Dakar-rally 2009

Gestart door Supermariobros, 30 december 2008 - 08:38:27

« vorige - volgende »

Supermariobros

Dakar wordt weer opgeschrikt door ongeluk

Leider Carlos Sainz heeft zijn koppositie in de Dakar verstevigd. De Spanjaard won in zijn Volkswagen zijn vierde rit op een rij. De karavaan is ook weer opgeschrikt door een zwaar ongeluk. Een Spaanse motorrijder ligt na een val in een coma.

Carlos Sainz heeft zijn zesde etappezege geboekt. De 46-jarige Spanjaard was ook in de langste etappe, die wel werd ingekort, de beste. De start van de tiende rit werd door de dichte mist 2,5 uur uitgesteld. De afstand werd teruggebracht van 670 naar 476 kilometer.

De Spaanse motorrijder Cristobal Guerrero (foto) is dinsdag door een zware val buiten bewustzijn geraakt.

De 48-jarige werd met een helikopter naar een ziekenhuis gebracht. Guerrero stond 76e, op 15u38'23" van zijn landgenoot Marc Coma.

gloudiesaurus

De rally zit erop... vond het een mooie rally. Zeker niet minder dan in Afrika! Waar de rally volgend jaar plaats vind is nog niet bekend, of Afrika of wederom Zuid Amerika... De Afrika rally kende opnieuw dreiging dus ik schat zo in dat het opnieuw Zuid Amerika zal worden ;)

Ik vond onderstaande link, met plaatjes van de Dakar. Ik vond het zelf prachtige platen, toch leuk om even gezien te hebben!

http://www.boston.com/bigpicture/2009/01/the_2009_dakar_rally.html
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Ferrari 2010

Het schijnt dat de rally dit jaar echt suckte. Ik heb veel ervaren rijders 'horen' klagen over onder andere een slecht roadbook, een véél te groot deelnemersaantal en om onrealistische ritten. Vooral de trucks zouden als vuil behandeld zijn, getuige het feit dat er bijna elke nacht wel enkele truckers in hun truck moesten slapen omdat ze niet tijdig bij de finish geraakten. Al bij al een enorme afgang voor de ASO. De platen waren inderdaad wel prachtig :) Overigens, licht het aan mij of is de Dakar dit jaar echt korter dan andere jaren? In aantal dagen bedoel ik dan, niet aantal km's.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Ik dacht dat ze vroeger altijd op 1 januari vertrokken, nu was dat was 3 of 4 januari. En dan duurde het inderdaad misschien wel drie weken...

Ferrari 2010

De vertrekdatum is elk jaar anders, soms vertrekken ze eind december al, soms pas zoals nu een aantal dagen na nieuwjaar. Waarop dat gebaseerd wordt is mij ook een raadsel :) Ik heb het even nagekeken, een hele tijd geleden (van de jaren 90 vind ik niet direct data) waren er toch telkens minstens 2 rustdagen en een 18-tal racedagen. Dan ben je toch 3 weken onderweg inderdaad :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

gloudiesaurus

Wat ik ook "raar" vond is dat de ASO zoveel vreemde tijdstraffen gaf die niet of nauwelijks gemotiveerd werden. En het is natuurlijk jammer dat er zoveel etappe's werden ingekort of geannuleerd. Maar toch is zuid amerika ook helemaal geschikt voor de rally..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is