Ze zijn totaal GEK geworden!

Gestart door Tim C, 17 maart 2009 - 15:09:32

« vorige - volgende »

jack_de_koning

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:26:32
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 17:23:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:22:46
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:10:08
Ik zeg: Tijd voor een nieuwe raceklasse voor teams met ballen en zonder al die betuttelende regels.
Is elke race echt voor de overwinning gaan niet meer balllen hebben dan gewoon je positie behouden?
Dat is wel zo, maar je hebt toch even veel ballen als je uit je naad gaat voor p2 of 3?
Alsof er zo veel gevochten wordt voor p2 en p3.
Als dat al zo was, dan is dat in het nieuwe systeem helemaal onzinnig.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 17:29:59
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:26:32
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 17:23:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:22:46
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:10:08
Ik zeg: Tijd voor een nieuwe raceklasse voor teams met ballen en zonder al die betuttelende regels.
Is elke race echt voor de overwinning gaan niet meer balllen hebben dan gewoon je positie behouden?
Dat is wel zo, maar je hebt toch even veel ballen als je uit je naad gaat voor p2 of 3?
Alsof er zo veel gevochten wordt voor p2 en p3.
Nou ja niet veel minder dan om de overwinning. Iig niet de afgelopen jaren.
En waarom de laatste jaren niet? Omdat het niets waard was, wat maken die 2 punten van verschil, als het risico is dat je eruit ligt?

Citaat van: 0634 op 17 maart 2009 - 17:40:24
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:22:46
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:10:08
Ik zeg: Tijd voor een nieuwe raceklasse voor teams met ballen en zonder al die betuttelende regels.
Is elke race echt voor de overwinning gaan niet meer balllen hebben dan gewoon je positie behouden?
Als je niet kan inhalen, kan je niet inhalen. Dan kan je iemand 100 punten geven, maar dan nog. En het niet kunnen is vaak het probleem, niet de motivatie van de rijder. Die zal zich hooguit inhouden in de laatste 2 of 3 races als het nodig is.
De angst om met 0 punten naar huis te gaan, dát is het probleem. Wees maar zeker dat er ook in Melbourne niemand risico's zou nemen als hij in de laatste ronde op een halve seconde van nr1 hangt, als al wat hij kan winnen 2 punten zijn. 2 punten verschil met nog een heel seizoen voor je, dat is ook de moeite niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:42:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:26:32
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 17:23:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:22:46
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:10:08
Ik zeg: Tijd voor een nieuwe raceklasse voor teams met ballen en zonder al die betuttelende regels.
Is elke race echt voor de overwinning gaan niet meer balllen hebben dan gewoon je positie behouden?
Dat is wel zo, maar je hebt toch even veel ballen als je uit je naad gaat voor p2 of 3?
Alsof er zo veel gevochten wordt voor p2 en p3.
Als dat al zo was, dan is dat in het nieuwe systeem helemaal onzinnig.
Het constructeurskampioenschap blijft ook van belang hé. En bovendien kan je als je op p3 ligt, enkel op p1 komen door die op p2 te passeren.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:52:05
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 17:29:59
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:26:32
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 17:23:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:22:46
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:10:08
Ik zeg: Tijd voor een nieuwe raceklasse voor teams met ballen en zonder al die betuttelende regels.
Is elke race echt voor de overwinning gaan niet meer balllen hebben dan gewoon je positie behouden?
Dat is wel zo, maar je hebt toch even veel ballen als je uit je naad gaat voor p2 of 3?
Alsof er zo veel gevochten wordt voor p2 en p3.
Nou ja niet veel minder dan om de overwinning. Iig niet de afgelopen jaren.
En waarom de laatste jaren niet? Omdat het niets waard was, wat maken die 2 punten van verschil, als het risico is dat je eruit ligt?

Citaat van: 0634 op 17 maart 2009 - 17:40:24
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:22:46
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:10:08
Ik zeg: Tijd voor een nieuwe raceklasse voor teams met ballen en zonder al die betuttelende regels.
Is elke race echt voor de overwinning gaan niet meer balllen hebben dan gewoon je positie behouden?
Als je niet kan inhalen, kan je niet inhalen. Dan kan je iemand 100 punten geven, maar dan nog. En het niet kunnen is vaak het probleem, niet de motivatie van de rijder. Die zal zich hooguit inhouden in de laatste 2 of 3 races als het nodig is.
De angst om met 0 punten naar huis te gaan, dát is het probleem. Wees maar zeker dat er ook in Melbourne niemand risico's zou nemen als hij in de laatste ronde op een halve seconde van nr1 hangt, als al wat hij kan winnen 2 punten zijn. 2 punten verschil met nog een heel seizoen voor je, dat is ook de moeite niet.
1)Ja dat is waar, maar waarom alleen de overwinning zo sterk belonen? Waarom niet meer punten voor een overwinning geven?
2) Heb je dus gelijk in, maar zie puntje 1. Dat kan ook genoeg zijn om harder voor een overwinnnig te gaan. Het is inderdaad kut als je er uitligt, maar dat geld net zo hard voor het nieuwe systeem of voor Medailles.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 18:07:29
1)Ja dat is waar, maar waarom alleen de overwinning zo sterk belonen? Waarom niet meer punten voor een overwinning geven?
2) Heb je dus gelijk in, maar zie puntje 1. Dat kan ook genoeg zijn om harder voor een overwinnnig te gaan. Het is inderdaad kut als je er uitligt, maar dat geld net zo hard voor het nieuwe systeem of voor Medailles.
Met het nieuwe systeem is eruit liggen hetzelfde als 2de worden, met het oude was 2de worden 2 puntjes verschil, eruit liggen waren er 10. En jij zegt dat het dan voor beide systemen even erg is als je eruit ligt? Ok, eruit liggen op zich wel, maar tov van 2de worden is het een groot verschil, een enorm groot.
En puntje 1: dan moet je terug naar 10-6-4-3-2-1, maar blijkbaar wil iedereen de eerste 8 punten geven, en dan moet je 115 punten gaan geven ofzo voor de eerste. 12-9-7-5-4-3-2-1 is even dom, het verschil tussen 1 en 2 blijft té klein.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 18:12:17
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 18:07:29
1)Ja dat is waar, maar waarom alleen de overwinning zo sterk belonen? Waarom niet meer punten voor een overwinning geven?
2) Heb je dus gelijk in, maar zie puntje 1. Dat kan ook genoeg zijn om harder voor een overwinnnig te gaan. Het is inderdaad kut als je er uitligt, maar dat geld net zo hard voor het nieuwe systeem of voor Medailles.
Met het nieuwe systeem is eruit liggen hetzelfde als 2de worden, met het oude was 2de worden 2 puntjes verschil, eruit liggen waren er 10. En jij zegt dat het dan voor beide systemen even erg is als je eruit ligt? Ok, eruit liggen op zich wel, maar tov van 2de worden is het een groot verschil, een enorm groot.
En puntje 1: dan moet je terug naar 10-6-4-3-2-1, maar blijkbaar wil iedereen de eerste 8 punten geven, en dan moet je 115 punten gaan geven ofzo voor de eerste. 12-9-7-5-4-3-2-1 is even dom, het verschil tussen 1 en 2 blijft té klein.
Ja klopt. Maar punten systeem beloont p2 ook nog, medailles en nieuwe systeem niet(medailles dan zilver of brons) Dat bevorderd misschien wel punten verzamelen, maar dat is ook een kwaliteit. Weten wanneer je verslagen bent en niet als een gek nog proberen 1ste te worden. Want er zijn genoeg voorbeelden dat p1 gewoon niet meer haal baar is.

En welk verschil bedoel je nou? tussen P2 rijden en uitvallen?
Trotse vader van Rosalie(L)

jack_de_koning

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:53:03
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:42:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:26:32
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 17:23:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:22:46
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:10:08
Ik zeg: Tijd voor een nieuwe raceklasse voor teams met ballen en zonder al die betuttelende regels.
Is elke race echt voor de overwinning gaan niet meer balllen hebben dan gewoon je positie behouden?
Dat is wel zo, maar je hebt toch even veel ballen als je uit je naad gaat voor p2 of 3?
Alsof er zo veel gevochten wordt voor p2 en p3.
Als dat al zo was, dan is dat in het nieuwe systeem helemaal onzinnig.
Het constructeurskampioenschap blijft ook van belang hé. En bovendien kan je als je op p3 ligt, enkel op p1 komen door die op p2 te passeren.
Constructeurstitel is belangrijk, maar de gemiddelde liefhebber zal niet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten afgelopen jaren om te kijken welk team er kampioen bij de constructeurs zou worden. De media kijkt toch nog altijd grotendeels naar de strijd bij de coureurs. En die strijd wordt, volgens mij, minder boeiend...

Ferrari 2010

Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 18:22:40
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:53:03
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:42:55
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:26:32
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 17:23:54
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:22:46
Citaat van: jack_de_koning op 17 maart 2009 - 17:10:08
Ik zeg: Tijd voor een nieuwe raceklasse voor teams met ballen en zonder al die betuttelende regels.
Is elke race echt voor de overwinning gaan niet meer balllen hebben dan gewoon je positie behouden?
Dat is wel zo, maar je hebt toch even veel ballen als je uit je naad gaat voor p2 of 3?
Alsof er zo veel gevochten wordt voor p2 en p3.
Als dat al zo was, dan is dat in het nieuwe systeem helemaal onzinnig.
Het constructeurskampioenschap blijft ook van belang hé. En bovendien kan je als je op p3 ligt, enkel op p1 komen door die op p2 te passeren.
Constructeurstitel is belangrijk, maar de gemiddelde liefhebber zal niet op het puntje van zijn stoel hebben gezeten afgelopen jaren om te kijken welk team er kampioen bij de constructeurs zou worden. De media kijkt toch nog altijd grotendeels naar de strijd bij de coureurs. En die strijd wordt, volgens mij, minder boeiend...
Die wordt net boeiender. Vorige seizoenen wist je na stop 2 wie ging winnen, nu niet. En dat is toch waar de media naar kijken, wie wint? En de strijd om p8 bijvoorbeeld blijft gelijk, die reden vroeger immers ook niet met hun gedachte op de wereldtitel hoor.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

k had liever gezien dat ze met een tussenoplossing zouden komen.. wel de 1e plaats meer belonen, maar dit vind ik wel een hele rigoreuze ommezwaai... maar goed, laten we afwachten hoe het in de praktijk gaat werken... negatieve scenario's schetsen kan iedereen, voor eigenlijk alle systemen wel..

scho0634

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:52:05
De angst om met 0 punten naar huis te gaan, dát is het probleem. Wees maar zeker dat er ook in Melbourne niemand risico's zou nemen als hij in de laatste ronde op een halve seconde van nr1 hangt, als al wat hij kan winnen 2 punten zijn. 2 punten verschil met nog een heel seizoen voor je, dat is ook de moeite niet.
Als er iets met deze regel wordt bereikt is het dat er minder wordt ingehaald. Want alles buiten P1 is de moeite niet om in te halen voor de toprijders. In de middenmoot verandert er nada.

Buiten dat was het probleem van de laatste jaren dat men niet kon inhalen. Dat los je niet op met puntjes.

Supermariobros

Slecht systeem! Op deze manier heb je heel weinig kans dat het spannend blijft tot de laatste race(s). Ook zoals hier al eerder gezegd zullen de teams teamorders gebruiken.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 17 maart 2009 - 18:53:48
Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 17:52:05
De angst om met 0 punten naar huis te gaan, dát is het probleem. Wees maar zeker dat er ook in Melbourne niemand risico's zou nemen als hij in de laatste ronde op een halve seconde van nr1 hangt, als al wat hij kan winnen 2 punten zijn. 2 punten verschil met nog een heel seizoen voor je, dat is ook de moeite niet.
Als er iets met deze regel wordt bereikt is het dat er minder wordt ingehaald. Want alles buiten P1 is de moeite niet om in te halen voor de toprijders. In de middenmoot verandert er nada.

Buiten dat was het probleem van de laatste jaren dat men niet kon inhalen. Dat los je niet op met puntjes.
Ik geloof niet dat er minder ingehaald zal worden, maar we zullen het allemaal wel zien in Melbourne en de ander GP's hé. Ik ben er van overtuigd dat het lang niet zo'n slechte regel is.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Eric

Het is eindelijk zover, de FIA is rijp om af te voeren, wat is het nut nog van de punten dan, gewoon om de knikkers te verdelen? Als ze zo verder doen maken ze het helemaal kapot.
Dit is volgens mij een verkeerde zet, het zal in het begin mooie gevechten geven, totdat iemand genoeg overwinningen heeft, dan kan deze zelfs laatste gaan rijden (bij wijze van spreken).
:o

scho0634

Pitstops en vleugels afschaffen. Dan wordt er meer ingehaald :P.

Folkert

Citaat van: 0634 op 17 maart 2009 - 19:28:39
Pitstops en vleugels afschaffen. Dan wordt er meer ingehaald :P.
Pitstops ben ik op zich wel voorstander van eigenlijk. Wat ik vroeger altijd wel mooi vond is de verschillende strategieen om een race te rijden. Senna ging altijd rustig van start en hengelde hem aan het eind meestal wel weer binnen, en Prost reed ook op deze manier geloof ik.
Trotse vader van Rosalie(L)