Man van de Race: Spanje

Gestart door scho0634, 10 mei 2009 - 16:11:43

« vorige - volgende »

Wie was de grote smaakmaker van Barcelona?

Button
1 (5.6%)
Barrichello
0 (0%)
Webber
13 (72.2%)
Vettel
0 (0%)
Alonso
1 (5.6%)
Massa
2 (11.1%)
Heidfeld
0 (0%)
Rosberg
1 (5.6%)

Totaal aantal stemmen: 14

RadioActiveMan

Citaat van: sloggerke op 11 mei 2009 - 11:24:29(Naast me zaten enkele mensen te kijken die het seizoen NU al saai vonden...Ironisch genoeg Ferrari-freaks...)

Das gewoon belachelijk, de races zijn nochtans alles behalve saai. Als je enkel wilt kijken naar wie er als eerste over de witte streep komt moet je pas om 15u30 je TV opzetten.
;)

Jasper

Citaat van: sloggerke op 11 mei 2009 - 11:24:29
Webber.
Fijn dat hij eens voor Vettel was, want die dreigt met alle pluimen te gaan lopen terwijl hij volgens mij Webber dit seizoen niet "naar huis" zal rijden.

Jammer dat Buemi's race zo kort was. Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft Bourdais nog geen meter voor hem gereden, noch in de kwali's, noch in de race. (Geen tijd om het nu te checken)

Subliem van Button nochtans.
Maar mensen worden alles zo rap gewoon. ;)
(Naast me zaten enkele mensen te kijken die het seizoen NU al saai vonden...Ironisch genoeg Ferrari-freaks...)

Het seizoen was voor deze race ook al saai. Niet per se qua races maar wel voor het WK. Je moet geen Ferrari-freak zijn om dat te vinden. Al is het voor Ferrari-freaks wel gezond om eens te ondervinden hoe 2002 en 2004 waren. :P

Sept

Klopt, het seizoensbegin wordt enkel door het natuurfenomeen regen als interessant beschouwd, terwijl het seizoen eigenlijk net zo saai is als de voorbije seizoenen.. 1 à 2 teams die om de overwinning strijden met daarachter een gevecht voor de titel 'best of the rest'..
Nu goed, het ging hier over de man van de race, maar daarover heb ik mijn mening al geventileerd: geen.
1991 - 2004 = 7

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 13:44:13

Het seizoen was voor deze race ook al saai. Niet per se qua races maar wel voor het WK. Je moet geen Ferrari-freak zijn om dat te vinden. Al is het voor Ferrari-freaks wel gezond om eens te ondervinden hoe 2002 en 2004 waren. :P
Eerlijk gezegd, wat kan mij het schelen als het wk niet spannend is? Zolang de races maar leuk zijn! En of de eerste dan met zen vingers in de neus wint of niet, als de rest maar wat duelletjes uitvecht is het ok. Wie de snelste is is bijzaak.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 11 mei 2009 - 15:02:14
Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 13:44:13

Het seizoen was voor deze race ook al saai. Niet per se qua races maar wel voor het WK. Je moet geen Ferrari-freak zijn om dat te vinden. Al is het voor Ferrari-freaks wel gezond om eens te ondervinden hoe 2002 en 2004 waren. :P
Eerlijk gezegd, wat kan mij het schelen als het wk niet spannend is? Zolang de races maar leuk zijn! En of de eerste dan met zen vingers in de neus wint of niet, als de rest maar wat duelletjes uitvecht is het ok. Wie de snelste is is bijzaak.

I second that ;)


F_A_Diaz

Als de races spannend zijn zal het WK logischerwijs ook bijna altijd spannend zijn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 11 mei 2009 - 15:02:14
Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 13:44:13

Het seizoen was voor deze race ook al saai. Niet per se qua races maar wel voor het WK. Je moet geen Ferrari-freak zijn om dat te vinden. Al is het voor Ferrari-freaks wel gezond om eens te ondervinden hoe 2002 en 2004 waren. :P
Eerlijk gezegd, wat kan mij het schelen als het wk niet spannend is? Zolang de races maar leuk zijn! En of de eerste dan met zen vingers in de neus wint of niet, als de rest maar wat duelletjes uitvecht is het ok. Wie de snelste is is bijzaak.

Strijd voor de overwinning is 30 keer leuker dan strijd voor de tweede plaats, en voor zover ik het mij kan herinneren hebben we dat dit jaar nog niet gezien. Strijd in het WK maakt het bovendien nog eens veel spannender, denk maar aan de seizoenseindes 2008 en 2007...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 11 mei 2009 - 17:16:55
Strijd voor de overwinning is 30 keer leuker dan strijd voor de tweede plaats, en voor zover ik het mij kan herinneren hebben we dat dit jaar nog niet gezien. Strijd in het WK maakt het bovendien nog eens veel spannender, denk maar aan de seizoenseindes 2008 en 2007...
Dat was bij mij vroeger ook, maar sinds ik regelmatig ook zelf wedstrijden bezoek op Zolder en Spa, is dat verandert. Als je daar zit weet je toch niet wie eerste hangt ofzo, en doordat je niet altijd bepaald fan van iemand bent, boeit het ook niet wie wint. Zolang je maar leuke duels ziet. En dat is bij mij in de F1 tegenwoordig ook zo, als ik maar leuke duels zie op de baan, ben ik tevreden. Of ze nu vechten om p1 of p8, het boeit me echt niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

geen echte uitschieter deze race...dus heb ik niet gekozen

als ik al iemand moet kiezen...mijn moeder, omdat ze me halverwege deze saaie GP heeft wakker gebeld :)

sorry hoor maar dit was echt een saaie race. In het begin een spectaculaire crash, ergens halverwege de race een gevechtje tussen Alonso en Webber... en voor de rest naar de tgv van Spanje gekeken.

leproffesseur

Dit was in vergelijking met de vorige races echt wel een saaie race ::)
De andere races waren heel boeiend ook al is er weinig spanning voor het wk.
Je moet het positief bekijken zeker want als Rubens wint in monaco en button
haalt geen punten zit er maar 4 punten meer tussen die 2....
We hebben in het verleden gezien dat een voorsorong kan wegsmelten dus laat
ons hopen.

Folkert

Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 16:29:04
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Hijzelf ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 23 mei 2009 - 22:58:18
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 16:29:04
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Hijzelf ?
Ja, vond ik wel. Tenzij ik het verkeerd begrepen heb, wist Massa ongeveer 5 ronden lang dat hij misschien niet genoeg brandstof zou hebben voor het einde van de race te halen maar toch ging hij door met racen. Op zich leuk om te zien, maar echt niet slim. Het had echt zijn hele race kunnen kosten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 23:41:10
Citaat van: meatball op 23 mei 2009 - 22:58:18
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 16:29:04
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Hijzelf ?
Ja, vond ik wel. Tenzij ik het verkeerd begrepen heb, wist Massa ongeveer 5 ronden lang dat hij misschien niet genoeg brandstof zou hebben voor het einde van de race te halen maar toch ging hij door met racen. Op zich leuk om te zien, maar echt niet slim. Het had echt zijn hele race kunnen kosten.
En jij gelooft dat Massa zelf beslist of hij door racet? Het is het team dat zegt van "en nu moet je echt linderen, sorry". Massa kan dat zelf niet beslissen hoor, als hij dat wel had gedaan was hij niet net na maar net voor de streep stilgevallen. Volledig de keuze van het team.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 24 mei 2009 - 08:31:48
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 23:41:10
Citaat van: meatball op 23 mei 2009 - 22:58:18
Citaat van: Burorri op 23 mei 2009 - 16:29:04
Eerste helft was wel aardig om te zien, maar daarna viel het wat tegen. Ik denk Webber toch wel de beste race reed, hoewel ik Massa ook zeer sterk vond rijden, tot de tactische blunder van Ferrari zijn 4de plek verneukte en hij zelf daarna zijn 5de plek verneukte.
Hijzelf ?
Ja, vond ik wel. Tenzij ik het verkeerd begrepen heb, wist Massa ongeveer 5 ronden lang dat hij misschien niet genoeg brandstof zou hebben voor het einde van de race te halen maar toch ging hij door met racen. Op zich leuk om te zien, maar echt niet slim. Het had echt zijn hele race kunnen kosten.
En jij gelooft dat Massa zelf beslist of hij door racet? Het is het team dat zegt van "en nu moet je echt linderen, sorry". Massa kan dat zelf niet beslissen hoor, als hij dat wel had gedaan was hij niet net na maar net voor de streep stilgevallen. Volledig de keuze van het team.
Senna, Schumacher, Prost of piquet hadden dat denk ik echt wel zelf besloten. En van uit racersperspectief zou dit ook logisch zijn, de gok willen wagen om als nog op zijn minst huidige plek vast te houden. Volgens mij heeft Ferrari Felipe ook opgedragen Vettel voorbij te laten, anders was Massa wel door blijven racen, daar had het team niks over gezegd. Ik denk dat als het team zo'n waarschuwing geeft, dat ze juist zeggen: Massa(Of Kimi of Alonso of Hamilton) je kan zonder benzine komen te staan, doe het rustig aan.
Trotse vader van Rosalie(L)