Wat gaat er gebeuren in 2009?

Gestart door scho0634, 10 februari 2009 - 15:27:40

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Enzo op 17 maart 2009 - 14:37:22
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 14:28:48
Alonso trouwens marginaal sneller gister.
1    F. Alonso   Renault      01:18.343   99
2    R. Barrichello   Brawn GP      01:18.398   62
3    J. Button   Brawn GP      01:18.892   12
4    L. Hamilton   McLaren      01:19.513   85
5    N. Rosberg   Williams      01:19.783   123

Dat zou wat zijn zeg Renault en BrawnGP voor de titel en Mclaren en Ferrari voor de rest. Vraag me wel af wat de fuelload zou zijn geweest.
Wat ik me trouwens afvraag: Massa, Alonso en nog iemand hadden zich verbaasd geuit over het BrawnGP Team en dat zij zonder KERS rijden. En dat Ferrari met KERS zelfs niet aan die tijden komen. Is KERS dan echt zo veel sneller?
Ik was namelijk de gehele tijd van mening dat KERS minimaal verschil zou uitmaken.

Kers zou een verschil kunnen maken van ongeveer 3 tienden mits de omstandigheden goed zijn.
Hierbij moet je denken aan wat voor circuit het is, het gewicht van de rijder, gewichtsverdeling van de auto met Kers en de extra bandenslijtage door toedoen van extra gewicht KERS.
Er spelen een hoop factoren mee en de teams zijn nu aan het onderzoeken wat wijsheid is.

Ja, daar had ik zelf ook beetje aan gedacht. Maar toch kwamen ze over met het idee KERS is veel sneller. En dan bedoel ik meer dan 3tiende. Maar goed, Mocht dat dus waar zijn, dan zou BrawnGP nog sneller kunnen met KERS. Zo ja, word het een seizoentje als 2002, 2004.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/17/coureur-met-meeste-zeges-voortaan-kampioen/
Hier uit krijg ik gewoon het gevoel dat Bernie, max of wie dan ook er zoveel van baalt dat Massa niet WK is geworden, dat hij maar nieuwe regels gaat bedenken om aan te tonen dat Massa eigenlijk de verdiende WK was van 2008.

Wel jammer dat ze direct nu al de WK van dit jaar verklappen :(


CitaatNa afloop van het seizoen 2009 onstond er onvrede over het oude puntensysteem, omdat McLaren-coureur Lewis Hamilton kampioen was geworden, terwijl Ferrari-rijder Felipe Massa één race meer had gewonnen dan de jonge Brit.

Had me juist ingesteld op spannend jaar, maar dat is nu ook down the drain.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 14:28:48
Alonso trouwens marginaal sneller gister.
1    F. Alonso   Renault      01:18.343   99
2    R. Barrichello   Brawn GP      01:18.398   62
3    J. Button   Brawn GP      01:18.892   12
4    L. Hamilton   McLaren      01:19.513   85
5    N. Rosberg   Williams      01:19.783   123

Dat zou wat zijn zeg Renault en BrawnGP voor de titel en Mclaren en Ferrari voor de rest. Vraag me wel af wat de fuelload zou zijn geweest.
Wat ik me trouwens afvraag: Massa, Alonso en nog iemand hadden zich verbaasd geuit over het BrawnGP Team en dat zij zonder KERS rijden. En dat Ferrari met KERS zelfs niet aan die tijden komen. Is KERS dan echt zo veel sneller?
Ik was namelijk de gehele tijd van mening dat KERS minimaal verschil zou uitmaken.
Ferrari rijdt niet mee in die test, hoe weet je wat hun tijden zouden zijn? Ik denk niet dat Renault Ferrari naar huis zal rijden (ok, ook ik kan me hiervoor nergens op baseren, maar dat ze het wel doen lijkt me onrealistischer). Kers maakt volgens mij wel degelijk een verschil, het kers-gewicht wordt zo veel mogelijk gestoken op de plaats waar vroeger balast zat. Hoe meer je gewoon balast door kers kan vervangen, hoe minder hinder je er van hebt, en hoe meer voordeel dus. Volgens mij kan kers echt wel een noemenswaardig verschil maken, anders zouden ze er niet aan beginnen lijkt mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 15:56:51
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/17/coureur-met-meeste-zeges-voortaan-kampioen/
Hier uit krijg ik gewoon het gevoel dat Bernie, max of wie dan ook er zoveel van baalt dat Massa niet WK is geworden, dat hij maar nieuwe regels gaat bedenken om aan te tonen dat Massa eigenlijk de verdiende WK was van 2008.

Wel jammer dat ze direct nu al de WK van dit jaar verklappen :(
En wie wordt er dan wk? Dat hangt toch totaal af van de wagens? Is wel een beetje overdreven onzin hé Burorri ;)
Maar ik vind het wel belachelijk, dat aantal gewonnen races, in gevallen als 9 tegen 3 overwinningen ofzo ben ik akkoord, maar als er slechts 1 overwinning verschil is...

En ook stom dat dat nu bekend wordt gemaakt, want eigenlijk zegt deze regel gewoon: maak een wagen die desnoods wat minder betrouwbaar is, maar wel verdomd snel (waar ik voorstander van ben). Volgens mij zou de instelling van de teams toch net iets anders zijn bij deze reglementering.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 15:59:37
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 14:28:48
Alonso trouwens marginaal sneller gister.
1    F. Alonso   Renault      01:18.343   99
2    R. Barrichello   Brawn GP      01:18.398   62
3    J. Button   Brawn GP      01:18.892   12
4    L. Hamilton   McLaren      01:19.513   85
5    N. Rosberg   Williams      01:19.783   123

Dat zou wat zijn zeg Renault en BrawnGP voor de titel en Mclaren en Ferrari voor de rest. Vraag me wel af wat de fuelload zou zijn geweest.
Wat ik me trouwens afvraag: Massa, Alonso en nog iemand hadden zich verbaasd geuit over het BrawnGP Team en dat zij zonder KERS rijden. En dat Ferrari met KERS zelfs niet aan die tijden komen. Is KERS dan echt zo veel sneller?
Ik was namelijk de gehele tijd van mening dat KERS minimaal verschil zou uitmaken.
Ferrari rijdt niet mee in die test, hoe weet je wat hun tijden zouden zijn? Ik denk niet dat Renault Ferrari naar huis zal rijden (ok, ook ik kan me hiervoor nergens op baseren, maar dat ze het wel doen lijkt me onrealistischer). Kers maakt volgens mij wel degelijk een verschil, het kers-gewicht wordt zo veel mogelijk gestoken op de plaats waar vroeger balast zat. Hoe meer je gewoon balast door kers kan vervangen, hoe minder hinder je er van hebt, en hoe meer voordeel dus. Volgens mij kan kers echt wel een noemenswaardig verschil maken, anders zouden ze er niet aan beginnen lijkt mij.
Ja, het was ook meer een "What if" gedachte. Ik zie het ook nog niet gebeuren, want Renault is nog maar 1 keer sneller geweest. Maar zou een logische opsomming zijn: Ferrari kan niet bij de tijden van Brawn, Renault kan dat(gister iig) wel. Logischer wijs zou dat in normale situatie kunnen betekenen dat Renault dus sneller is dan Ferrari. Ok Ferrari reed vandaag niet mee, dus we kunnen niet weten wat voor tijden ze zouden hebben gereden.

Mmm, ok dan heb ik me dus wat vergist in het verschil. Ik vraag me dan af waarom Toyota en BrawnGP niet met KERS rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 16:04:15
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 15:56:51
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/03/17/coureur-met-meeste-zeges-voortaan-kampioen/
Hier uit krijg ik gewoon het gevoel dat Bernie, max of wie dan ook er zoveel van baalt dat Massa niet WK is geworden, dat hij maar nieuwe regels gaat bedenken om aan te tonen dat Massa eigenlijk de verdiende WK was van 2008.

Wel jammer dat ze direct nu al de WK van dit jaar verklappen :(
En wie wordt er dan wk? Dat hangt toch totaal af van de wagens? Is wel een beetje overdreven onzin hé Burorri ;)
Maar ik vind het wel belachelijk, dat aantal gewonnen races, in gevallen als 9 tegen 3 overwinningen ofzo ben ik akkoord, maar als er slechts 1 overwinning verschil is...

En ook stom dat dat nu bekend wordt gemaakt, want eigenlijk zegt deze regel gewoon: maak een wagen die desnoods wat minder betrouwbaar is, maar wel verdomd snel (waar ik voorstander van ben). Volgens mij zou de instelling van de teams toch net iets anders zijn bij deze reglementering.
Lees de aparte quote van mijn post nog maar eens goed door ;) De tekst: Wel jammer dat ze direct nu al de wK van dit jaar verklappen :( slaat op het 2de stukje tekste, geciteerd uit het f1update stukje;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 16:08:04
Ja, het was ook meer een "What if" gedachte. Ik zie het ook nog niet gebeuren, want Renault is nog maar 1 keer sneller geweest. Maar zou een logische opsomming zijn: Ferrari kan niet bij de tijden van Brawn, Renault kan dat(gister iig) wel. Logischer wijs zou dat in normale situatie kunnen betekenen dat Renault dus sneller is dan Ferrari. Ok Ferrari reed vandaag niet mee, dus we kunnen niet weten wat voor tijden ze zouden hebben gereden.
En Ferrari kon verleden week aan de tijden van Renault en zijn ze ineens ook sneller dan BrawnGP omdat renault één keer sneller was? Met alle respect, maar transitiviteit in rankings van de F1, dat bestaat niet ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 17 maart 2009 - 16:11:28
Citaat van: Burorri op 17 maart 2009 - 16:08:04
Ja, het was ook meer een "What if" gedachte. Ik zie het ook nog niet gebeuren, want Renault is nog maar 1 keer sneller geweest. Maar zou een logische opsomming zijn: Ferrari kan niet bij de tijden van Brawn, Renault kan dat(gister iig) wel. Logischer wijs zou dat in normale situatie kunnen betekenen dat Renault dus sneller is dan Ferrari. Ok Ferrari reed vandaag niet mee, dus we kunnen niet weten wat voor tijden ze zouden hebben gereden.
En Ferrari kon verleden week aan de tijden van Renault en zijn ze ineens ook sneller dan BrawnGP omdat renault één keer sneller was? Met alle respect, maar transitiviteit in rankings van de F1, dat bestaat niet ;)
Nee heb je absoluut gelijk in. :) De opmerking was meer in de trent van : Dat zou toch eens wat zijn, BranwGP en Renault. Terwijl iedereen vorig jaar al zijn spaar geld op Ferrari of Mclaren zou zetten dit jaar. Hell, BrawnGP bestaat nog maar net. Persoonlijk zou ik het geweldig vinden als Ferrari en Mclaren  wat minder zijn :P.
Trotse vader van Rosalie(L)

poetrel

De nieuwe regels en de tijden van de pre-season testing maken het enorm moeilijk voorspellingen te maken.
Zelf hoop ik (waarschijnlijk tegen beter weten in) dat de verschillende teams echt enorm dicht bij mekaar liggen. Dat er geen enkel team echt bovenuit steekt.
Ik ben geen fan van één team of één persoon (al heb ik voor sommigen iets meer sympathie dan voor anderen). Ik vind het dan ook jammer dat McLaren momenteel niet in staat lijkt mee te doen in de voorste gelederen. Laten we hopen dat ze snel dichter kunnen komen. Hoe meer strijd hoe liever (al vrees ik dat die nieuwe regeling van meeste zeges hierop een averechts effect heeft).

Toch een poging tot voorspelling:

1 - Brawn GP profiteert van het feit dat ze reeds heel vroeg met de ontwikkeling van de wagen zijn begonnen. De eerste races zullen ze vooraan meedoen. Ik vrees echter dat ze de ontwikkelingssnelheid, nu ze een privé-team zijn, niet zullen kunnen volgen. In de loop van het seizoen zullen ze worden bijgebeend en voorbijgestoken door de andere teams en zullen ze in de middenmoot belanden.

2 - Toyota lijkt een goede wagen te hebben gebouwd. Samen met BMW, Ferrari en Renault zullen ze strijden voor punten, podia en zeges.

3 - Force India en Scuderia Torro Rosso vinden we achteraan

4 - McLaren zit ook achteraan in de eerste races. Vanaf het Europese seizoen zullen ze hun problemen hebben opgelost en meer naar voor komen. Helaas zal het niet voldoende zijn voor zeges en of de titel.

5 - Red Bull en Williams kunnen soms verrassen met punten, misschien zelfs een podium, maar zullen vooral in de middengroep moeten vechten.

6 - Kampioen? Heel moeilijk te zeggen. Een gewaagd gokje: Nick Heidfeld - BMW*

* Ik weet dat hij nog nooit gewonnen heeft, maar als BMW de beste auto blijkt te zijn... je weet maar nooit!

F_A_Diaz

Citaat van: poetrel op 17 maart 2009 - 16:50:54
1 - Brawn GP profiteert van het feit dat ze reeds heel vroeg met de ontwikkeling van de wagen zijn begonnen. De eerste races zullen ze vooraan meedoen. Ik vrees echter dat ze de ontwikkelingssnelheid, nu ze een privé-team zijn, niet zullen kunnen volgen. In de loop van het seizoen zullen ze worden bijgebeend en voorbijgestoken door de andere teams en zullen ze in de middenmoot belanden.

Zoveel kan je niet meer ontwikkelen tijdens het seizoen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 maart 2009 - 17:01:56
Citaat van: poetrel op 17 maart 2009 - 16:50:54
1 - Brawn GP profiteert van het feit dat ze reeds heel vroeg met de ontwikkeling van de wagen zijn begonnen. De eerste races zullen ze vooraan meedoen. Ik vrees echter dat ze de ontwikkelingssnelheid, nu ze een privé-team zijn, niet zullen kunnen volgen. In de loop van het seizoen zullen ze worden bijgebeend en voorbijgestoken door de andere teams en zullen ze in de middenmoot belanden.

Zoveel kan je niet meer ontwikkelen tijdens het seizoen.
Het testen is helemaal overboord of is het nog meer beperkt tot x KM? Denk dat Mclaren dan wel eens moeilijk seizoen te gemoed gaat. Ferrari zie ik ook niet zo heel snel eerlijk gezegd. Met Ferrari heb ik eigenlijk geen idee waar ze nou wel of niet staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Ferrari is wel een team wat in de winter nooit het achterste van de tong laat zien normaal gesproken. Ze zullen wel vooraan staan maar Massa heeft al gezegd dat ze de tijden van Brawn GP niet kunnen rijden in kwalificatie trim. Helemaal vooraan zullen ze dus waarschijnlijk niet staan of ze moeten KERS goed aan de praat krijgen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Ja, ik heb inderdaad nooit goede hoogte gekregen van Ferrari in welk winterjaar dan ook. Ik hoop zo dat Ferrari er staat dit jaar, alleen maar om Kimi weer goed te zien presteren.
Trotse vader van Rosalie(L)

r-tak

Citaat van: Wizard op 14 maart 2009 - 15:38:17
Mischien wat offtopic, maar wat de rijderskeuze betreft, ben ik het helemaal met je eens. Ik snap ook niet dat een team met zo'n budget geen  jong talent in huis haalt en geen voortraject heeft, zoals Red Bull dat heeft om coureurs te laten ontwikkelen en te ontdekken. Wat dat betreft vind ik dat ze het bij Toyota niet geweldig voor elkaar hebben.
Zoiets hebben ze al hoor : de Toyota Young Driver Pogramme. Er zit daar zelfs n Nederlander in, sterker nog, die heeft laatst in Bahrein tijdens die testdagen wat ronden mogen rijden, het is gewoon dat ze NOG niks bijzonders hebben. Maar dat komt wel. Ooh, en tussen haakjes=Vettel kwam van de programma van BMW :kampioen formule BMW, testrol BMW, invallen voor Kubica na crash Canada 2007, rijdersrol bij STR en nu bij RBR

Jan Dijkstra

Misschien is deze vraag al eerder gesteld, dan sorry hiervoor en graag een verwijzing naar de juiste topic..

Maar wie weet waar dit jaar online, en het liefst gratis natuurlijk, de vrije trainingen te zien zijn. Had vorig jaar wel eentje, maar weet niet meer welke dat was.

Ik hoor het graag!!
F1 is like a box of chocolate.. You never know what you gonna get.