GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 20 april 2009 - 09:41:11

« vorige - volgende »

DJKEVKE

Citaat van: MX op 26 april 2009 - 20:32:38
(Hey ik leef nog! =D)

Ik vond het een vrij saaie race.. Eerste 20 ronden waren bijzonder interessant, daarna viel de race me erg tegen.. =[

Hier ook mee eens, jammer dat de race zo saai eindigde na een mooi begin. Overigens over het Piquet gebeuren? Barrichello moet niet zo zeiken, gewoon raggen met dat ding, het gaat om een positie dus is Piquet niet verplicht hem voorbij te laten. Punt uit, of barri daar nu om moet janken of niet, 't is zijn probleem. Al hield Piquet hem in totaal 30sec tijdverlies op dan had hij nog dikke pech ;)

Moet hij er maar voor zorgen dat hij er voorbij komt ;) Een beetje risico nemen mag wel hoor....


Overigens vind ik Bahrein zo saai circuit he, is er hier ooit een mooie race geweest? Volgens mij was enkel 2004 wel redelijk.....
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

scho0634

Toch verwacht ik wel wat van Ferrari in Barcelona. Zoveel hoeven ze ook niet te vinden want het zit dicht bij elkaar. Ik schrijf ze nog niet af.

TheIceman

Citaat van: 0634 op 26 april 2009 - 21:46:13
Toch verwacht ik wel wat van Ferrari in Barcelona. Zoveel hoeven ze ook niet te vinden want het zit dicht bij elkaar. Ik schrijf ze nog niet af.

Als de rest ook allemaal weer wat vindt, zal het uiteindelijk wel tegenvallen.

Folkert

Citaat van: 0634 op 26 april 2009 - 21:46:13
Toch verwacht ik wel wat van Ferrari in Barcelona. Zoveel hoeven ze ook niet te vinden want het zit dicht bij elkaar. Ik schrijf ze nog niet af.
Hoe raar het nu ook klinkt, dat denk ik ook. Ferrari heeft denk ik bewust deze GP's wat laten lopen.(Niet dat ze zo heel veel anders konden doen.) Niet zo erg als BMW, maar denk dat ze meer bezig waren met nieuwe onderdelen. BMW en Ferrari komen wel terug in Barcalona en ik denk dat Mclaren wederom een stap vooruit zet en dichter bij de RBRs komen.

Race vond ik wel vermakelijk. Eerste rondes waren leuk om te zien en Kimi verbaasde me. Niet alleen in die auto, maar ook over het algemeen. Had het idee dat hij zich prettiger voelde in de wagen. Mooie start, net aan met Rubens en Massa, maar erg fraai. Ging mooi voor bij aan Glock. Massa had een probleem met KERS? Want hij was echt niet voor uit te branden. Piquet? Wat doet hij daar nog? Hij kan wel slechter materiaal krijgen dan Alonso, maar dit is wel erg straf. Maar die Rubens moet eens kappen met dat gedrag. Hij gaf Kimi in Australie ook al de schuld dat die ineens de deur dicht gooide, gek he als die hele auto lengte voor hem reed.) En Piquet deed er goed aan zijn positie te verdedigen. Ookal moest hij nog naar binnen, altijd je positie verdedigen. Vraag me af dan hoe veel hij zou verloren hebben volgens Jasper.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 19:14:25
Je moet niet verlangen dat hij Alonso verslaat, maar hij mag er wel iets dichter bij in de buurt blijven.
Ik zal al tevreden zijn als hij dicht in de buurt van Alonso blijft maar na meer dan 20 races
zie ik echt niet in hem hoe hard ik ook probeer.

MX

Citaat van: meatball op 26 april 2009 - 20:53:26
Citaat van: MX op 26 april 2009 - 20:32:38
(Hey ik leef nog! =D)

Ik vond het een vrij saaie race.. Eerste 20 ronden waren bijzonder interessant, daarna viel de race me erg tegen.. =[
Mee eens, wie je ook bent,welkom back  :)

Ik was hier actief in de tijd dat F1REM nog populair was.. Ik was destijds een van de rebellen die Sergi Sanchez het leven zuur maakte.. :D

F1REM Ghost - Matt Herben - G2c

leproffesseur

Hij beschikt wel niet over de laaste ontwikkelingen aan de wagen
en zijn teammaat wel maar...hij maakt ook veel fouten vind ik.
Hij heeft absoluut niet de indruk dat hij een toprijder kan worden
en als je dat niet kan zeggen waarom moet je hem dan houden...
Er zijn rijders die minder krediet hebben gehad dan hij en die ontslag kregen.
Citaat van: Burorri op 26 april 2009 - 21:59:30
Citaat van: 0634 op 26 april 2009 - 21:46:13
Toch verwacht ik wel wat van Ferrari in Barcelona. Zoveel hoeven ze ook niet te vinden want het zit dicht bij elkaar. Ik schrijf ze nog niet af.
Hoe raar het nu ook klinkt, dat denk ik ook. Ferrari heeft denk ik bewust deze GP's wat laten lopen.(Niet dat ze zo heel veel anders konden doen.) Niet zo erg als BMW, maar denk dat ze meer bezig waren met nieuwe onderdelen. BMW en Ferrari komen wel terug in Barcalona en ik denk dat Mclaren wederom een stap vooruit zet en dichter bij de RBRs komen.

Race vond ik wel vermakelijk. Eerste rondes waren leuk om te zien en Kimi verbaasde me. Niet alleen in die auto, maar ook over het algemeen. Had het idee dat hij zich prettiger voelde in de wagen. Mooie start, net aan met Rubens en Massa, maar erg fraai. Ging mooi voor bij aan Glock. Massa had een probleem met KERS? Want hij was echt niet voor uit te branden. Piquet? Wat doet hij daar nog? Hij kan wel slechter materiaal krijgen dan Alonso, maar dit is wel erg straf. Maar die Rubens moet eens kappen met dat gedrag. Hij gaf Kimi in Australie ook al de schuld dat die ineens de deur dicht gooide, gek he als die hele auto lengte voor hem reed.) En Piquet deed er goed aan zijn positie te verdedigen. Ookal moest hij nog naar binnen, altijd je positie verdedigen. Vraag me af dan hoe veel hij zou verloren hebben volgens Jasper.

robbert

Moet wel zeggen dat Raikkonen toch wel heel goed gereden heeft en van massa was er niks te zien. Zou ferrari nu toch nog verbeteren?? We zullen zien in spanje. laten we hopen

Jasper

Citaat van: Luc. op 26 april 2009 - 20:00:00
Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."

Als er eentje uitvalt, dan ben je achtste.;)

Nogmaals, dat punt is niet waar de hele discussie over gaat. Piquet wist op dat moment immers niet dat een negende plaats het hoogst haalbare was, dus moest hij er wel vanuit gaan dat hij veel kon verliezen door Barrichello op zo'n manier te verdedigen.

Citaat van: 0634 op 26 april 2009 - 20:00:16
Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."
het is inderdaad geen 'als' discussie. Als je voor iemand rijd die sneller is moet je toch proberen om hem voor te blijven. Ik zie de discussie niet.

Als je met hem in strijd bent voor een echte racepositie wel, maar dat was niet het geval omdat Piquet heel goed wist dat hij weldra zijn tweede pitstop moest maken en er dus absoluut niets mee opschoot dat hij Barrichello nog een paar rondjes ophield, terwijl dat hem zelf wel makkelijk 1 à 2 seconden per ronde kostte.

Toyoda

Citaat van: 0634 op 26 april 2009 - 21:46:13
Toch verwacht ik wel wat van Ferrari in Barcelona. Zoveel hoeven ze ook niet te vinden want het zit dicht bij elkaar. Ik schrijf ze nog niet af.

Ja ik verwacht ook wel wat van Ferrari, maar niet al te veel.
Ik vind dat er zoveel ongelooflijk fout zit in dat team de laatste tijd...
Het plaatje klopt niet. van geen kanten. De auto, de rijders, de beslissingen, de leiding, enz...
Ze zullen erop vooruit gaan maar om te winnen moet er serieus veel veranderen.
Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar als ik naar ze kijk, of iets lees moet ik altijd lachen.
Zoals: Di Montezemolo blij met eerste punten Ferrari.
Dat is toch niks om blij mee te zijn voor een team als Ferrari????? Het is net alsof hij zegt "goed gedaan mannen het is niet onze slechtste start ooit, alles is goed zo"
Hij zou ze potverdomme eens goed moeten aanpakken en wakker schudden.
Er gaat zo een enorme laksheid uit van dat team, alsof alles vanzelf wel goed komt want het is Ferrari.
Ja Raikkonen heeft goed gereden maar een zesde plaats dat is iets waar ik als Toyota fan blij mee was vorig jaar en daarvoor.
Het is gewoon ongeloofwaardig dat team.
Ik hoop dat ze in Barcelona wat meer laten zien dan wordt het gevecht vooraan nog spannender maar hoger dan een vierde plaats komen ze niet dit jaar.
Als ze al bij McLaren in de buurt komen mogen ze blij zijn. De top? nee!
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

Folkert

Citaat van: Jasper op 27 april 2009 - 01:57:21
Citaat van: Luc. op 26 april 2009 - 20:00:00
Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."

Als er eentje uitvalt, dan ben je achtste.;)

Nogmaals, dat punt is niet waar de hele discussie over gaat. Piquet wist op dat moment immers niet dat een negende plaats het hoogst haalbare was, dus moest hij er wel vanuit gaan dat hij veel kon verliezen door Barrichello op zo'n manier te verdedigen.

Citaat van: 0634 op 26 april 2009 - 20:00:16
Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."
het is inderdaad geen 'als' discussie. Als je voor iemand rijd die sneller is moet je toch proberen om hem voor te blijven. Ik zie de discussie niet.

Als je met hem in strijd bent voor een echte racepositie wel, maar dat was niet het geval omdat Piquet heel goed wist dat hij weldra zijn tweede pitstop moest maken en er dus absoluut niets mee opschoot dat hij Barrichello nog een paar rondjes ophield, terwijl dat hem zelf wel makkelijk 1 à 2 seconden per ronde kostte.
Het had Alonso nog wel een plekje kunnen opleveren. En Weet hij veel wat de strategie van Rubens was. En het waren 3 rondjes a 1 of 2 seconde per ronde, vind ik niet bijster veel meer dan normaal gebeurd met verdedigen van een plek.


@Toyoda: Mwuah denk dat je als team ook moet kijken hoe het seizoen loopt. Als het tegen zit moet je blij zijn dat het eindelijk iets beter gaat en dat je je eerste punten hebt gepakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Toyoda

Citaat van: Burorri op 27 april 2009 - 11:57:23
Citaat van: Jasper op 27 april 2009 - 01:57:21
Citaat van: Luc. op 26 april 2009 - 20:00:00
Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."

Als er eentje uitvalt, dan ben je achtste.;)

Nogmaals, dat punt is niet waar de hele discussie over gaat. Piquet wist op dat moment immers niet dat een negende plaats het hoogst haalbare was, dus moest hij er wel vanuit gaan dat hij veel kon verliezen door Barrichello op zo'n manier te verdedigen.

Citaat van: 0634 op 26 april 2009 - 20:00:16
Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."
het is inderdaad geen 'als' discussie. Als je voor iemand rijd die sneller is moet je toch proberen om hem voor te blijven. Ik zie de discussie niet.

Als je met hem in strijd bent voor een echte racepositie wel, maar dat was niet het geval omdat Piquet heel goed wist dat hij weldra zijn tweede pitstop moest maken en er dus absoluut niets mee opschoot dat hij Barrichello nog een paar rondjes ophield, terwijl dat hem zelf wel makkelijk 1 à 2 seconden per ronde kostte.
Het had Alonso nog wel een plekje kunnen opleveren. En Weet hij veel wat de strategie van Rubens was. En het waren 3 rondjes a 1 of 2 seconde per ronde, vind ik niet bijster veel meer dan normaal gebeurd met verdedigen van een plek.


@Toyoda: Mwuah denk dat je als team ook moet kijken hoe het seizoen loopt. Als het tegen zit moet je blij zijn dat het eindelijk iets beter gaat en dat je je eerste punten hebt gepakt.
Akkoord! Maar geef toe dat er toch enige vorm van... hmmmm... hoe moet ik het zeggen... bijna opgave heerst.
Het vuur lijkt gedoofd terwijl het nu zou moeten spuwen.
Laten we wachten tot Barcelona en dan een mening geven.
Ik weet het niet maar bang wordt ik niet van Ferrari dit jaar.
The only thing that gets me out of bed is a good nap!

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 27 april 2009 - 01:57:21

Als je met hem in strijd bent voor een echte racepositie wel, maar dat was niet het geval omdat Piquet heel goed wist dat hij weldra zijn tweede pitstop moest maken en er dus absoluut niets mee opschoot dat hij Barrichello nog een paar rondjes ophield, terwijl dat hem zelf wel makkelijk 1 à 2 seconden per ronde kostte.

Ik denk dat hij dat meer voor Alonso moest doen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

zeph

Hm, dat is misschien nog niet eens zo gek gedacht  ???

Enzo

Alonso's drink bekertje was kapot tijdens de race..... ???
Na afloop viel hij flauw tijdens de interviews.....