GP van Spanje

Gestart door Supermariobros, 02 mei 2009 - 09:19:14

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: F_A_Diaz op 09 mei 2009 - 13:58:45
Ferrari lijkt de boel weer goed op de rit te hebben, Kimi zei al zoiets als "we hebben het gat gedicht'.

Raikkonen zal het gat toch vanaf de 16de plaats moeten dichten. Net als bij Massa maakten ze weer een dure fout.

zeph

Wow, Alonso zwijnde ff daar, zeg!

zeph

dus toch weer gewoon Brawn en RedBull  :o

Jasper

Citaat van: Ray Den op 09 mei 2009 - 14:26:51Ongelofelijk, wat doet Raikonnen nu weer? Haal Alonso of Vettel aub
En race-ingenieurs die iets kunnen. ;D

_Makke_

Ferrari heeft in elk geval een stap voorwaarts gezet. Al blijven ze wel fouten maken, als je denkt dat ze hadden bijgeleerd na het 'geval Massa'....

Enzo

Ferrari heeft daad bij woord gevoegd qua progressie, helaas voor Kimi wel weer een kostbare calculatie fout.
De tijden zitten zo dicht bij elkaar dat het heel moeilijk te voorspellen is of een gezette tijd voldoende is, hier blijkt wederom dat je gewoon geen risico moet nemen.

Brawn en Red Bull weer erg snel, ik ben weer erg neiuwsgierig naar de gewichten.....

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 09 mei 2009 - 15:36:32
Citaat van: Ray Den op 09 mei 2009 - 14:26:51Ongelofelijk, wat doet Raikonnen nu weer? Haal Alonso of Vettel aub
En race-ingenieurs die iets kunnen. ;D
Of gewoon iemand die verstand genoeg heeft om te weten dat je er nooit kwaad mee doet om nog een rondje te rijden in de laatste minuten. Kimi zelf kan hier uiteindelijk helemaal niets aan doen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ray Den

Citaat van: Ferrari 2009 op 09 mei 2009 - 16:03:10
Citaat van: Jasper op 09 mei 2009 - 15:36:32
Citaat van: Ray Den op 09 mei 2009 - 14:26:51Ongelofelijk, wat doet Raikonnen nu weer? Haal Alonso of Vettel aub
En race-ingenieurs die iets kunnen. ;D
Of gewoon iemand die verstand genoeg heeft om te weten dat je er nooit kwaad mee doet om nog een rondje te rijden in de laatste minuten. Kimi zelf kan hier uiteindelijk helemaal niets aan doen.

Hij kan ook wel de beslissing nemen om er nog één te rijden hé. Hij is wereldkampioen en moet het team in een moeilijke periode er terug uithalen zoals Schumacher dat destijds deed. Maar zoals ik al zoveel gezegd heb: Kimi zit sinds zijn WK titel al lang in dromenland. Alle hoop voor Ferrari is alweer gericht op Massa.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Toyoda

Gewoon laks weer van Kimi en Ferrari.
Eens goed onder zijn gat stampen kan geen kwaad.
5 rondjes gereden en meneer vind het goed.
Krijgt hij ook nog voor betaald ook nog.
En een ijsje!
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Ferrari 2010

Citaat van: Toyoda op 09 mei 2009 - 16:18:17
Gewoon laks weer van Kimi en Ferrari.
Eens goed onder zijn gat stampen kan geen kwaad.
5 rondjes gereden en meneer vind het goed.
Krijgt hij ook nog voor betaald ook nog.
En een ijsje!

Wat kan Kimi daar aan doen? Het zijn zijn ingenieurs die bepalen wat hij moet doen, niet hijzelf.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

TheIceman

Kimi tegen RTL Duitsland: "We miscalculated a bit"

Een beetje, ja.

Enzo

Mclaren lijkt daarintegen wel een stap achteruit te zetten.
De snelheid was ver te zoeken en niet te vergelijken met de vorige race.

Niels_

Opnieuw een strategische blunder bij Ferrari, maar dit keer was het Kimi Raikkonen die de schuld op zich kon nemen. Hij verwachtte dat zijn tijd in Q1 genoeg zou zijn om door te gaan, maar dat bleek onjuist. Het overkwam Massa ook al in Maleisië, maar Raikkonen bleef opvallend kalm en wees zichzelf aan als schuldige.

"Ik dacht dat het genoeg was", zei Raikkonen. "Het was misschien wat krap, maar we wilden geen ronden verspillen. Maar we kwamen niet in Q2. Het was een domme fout, want de auto was veel beter dan hiervoor. Maar zo gaat dat soms."

"Ik wilde niet nog een keer naar buiten. Ik wist dat de ronde niet super was, maar verwachtte wel dat we door konden gaan. Uiteindelijk maakt de schuldvraag niet uit, het was dom en we hebben er de prijs voor betaald. Vanmorgen waren we veel sneller, ik reed gewoon geen goede ronde. Als ik een betere ronde had gereden, hadden we dit niet gehad, maar daar is het nu te laat voor."


Dus ja, Raikkonen gaat hier wel zelf in de fout.

Enzo

Nou ja, hij zal ook zelf op de blaren moeten zitten.
Elk nadeel heeft ze voordeel gelukkig.
Hij heeft nu meer goede setjes banden en kan de Ferrari lekker vol gooien.
Daarnaast lijkt de snelheid er goed in te zitten dus we kunnen morgen nog wel wat van hem verwachten.
Hopelijk is hij uber gedreven de fout goed te maken.... ::)

leproffesseur

Met brawn was dit niet gebeurd denk ik.
Ze moeten het hoofd niet laten hangen
want qwa snelheid hebben ze zich verbeterd.