Uitmelken door de media

Gestart door Doefie, 25 januari 2009 - 19:24:47

« vorige - volgende »

Doefie

Ben ik de enige die tegenwoordig hoe langer hoe meer ziek wordt van de media? Elk klein stom detail gaan ze dágenlang uitmelken om toch maar iets te kunnen zeggen... nu ook met het geval in Dendermonde. OK het is ziek wat er gebeurd is, maar is nu al drie dagen lang dat ze het "een aanslag" noemen. Plus nu weer een volledig kwartier over die kerel zijn privéleven aan het zeiken. Psychologische hulp in een school waar hij al drie jaar weg is? Stel u nu is voor dat het hij niet is, want is nog altijd niet bevestigd door het gerecht? Draagt die dat zijn ganse leven mee, plus zijn heel priveleven breed uitgesmeerd...

In de ijle hoop dat het beter zou worden, een gefrustreerde Doefie.

Ferrari 2010

Als je 3 dagen zwijgt, denk ik dat het wel duidelijk is dat je de dader bent hoor :) Maar verder heb je wel gelijk inderdaad. Er komt amper extra nieuws en toch weten ze er telkens opnieuw een heel verhaal over te geven. Ze zouden beter binnen een maand eens een koppen-uitzending erover maken dan nu maar telkens dat minieme nieuws over een kwartier te spreiden.
En psychologische hulp voor ergens waar hij al 3 jaar weg is, is inderdaad wel behoorlijk overdreven inderdaad.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Doefie op 25 januari 2009 - 19:24:47
Ben ik de enige die tegenwoordig hoe langer hoe meer ziek wordt van de media? Elk klein stom detail gaan ze dágenlang uitmelken om toch maar iets te kunnen zeggen... nu ook met het geval in Dendermonde. OK het is ziek wat er gebeurd is, maar is nu al drie dagen lang dat ze het "een aanslag" noemen. Plus nu weer een volledig kwartier over die kerel zijn privéleven aan het zeiken. Psychologische hulp in een school waar hij al drie jaar weg is? Stel u nu is voor dat het hij niet is, want is nog altijd niet bevestigd door het gerecht? Draagt die dat zijn ganse leven mee, plus zijn heel priveleven breed uitgesmeerd...

In de ijle hoop dat het beter zou worden, een gefrustreerde Doefie.
Het is natuurlijk wel een aanslag he.Dit is natuurlijk iets wat enorm leeft onder de mensen omdat je het niet kan begrijpen,Psychologische hulp in een school waar hij al drie jaar weg is, dat is natuurlijk onzin maar ja er zijn natuurlijk een hoop van die softe hulpverleners die nu eindelijk eens in actie kunnen komen.Niemand weet toch wie er 3 jaar hoger zat in school laat staan dat het je wat kan schelen.Vroeger hebben wij eens een bomalarm gehad op school dat was lachen, tegenwoordig krijgen de leerlingen nadien nog wat " hulp" en dus is het dubbel lachen ;D
Deze aandacht in de media kan ik nog wel begrijpen het is ook nogal wat,waar ik meer moeite mee heb is de overdreven aandacht voor al die 3e rangs bekendheden,vb het nieuwe winkeltje van de Pfaffs of het hondje van Nathalia  >:(
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Die aandacht voor derderangs bekendheden lees je enkel in de boekskes hé, daar leven die van ;) En misschien een klein stukske in het streekgebied van uw krant, maar dat komt allessinds niet uitgebreid in het journaal :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Groot gelijk Doefie. Telkens wanneer er zoiets gebeurt en de media er niet over kunnen zwijgen, denk ik aan Darfour. Daar is wat er deze week gebeurd is, dagelijkse kost.

Ferrari 2010

Darfour is nu ook wel ver van ons bed hé Jasper ;) Ik wil toch wel graag een beetje op de hoogte zijn van wat er in ons eigen land gebeurd. :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Als het drie normale mensen waren was er één dag aandacht aan besteed, maar nu zijn het twee baby's en een verzorgster.
Dan is het ineens nieuws wat tot in lengte van dagen blijft voortleven. Volgend jaar op de dag af komt het weer in de krant. Mark my words.
Maar of het nu normale mensen zijn of baby's, het blijft verschrikkelijk.
De verdachte is in hongerstaking gegaan. Mooi, goedkoper dan levenslang in de cel.

Kim de Gelder, de brute Belgische babymoordenaar is zondag opnieuw ondervraagd, maar blijft zwijgen. Ook zou hij aan het infuus liggen omdat hij weigert te eten.

Hij zou zijn ondervraagd in de medische afdeling van de gevangenis van Brugge, meldt Het Laatste Nieuws. Het parket geeft voorlopig geen commentaar over het onderzoek en over de gezondheidstoestand van de dader.


Motieven

Omdat de man blijft zwijgen, concentreren de onderzoekers zich op de zoektocht naar zijn motieven. Er is nog altijd geen duidelijkheid waarom de kinderbeul naar Dendermonde trok om dood en verderf te zaaien in een crèche. De onderzoekers hebben nog geen link gevonden tussen het kinderdagverblijf en de dader.

Bron: De Telegraaf

scho0634

Ik vind het niet zo raar dat er mega media aandacht voor is. Is hier in NL ook zo trouwens. Het is ook een ongelofelijk verhaal.

Jasper

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 januari 2009 - 20:33:04Darfour is nu ook wel ver van ons bed hé Jasper ;)

Ah ja, juist, dan zijn die 400.000 à 600.000 doden natuurlijk veel minder waard dan deze drie sterfgevallen.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 25 januari 2009 - 20:56:59
Citaat van: Ferrari 2009 op 25 januari 2009 - 20:33:04Darfour is nu ook wel ver van ons bed hé Jasper ;)

Ah ja, juist, dan zijn die 400.000 à 600.000 doden natuurlijk veel minder waard dan deze drie sterfgevallen.
Neen, maar als je alles van over de hele wereld elke dag op het nieuws moet laten horen, dan kun je gewoon een jorunaal maken dat de hele dag duurt. Daarnaast hebben we hier een (weliswaar beperkte) invloed op de voorzieningen. Aan Darfour kunnen wij weinig doen. Wij kunnen niet voor hen gaan stemmen en het komt ook niet door ons dat zoiets daar gebeurt (hoewel, gedeeltelijk, door de kolonisatie destijds, maar ook dat is weer de schuld van onze voorouders, en niet van ons zelf)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Wij kunnen daar heel gemakkelijk iets aan doen, maar de EU en de VN zitten liever op hun luie gat dan in te grijpen in een oorlog waar bijna een half miljoen burgerslachtoffers vallen in een paar jaar tijd. Want het is toch maar in Afrika, dat hebben we in het verleden al kaalgeplukt dus nu valt er voor ons toch niets te winnen als we dat conflict oplossen.

Ik zeg het u, Darfour is de grootste humanitaire schande sinds de tweede wereldoorlog en er is in de Westerse wereld geen kat die ernaar omkijkt. Maar als er in Dendermonde twee kinderen en een vrouw worden vermoord, dan willen we vooral wel weten wie de moordenaar is, wat hij de voorbije jaren allemaal gedaan heeft in zijn leven en ook wat de slachtoffers die ochtend als ontbijt hadden gegeten en welke kleur T-shirt ze aan hadden.

Folkert

Citaat van: Doefie op 25 januari 2009 - 19:24:47
Ben ik de enige die tegenwoordig hoe langer hoe meer ziek wordt van de media? Elk klein stom detail gaan ze dágenlang uitmelken om toch maar iets te kunnen zeggen... nu ook met het geval in Dendermonde. OK het is ziek wat er gebeurd is, maar is nu al drie dagen lang dat ze het "een aanslag" noemen. Plus nu weer een volledig kwartier over die kerel zijn privéleven aan het zeiken. Psychologische hulp in een school waar hij al drie jaar weg is? Stel u nu is voor dat het hij niet is, want is nog altijd niet bevestigd door het gerecht? Draagt die dat zijn ganse leven mee, plus zijn heel priveleven breed uitgesmeerd...

In de ijle hoop dat het beter zou worden, een gefrustreerde Doefie.
Ik mis geloof ik iets: psychologische hulp van een school waar hij al 3 jaar weg is?  gaf hij psychologische hulp of ontving hij die
?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Je mist inderdaad iets :) Ze gaan psychologische hulp geven in de school waar hij 3 jaar geleden les volgde ;)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.


scho0634

Ja, da's ook verschrikkelijk van die Davey...