Coronel blijft aan de weg 'spijkeren'

Gestart door Martin, 04 februari 2009 - 19:03:34

« vorige - volgende »

Martin

Tom Coronel gaat een druk raceseizoen tegemoet. Nadat vorige week bekend werd dat hij met Seat voor het vijfde jaar in successie aan het WK Toerwagens (WTCC) deelneemt, is het nu ook zeker dat hij de Le Mans Series en de 24 Uren van Le Mans in zijn agenda kan bijschrijven. De 36-jarige coureur gaat voor de Nederlandse automobielfabrikant Spyker uit Zeewolde rijden met de vertrouwde C8 Laviolette GT2R.



Onderhandelingen met een teamgenoot zijn nog gaande. Er zijn vier kandidaten, onder wie bekende Spyker-namen als Peter Dumbreck en Ralf Kelleners. Wel is sinds gisteren zeker dat de 25-jarige Brit Tim Boardman zijn nieuwe teamgenoot bij RedSun in het WTCC is geworden.

Spyker Squadron zet in de LMS één auto in en voor de Franse klassieker twee wagens onder voorwaarde van acceptatie. Omdat vanaf volgend jaar een nieuw reglement voor GT1- en GT2-wagens van kracht wordt, blijft Spyker dit seizoen nog bij de C8 Laviolette GT2R. Mocht Spyker met twee wagens aan de 24 Uren mogen deelnemen, dan worden uiteraard meer rijders aangetrokken. Beide wagens vallen volledig onder de vleugels van Spyker. Het Speedyteam dat vorig jaar de tweede Spyker runde, is overgestapt naar de prototypeklassen LMP1 en LMP2.


janke

Type coureur als Jan Lammers. Racen is mijn leven. En in behoorlijke competities.
Some things are too important to be left in the past.

gloudiesaurus

Leuk dat hij er weer bij is, maar op grond van zijn prestaties had hij toch allang een Diesel verdiend! Jammer dat het nu weer een minder competitieve benzinemotor is. Maar goed ze schijnen de reglementen wat aan te passen waardoor het verschil minder groot word.

Hieronder een plaatje van zijn nieuwe bolide, ziet er goed uit!

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Klopt, de diesel krijgen een restictor en ze kunnen bij een winnende race iets van 60kg extra gewicht mee krijgen, wat ik gelezen heb op RTLGP.
Some things are too important to be left in the past.