Massa moet gewoon doen wat zijn team hem opdraagt, weet hij veel hoe lang hij met een bepaalde lading benzine kan doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 10:26:35
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:30:25
Citaat van: 0634 op 24 mei 2009 - 09:23:12
Citaat van: Burorri op 24 mei 2009 - 09:05:13
Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 09:02:52
Een rijder kan niet zelf weten hoeveel benzine er nog in de wagen zit en hoeveel hij verbruikt bij een bepaalde snelheid. Dit kan een rijder gewoon niet op zichzelf beslissen.
Nee dat kan hij inderdaad ook niet weten, maar als het team tegen jou zegt dat er misschien te weinig benzine in de wagen zit om de finish te halen, ga je niet tot het uiterste puchen om je plek te verdedigen. De kans dat je dan uitvalt zonder benzine is velemalen groter dan wanneer je rustig uitrijd.
Als Ferrari tegen Massa zegt dat hij van het gas af moet omdat hij te weinig benzine heeft, dat Massa dat dan gewoon doet. Die steekt heus niet zijn middelvinger op om met Vettel te gaan racen.


Maar waarom duurde het dan 5? ronden voor Vettel langs Massa mocht? Ik hen het over de beslissing van Massa zelf dat hij door bleeft racen na dat het team hem waarschuwde over zijn benzine load. Massa ging pas van zijn gas toen het team dat zei, en dat had Massa zelf moeten doen. Of vragen hoe het met de benzine was. Maar hij deed geen van beide en dat vind ik wel slechte keuze van massa.
Massa kan niet anders doen dan vertrouwen op wat het team hem zegt. Massa ging van het gas toen het team hem zei dat hij van het gas moest gaan, niet vroeger, niet later. Dit is echt niet de keuze van Massa maar die van het team.

En waarom zou hij moeten vragen hoe het ermee zit? Er zit daar ergens 10 man van Ferrari in een kotteke niets anders te doen dan te bekijken hoe het met de wagens zit en te berekenen hoe lang hij nog met die benzine kan doen aan een bepaalde snelheid. Massa moet gewoon doen wat zijn team hem opdraagt, weet hij veel hoe lang hij met een bepaalde lading benzine kan doen.
Laat ik even duidelijk zijn dat ik het punt snap dat Ferrari de beslissingen neemt en alles in de gaten houd. Dat was inderdaad ook een tactische blunder van Ferrari. Maar ik ben wel van mening dat een coureur ook enig eigen initiatief  neemt met bepaalde informatie. Hij had op zijn minst kunnen vragen aan het team wat zij hadden verwacht.

Ik neem mijn woorden ook direct terug als ik gemist heb dat Ferrari opdracht gaf om gewoon door gas te geven, al  is het dan nog krappe beslissing.
Trotse vader van Rosalie(L)