Main Menu

USF1

Gestart door Forza F1, 04 februari 2009 - 19:46:49

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: gloudiesaurus op 16 februari 2009 - 21:59:26
Ik vind dat ze weer heel hard roepen, over Danica Patrick bijv!

Ik heb er nog steeds een hard hoofd in... waar zouden ze opeens die 50 miljoen Euro (die ze zouden hebben) vandaan halen?
Ik zou het eigenlijk echt wel tof vinden als Patrick F1 zou gaan rijden. Knap en snel. (zouden ze bij haar dan een pit...beer neer met haar startplek bordje  ;D)
Trotse vader van Rosalie(L)

Jacky Ickx

#46
Citaat van: Burorri op 17 februari 2009 - 01:07:53
Citaat van: gloudiesaurus op 16 februari 2009 - 21:59:26
Ik vind dat ze weer heel hard roepen, over Danica Patrick bijv!

Ik heb er nog steeds een hard hoofd in... waar zouden ze opeens die 50 miljoen Euro (die ze zouden hebben) vandaan halen?
Ik zou het eigenlijk echt wel tof vinden als Patrick F1 zou gaan rijden. Knap en snel. (zouden ze bij haar dan een pit...beer neer met haar startplek bordje  ;D)
Zou wel voor heel veel publiciteit gaan zorgen als zij mee zou gaan rijden. Wat ik overigens zeer gaaf zou vinden. Dan duim ik echt wel voor haar. ;)

F_A_Diaz

Als ze goed genoeg is mag je van mij meedoen maar ze moet niet alleen mee doen omdat ze een vrouw is.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 17 februari 2009 - 10:46:25
Als ze goed genoeg is mag je van mij meedoen maar ze moet niet alleen mee doen omdat ze een vrouw is.
Heb je een punt, maar als ik zou moeten kiezen tussen dania Patrick of Rubens is mijn keus snel gemaakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Rubens ziet er in zijn racepakje in ieder geval niet zo goed uit als Danica...

leproffesseur

Ik vind toch dat ze ofwel eerst in gp2 klasse of als testrijdster zich zou moeten bewijzen en dat geldt
trouwens ook voor mannen.Ze heeft geen enkele ervaring met dit soort wagens en dat is toch een groot verschil.
Iemand als Bourdais had voor dat hij in Amerika racede al ervaring in die klasses en had als ik me goed herinner in een f1
wagen getest. Geef ze eens een kans in testen en dan weten we wat meer zou ik zeggen.


gloudiesaurus

In de IRL heeft ze zichzelf voldoende bewezen, maar dat zijn iig. ovals. Ze zou niet de eerste Amerikaan zijn die het in Amerika wel maakte maar in de Formule 1 niet...

Maar ik vraag me überhaupt af of Patrick wel trek heeft in een klein F1-team.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

IRL heeft toch ook stratencircuits?? Ja en, een vrouw. Voorop gesteld dit gaat door. Alleen maar een boost voor de F1. Er zal naar haar gekeken worden. Mensen die niet overtuigd zijn van haar ervaring en snelheid, zoek haar resultaten op. Menig formule 1 rijder moet dat nog waar maken. Menig coureur heeft nog geen race gewonnen en die hebben zgn. wat status in de F1.  BTW doe mij maar Sandra Bullock.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Ze heeft geen ervaring met het afstellen van f1 wagens en dat is toch
een vereiste .Bovendien is er een groot verschil tussen een f1 wagen en een indywagen.
Zal dus niet evident zijn om succesvol te zijn.

Jacky Ickx

Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 21:41:36
Ze heeft geen ervaring met het afstellen van f1 wagens en dat is toch
een vereiste .Bovendien is er een groot verschil tussen een f1 wagen en een indywagen.
Zal dus niet evident zijn om succesvol te zijn.

Villeneuve, Bourdais.

Ferrari 2010

Citaat van: Kimi Räikkönen op 17 februari 2009 - 22:11:18
Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 21:41:36
Ze heeft geen ervaring met het afstellen van f1 wagens en dat is toch
een vereiste .Bovendien is er een groot verschil tussen een f1 wagen en een indywagen.
Zal dus niet evident zijn om succesvol te zijn.

Villeneuve, Bourdais.
En dat is een reactie op? :-\ Je bedoelt dat zij het ook kunnen/konden? Dat zegt overigens niets over Danica (en spreekt ook niet tegen haar uiteraard). Als ze goed is mag ze komen, maar het moet niet puur omdat het een vrouw is. Lewis moest van mij ook niet in de F1 komen omdat het een neger is, wel omdat hij kan racen. Als Danica in de F1 komt én succesvol is, kan dat een absolute boost geven aan de F1.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 21:41:36
Ze heeft geen ervaring met het afstellen van f1 wagens en dat is toch
een vereiste .Bovendien is er een groot verschil tussen een f1 wagen en een indywagen.
Zal dus niet evident zijn om succesvol te zijn.
Afstellen doe je op je gevoel hoe een auto reageert. Of dat nou een F1 is of een Indy-car. Bourdais, Villeneuve stappen ook in een Le Mans auto. En die wordt afgesteld zoals zei hem hebben willen. Het vrouwtje doet dat met een Indy-car. Ronden lang (bijna)topspeed. Mansell had geen ervaring met Indy. Mario Andretti en Villeneuve kwamen van de Indy. Verstand van afstellen en sturen zal ze zeker hebben. Maar voor wat F1 fans is een vrouw per definitie minder als een man. Er zijn uitzonderingen. Zie Mouton, rallye, om er een te noemen.
Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: Kimi Räikkönen op 17 februari 2009 - 22:11:18
Citaat van: leproffesseur op 17 februari 2009 - 21:41:36
Ze heeft geen ervaring met het afstellen van f1 wagens en dat is toch
een vereiste .Bovendien is er een groot verschil tussen een f1 wagen en een indywagen.
Zal dus niet evident zijn om succesvol te zijn.

Villeneuve, Bourdais.
Vind jij Bourdais succesvol in f1 dan?

janke

Vind van niet. En dat gaat volgens mij ook niet gebeuren. Niet goed genoeg vind ik. Is in een andere autosport toch beter. Geef Danica een kans (als het doorgaat) na 1 seizoen weet je meer. Voorop gesteld dat die Amerikanen een fatsoenlijke auto kunnen neerzetten. Het zijn geen Japanners, en nog lang niet Europeanen, op dit nivo.
Some things are too important to be left in the past.

F_A_Diaz

Citaat van: janke op 17 februari 2009 - 22:49:57Maar voor wat F1 fans is een vrouw per definitie minder als een man.

Ik denk inderdaad wel dat de evolutie de man beter ontwikkeld heeft als coureur dan de vrouw. De man is ontwikkeld als jager met snelle hand- oog coordinatie, wat heel belangrijk is in autosport omdat het allemaal zo snel gaat. Er zullen best vrouwen zijn die dat niveau ook kunnen halen maar de beste onder mannen zal naar mijn mening altijd beter zijn dan de beste onder de vrouwen.

Dat is niet vrouwen naar beneden halen, dat is evolutie. Vrouwen hebben weer andere dingen waarin zij beter zijn.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."