F1 wagens 2009

Gestart door Ferrari 2010, 12 januari 2009 - 10:05:20

« vorige - volgende »

scho0634

Citaat van: robbert op 28 januari 2009 - 21:54:50
dan moeten ze slim zijn en iedere race een andere motor
Ik neem aan dat je per extra motor wel een straf krijgt.

Daar zullen ze wel over nagedacht hebben. Alhoewel? Het blijft de FIA natuurlijk.

Ferrari 2010

Citaat van: Jasper op 29 januari 2009 - 00:45:26
Citaat van: Ferrari 2009 op 28 januari 2009 - 18:28:30
Eindelijk doen ze eens iets goed bij de FIA:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/01/28/whiting-verduidelijkt-regels-voor-motoren/

8 motoren, vrij te gebruiken naargelang ze goesting hebben. Dat maakt het al heel wat beter voor teams, en dan is het niet zo erg van een keertje een slechte blok te hebben.
Toch al 2 weken geleden ergens gelezen moet ik zeggen...
Ik ben het eerder nog nergens tegengekomen, ook niet op de pits, anders had ik het niet gepost :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Ferrari 2009 op 28 januari 2009 - 21:31:54Ik vraag me wel af wat de regel gaat geven als de 8 motoren bijvoorbeeld na 14 races op zijn.

Een straf zodra je weer een nieuwe motor gebruikt na de 8e motor van dat seizoen, dat is de regel, maar dat zal niet zo snel gebeuren. Ik neem aan dat je ook een motor die je aan het begin van het seizoen 3x gebruikt hebt, later in het seizoen ook nog een keer mag gebruiken als je dat wil. Je zal ze niet alle acht opblazen.
Tegenwoordig zijn die motoren allemaal begrensd dus erg betrouwbaar. Afgelopen jaar was het ook al een paar keer zo dat teams een race extra deden met een motor omdat ze dat beter uitkwam met de kalender en/of logistiek.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

robbert

Citaat van: 0634 op 29 januari 2009 - 07:24:33
Citaat van: robbert op 28 januari 2009 - 21:54:50
dan moeten ze slim zijn en iedere race een andere motor
Ik neem aan dat je per extra motor wel een straf krijgt.

Daar zullen ze wel over nagedacht hebben. Alhoewel? Het blijft de FIA natuurlijk.

dan verandert er niks aan dat nieuw reglement over de motoren

Ferrari 2010

Citaat van: robbert op 29 januari 2009 - 21:12:22
Citaat van: 0634 op 29 januari 2009 - 07:24:33
Citaat van: robbert op 28 januari 2009 - 21:54:50
dan moeten ze slim zijn en iedere race een andere motor
Ik neem aan dat je per extra motor wel een straf krijgt.

Daar zullen ze wel over nagedacht hebben. Alhoewel? Het blijft de FIA natuurlijk.

dan verandert er niks aan dat nieuw reglement over de motoren
Jawel, want nu was het: motor verprutst => straf. Nu is het: 8 motoren verprutst => straf. Wat maakt dat als je een keer bent uitgevallen ofzo, je de motor van toen kan installeren wanneer er es iets aan je blok is en dat zonder een straf te krijgen, terwijl het tot nogtoe was van: zegeltje verbreken = 10 plaatsen achteruit.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2009 op 29 januari 2009 - 21:18:06
Citaat van: robbert op 29 januari 2009 - 21:12:22
Citaat van: 0634 op 29 januari 2009 - 07:24:33
Citaat van: robbert op 28 januari 2009 - 21:54:50
dan moeten ze slim zijn en iedere race een andere motor
Ik neem aan dat je per extra motor wel een straf krijgt.

Daar zullen ze wel over nagedacht hebben. Alhoewel? Het blijft de FIA natuurlijk.

dan verandert er niks aan dat nieuw reglement over de motoren
Jawel, want nu was het: motor verprutst => straf. Nu is het: 8 motoren verprutst => straf. Wat maakt dat als je een keer bent uitgevallen ofzo, je de motor van toen kan installeren wanneer er es iets aan je blok is en dat zonder een straf te krijgen, terwijl het tot nogtoe was van: zegeltje verbreken = 10 plaatsen achteruit.
Dus inplaats van direct een straf als een motor word vervangen, word dat nu uitgestelt en pas gegeven als je er 8 verbruikt hebt?
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Ja. Dus je kunt voor Spa en Monza een verse motor gebruiken en daarentegen eventueel je motor die je in Monaco hebt gebruikt een keer extra inzetten.

Ferrari 2010

Zo heb ik het allessinds ook, opgevat :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 29 januari 2009 - 23:21:10
Dus inplaats van direct een straf als een motor word vervangen, word dat nu uitgestelt en pas gegeven als je er 8 verbruikt hebt?

Juist, voor iedere motor die je extra gebruikt dan die acht per jaar krijg je dan een straf van tien plaatsen terug.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

En geplofte motoren mogen ook helemaal weer gereficeerd worden indien mogenlijk? Op zich vind ik dat wel een verbetering ten opzichte van vorig jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Klopt, maar dat mocht altijd wel. Teams hadden een waslijst aan onderdeeltjes die vervangen mochten worden tussen de races door.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 30 januari 2009 - 12:16:56
Klopt, maar dat mocht altijd wel. Teams hadden een waslijst aan onderdeeltjes die vervangen mochten worden tussen de races door.
Ja dat klopt, maar die waren enigsinds beperkt zoals je zelf dus zegt. Ik vraag me dus eigenlijk af: Als een motor dus echt ploft, is hij dan nog goed te maken?
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 30 januari 2009 - 13:00:32
Citaat van: F_A_Diaz op 30 januari 2009 - 12:16:56
Klopt, maar dat mocht altijd wel. Teams hadden een waslijst aan onderdeeltjes die vervangen mochten worden tussen de races door.
Ja dat klopt, maar die waren enigsinds beperkt zoals je zelf dus zegt. Ik vraag me dus eigenlijk af: Als een motor dus echt ploft, is hij dan nog goed te maken?
lijkt me niet, t zou technisch gezien misschien wel kunnen, maar volgens de regels zal dat wel niet mogen... je mag alleen de andere motoren tot op zekere hoogte aanpassen dan.. zoals Ferrari heeft gedaan na Hongarije/Valencia...

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 30 januari 2009 - 13:00:32
Als een motor dus echt ploft, is hij dan nog goed te maken?

Nee, dan moet je zoveel vervangen dat het als nieuwe motor telt en kun je dus beter ook een nieuwe nemen.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

leproffesseur

Iets helemaal anders nu .Williams deed het goed tijdens de laaste test al moet je dit met een korreltje zout nemen.
Misschien worden ze het te kloppen team dit jaar.Ik zie Ferrari dit jaar serius terugvallen.