Proefrit

Gestart door Martin, 16 januari 2009 - 09:12:10

« vorige - volgende »

Martin

Vergeten te vermelden, de auto kost € 10.095,00 +  Pack Exclusive (radio-CD en airco) € 495,00 (niet echt duur) + dakspoiler € 231,74 + kleur zwart (inmiddels wel verkrijgbaar) € 435,00 + rijklaarmaken € 649,00 en extra kosten overheid (wat dat ook mogen zijn) € 61,00.
Kom je uit op € 11.966,74 -/- € 5.250,00 inruil, blijft er over maar liefst € 6.716,74. En dat na 16 maanden Getz rijden.

meatball

Citaat van: Martin op 24 januari 2009 - 19:01:02
Vergeten te vermelden, de auto kost € 10.095,00 +  Pack Exclusive (radio-CD en airco) € 495,00 (niet echt duur) + dakspoiler € 231,74 + kleur zwart (inmiddels wel verkrijgbaar) € 435,00 + rijklaarmaken € 649,00 en extra kosten overheid (wat dat ook mogen zijn) € 61,00.
Kom je uit op € 11.966,74 -/- € 5.250,00 inruil, blijft er over maar liefst € 6.716,74. En dat na 16 maanden Getz rijden.

Ja ik rijd veel goedkoper al 5 jaar Audi a6 full option  ;D . Deze week op de technische controle kreeg ik de opmerking zo goed als nieuw en dat na 170.000 km dat doet geen Getz of Dacia hem na .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Citaat van: meatball op 24 januari 2009 - 19:24:02
Citaat van: Martin op 24 januari 2009 - 19:01:02
Vergeten te vermelden, de auto kost € 10.095,00 +  Pack Exclusive (radio-CD en airco) € 495,00 (niet echt duur) + dakspoiler € 231,74 + kleur zwart (inmiddels wel verkrijgbaar) € 435,00 + rijklaarmaken € 649,00 en extra kosten overheid (wat dat ook mogen zijn) € 61,00.
Kom je uit op € 11.966,74 -/- € 5.250,00 inruil, blijft er over maar liefst € 6.716,74. En dat na 16 maanden Getz rijden.

Ja ik rijd veel goedkoper al 5 jaar Audi a6 full option  ;D . Deze week op de technische controle kreeg ik de opmerking zo goed als nieuw en dat na 170.000 km dat doet geen Getz of Dacia hem na .

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Bij de Hyudai dealer heb ik ook wel eens paar wagens zien staan met veel km. op de teller en die waren ook nog in perfecte staat. Of een auto nu uit Korea of Duitsland komt maakt weinig verschil tegenwoordig.

meatball

Citaat van: Martin op 24 januari 2009 - 20:28:13
Citaat van: meatball op 24 januari 2009 - 19:24:02
Citaat van: Martin op 24 januari 2009 - 19:01:02
Vergeten te vermelden, de auto kost € 10.095,00 +  Pack Exclusive (radio-CD en airco) € 495,00 (niet echt duur) + dakspoiler € 231,74 + kleur zwart (inmiddels wel verkrijgbaar) € 435,00 + rijklaarmaken € 649,00 en extra kosten overheid (wat dat ook mogen zijn) € 61,00.
Kom je uit op € 11.966,74 -/- € 5.250,00 inruil, blijft er over maar liefst € 6.716,74. En dat na 16 maanden Getz rijden.

Ja ik rijd veel goedkoper al 5 jaar Audi a6 full option  ;D . Deze week op de technische controle kreeg ik de opmerking zo goed als nieuw en dat na 170.000 km dat doet geen Getz of Dacia hem na .

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Bij de Hyudai dealer heb ik ook wel eens paar wagens zien staan met veel km. op de teller en die waren ook nog in perfecte staat. Of een auto nu uit Korea of Duitsland komt maakt weinig verschil tegenwoordig.
Voor de inruilwaarde blijkbaar wel ;)
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Als in maart de twee deurs Hyundai i20 op de markt komt weet ik zeker dat ik een veel hogere inruilprijs krijg.
Maar dan nog blijf ik doorrijden met mijn Getz tot september 2010. Of ze moeten een heel goed bod doen.

Martin

Vanaf 26 januari ligt de Dacia-productie in Roemenië opnieuw twee weken stil. Eerder heeft de fabriek van 11 december tot 11 januari stilgelegen. De werknemers krijgen geduren de productiepauze 85 procent van hun salaris uitbetaald.
Eenderde van de productie van de Dacia-fabriek in het Roemeense Pitesti wordt op de thuismarkt verkocht. Daar is de autoverkoop echter flink gekelderd. Niet in de laatste plaats door de kredietcrisis maar ook omdat veel tweedehands auto's in dat land zijn geïmporteerd. De Roemenen blijken liever te kiezen voor een westerse tweedehands dan voor een nieuwe Dacia. Het gevolg is dat in decembermaand de Dacia-verkoop met 55 procent tot 3.622 stuks is gedaald ten opzichte van die maand in 2007.

Bron: Autoweek

Vandaar dat er zo weinig zijn om een proefritje in te maken.

Ferrari 2010

Als zelf de Roemenen liever een westerse 2de-hands hebben dan een Dacia, dan weet je het wel hé ;D ;D ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: meatball op 24 januari 2009 - 20:36:27
Voor de inruilwaarde blijkbaar wel ;)
Voor de nieuwwaarde ook.

Ik vraag me af of die Koreanen zelfs niet een stuk waardevaster zijn...

meatball

Citaat van: 0634 op 25 januari 2009 - 10:43:16
Citaat van: meatball op 24 januari 2009 - 20:36:27
Voor de inruilwaarde blijkbaar wel ;)
Voor de nieuwwaarde ook.

Ik vraag me af of die Koreanen zelfs niet een stuk waardevaster zijn...
Audi a6 bouwjaar2003 170.000 km   nieuw 41.000 euro  nu waarde 14000 euro is min 66%
Getz     bouwjaar 2003   90.000 km   nieuw 12.000 euro nu waarde   3.999 euro is min 66%
Dus eigenlijk geen verschil  :) Met dit verschil dat ik nog altijd met evenveel plezier Audi rijdt en de komende jaren gaat de prijs niet echt meer zakken.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Je moet het me niet kwalijk nemen meatball, ik zou nooit een wagen kopen met 170.000 km. op de teller en daar € 14.000,00 aan spenderen.
Dan liever een een kleinere nieuwe auto kopen met drie jaar garantie en de eerste 4 jaar geen APK keuring.
Misschien dat als je monteur bent zoals bertje, daar anders over denkt. Ik heb bijna al mijn auto's nieuw gekocht.
Mijn Fiat 128 (mijn eerste auto), Seat Toledo en Citroen Saxo waren occasions. De rest, en dat zijn er veel, waren nieuw.

Ferrari 2010

Die waarde is ook ferm overschat lijkt mij hoor. Een A6 van 6 jaar oud, dus bovendien een oud model, geef ik ook geen 14.000 euro meer voor. En weinig garagisten zullen dat geven denk ik (tenzij je een nieuwe A6 aanschaft natuurlijk, dan is het anders), het is niet omdat hij zoveel waard is op papier, dat je hem ook voor zoveel zal kunnen verkopen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 januari 2009 - 15:35:08
Die waarde is ook ferm overschat lijkt mij hoor. Een A6 van 6 jaar oud, dus bovendien een oud model, geef ik ook geen 14.000 euro meer voor. En weinig garagisten zullen dat geven denk ik (tenzij je een nieuwe A6 aanschaft natuurlijk, dan is het anders), het is niet omdat hij zoveel waard is op papier, dat je hem ook voor zoveel zal kunnen verkopen.
Bij de Getz ging het ook over de aankoop van een nieuwe wagen en is het dus de inruilprijs. En ja ik rijdt liever in een a6 met 200.000 km dan in een nieuwe Getz sorry hoor maar zo denk ik erover. Ik vind het ongelooflijk dat er mensen zijn die evenveel geld uitgeven een een nieuwe panda,fiat 500 of een Getz enz. als je voor datzelfde bedrag in een 4 of 5 jaar oude bmw 5 serie,a6 of mercedes kan rijden.Lekker in het leder, alu's ,navi,airco,parkeersensoren alles erop en eraan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

Ik rijdt ook liever in de A6 hoor, maar ik zou het er toch niet aan geven ;) Met een oude wagen kan vanalles mis gaan, zou jij een 6 jaar oude A6 kopen? Houden ok, maar kopen is iets anders. Overigens, bij de Getz ging het inderdaad over de aankoop van een nieuwe wagen, maar wel een Sandero, dat is ten eerste al geen Hyundai (een dealer van hetzelfde merk zal makkelijker meer geven lijkt me) én, een Sandero op zich is al niet veel waard. Veel winst gaan ze daar niet op maken. Als jij een Sandero gaat kopen, denk ik niet dat men jouw daar evenveel zal geven als wanneer jij bij je eigen garagist een nieuwe A6 gaat kopen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

meatball

Citaat van: Ferrari 2009 op 25 januari 2009 - 18:51:23
Ik rijdt ook liever in de A6 hoor, maar ik zou het er toch niet aan geven ;) Met een oude wagen kan vanalles mis gaan, zou jij een 6 jaar oude A6 kopen? Houden ok, maar kopen is iets anders. Overigens, bij de Getz ging het inderdaad over de aankoop van een nieuwe wagen, maar wel een Sandero, dat is ten eerste al geen Hyundai (een dealer van hetzelfde merk zal makkelijker meer geven lijkt me) én, een Sandero op zich is al niet veel waard. Veel winst gaan ze daar niet op maken. Als jij een Sandero gaat kopen, denk ik niet dat men jouw daar evenveel zal geven als wanneer jij bij je eigen garagist een nieuwe A6 gaat kopen.
Als ik morgen 12.000 euro heb en moet kiezen tussen een nieuwe Getz of Dacia ofwel een 6 jaar oude bmw 5 of Audi a6 koop ik zonder nadenken inderdaad 1 van de laatste 2. Ik zou wel rustig zoeken naar een full option exemplaar en een km stand van 150.000  daar moet je bij deze wagens niet bang zijn 300.000 halen ze zonder al te zware problemen
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Je zal begrijpen dat ik het daar totaal niet mee eens ben. Als ik bij mijn auto 60.000 km. op de teller zie komen moet ik er vanaf.
Die Saxo van mij was 3 jaar jong toen ik hem kocht en naar 3 jaar weer ingeruild. Wel 3 keer een APK keuring gehad met heel veel kosten.
Nee, dan maar nieuw zonder leer, parkeersensoren (wat heb je aan, alle parkeerplaatsen zijn met insteekvakken) en alu wheels die ik toch niet zie als ik in de auto zit. Ik rij nu 3 jaar met fabriekgarantie, 3 jaar mobiliteitgarantie en 4 jaar zonder APK keuring.
Bij mijn vorige Getz heb ik ooit, in 3 jaar, € 5.95 aan reparatie moeten uitgeven voor een koplampje + 1 kleine en 1 grote beurt.
Nu even heel eerlijk zijn meatball, wat heb jij uitgegeven aan banden, uitlaat, remblokken, remschijven, accu, APK en verder onderhoud in 3 jaar met je A6?
Wil je het niet zeggen, prima. Maar niet gaan smokkelen door te zeggen heel weinig.