Nieuwe website Ferrari

Gestart door Martin, 30 maart 2009 - 21:18:13

« vorige - volgende »

Martin

Op zondag 29 maart lanceert Ferrari, tegelijk met de start van het nieuwe Formule 1 seizoen, haar nieuwe website Ferrari.com. Deze nieuwe portal vormt de toegang tot de wereld van het steigerende paard. De site biedt bezoekers niet alleen een totaal nieuwe lay-out, maar werpt tevens een blik achter de schermen van Ferrari. 
Ferrari was één van de eerste bedrijven die al vanaf het begin van de jaren negentig aanwezig was op het web. Nu lanceert Ferrari de nieuwe Ferrari.com portal om er zeker van te zijn dat de miljoenen tifosi en liefhebbers wereldwijd die iedere dag inloggen, de Ferrari-ervaring online beleven. Die ervaring zal verschillend van aard zijn, afhankelijk van het feit of de bezoeker een klant, een liefhebber van nieuwe of klassieke auto's, een autosportfan, een kenner of een liefhebber van een luxueuze levensstijl is.

De nieuwe site heeft niet alleen een makeover gekregen wat betreft de lay-out en graphics, ook biedt de site nu nog meer dan voorheen een zeer uitgebreide content die bezoekers in staat stelt om zich virtueel te verdiepen in het merk.

Naast de uitgebreide, interactieve content met informatie over en exclusieve foto's van de GT-modellen en sportwagens, het F1 team, het laatste nieuws over onder meer het bedrijf en de Ferrari Store, biedt Ferrari.com een compleet nieuwe feature: de Maranello Experience.

De Maranello Experience stelt bezoekers in staat om een complete virtuele rondleiding te krijgen over het Ferrari-complex. Bezoekers komen binnen via de legendarische poort op de Via Abetone, zoals dit in werkelijkheid ook gebeurt. Vervolgens volgt een virtuele rondleiding door verschillende nieuwe gebouwen die zijn ontworpen door 's werelds meest toonaangevende architecten, zoals Renzo Piano, Massimiliano Fuksas en Jean Nouvel. Van ieder gebouw zijn vele foto's (360°), videoclips en exclusieve teksten beschikbaar, die de bezoeker meenemen in de unieke sfeer waar de auto's worden gebouwd.

De virtuele ervaring stopt echter niet bij de Maranello Experience. Wanneer bezoekers het GT- en sportautogedeelte betreden, worden zij direct meegenomen naar een typisch Italiaanse 'piazza'- een eerbetoon aan de beroemde Campidoglio in Rome. Bezoekers treffen een overzicht aan van alle huidige modellen, waarbij kan worden ingezoomd op specifieke details van zowel het in- als exterieur. Het is tevens mogelijk om de auto geheel naar wens te personaliseren door de gewenste kleur te kiezen en persoonlijke opties toe te voegen. Wanneer bezoekers klaar zijn met het samenstellen van hun Ferrari kunnen zij op de sleutel drukken om het geluid van de 8- of 12-cilinder te ervaren.

Indien de bezoeker zijn auto geheel naar eigen wens heeft samengesteld en is ingestapt, kan hij wegrijden voor een virtuele testrit op het Mugello Circuit om de rijervaring van een echte Ferrari te beleven. Gebruikers kunnen hun rijvaardigheden vergelijken met die van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, die alle modellen persoonlijk op het circuit heeft gereden. Hij adviseert de virtuele bestuurders over het volgen van de ideale lijn om de bochten zo snel mogelijk te nemen.

Een andere bijzondere feature op de site is de manier waarop fans op de hoogte worden gehouden van de laatste ontwikkelingen over het F1 team, waarbij de rijders onder meer een blog bij houden. Dit gedeelte opent daadwerkelijk de deuren van de GES-racedivisie, waarbij liefhebbers toegang krijgen tot de meest geheime delen binnen Scuderia Ferrari.

Ook tijdens de GP's zal de site meer sensatie bieden. Bezoekers kunnen de raceprestaties nu volgen vanaf de virtuele pitmuur waar de informatie (telemetrie) van alle raceauto's binnenkomt. Ze kunnen zelfs de raceresultaten vergelijken met de eerdere resultaten van Michael Schumacher in dezelfde GP. Ook zien bezoekers het advies van officieel Ferrari-testrijder Marc Genè.

De nieuwe site biedt verder een compleet nieuwe Ferrari Store. Dankzij een brochure met meer dan 2.000 artikelen kunnen kopers zich nu volledig overgeven aan hun passie voor Ferrari. Hier vinden ze de mooiste cadeaus voor zichzelf en hun dierbaren in drie verschillende werelden: 'Scuderia Ferrari', 'Kids' en 'Prancing Horse'.

Dit zijn slechts enkele van de vele nieuwe features van een site die speciaal is ontworpen om de vele liefhebbers en fans optimaal van hun passie te kunnen laten genieten. Een site die Ferrari-eigenaren bovendien toegang biedt tot een exclusief gedeelte om continu contact te kunnen hebben met Maranello.

Om de dialoog met de fans wereldwijd verder te versterken komen er naast de bestaande Italiaanse en Engelse versies ook een Chinese (Mandarijns) en Japanse versie beschikbaar. Daarnaast onderzoekt Ferrari de mogelijkheden om in de nabije toekomst een Arabische Ferrari-site te lanceren.

Website: www.ferrari.com

Jasper

De site van Ferrari trok absoluut op niks, dus het was hoogtijd dat ze eens iets veranderden. Het ziet er wel al beter uit. :)

RadioActiveMan

Het is te hopen dat hun virtuele "Maranello Experience" beter is dan dan de echte. Ben in 2007 naar het complex geweest om het museum te bezoeken en dat was één grote teleurstelling.  :-\