GP van Maleisie

Gestart door scho0634, 30 maart 2009 - 06:48:28

« vorige - volgende »

Wie wint er in Maleisie?

Button
16 (39%)
Barrichello
8 (19.5%)
Massa
6 (14.6%)
Raikkonen
2 (4.9%)
Kubica
1 (2.4%)
Heidfeld
0 (0%)
Hamilton
1 (2.4%)
Alonso
2 (4.9%)
Trulli
3 (7.3%)
Glock
1 (2.4%)
iemand anders....
1 (2.4%)

Totaal aantal stemmen: 35

Folkert

Citaat van: 0634 op 06 april 2009 - 12:04:21
Citaat van: Burorri op 06 april 2009 - 11:48:27
Al kon ik Gister de gok nog begrijpen, want voor het zelfde geld viel het wel met bakken uit de hemel 2 bochten later en dan was Kimi van 14 iin no time door geschoven naar 1.
Maar Kimi lag op P5. En niet op P14. En dan 'gok' je zoiets niet, als je goed bij je hoofd bent.
Oja dat is waar. Maar hij lag toch 14de toen hij weer uit de pit kwam toch? En hij had wel heel veel achter  Alonso verloren. Maar goed, 5de en nog geen punten in het seizoen is het wel stomme gok.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 06 april 2009 - 11:31:46
Kunnen we stoppen met dat een gok te noemen? De enige term die dat beschrijft is een blunder. Hadden ze dat met Massa gedaan, dan kon je spreken van een gok. Hadden ze het met intermediates gedaan, dan kon je spreken van een gok.

Je enige wagen in de punten op full wets zetten op een droge warme baan is niets anders dan een blunder.
Neen, dat kunnen we niet. Ik noem het een gok. Wij weten niet wat de vooruitzichten op dat moment waren, wij weten niet wat zij voor ogen hadden en wat er te verwachten was. Ik blijf het een gok noemen. Jij mag het voor mijn part een blunder noemen, ik noem het een gok. Ik ga daar niet over discussiëren want we zullen beide toch niet van mening veranderen ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Als die weerswachtingen zo overtuigend waren vraag ik me af waarom de andere teams het niet gokten. Want ze maken tegenwoordig allemaal gebruik van dezelfde weersvoorspeller.

Tim C

Voor Ferrari 2009 is er nog een plekje vrij aan de pitmuur van Maranello ;-)

Ferrari 2010

Citaat van: Tim op 06 april 2009 - 12:46:53
Voor Ferrari 2009 is er nog een plekje vrij aan de pitmuur van Maranello ;-)
Waar moet ik me aanmelden? :)

Citaat van: 0634 op 06 april 2009 - 12:23:09
Als die weerswachtingen zo overtuigend waren vraag ik me af waarom de andere teams het niet gokten. Want ze maken tegenwoordig allemaal gebruik van dezelfde weersvoorspeller.
Wie zegt dat die "zo overtuigend" waren? Ik zei alleen dat ze misschien een gok waard waren...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Ik sluit me wel aan bij Ferrari_2009. Het blijft een gok, die verkeerd uitpakte. De blunder is gemaakt op Zaterdag. Waarom andere teams het niet hebben gedaan? Andere weersverwachtingen? Andere strategie? Het had net zo goed ineens met zeeen tegelijk uit de hemel kunnen zetten(iets wat de "Locals' ook al zeiden. Enige stomme vond ik dat ze het bij Kimi probeerde, maar goed het had net zogoed wel goed kunnen uitpakken.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat"Het is duidelijk dat we een paar verkeerde beslissingen hebben genomen, vooral bij de eerste pitstop van Raikkonen. Volgens de informatie die we op dat moment hadden, kon de bui elk moment komen. Het duurde echter nog een paar minuten voordat het begon te regenen."
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/04/06/domenicali-wil-mentaliteitsverandering-bij-ferrari/

Veronderstelt/gegokt dat ze er zou zijn, en toen bleef ze uit. Gegokt en verloren...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Niels_

#262
Citaat van: Burorri op 06 april 2009 - 12:00:41
Citaat van: Scuderia91 op 05 april 2009 - 20:06:07
Citaat van: Burorri op 05 april 2009 - 20:01:36
Citaat van: Scuderia91 op 05 april 2009 - 19:51:42
Heeft iemand toevallig nog dat fragment waarin Smedley tegen Massa "Felipe baby" zegt? :P

Ja dus toch. Ik dacht dat ik het verkeerd had gehoord. Ik heb het op video staan.  :P
Ik ben je eeuwig dankbaar als je het mij ooit zou kunnen bezorgen ;)

Wat ze zeiden denk ik:

Felipe Massa: "I need a white visor, a white visor otherwise, I can't see anything!"
Rob Smedley: "Felipe baby, keep cool, the visor's coming, we're in a good position, keep cool." ;D

Voila
Had het gisteren ook gevonden, maar toch bedankt. ;)

Om nog 1 keer terug te komen op de gok/blunder van Ferrari, net een ongelofelijk interessant detail gevonden: "Volgens de Duitse media zat Michael Schumacher achter die beslissing en wilde teambaas Stefano Domenicali wachten tot de regen daadwerkelijk kwam."

Jasper

"De Duitse media", dat zal dan waarschijnlijk wel Bild zijn. :D

Folkert

Citaat van: Jasper op 06 april 2009 - 14:44:38
"De Duitse media", dat zal dan waarschijnlijk wel Bild zijn. :D
Dat is eigenlijk ook direct wat ik dacht. :P  Zal wel weer roddeljournalist zijn die wat probeert te scoren met de naam Schumacher.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Scuderia91 op 06 april 2009 - 14:32:56
Had het gisteren ook gevonden, maar toch bedankt. ;)

Om nog 1 keer terug te komen op de gok/blunder van Ferrari, net een ongelofelijk interessant detail gevonden: "Volgens de Duitse media zat Michael Schumacher achter die beslissing en wilde teambaas Stefano Domenicali wachten tot de regen daadwerkelijk kwam."
We zullen het nooit weten, maar Domenicali is de teambaas. Wie er dan ook een hersenspinsel had, doet er niet toe. Die gast is niet half de teambaas die zijn voorganger was.

TheIceman

Over de race:

We hebben vandaag voor het eerst gezien wat KERS echt kan doen, op de lange rechte stukken. Er werd veel ingehaald, en toen de regen kwam werd het een tactische race.

Over na de race:

Ik denk niet dat het nog verantwoord was om door te rijden. Van de beelden op de grid kon je niet zien hoe donker het was, maar van de helikopterbeelden zag je duidelijk dat het echt donker aan het worden was, en dat als we 10 minuten hadden gereden de coureurs echt niets meer konden zien. Op een ander forum heb ik veel reacties gelezen van mensen die Webber een mietje vonden, maar dit was echt duidelijk. Er was niet te rijden onder die condities.

Hulde aan Toyota voor de geweldige strategie in de regen, de perfecte beslissingen op de juiste momenten gemaakt.

Ik gok dat als het niet was gaan regenen, Rosberg had gewonnen. Maar ach: als.


En Kovalainen, ik denk dat hij sterk terug gaat komen, hij heeft nu gewoon even zijn momenten niet. Australië, zijn uitvalbeurt daar heb ik niet gezien, maar aan zijn uitvalbeurt in Maleisië te zien, kon hij er echt niks aan doen. Ik meen me te herinneren dat hij iets erover had gezegd. Even zoeken. Vergeet dit maar, ik heb net gezien dat het zijn eigen schuld was. Het zag er echt vreemd uit vond ik.

Al met al, een 8 voor deze race!

leproffesseur

Er wordt ook niet officeel ontkent dat Schumi die beslissing heeft genomen
om op full wets te gaan rijden.Het gaat en ik citeer"een interne beslissing die genomen was".
Geen bevestiging maar ook geen vrijpleiting dus.Het is natuurlijk beter dat dit voor Ferrari intern
blijft want dit lijkt me beter voor de goede verstandhouding binnen het team.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 06 april 2009 - 23:43:35
Er wordt ook niet officeel ontkent dat Schumi die beslissing heeft genomen
om op full wets te gaan rijden.Het gaat en ik citeer"een interne beslissing die genomen was".
Geen bevestiging maar ook geen vrijpleiting dus.Het is natuurlijk beter dat dit voor Ferrari intern
blijft want dit lijkt me beter voor de goede verstandhouding binnen het team.
Ik vind het persoonlijk wat ver gekomen als ze elke speculatie moeten gaan ontkennen. Zo kunnen we wel blijven speculeren en moet de PR van de teams niets anders doen dan geruchten ontkennen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Het lijkt mij niet heel veel tijd in beslag nemen om 'nee, dat is niet zo' te zeggen.