GP van Bahrein

Gestart door Supermariobros, 20 april 2009 - 09:41:11

« vorige - volgende »

Jasper

Het was geen gevecht, Piquet wist heel goed dat hij niet in strijd was met Barrichello. De enige reden waarom ze in elkaars buurt waren, was dat Piquet nog niet gepit had op dat moment. Er was geen reden om die positie te verdedigen buiten in beeld willen komen.

TheIceman

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 16:59:36
Het was geen gevecht, Piquet wist heel goed dat hij niet in strijd was met Barrichello. De enige reden waarom ze in elkaars buurt waren, was dat Piquet nog niet gepit had op dat moment. Er was geen reden om die positie te verdedigen buiten in beeld willen komen.

Misschien niet in strijd, maar wel een gevecht. Verder moet Piquet nu ook wel eens laten zien wat hij nou echt waard is.

scho0634

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 16:59:36
Het was geen gevecht, Piquet wist heel goed dat hij niet in strijd was met Barrichello. De enige reden waarom ze in elkaars buurt waren, was dat Piquet nog niet gepit had op dat moment. Er was geen reden om die positie te verdedigen buiten in beeld willen komen.
Nou het is duidelijk dat jij geen coureur bent. Natuurlijk doet Piquet alles wat is kan om voor te blijven. En dat deed hij prima.

Wat moet ie dan; aan de kant gaan omdat hij nog een keer moet pitten? Ja, dat het Flaav leuk gevonden zeg...

Jasper

Dat had Flaav maar leuk moeten vinden. Piquet heeft vele seconden verloren in die paar ronden, en veel risico's genomen met zijn rare remmanoeuvres vlak voor een rijder die dit seizoen velen van de baan heeft gekegeld, voor een positie die alleen maar schijn was. Misschien heeft het Piquet zelfs een positie gekost in het resultaat van de race. Nu is er niet veel verschil tussen 9de en 10de worden, maar als je negende bent moet er maar eentje wegvallen en je zit in de punten...

TheIceman

Zoals in een ander topic al gezegd: "If" is "F1" andersom.

Jasper

Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."

meatball

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."
Als je zo begint te denken heb ik er ook eentje, Piquet laat Barichello voorbij dan gebeurd er een ongeval waarna de race word afgevlagd en valt hij net buiten de punten  ;)
Mijn mening is dat als je tijdens een race voor iemand rijdt je altijd je positie moet verdedigen en zeker als je piquet bent.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

leproffesseur

Toen ik Piquet bezig zag dacht ik dat hij  te veel risico nam.
Goed gereden maar in de kwalificatie onnodig in de fout dus opnieuw
geen foutloos weekend en opnieuw geklopt door Alonso :-\
Ik wil eens zien dat hij de strijdt met Alonso aangaat en ook verslaat.


Jasper

Je moet niet verlangen dat hij Alonso verslaat, maar hij mag er wel iets dichter bij in de buurt blijven.

meatball

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 19:14:25
Je moet niet verlangen dat hij Alonso verslaat, maar hij mag er wel iets dichter bij in de buurt blijven.
13 sec. op een hele race,deze keer viel het nogal mee vind ik.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

TheIceman

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."

Als er eentje uitvalt, dan ben je achtste.;)
Ik ben het helemaal met meatball eens. Bij Formule 1 moet je verdedigen en aanvallen, niet enkel berekenend rijden.

scho0634

Citaat van: Jasper op 26 april 2009 - 17:37:18
Mag ik erop wijzen dat dit helemaal geen 'als'-discussie is? Op zo'n moment in de race moet je altijd doen wat het beste is voor je eigen resultaat, want ook al rij je dan redelijk achteraan, moet je altijd zorgen dat je zo goed mogelijk geplaatst bent voor het geval dat er vooraan gekke dingen gebeuren. Piquet kan op zo'n moment nooit zeggen: "ik kan domme dingen doen, want ik word toch maar hoogstens negende."
het is inderdaad geen 'als' discussie. Als je voor iemand rijd die sneller is moet je toch proberen om hem voor te blijven. Ik zie de discussie niet.

_Makke_

Soms moet je inderdaad in zo'n gevecht, die snellere wagen laten passeren. Soms kan je daar zodanig veel tijd mee verliezen dat het je uiteindelijk kostbare punten kost. Ik denk nu niet dat zoiets zo moeilijk is om te verstaan. Ik vind nu wel dat zulke beslissingen vanaf de pitmuur genomen moeten worden. Zij zien immers wat je in zo'n "zinloos" gevecht verliest ten opzichte van je echte concurrenten.

MX

(Hey ik leef nog! =D)

Ik vond het een vrij saaie race.. Eerste 20 ronden waren bijzonder interessant, daarna viel de race me erg tegen.. =[

F1REM Ghost - Matt Herben - G2c

meatball

Citaat van: MX op 26 april 2009 - 20:32:38
(Hey ik leef nog! =D)

Ik vond het een vrij saaie race.. Eerste 20 ronden waren bijzonder interessant, daarna viel de race me erg tegen.. =[
Mee eens, wie je ook bent,welkom back  :)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat