Proefrit

Gestart door Martin, 16 januari 2009 - 09:12:10

« vorige - volgende »

Martin

Vandaag ga ik in deze auto een proefrit maken. Je hoort wel hoe het bevallen is.


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Martin

Niet. Ze hadden het model niet eens in de showroom staan, laat staan een voor een proefrit.
De smoes was dat ze er zoveel verkocht hadden. Bij deze dealer zal ik nooit meer komen.

janke

Je zou toch met die andere auto nog een paar jaar doorrijden?? En wat is dit dan vooreen merk.
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Met mijn Getz rij ik nog zeker 1 1/2 jaar door. Maar dat wil niet zeggen dat ik tussendoor een proefritje ga maken met een andere auto.
Dit is, lach niet, een Dacia Sandero. Kost 8.000 - 9.000 of  10.000 Euries. Afhankelijk van de uitvoering.
Die van 8 of 9 moet je niet kopen. maar die van 10 wil ik wel eens uitproberen. Het is een Renault in vermoming moet je maar denken.
Vroeger wou je nog niet dood gevonden worden in een Dacia maar dit model en de techniek staat me wel aan.
Maar als je als Renault dealer alleen maar een Logan MCV hebt staan is het voor mij einde verhaal bij die dealer.
Een k*t smoesje van ze verkopen zo goed gaat er bij mij niet in.

Ferrari 2010

Hij ziet er nog best mooi uit voor een Dacia, de Logan is een lelijke bak, maar dit kan er wel mee door samen met bijvoorbeeld Koreaanse wagens. Overigens is het lang geen Renault hoor, qua veiligheid enzo zal deze veel minder zijn, en alles zit normaal gezien veel bereikbaarder onder de motorkap. Daarom geen slechte wagen uiteraard, maar hij is wel speciaal gebouwd om goedkoper (aangezien je een Westerse wagen nooit in het Oosten deftig aan de man kan brengen, wegens te duur) te zijn, er moét dus wel érgens bespaard zijn.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Moet je toch maar eens bij de verkoopcijfers van dat merk gaan kijken. Zijn niet aan te slepen. Dacia doet het heel goed. Renault techniek, niks mis mee. Maar die dingen zijn zo klein, je weet wel.
Some things are too important to be left in the past.

Martin

Citaat van: janke op 16 januari 2009 - 21:54:55
Moet je toch maar eens bij de verkoopcijfers van dat merk gaan kijken. Zijn niet aan te slepen. Dacia doet het heel goed. Renault techniek, niks mis mee. Maar die dingen zijn zo klein, je weet wel.

Die Sandero is 21 cm. langer dan mijn Getz. 3.80 tegen over 4.01 m. Niet echt klein dus. Ik hoef geen auto van 5 meter.
Maar hij is niet in twee deurs te leveren. Dus dit is geen opvolger van mijn Getz. Bovendien kan hij niet in het zwart worden geleverd.

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 januari 2009 - 21:54:10
Hij ziet er nog best mooi uit voor een Dacia, de Logan is een lelijke bak, maar dit kan er wel mee door samen met bijvoorbeeld Koreaanse wagens. Overigens is het lang geen Renault hoor, qua veiligheid enzo zal deze veel minder zijn, en alles zit normaal gezien veel bereikbaarder onder de motorkap. Daarom geen slechte wagen uiteraard, maar hij is wel speciaal gebouwd om goedkoper (aangezien je een Westerse wagen nooit in het Oosten deftig aan de man kan brengen, wegens te duur) te zijn, er moét dus wel érgens bespaard zijn.
Qua veiligheid doen ze weinig onder aan andere merken in deze klasse. Ze zijn ook in Duitsland leverbaar, dus hebben een typegoedkeuring van de TÜV. Niet de minste qua keuring in de wereld.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Citaat van: janke op 16 januari 2009 - 22:40:46
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 januari 2009 - 21:54:10
Hij ziet er nog best mooi uit voor een Dacia, de Logan is een lelijke bak, maar dit kan er wel mee door samen met bijvoorbeeld Koreaanse wagens. Overigens is het lang geen Renault hoor, qua veiligheid enzo zal deze veel minder zijn, en alles zit normaal gezien veel bereikbaarder onder de motorkap. Daarom geen slechte wagen uiteraard, maar hij is wel speciaal gebouwd om goedkoper (aangezien je een Westerse wagen nooit in het Oosten deftig aan de man kan brengen, wegens te duur) te zijn, er moét dus wel érgens bespaard zijn.
Qua veiligheid doen ze weinig onder aan andere merken in deze klasse. Ze zijn ook in Duitsland leverbaar, dus hebben een typegoedkeuring van de TÜV. Niet de minste qua keuring in de wereld.
Ik zeg alleen maar dat hij niet te vergelijken is met een Renault hé ;) Renault pronkt steeds met hun 5 sterretjes, die zal deze waarschijnlijk niet halen.
Overigens, ze verkopen misschien wel goed, maar iemand die een bestelde proefrit komt doen afwimpelen met "hij is verkocht" is gewoon belachelijk slechte service.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Even corrigeren Ferrari 2009, ik had geen proefrit aangevraagd. Ik was gewoon naar de dealer gegaan in de veronderstelling dat het model er wel zou staan.
Die dealer is op 6 km. bij mij vandaan. Dus het was geen ramp. Maar ik verwacht dat een merkdealer alle modellen in zijn showoom heeft staan.
Volgende week ga ik naar Zeist, daar staan ze wel, ook voor een proefrit. En ik wacht natuurlijk met spanning op de Hyundai i20 2 deurs in maart.

Ferrari 2010

Ah, ok :) Het is inderdaad zo dat een merkdealer in principe toch wel een model zou moeten hebben staan. Maar als er een klant komt die echt enorm dringend op zoek is, dan kunnen ze die wagen aan een goede prijs verkocht hebben en kan ik wel begrijpen dat er toevallig geen voorhanden was.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Ik kreeg vanmiddag een email van de dealer uit Utrecht.

We hebben 1 sandero in de showroom staan en deze zal aankomende week binnenkomen, wat is een Dacia Sandero in de uitvoering Ambiance.


Maar ja, dat is het model van € 9.000, de Ambiance, terwijl ik uitdrukkelijk had gevraagd voor de Lauréate van € 10.000.
Ik kreeg ook de indruk dat deze dealer in Utrecht niet echt zijn best deed om een Dacia te verkopen. Zelfs de folders waren niet aanwezig.
Misschien verdienen ze minder op een Dacia dan een Renault. Daarom ga ik volgende week naar Zeist. Snelweg op en snelweg af, ik ben er zo.

Martin

Vandaag een email gekregen van de dealer in Utrecht. Morgen staat er een Sandero klaar voor een proefrit.
Ja, met de maleise bij de autoverkopen doen ze extra hun best om een auto te verkopen.
Maar ik kom alleen maar voor een proefrit. Mijn Getz is nog geen eens 1 1/2 jaar jong.

Martin

Ik kom net terug van de Renault/Dacia dealer in Utrecht na een proefrit met een Dacia Sandero Hatchback 1.2 16V Lauréate.
Volgens mij willen ze geen auto verkopen gezien de inruil prijs.
Mijn Getz is van 21-09-2007, 26.500 km. gereden en koste mij nieuw € 11.300.
Dat is incl. de extra's, kleur zwart, achterspoiler en two-tone interieur.
Wat denk je dat ik er bij hun voor terug krijg? €5.250,00.
Dat geef ik voor de verkoper zijn kop ook. Meer dan de helft afschrijven in nog geen 1 1/2 jaar.
Ik dacht het niet. De auto reed overigens prima, niets mis mee. Maar ze moeten geen grapjes maken.
Volgende week maar even naar Zeist gaan om te kijken wat ze daar te bieden hebben.