Proefrit

Gestart door Martin, 16 januari 2009 - 09:12:10

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Les goûts et les couleurs..., weet je wel, dat geldt eigenlijk gewoonweg nog het meest op de automarkt. Ik zou niet zoals Meatball een knappe wagen kopen en hem 6 jaar houden, zo'n wagen is na 4 jaar aan vervanging toe, waarom koop je anders een knappe wagen? Met een getz zou ik dan weer net eerder wél 6 jaar doen ipv 3. Want zeg nu zelf, is dat ding versleten na 3 jaar?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Om te beginnen, ik spreek geen woord Frans.

Maar na drie jaar krijg je in de regel nog een knappe prijs voor een wagen die je nieuw hebt gekocht.
Ik tenminste wel, maar dat is mijn ervaring.

Martin

Ik ben dol op proefritjes. 6 feb. ga ik rijden met een Chevy Aveo.
Ook een leuke auto, ik laat me verassen wat zij voor mijn Getz geven.
Zo wordt je steeds wat wijzer in autoland.

scho0634

Citaat van: meatball op 25 januari 2009 - 19:06:45
Als ik morgen 12.000 euro heb en moet kiezen tussen een nieuwe Getz of Dacia ofwel een 6 jaar oude bmw 5 of Audi a6 koop ik zonder nadenken inderdaad 1 van de laatste 2. Ik zou wel rustig zoeken naar een full option exemplaar en een km stand van 150.000  daar moet je bij deze wagens niet bang zijn 300.000 halen ze zonder al te zware problemen
Daarom denk ik wel altijd na als ik een auto koop... ;)

meatball

Citaat van: Martin op 25 januari 2009 - 21:15:04
Je zal begrijpen dat ik het daar totaal niet mee eens ben. Als ik bij mijn auto 60.000 km. op de teller zie komen moet ik er vanaf.
Die Saxo van mij was 3 jaar jong toen ik hem kocht en naar 3 jaar weer ingeruild. Wel 3 keer een APK keuring gehad met heel veel kosten.
Nee, dan maar nieuw zonder leer, parkeersensoren (wat heb je aan, alle parkeerplaatsen zijn met insteekvakken) en alu wheels die ik toch niet zie als ik in de auto zit. Ik rij nu 3 jaar met fabriekgarantie, 3 jaar mobiliteitgarantie en 4 jaar zonder APK keuring.
Bij mijn vorige Getz heb ik ooit, in 3 jaar, € 5.95 aan reparatie moeten uitgeven voor een koplampje + 1 kleine en 1 grote beurt.
Nu even heel eerlijk zijn meatball, wat heb jij uitgegeven aan banden, uitlaat, remblokken, remschijven, accu, APK en verder onderhoud in 3 jaar met je A6?
Wil je het niet zeggen, prima. Maar niet gaan smokkelen door te zeggen heel weinig.



1 lampje geplaatst 8.00 euro
2 stofhoes            60.00 euro
1 groot onderhoud met distributieriem 600.00 euro
2 voorbanden   210.00 euro
1 gasveer kofferdeksel 20.00 euro
uitlaat ,accu remschijven nog orgineel, controle is onze apk nog nooit 1 probleem
Klein onderhoud 180.00 om de 20.000 km

Zo is dit lijstje compleet,ik vind dat erg meevallen. Trouwens geen probleem hoor,als jij je beter voelt in een nieuwe Getz of Dacia mij niet gelaten.Maar van een ding ben ik ondertussen zeker ,als je een a6 tdi koopt rijd je min 200.000kml met een gerust hart rond en waarom inruilen er is op dit toch niet veel beters op de markt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Met een Opel vectra, een Citroen Xsara Picasso of een Hyundai Lantra haal je ook makkelijk de 200.000 km hoor. Geen probleem.


meatball

Citaat van: 0634 op 26 januari 2009 - 20:02:02
Met een Opel vectra, een Citroen Xsara Picasso of een Hyundai Lantra haal je ook makkelijk de 200.000 km hoor. Geen probleem.


Dat beweer ik ook niet,het gaat er mij enkel om dat je voor hetzelfde geld waarmee je een nieuw mini wagentje koopt je ook in een wat oudere in topvorm verkerende a6, bmw 5 of mercedes e class kan rijden,en dan is mijn keuze snel gemaakt.Maar verder ieder zijn mening hoor.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Citaat van: 0634 op 26 januari 2009 - 20:02:02
Met een Opel vectra, een Citroen Xsara Picasso of een Hyundai Lantra haal je ook makkelijk de 200.000 km hoor. Geen probleem.

Ik zou niet weten waarom een Getz geen 200.000 km zou kunnen halen!!!
Maar we beginnen een beetje door te draven, het was een proefrit met een bedroevend resultaat qua inruil prijs.
Volgende week naar de Dacia dealer in Zeist en een week later staat de Chevy Aveo op het progamma.
Altijd leuk om proefritjes te maken. :)

Martin

Breaking News. ;D

Krijg net een mail van verkoper uit Utrecht. Een samenvatting.
Ik had hem een advertentie gemaild met een Getz die 2 jaar ouder was en € 6950,00 moet kosten.

Ik heb de advertentie gezien. Opzich is dan de inruilwaarde reeel omdat ik namelijk ook ben uitgegaan van die verkoopprijs, als wij de auto dan zelf zouden gaan verkopen.
Wij moeten namelijk rekening houden met een aantal kosten zoals: rente, stadagen, poetsen, garantie, inkoopkeuring, controlebeurt, en ja wij zijn ook nog eens een profit organisatie dus een klein beetje marge tellen we er ook bij, maar zoals u ziet zijn de kosten zijn vrij hoog, dus de marge blijft beperkt.


Kan ik inkomen, maar niet uit mijn zak. Ben benieuwd wat de andere te bieden hebben.



scho0634

#39
Citaat van: Martin op 26 januari 2009 - 21:12:47
Ik zou niet weten waarom een Getz geen 200.000 km zou kunnen halen!!!

Ik ook niet. Mijn punt was dan ook dat dat met de meeste auto's tegenwoordig wel kan. Ik noemde maar een paar voorbeeldjes, maar met de Getz moet dat zeker kunnen.

Jasper

Citaat van: meatball op 26 januari 2009 - 19:59:25Klein onderhoud 180.00 om de 20.000 km

Hier heb ik vooral een probleem mee, dat heb je bij mijn weten alleen bij Audi en zou compleet overbodig moeten zijn. Om de 20.000, alstublieft...

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 27 januari 2009 - 00:01:16
Citaat van: meatball op 26 januari 2009 - 19:59:25Klein onderhoud 180.00 om de 20.000 km

Hier heb ik vooral een probleem mee, dat heb je bij mijn weten alleen bij Audi en zou compleet overbodig moeten zijn. Om de 20.000, alstublieft...
Liever om de 20.000 een onderhoudje laten doen hoor, dan weet je zeker dat hij steeds goed onderhouden is. Ok, misschien is hij dan wat té goed onderhouden, maar het hangt er ook weer net vanaf hoe je zelf vind dat je wagen onderhouden dient te worden.
Vaak laten onderhouden kan bovendien nog wat doen aan de prijs als je hem later bij dezelfde dealer verkoopt.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Gisteren in Zeist geweest bij de Renault/Dacia dealer. Niet echt veel verder gekomen.
Er werd een bod van € 5495,00 gedaan op mijn Getz. Daar ga ik natuurlijk ook niet op in.
Het lijkt wel of ze die auto's niet willen verkopen.
Misschien zijn de dealers bang dat de auto te slecht is en ze er teveel onkosten aan zullen hebben.
Ik moet er ook bijzeggen dat ik er nog geeneen heb zien rijden en rij toch 120 km per dag.
Misschien moet ik dit merk maar uit mijn hoofd zetten.

meatball

Ik ken verschillende mensen die dacia rijden en zeer tevreden zijn,maar je kan natuurlijk niet eisen van een verkoper dat hij een dacia met weinig winst verkoopt, ze zijn ook echt goedkoop, en dan nog veel geld geeft om een andere goedkope auto over te nemen.
Als je vind dat je auto meer waard is verkoop hem dan zelf,ga dan naar een daciadeler en je bent goedkoop uit
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Omdat ons bedrijf op de rand van omvallen staat komt er voorlopig geen proefritje meer.
En met 53 jaar staat er niemand meer op je te wachten. Morgen weet ik meer.
Het gaat wel om 475 - 500 mensen verdeeld over drie filialen.
Duimen jullie voor mij?