Main Menu

USF1

Gestart door Forza F1, 04 februari 2009 - 19:46:49

« vorige - volgende »

Forza F1

Ondanks de wereldwijde economische crisis staat er volgend jaar mogelijk een nieuw Amerikaans Formule 1-team op de grid. Zo meldt het Duitse Motorsport-Total.com woensdag. Het team zou de naam USF1 moeten gaan krijgen.

De Amerikaan Ken Anderson, voormalig technisch directeur van het Franse Ligier, en de Britse autosportjournalist Peter Windsor worden genoemd als de oprichters van de nieuwe renstal. Op de website www.usf1.com is al een logo te zien voor USF1 en het domein blijkt inderdaad eigendom te zijn van Ken Anderson, die tegenwoordig werkzaam is als technisch directeur van NASCAR-team Haas CNC Racing.

Naar verluidt wordt Charlotte, North Carolina, de thuisbasis van USF1 en volgt er later deze maand nog een officiƫle bekendmaking van de USF1-plannen

Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/02/04/plannen-voor-amerikaans-team-in-formule-1/


Hopelijk is dit waar en kopen ze Honda F1 op  :)

scho0634

Je kan ook gewoon onze eigen nieuwspagina quoten, hoor  ;)

janke

Een F1 team erbij juichen wij allemaal als liefhebbers zeker toe. Maar als we te horen krijgen dat zij het zijn die Honda overnemen, staan er dit jaar 2 auto's minder op de grid. Dat zou jammer zijn. Of zullen we horen dat ze STR overnemen?? Een gloednieuw team op zetten zal te kostbaar zijn denk ik.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#3
Onze collega site zegt dat het waarschijnlijk maar geruchten zijn, en ze zijn teniet gedaan. Dus wat ik poste kunnen we vergeten.

F1news.nl
Some things are too important to be left in the past.

robbert

ja ik heb het ook net gelezen, maar ik denk dat het toch beter een europees team bijkomt hoor. Anders is er nog meer kans dat de F1 europa zal verlaten

janke

Och een GP in Amerika en het liefst Long Beach zou natuurlijk prima zijn. En gooi daarvoor Valencia in een vuilnisbak.
Some things are too important to be left in the past.

Forza F1

Citaat van: 0634 op 04 februari 2009 - 20:15:05
Je kan ook gewoon onze eigen nieuwspagina quoten, hoor  ;)

haha, da's waar! Had ik nog niet gezien  ;D

Terug een Grand Prix in Amerika zou een goede zaak zijn... dan mag Valencia voor mijn part inderdaad op de schop...

gloudiesaurus

Ik zie liever een GP in Canada!

En de geruchten van het Amerikaanse team zijn een "broodje aap" verhaal.. de site staat zo al 3 jaar online...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

scho0634


janke

Dan had ik toch als F1news even met de melding van een bijna nieuw team gewacht. En had even het een en ander nagekeken. Mijn mening. Een 10tal minuten later komen ze er op terug. Laten we dan voor Canada maar Bahrein een schop geven.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Ik neem al die geruchten over nieuwe teams met een flinke korrel zout, tenzij het een fabrikant betreft. Maar hoeveel verhalen over nieuwe teams hebben we de afgelopen jaren gehad? Prodrive, Campos Racing, Eddie Irvine etc. etc. Alleen Super Aguri kwam erbij met steun van Honda... maar dat is ook spoedig weer verdwenen.

En F1News.nl meldde het bericht omdat we nieuws nu eenmaal snel willen brengen, diverse andere bronnen meldden het ook. Maar meteen na het meldden van het nieuws kwamen we er pas achter dat het bericht waarschijnlijk niet klopte... en dit hebben we toen ook meteen gemeld :)

Voor F1Pits vond ik het geen "nieuws" meer omdat het bericht toch niet klopte ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Zou dan een betere samenwerking in dit soort zaken geen oplossing zijn. De een meldt het en de andere dan ook, kun je hiermee voorkomen volgens mij. Is maar een idee.
Some things are too important to be left in the past.

robbert

Citaat van: Forza Ferrari op 04 februari 2009 - 21:39:32
Citaat van: 0634 op 04 februari 2009 - 20:15:05
Je kan ook gewoon onze eigen nieuwspagina quoten, hoor  ;)

haha, da's waar! Had ik nog niet gezien  ;D

Terug een Grand Prix in Amerika zou een goede zaak zijn... dan mag Valencia voor mijn part inderdaad op de schop...
ok 1 race in amerika terug op de kalender en inderdaad in de plaats van Valencia. Maar hopelijk blijven er nog races in Europa

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 04 februari 2009 - 22:09:15
Zou dan een betere samenwerking in dit soort zaken geen oplossing zijn. De een meldt het en de andere dan ook, kun je hiermee voorkomen volgens mij. Is maar een idee.

Het is maar net waar je voor kiest. We zijn aan het proberen op sommige gebieden beter te gaan samenwerken, zoals bijv. foto's (iets waar F1Pits.net afgelopen jaar niet erg sterk in was). Maar ik wil F1Pits.net en F1News.nl gescheiden houden, F1Pits.net blijft en is F1Pits.net voor Vlaanderen en F1News.nl voor Nederland :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En ik blijf nog altijd van mening dat F1 in Amerika niet gaat werken! Net zoals voetbal daar ook niet werkt en American Football in Europa niet :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is