Persbericht Ho-Pin Tung

Gestart door Martin, 06 juli 2008 - 21:56:03

« vorige - volgende »

Jacky Ickx

Ik ken hem alleen van RTL Autosport hij zat daar weleens aan tafel en ik weet dat hij getest heeft bij Williams.
Nu rijdt hij inderdaad A1GP voor Team China.
Het is een  hele sympathieke kerel maar ik denk ook niet iemand die potten kan breken.

Dit is zijn website trouwens, best leuke informatie over hem te vinden: http://www.hopintung.com/content/hopin.php?taal=3


janke

Met alleen maar sympathie en een vlotte babbel redt je het in de hogere autoklasses niet. Voorbeelden genoeg. Alleen al in Nederland.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Jep en Tung wordt een van diegene die het niet gaan redden, ik twijfelde altijd al aan hem (aan zijn rijderstalent dan). Hij is goed, maar niet goeg genoeg voor de F1. Hij heeft geluk gehad dat hij voorouders had uit China anders had hij sowiezo nooit in de F1 mogen testen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jacky Ickx

Citaat van: gloudiesaurus op 28 februari 2009 - 16:00:28
Jep en Tung wordt een van diegene die het niet gaan redden, ik twijfelde altijd al aan hem (aan zijn rijderstalent dan). Hij is goed, maar niet goeg genoeg voor de F1. Hij heeft geluk gehad dat hij voorouders had uit China anders had hij sowiezo nooit in de F1 mogen testen...
Precies, hij had een support om hem heen omdat hij Chinees was(masa volk). Verder heeft hij nooit wat kunnen presteren. Neemt niet weg dat het wel een sympathieke gast is trouwens.

Rippie

Citaat van: Kimi Räikkönen op 28 februari 2009 - 18:40:52
Citaat van: gloudiesaurus op 28 februari 2009 - 16:00:28
Jep en Tung wordt een van diegene die het niet gaan redden, ik twijfelde altijd al aan hem (aan zijn rijderstalent dan). Hij is goed, maar niet goeg genoeg voor de F1. Hij heeft geluk gehad dat hij voorouders had uit China anders had hij sowiezo nooit in de F1 mogen testen...
Precies, hij had een support om hem heen omdat hij Chinees was(masa volk). Verder heeft hij nooit wat kunnen presteren. Neemt niet weg dat het wel een sympathieke gast is trouwens.
Sympathie brengt je in de autosport niet bijzonder ver. Tung is een redelijke coureur, maar ook niet meer dan dat. In de laag aangeschreven Duitse Formule 3 had hij succes, in de GP2 kon hij dit nooit waarmaken. Ook in de A1 is hij geen factor van betekenis, ondanks dat hij meer ervaren is dan de meeste coureurs. Dat zegt genoeg denk ik zo?
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

Martin

Citaat van: Rippie op 01 maart 2009 - 17:33:04
Citaat van: Kimi Räikkönen op 28 februari 2009 - 18:40:52
Citaat van: gloudiesaurus op 28 februari 2009 - 16:00:28
Jep en Tung wordt een van diegene die het niet gaan redden, ik twijfelde altijd al aan hem (aan zijn rijderstalent dan). Hij is goed, maar niet goeg genoeg voor de F1. Hij heeft geluk gehad dat hij voorouders had uit China anders had hij sowiezo nooit in de F1 mogen testen...
Precies, hij had een support om hem heen omdat hij Chinees was(masa volk). Verder heeft hij nooit wat kunnen presteren. Neemt niet weg dat het wel een sympathieke gast is trouwens.
Sympathie brengt je in de autosport niet bijzonder ver. Tung is een redelijke coureur, maar ook niet meer dan dat. In de laag aangeschreven Duitse Formule 3 had hij succes, in de GP2 kon hij dit nooit waarmaken. Ook in de A1 is hij geen factor van betekenis, ondanks dat hij meer ervaren is dan de meeste coureurs. Dat zegt genoeg denk ik zo?

Ik vrees dat dit jaar het begin van het einde is Ho-Pin. Stapje terug zal geen optie zijn. Stapje hoger is uitgesloten.

Martin

Frustrerend A1GP-weekend voor Ho-Pin Tung levert toch nog punten op.

TEAM CHINA LEVERT VOORAL STRIJD
MET TEGENSTRIBBELENDE AUTO

De achtste plaats en twee wk-punten voor China kunnen niet verhullen dat Team China-rijder Ho-Pin Tung een frustrerend weekend achter de rug heeft. De uitslag is nog voorlopig, want er lopen nog protesten, die Ho-Pin Tung nog een plaats naar boven in de eindrangschikking kunnen opleveren, maar de coureur spreekt toch van het moeilijkste raceweekend uit zijn carrière. 'De afstelling van de auto was dit weekend in Portugal eigenlijk nooit goed', zei de jonge Chinees na afloop. 'Het team heeft echt alles geprobeerd, we hebben keihard gewerkt, maar we kregen de snelheid er niet in. Dat ik nog een mooi resultaat haalde in de hoofdrace was te danken aan het constante pushen wat ik deed en natuurlijk aan de vele uitvallers.'



Ho-Pin deed wat hij moest doen, hij reed een foutloze race. Terwijl Team China in Zuid-Afrika de afstelling van de auto nog goed op orde had, was de juiste 'set up' op het nieuwe circuit in de Algarve, bij Portimao, moeilijk te vinden. In de hoofdrace startte de Chinees prima en hij haalde meteen twee auto's in. 'We hebben nog veel werk te doen, dat is duidelijk, want Engeland en Mexico liggen in het verschiet en daar wil ik niet alleen keihard racen,dit deed ik nu ook al, maar het team en ik willen ook loon naar prestatie,' aldus een niet blije Ho-Pin Tung. 'Dit jaar hebben we meer dan eens op puntenkoers gelegen en toen gooide de techniek roet in het eten, nu hebben we punten gescoord voor China, maar het had zoveel beter gekund. Ik heb gedaan wat ik moest doen en dat was de auto aan de finish brengen.'


gloudiesaurus

Hij is gewoon niet snel genoeg ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is