Waar kijk jij dit seizoen F1?

Gestart door Tim C, 29 maart 2009 - 10:25:57

« vorige - volgende »

Waar kijk jij dit seizoen F1?

Sporza
15 (39.5%)
RTL
10 (26.3%)
RTBf
4 (10.5%)
BBC
24 (63.2%)
Een ander kanaal
2 (5.3%)

Totaal aantal stemmen: 38

robbert

Citaat van: Jasper op 19 april 2009 - 22:56:35
Het heeft op Sporza ook met het uur te maken neem ik aan. Als de race weer gewoon om 14u start, zit ze midden in een zondagmiddag waarin ze ook andere sporten (wielrennen, tennis, zaalsporten...) willen brengen, dus dan zal de persconferentie van de F1 wel weer moeten ruimen.

zoals ik mij al afvroeg: gaan ze dit volhouden.
Ik zie vanaf volgende week dat ze terug moeite zullen hebben om het podium zelfs mee te pikken

RadioActiveMan

Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 17:53:56Sporza is nog 15 minuiten langer gebleven dan de BBC :)

BBC is wel 45 minuten vroeger begonnen en in de namiddag tidens de herhaling hebben de intervo-iews wel gegeven.  ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 20 april 2009 - 14:10:29
Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 17:53:56Sporza is nog 15 minuiten langer gebleven dan de BBC :)

BBC is wel 45 minuten vroeger begonnen en in de namiddag tidens de herhaling hebben de intervo-iews wel gegeven.  ;)
Die 45 minuten eerder zijn toch maar grotendeels bespreking en interview. Ik heb liever dat de race bijna direct begint. Ik heb zondag vanaf half 9 naar BBC gekeken en vond eigenlijk dat het té lang duurde. Allemaal wel leuk, die babbels, maar ik wil een race zien. En een interview in de herhaling, wat heb je daar aan, dan moet je 2 keer op die dag je agenda laten bepalen door de F1... Leuk als je thuis bent, maar anders niets dan last.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

RadioActiveMan

Citaat van: Ferrari 2009 op 20 april 2009 - 14:39:44
Citaat van: Beco op 20 april 2009 - 14:10:29
Citaat van: Luc. op 19 april 2009 - 17:53:56Sporza is nog 15 minuiten langer gebleven dan de BBC :)

BBC is wel 45 minuten vroeger begonnen en in de namiddag tidens de herhaling hebben de intervo-iews wel gegeven.  ;)
Die 45 minuten eerder zijn toch maar grotendeels bespreking en interview. Ik heb liever dat de race bijna direct begint. Ik heb zondag vanaf half 9 naar BBC gekeken en vond eigenlijk dat het té lang duurde. Allemaal wel leuk, die babbels, maar ik wil een race zien. En een interview in de herhaling, wat heb je daar aan, dan moet je 2 keer op die dag je agenda laten bepalen door de F1... Leuk als je thuis bent, maar anders niets dan last.

Dat maakt ieder voor zich uit.
Ik vind dat eerste uur op de BBC wel degelijk leuk om naar te kijken. Als je direct de race wil zien moet je gewoon pas om 8u58 je televisie opzetten, niets is minder moeilijk.
Ik ben ook niet thuisgebleven voor die interviews, maar iemand die ze wel wilde zien in GB had de kans en dat is dan voor hen ook weer leuk om weten. In België en Nederland hadden we een andere en snellere mogelijkheid. Ik laat mijn agenda trouwens nooit bepalen door F1, zeker niet als het goei weer is.

Jasper

Ik vind die voorbeschouwingen ook overroepen, ik ben zondag om 8u55 uit bed gekomen en toen ik de tv aanzette, waren ze al een halve ronde ver. ;D (normaal zouden ze dan aan de formatieronde bezig geweest zijn en had ik de start dus wel gezien)

Jan Dijkstra

CitaatDat o.mol  zn baantje nog steeds heeft zegt wel hoe serieus de sport genomen wordt bij de omroepen,,niet dus..                  Trouwens,,,Allard Kalf heeft ECHT verstand van de sport dus een opvolger geen probleem

Onder welke steen heb jij de laatste jaren gezeten?? Kalff verstand van de sport.. Wat een drama is dat zeg!!

Blijf mooi bij RTL, Tuurlijk maakt olav mol wel eens een foutje, maar ga maar eens op zijn stoeltje zitten.. ben benieuwd of menig van ons het foutloos zou kunnen doen!!

De commercialbreaks zijn idd wel heel irritant, dan over naar de belgen!!

Mocht Kalff het ooit overnemen van Olav mol, ga ik ook verhuizen naar de BBC of belgie!!
F1 is like a box of chocolate.. You never know what you gonna get.

F_A_Diaz

Citaat van: Jan Dijkstra op 05 mei 2009 - 11:57:14Tuurlijk maakt olav mol wel eens een foutje,

Wel eens...? Zeg maar gerust doorlopend.

Citaatmaar ga maar eens op zijn stoeltje zitten.. ben benieuwd of menig van ons het foutloos zou kunnen doen!!


Wat maakt dat uit in de beoordeling van Mol? Iedereen die dus een beroep uitoefend wat je zelf niet kunt/nog niet gedaan hebt mag je niet negatief beoordelen?

En trouwens, kwa kennis zou ik het inderdaad stukken beter dan hem doen en het gros van de forummensen hier ook.
Mol kan alleen goed en oeverloos lullen maar dat lijkt me ook het minste wat je mag verwachten van een commentator.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Wel grappig dat het bij BBC veel minder op valt dat zij fouten maken, terwijl die ook fouten maken. Die worden alleen snel gecorrigeerd door zijn collega. De eerste keer dat ik BBC keek, betrapte ik ze ook op aantal foutjes.

En ik denk niet dat je het qua kennis zo heel veel beter zou doen dan Olav hoor Diaz. Denk dat je onderschat hoe veel verstand Olav er van heeft. Eni k denk dat je het in zijn geheel beetje onderschat. Volgens mij heeft Speed & Design nog steeds de commentatoren wedstrijd elk jaar. Zou zeggen doe is een poging ;).




oja en over Kalf.....die had verstand van journalisteren en van de techniek. Niet van hoe je een race moet verslaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 11:06:24
Wel grappig dat het bij BBC veel minder op valt dat zij fouten maken, terwijl die ook fouten maken. Die worden alleen snel gecorrigeerd door zijn collega. De eerste keer dat ik BBC keek, betrapte ik ze ook op aantal foutjes.

Ja dus? Als jantje in de sloot springt mag Pietje het ook? En zoals je zelf ook zegt, bij BBC wordt het wel gecorrigeerd.

CitaatEn ik denk niet dat je het qua kennis zo heel veel beter zou doen dan Olav hoor Diaz. Denk dat je onderschat hoe veel verstand Olav er van heeft.

Olav Mol heeft zeer weinig algemeen inzicht en kennis van F1, in ieder geval als ik af moet gaan op wat hij op TV laat zien. Zijn voorbeelden uit het verleden zijn altijd maar half goed, of helemaal niet goed, net zoals zijn nieuwsberichten. Hij begrijpt heel veel dingen altijd verkeerd, kan geen pitstopstrategie doorzien. Hij ziet niet dat een auto al een ronde met een kapotte vleugel rondrijdt. Hij haalt regelmatig teamgenoten door elkaar, terwijl je met een beetje feeling voor de race niet eens hoeft te weten wat voor een kleur helm welke coureur nou heeft. Dat kan je in 90 % van de gevallen al zien aan wie er voor of achter rijdt en/of waar hij zich op het circuit bevind.
Hij weet er weinig van, ik zeg niet dat ik veel weet maar ik weet wel veel meer dan hem. Dat is geen opschepperij, dat is een bevestiging die ik iedere race weer krijg.

CitaatEni k denk dat je het in zijn geheel beetje onderschat. Volgens mij heeft Speed & Design nog steeds de commentatoren wedstrijd elk jaar. Zou zeggen doe is een poging ;).

Je moet lezen wat ik zeg, ik zeg nergens dat ik een betere commentator ben dan Mol, ik zeg dat ik meer verstand algemene kennis en inzicht in Formule 1 heb.
Om een goede commentator te zijn moet je ook vlot kunnen babbelen en entertainend zijn, dat kan Mol dan wel weer goed maar zijn F1 kennis is, zeker voor iemand die er zijn geld mee verdiend, zeer beperkt en onvolledig.

En mocht hij er dan wel ontzettend veel verstand van hebben dan weet hij dat in die anderhalf uur tijdens een race wel erg goed verborgen te houden.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

1) Dat zeg ik toch. :) Maar Olav heeft niemand die hem kan corrigeren. Kalf kon dat in het verleden nog wel eens, maar hij heeft niemand naast zich zitten die zijn fouten kan corrigeren. Als Martin Brundle fout maakt, is dat het zelfde als Olav een fout maakt. Maar bij Olav word er direct op afgekeken dat hij het fout doet, terwijl ik weinig mensen hoor over Martin Brundle en die andere commentator. (ben even de naam kwijt.) Heb het dus niet over dat als hij het doet, moet jij het ook doen. Ik heb het over het feit dat ik weinig mensen hoor over BBC.

2) Denk nog maals dat jij het onderschat. Jij hebt 1 tvtje, Olav heeft er 3? of 4? Weet niet precies hoeveel eigenlijk. Soms heb je gelijk dat hij dingen verkeerd begrijpt, maar dat heb jij ook. Dat heb ik ook, dat heeft iedereen. Dat hij teamgenoten door elkaar haalt heeft hij wel vaker, en dat is soms vervelend ja. Maar denk dat hij minder tijd heeft om goed te kijken wie het precies is.
Maar het blijft opschepperij als je zegt dat je meer weet dan iemand die zelf in de racerij zit en al 17 jaar F1 verslaggeving doet.

3) En zeg ik dat jij het wel beter zou doen dan Mol? Ik zeg alleen dat je het voor de gein is moet proberen zo verslag te geven. Ik ben van mening dat jij te makkelijk denkt over het werk van Mol. En ik denk dat je wel goede kennis hebt, maar denk dat jij de kennis van Mol onderschat of zelf anders van mening bent.

Maar ik vraag me nu af wat voor kennis hij dan mist, of welke voorbeelden uit het verleden dan maar half goed zijn of helemaal niet goed. Ik heb hem vaak genoeg voorbeelden uit het verleden horen zeggen die wel klopte.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 06 mei 2009 - 12:31:14
1) Dat zeg ik toch. :) Maar Olav heeft niemand die hem kan corrigeren.

Ja, want dat wil hijzelf niet, heeft hijzelf gezegd. Waarschijnlijk omdat dan duidelijk wordt hoeveel fouten hij wel niet maakt. Robert Doornbos zat een paar keer bij hem en die bleef maar aan het corrigeren, volgens mij had Mol toen zelf ook goed door dat hij nogal voor lul stond met zijn kennis.

CitaatKalf kon dat in het verleden nog wel eens, maar hij heeft niemand naast zich zitten die zijn fouten kan corrigeren.

Dat wil hij dus zelf niet en waarom denk je dat Kalff lange tijd ruzie had met Mol?

CitaatAls Martin Brundle fout maakt, is dat het zelfde als Olav een fout maakt. Maar bij Olav word er direct op afgekeken dat hij het fout doet, terwijl ik weinig mensen hoor over Martin Brundle en die andere commentator.

Punt is dat Brundle ook lang niet zoveel fouten maakt als Mol. Iedereen kan een fout maken maar bij Mol is het doorlopend.

CitaatJij hebt 1 tvtje, Olav heeft er 3? of 4? Weet niet precies hoeveel eigenlijk.

Laat ik dit misverstand gelijk uit de wereld helpen. Mol heeft drie schermen, tijdwaarneming, tv beeld en mededelingen scherm van de FIA. De regisseur heeft hij overigens ook nog bij zich zitten, die houdt de computers in de gaten. Hij hoeft effectief alleen maar het beeldscherm in de gaten te houden.

Ik zit thuis overigens ook altijd met live timing aan en heb dus ook twee schermen en volg alles prima, zit ondertussen vaak nog te praten met anderen.

CitaatSoms heb je gelijk dat hij dingen verkeerd begrijpt, maar dat heb jij ook.

Niet zo ontzettend vaak als hij dat heeft.

CitaatDat heb ik ook, dat heeft iedereen. Dat hij teamgenoten door elkaar haalt heeft hij wel vaker, en dat is soms vervelend ja. Maar denk dat hij minder tijd heeft om goed te kijken wie het precies is.

Onzin, zie hierboven, dat zijn allemaal smoesjes.

CitaatMaar het blijft opschepperij als je zegt dat je meer weet dan iemand die zelf in de racerij zit en al 17 jaar F1 verslaggeving doet.

Het blijft schandalig dat iemand die zolang meeloopt blijkbaar zo'n beperkte en vaak foutieve kennis heeft.


Mijn mening is duidelijk lijkt me, dus ik ga hier verder ook niet meer op in.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Je mening is duidelijk, maar het enige wat ik je wilde zeggen is dat jij het commentaar geven van een live sport erg onderschat. Ok, wist inderdaad niet dat hij geen collega naast hem wilde en wist ook niet dat Doornbos keertje naast hem had gezeten. Welke race(of races) was dat?

Ik kijk laatste tijd ook anders naar RTL7 races dus moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zo heel sterk meer let op wat Mol te zeggen heeft. Maar van zijn vroegere jaren weet ik nog wel dat hij dingen redelijk op orde had. Hij weet vaak wel wat er in de pit en tussen rijders speelt. misschien is hij inderdaad qua absolute kennis minder dan Brundle, maar slecht doet hij het niet. En daarom zei ik: Probeer het een keertje zelf. Het is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan.

En is geen misverstand, wist dat hij er zeker 3 had, maar meen ooit keer een intervieuw te hebben gezien van hem, waar hij met 4 schermen zat. Maar dat was 5 jaar geleden. Maar goed, je moet en verslag geven en opletten op de baan en zorgen dat je niet tevaak saai word in je verslaggeving. Hij zit volgens mij wel met aantekeningen bij zijn verslag door te lezen.(again van de foto die ik keer heb gezien.)

Ik vind het dus niet schandalig dat hij zo presteerd als hij nu doet. Dus wederom: probeer het zelf eens te doen. En kom dan nog eens terug op je uitspraken.

En niet alleen jij hoor, vind laatste tijd dat veel mensen Olav te weinig krediet geven voor zijn werk.
Trotse vader van Rosalie(L)

RadioActiveMan

Ik ben blij dat ik als Belg niet van die oeverloze discussies moet voeren. Pfffft  ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Beco op 06 mei 2009 - 14:04:02
Ik ben blij dat ik als Belg niet van die oeverloze discussies moet voeren. Pfffft  ::)
Dat heeft niets met je nationaliteit te maken, dat heeft gewoon te maken met Burorri en F_A_Diaz, die elkaars posts als een rode lap zien.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 06 mei 2009 - 14:09:01
Citaat van: Beco op 06 mei 2009 - 14:04:02
Ik ben blij dat ik als Belg niet van die oeverloze discussies moet voeren. Pfffft  ::)
Dat heeft niets met je nationaliteit te maken, dat heeft gewoon te maken met Burorri en F_A_Diaz, die elkaars posts als een rode lap zien.
Ik probeer nochtants normaal te reageren en probeer te vermijden dat ik hem verwijten opleg. Gister ging dat echter niet helemaal goed. Maar goed zie niet waarom wij afentoe mogen discussieren.

Zie hier ook anderen heen en weer posten over een onderwerp, waar het ook niet altijd even vriendschappelijk aan toe gaat. :)
Trotse vader van Rosalie(L)