Veel vraagtekens rondom mogelijke Honda redding

Gestart door Jacky Ickx, 15 februari 2009 - 09:06:06

« vorige - volgende »

Jacky Ickx

Het voormalige Honda team heeft nog een dag of 10 om een aantal problemen op te lossen, voordat er een eventuele redding kan worden gerealiseerd. Deze week kwamen er sterke geruchten naar buiten over een mogelijke redding door de financiele injectie van de meegebrachte sponsoren van de nieuwe rijder, Bruno Senna. Eén probleem is dat de kapitaalinjectie slechts goed zou zijn voor de eerste vier races. Een andere probleem is dat Mercedes Benz, de beoogde motorenleverancier, een garantie wil zien waarin wordt aangetoond dat de gevraagde acht miljoen euro wel kan worden betaald. Tevens wil de Duitse autofabrikant er zeker van zijn dat toekomstige sponsoren het merk Mercedes niet schaden.

Er wordt op verschillende vlakken naar het benodigde budget gezocht. De kapitaalinjectie die de aanstelling van Senna met zich meebrengt zou worden gerealiseerd door Petrobras en Embratel. Tevens zou het voor Honda goedkoper zijn om het team te redden dan om het ten onder te laten gaan, waardoor de Japanse fabrikant wellicht financieel nog wat gaat bijdragen. Ook wordt er nu naar buiten gebracht dat formule 1 baas Bernie Ecclestone zelf wellicht het team gaat steunen met een lening of zelfs met een daadwerkelijke investering.

"Daarover kunnen we het beter nog niet hebben", aldus Ecclestone in The Times. "Maar we doen ons best om te helpen". Ecclestone denkt dat de Europese Commissie zijn vraagtekens zal gaan plaatsen als hij, als commerciele F1 baas, een belang zou nemen in een team. "Ik weet het ook nog niet precies, maar een lening is wellicht een mogelijkheid." Een woordvoerder van het in Brackley gevestigde team heeft gemeld dat er op korte termijn geen mededelingen zijn gepland.


Nu maar hopen dat het in orde komt. Spannend.

TheIceman

Ik geloof er wel in. De voortekenen blijven toch gunstig, maar de tijd begint op te raken. Ik heb er alle vertrouwen in, dat ze in ieder geval de 1e races nog aan de start staan.

Folkert

Het zou jammer zijn als er een team minder aan de start zou verschijnen. Heb er enigsinds wel goede vertrouwen in dat het wel goed komt, maar weet niet voor hoelang.
Trotse vader van Rosalie(L)

sloggerke

Ik hoop het ook...
Niet enkel voor Brawn, Button en Senna maar eveneens voor de honderden werknemers van het bedrijf te Brackley.

Ze zullen zich wel moeten reppen want  Brawn zei dat het zes weken duurde om chasis en motor aan elkaar aan te passen... Die zes weken hebben ze dus al niet meer.

Ook al is er maar één Ayrton.. een naam als "Senna" kan de formule 1 alleen maar goed doen.

Waarschijnlijk gaat het nog spannend worden achteraan de grid..want zowel het vroegere Honda als Forza India zullen zo goed als rechtstreeks van de fabrieken op het circuit worden geplaatst... beiden met Mercedes krachtbronnen.



robbert

ik weet het niet meer ze. De ene keer ziet er het positief uit, dan zijn er weer problemen. Ik moet het eerst zien dat er een overname is, maar tot dan geloof ik er niks van

F_A_Diaz

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

scho0634

Hmja, het hele Bruno Senna verhaal met de sponsoren schijnt nu weer niet waar te zijn...

Ik denk dat het lastig gaat worden...

leproffesseur

Het ziet er inderdaad  slecht uit als je de allerlaaste berichten hoort over sponserproblemen.
Heel jammer voor de vele werknemers en Senna want als iemand als een piquet nog een jaar mag blijven in f1
verdiend hij wel een kans vind ik.Met nog enkele weken te gaan slechts en niet echt stabiele vooruitzichten (6 races deelname
en dat staat zelfs nog niet vast) lijkt de kans me klein dat dit goed afloopt... :(

gloudiesaurus

http://www.grandprix.com/ns/ns21187.html

weer nieuwe roddel... Virgin van sir Richard Brandson zou interesse hebben in Honda F1..

Ik heb er op zich nog wel vertrouwen in, zag het even niet meer zitten maar denk dat ze nu toch in Melbourne aan de start staan :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 16 februari 2009 - 21:58:07
http://www.grandprix.com/ns/ns21187.html

weer nieuwe roddel... Virgin van sir Richard Brandson zou interesse hebben in Honda F1..

Ik heb er op zich nog wel vertrouwen in, zag het even niet meer zitten maar denk dat ze nu toch in Melbourne aan de start staan :)
Op dit moment mag iedereen het van mij overkopen, zolang ze maar aan de start verschijnen. Ok, niet helemaal waar, maar zou beter zijn dan 2 auto's minder.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jacky Ickx

Citaat van: Burorri op 17 februari 2009 - 01:09:00
Citaat van: gloudiesaurus op 16 februari 2009 - 21:58:07
http://www.grandprix.com/ns/ns21187.html

weer nieuwe roddel... Virgin van sir Richard Brandson zou interesse hebben in Honda F1..

Ik heb er op zich nog wel vertrouwen in, zag het even niet meer zitten maar denk dat ze nu toch in Melbourne aan de start staan :)
Op dit moment mag iedereen het van mij overkopen, zolang ze maar aan de start verschijnen. Ok, niet helemaal waar, maar zou beter zijn dan 2 auto's minder.
Ik denk dat het een steenrijke oliesheik of een steenrijke Rus moet gaan worden. Die voelen de recessie nog iets minder in hun portemonnee.

F_A_Diaz

Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

En waarom hebben we daar nog niet meer over gehoord over eventuele overname van een  rijke rus...?
Ik denk dat het kalf verdronken is en bovendien alles behave ideaal als je met amper nog een grote maand
te gaan een nieuwe moterleverancier moet inpassen..
Normaal hou je bij het ontwerp van een wagen rekening met de moter om het geheel goed te laten werken denk ik
dus zie niet in hoe die wagen een succes kan worden als er uberhoud een overname plaats vind.

Ferrari 2010

Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 15:17:44
En waarom hebben we daar nog niet meer over gehoord over eventuele overname van een  rijke rus...?
Ik denk dat het kalf verdronken is en bovendien alles behave ideaal als je met amper nog een grote maand
te gaan een nieuwe moterleverancier moet inpassen..
Normaal hou je bij het ontwerp van een wagen rekening met de moter om het geheel goed te laten werken denk ik
dus zie niet in hoe die wagen een succes kan worden als er uberhoud een overname plaats vind.
Wie zegt dat ze geen rekening hebben gehouden met het inbouwen van die Mercedes? Ik ben er vrij vast van overtuigd dat Brawn al een tijdje zeker is van de Mercedes optie en er al lang rekening mee heeft gehouden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Het team rijdt heel 2009 in ieder geval achteraan rond of ze moeten een superauto gebouwd hebben daar.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."