Slicks en de gevolgen....!?

Gestart door Enzo, 27 februari 2009 - 00:40:33

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 16:33:10
Waarom moet je zuinig met je banden zijn, je moet gewoon 20 ronden met je banden doen, geen 60 zoals in 2005.

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
Als de verwachtingen zijn dat er minder gestopt moet worden, zul je dus langer op 1 setje banden moeten doorrijden. En omdat je meer gewicht mee draagt zal er ook meer van de banden worden gevraagd. De banden zullen inderdaad wel sterker worden en langer mee kunnen, maar niemand weet de verhouding nog.
Voornaamste reden voor zuiniger met je banden omgaan is de verhoogde slijtage door het extra gewicht.


En ik denk dat je laatste zin iets vriendelijker kan zijn, om de discussie toch nog op normaal niveau te kunnen voortzetten.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 16:33:10
Waarom moet je zuinig met je banden zijn, je moet gewoon 20 ronden met je banden doen, geen 60 zoals in 2005.

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
dat gaan we zien. Jij gaat er zo maar van uit dat ze na 20 ronden gaan stoppen. Misschien heb je t nooit meegekregen, maar een pitstop kost tijd, dus gaan alleen stoppen als het nodig is. veel zal dus afhangen van hoe lang de banden meegaan. Jij weet dat schijnbaar al precies, maar gezien het feit dat een 1 stopper dit jaar ook er populair was bij rijders buiten de top 10 ga ik er van uit dat 1 stop per race komend jaar de meestgebruikte strategie gaat worden. een lange op de harde band en een korte op de zachte band. Maar goed, dat zal afhangen van hoe lang de banden blijven presteren.

Of jij nou zo slim bent of ik zo dom?? geen van beiden denk ik..

F_A_Diaz

Citaat van: Enzo op 18 november 2009 - 16:40:09
Citaat van: campos op 18 november 2009 - 16:25:12
Citaat van: F_A_Diaz op 18 november 2009 - 16:17:08
zucht...

Je hebt weer wat gehoord maar weet weer niet waar de klepel hangt...

Totale neerwaartse druk is 2000 kg...

CitaatBridgestone verwacht weinig problemen in 2010

14 november 2009

Bridgestone verwacht niet veel hinder te ondervinden van het verbod op bijtanken in 2010. De banden moeten wel sterker gemaakt worden om het extra gewicht te kunnen dragen, maar volgens Hirohide Hamashima, directeur bandenontwikkeling van Bridgestone Motorsport, kan de Japanse bandenfabrikant dat makkelijk opvangen.

"De auto's zullen volgend jaar bij de start van de race zo'n honderd kilo zwaarder zijn, dus de banden moeten sterker zijn. Je moet je echter bedenken dat de kracht van de neerwaartse druk kan overeenkomen met 2000 kilo, dus dan valt honderd best wel mee", aldus Hamashima.

Uitgeluld.
de discussie ging toch niet over hoe goed de banden van Bridgestone zijn?? het gaat er juist om dat als je zuinig met je banden om kunt gaan voordeel hebt. Misschien kun je een keer minder stoppen als je concurrenten of anders heb je misschien aan t eind van de stint of race een vooordeel tov je concurrenten. Juist met het verbod op bijtanken worden de banden en slijtage belangrijk.

Juist Campos, jij begrijpt het... :)


Ja, en Bridgestone zelf dus blijkbaar niet.  ;D
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Denk dat jij de hele context niet goed begrijpt Diaz ;)
Jullie bedoelen namelijk 2 verschillende dingen. ;)
Jij hebt het over de hinder van Bridgestone en enzo over de hinder van de coureurs..
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: robbert op 17 november 2009 - 22:12:29
Citaat van: KVDracer op 17 november 2009 - 18:17:26
Ik had eigenlijk liever gezien hadden ze de bandenwissels ook afgeschaft, enkel dan bij noodzaak voor de veiligheid van de wagen.
en dan tegenkomen zoals in 2005 zeker. Door de slijtage van de banden dat men zwaar crasht. Zoals raikkonen in nurburgring
Daarmee dat ik erbij gezet heb, "enkel in noodzaak voor de veiligheid is het mogelijk de banden te wisselen"

janke

Bandenstops met de huidige auto's niet meer toelaten zit vol risico's. En als het mag alleen bij noodzaak, dan stopt elk team minimaal 1 keer. Ik vind een bandenwissel dan ook oké.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 20 november 2009 - 06:04:33
Bandenstops met de huidige auto's niet meer toelaten zit vol risico's. En als het mag alleen bij noodzaak, dan stopt elk team minimaal 1 keer. Ik vind een bandenwissel dan ook oké.
En 30 seconden verliezen op diegenen die dat niet doen zeker? Ik denk het niet hoor :) Je kan de banden zo maken dat je het kan zien wanneer ze bijna op zijn, en als ze ze dan dik of hard genoeg maken dat ze normaal gezien een hele race meekunnen, is er geen enkel probleem.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Ik geloof niet in een race zonder bandenstops. Die proberen een race zonder stop uit te rijden zullen gedurende de wedstrijd alleen maar langzamer worden door slijtage en minder grip, denk ik.Weg voorsprong. Maar dit is alles maar gissen. Het een en ander moet allemaal nog getest worden deze winter.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 20 november 2009 - 13:40:22
Ik geloof niet in een race zonder bandenstops. Die proberen een race zonder stop uit te rijden zullen gedurende de wedstrijd alleen maar langzamer worden door slijtage en minder grip, denk ik.Weg voorsprong. Maar dit is alles maar gissen. Het een en ander moet allemaal nog getest worden deze winter.
In theorie kan het. Maar denk inderdaad dat het tijdverlies door slijtende banden te groot is.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 20 november 2009 - 14:44:47
Citaat van: janke op 20 november 2009 - 13:40:22
Ik geloof niet in een race zonder bandenstops. Die proberen een race zonder stop uit te rijden zullen gedurende de wedstrijd alleen maar langzamer worden door slijtage en minder grip, denk ik.Weg voorsprong. Maar dit is alles maar gissen. Het een en ander moet allemaal nog getest worden deze winter.
In theorie kan het. Maar denk inderdaad dat het tijdverlies door slijtende banden te groot is.
en ik zie dan ook nog gebeuren dat men banden zou willen sparen door geen risico's te nemen tot de laatste rondes en dan krijgen we maar terug sensatie op het einde en spreekt men weer van saaie races.
Laat het maar zoals het nu zou zijn.  Gewoon bandenwissels, dan kan men gewoon risico's nemen en zien we hopelijk mooie races

Ferrari 2010

Maar mensen, we hebben al races zonder bandenwissels gehad, nog niet zo lang geleden, waren er daar dan zo'n problemen? Wachtte men toen tot de laatste laps om te racen? Neen. En waren die banden zo hard versleten? Neen. Je moet niet op de huidige banden een race proberen uitrijden hé! Wel op hardere compounds of banden met een dikkere laag rubber op.

Beetje verder kijken dan je neus lang is hé ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Dat zullen we dan in 2010 wel zien. Komen we er even op terug. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: janke op 20 november 2009 - 18:27:09
Dat zullen we dan in 2010 wel zien. Komen we er even op terug. ;)
Het is nu 2010 ;) Dus wat kunnen we tot nu zeggen over de banden? En over de rijders.
rustige rijders lijken toch vaak het voordeel te hebben gehad en dat de zachte band het ook best goed met veel b enzine.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

In ieder geval hebben de slicks ook zeker niet voor meer inhalen gezorgd,weer een maat voor niets ,zo gaat het al jaren met de nieuwe regels.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 10 oktober 2010 - 14:26:13
In ieder geval hebben de slicks ook zeker niet voor meer inhalen gezorgd,weer een maat voor niets ,zo gaat het al jaren met de nieuwe regels.
Misschien als de aerodynamica veranderd, dat hier ook verandering in komt. Hoop het iig.
Daarnaast hebben we Kamui behoorlijk zien inhalen vandaag.
Trotse vader van Rosalie(L)