Doornbos dolgelukkig

Gestart door Martin, 13 februari 2009 - 09:07:11

« vorige - volgende »

Martin

Robert Doornbos stapte gisteren als een dolgelukkig man in het vliegtuig dat hem naar Europa terugbracht in de zekerheid dat hij straks weer naar de Verenigde Staten kan terugkeren als indycarcoureur bij het topteam Newman/Haas/Lanigan Racing. Hij tekende er een éénjarig contract met opties op 2010 en 2011. Zijn teamgenoten zijn de Amerikaan Graham Rahal, de zoon van oud-indycarrijder Bobby Rahal, en de Venezolaanse rijdster Milka Duno.



"Ik ben heel blij en ontzettend trots. Toen ik bij het team werd geïntroduceerd, was mijn openingszin: 'If you cannot beat them, join them'. Dat vond iedereen wel mooi. Ze waren erg enthousiast", vertelde de 27-jarige coureur die in 2007 als toen nog champcarcoureur strijd leverde met zijn nieuwe werkgever en diens coureur Sébastien Bourdais. Voorafgaand aan de twee officiële testdagen van de Indy Racing League legt 'Bobby D', zoals hij in Amerika bekendstaat, op 23 maart zijn rookie-test af op de Homestead Miami Speedway. Op april is dan de eerste race in St. Petersburg (Florida).

In Indianapolis, waar de kantoren van de IRL zijn gevestigd, bekeek hij de Motorspeedway waar op 24 mei de beroemde Indy 500 mijlsrace plaatsheeft. "Dat enorme stadion was nu nog leeg en kaal, maar je kon gewoon de magie ervan voelen. Mijn eerste Grand Prix in de Formule 1 was iets speciaals, maar ik denk dat de Indy 500 het meest bijzondere in mijn carrière wordt. Als je ziet hoeveel beroemde namen hier hebben gereden en gewonnen", sprak Doornbos bewonderend. Na Arie Luyendijk senior, die de Indy 500 tweemaal won, en diens zoon Arie junior wordt hij de derde Nederlander die aan het 'greatest spectacle in motorracing' gaat meedoen. "Ik denk dat ik Arie maar als spotter bij de Indy 500 vraag", lachte Doornbos.

In de IRL wordt elfmaal op ovals gereden en zes keer op een straten/wegcircuit. Op ovale banen heeft Doornbos nog geen ervaring, maar dat deerde hem niet. "Ik heb er veel zin in. Na de test in Miami denk ik een beter plaatje te hebben van het racen op ovals. Ik ben wel blij dat we beginnen op twee stratencircuits waarvan ik die op Long Beach goed ken. Kansas wordt dan de eerste oval en daarna de Indy 500."

NHL Racing maakte officieel nog niet het 2009-team bekend, omdat NHL nog niet rond is met een teamsponsor. De verwachting is dat de sponsor van Duno (CITGO, een multinational in petroleumproducten) ook zijn naam aan het team gaan verbinden.

Bron: De Telegraaf

Jacky Ickx

Ik vind die ovals wel supergaaf je ziet het ook bij Nascar. Echt gaan tot het randje en die inhaalacties zijn bloedlink. Eigenlijk is het veel gevaarlijker dan de circuits waarop formule 1 gereden wordt. Ik verwacht veel van Doornbos. En ik ga het zeker volgen. Zal waarschijnlijk via internet moeten helaas. Of zouden er Europese zenders als Sport 1 of Eurosport nog aandacht aan schenken? Dat betwijfel ik. Jammer dat Nascar hier ook niet te zien is trouwens.

meatball

Ik hoop dat hij ginder veel succes heeft,ik had hem wel liever in de f1 gezien.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jacky Ickx

Citaat van: meatball op 13 februari 2009 - 18:38:24
Ik hoop dat hij ginder veel succes heeft,ik had hem wel liever in de f1 gezien.
Die kans heeft hij echter gehad maar het lukte hem niet eens om voor Albers te eindigen. Dan hoor je niet in de Formule 1 thuis.

janke

Welke kans, als invalsbeurt?? En eindelijk weer een Hollander die op de Brick Yard staat. Daar schijt Albers alle kleuren stront.
Some things are too important to be left in the past.

Martin

#5
Hij zal ook wel dolgelukkig zijn met zijn teamgenoot Milka Duno. ;D



Hoe krijg je dat vast in veiligheidsriemen?
Dit word mijn favo coureur dit jaar. ;)

Jacky Ickx

Die van mij ook. Heerlijke meid. ;)

Ferrari 2010

Citaat van: Kimi Räikkönen op 14 februari 2009 - 13:50:21
Die van mij ook. Heerlijke meid. ;)
Meid? Ze is 37 ;D ;D Ik vind ze maar niets, beetje afgeleefd.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jacky Ickx

37? Ziet ze er nog leuk uit. Ze is welkom bij mij.  ;D

meatball

Citaat van: Kimi Räikkönen op 13 februari 2009 - 23:09:06
Citaat van: meatball op 13 februari 2009 - 18:38:24
Ik hoop dat hij ginder veel succes heeft,ik had hem wel liever in de f1 gezien.
Die kans heeft hij echter gehad maar het lukte hem niet eens om voor Albers te eindigen. Dan hoor je niet in de Formule 1 thuis.
Doornbos is van een heel ander kaliber dan Albers,enkel jaren gelden heb ik in Spa Doornbos eerste zien eindigen in de f3 bij volle regen,dat kan Albers zeker niet.Doornbos is zeker f1 waardig alleen kreeg hij geen echte kans om dat te bewijzen.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

gloudiesaurus

Dat was in de Formule 3000! Was iig. een schitterende race van Doornbos...

Maar Albers heeft ook schitterende dingen laten zien in het DTM en hij is Duits F3 kampioen geweest toen dit kampioenschap nog hoog stond aangeschreven..

Toen ze samen reden waren ze aan elkaar gewaagd. Er heeft ooit een groot in de Formule 1/ Racereport over gestaan toen, conclusie was dat er geen duidelijke winnaar tussen het duel Albers/ Doornbos was.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Voorlopig hebben we nog niets gehoord over een definitief contract. Of wel??
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Nee, en dat komt ook nog niet heel snel. Volgende week heeft hij nog een test. Misschien daarna. Maar voorlopig is het afwachten.

De Telegraaf zat er weer eens volkomen naast met dit nieuwsbericht.

Rippie

Bijna is niet helemaal. Altijd eng als het zo stil blijft na een bijna-bevestiging. Complicaties? Een rijkere coureur?

Het is dus nog maar de vraag of Doornbos daadwerkelijk in de Indycars zal rijden. Hoop het wel, hij verdient als Rookie of the Year in de Champ Cars (2007) toch echt een goede kans in Amerika.
Formerly known as MrF1 ;)

De geschiedenis is het heden, gezien door de toekomst

scho0634

Hij schijnt nu wel inmiddels een contract te hebben getekend!

Leuk voor hem en voor de NL-se autosport :).