Hamilton geen Coureur van het Jaar

Gestart door Martin, 08 december 2008 - 20:00:56

« vorige - volgende »

Martin

Niet Formule 1-kampioen Lewis Hamilton, maar Allan McNish is door de lezers van het Britse blad Autosport verkozen tot Brits coureur van het Jaar. McNish won voor de tweede maal in zijn carrière de 24 uur van Le Mans.

"Als je bekijkt wat Lewis dit jaar heeft bereikt, dan vind ik het een fantastische prestatie dat ik dit jaar de award heb gewonnen", juichte McNish nadat de uitslag bekend was gemaakt.

Hamilton is wel verkozen tot de beste rijder internationaal, voor het tweede jaar op rij. Hij is met zijn 23 jaar de jongste Formule-1-kampioen ooit. Sebastian Vettel van Toro Rosso mag zich een jaar lang Rookie van het Jaar noemen.

Bron: De Telegraaf

scho0634


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Jan Dijkstra

En terecht!!!

Nee, grapje!!

Coureur van het jaar zou ik em ook niet willen noemen, tuurlijk, hij is een hele goeie coureur, hij is wereldkampioen, en da's het hoogst haalbare, maar om nou te zeggen dat ie FAN-TASTISCH was dit seizoen.. Hmmm..

Ik hou er maar weer mee op, anders hebben we straks weer 80 pagina's aan reacties en een discussie die al honderd keer is gevoerd..

maar z'n straf in Belgie was wel terecht! :-[ :-[ :-X

F1 is like a box of chocolate.. You never know what you gonna get.

scho0634

Nou Jan, het gaat om BRITS coureur van het jaar, he. Dan hebben ze na 12 jaar weer een kampioen in huis, maar dan vinden ze een ander toch beter. Vind ik toch merkwaardig.

gloudiesaurus

Merkwaardig...

En Vettel rookie? Dat was hij dit jaar niet hoor...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jan Dijkstra

Sorry, wist niet dat het om een prijs ging voor de Britse coureurs.. :-[

Dan ist idd wel wat merkwaardig ja..
F1 is like a box of chocolate.. You never know what you gonna get.

Folkert

Wel merkwaardig inderdaad. Mooi voor Mcnisch, maar Lewis komt in mijn ogen meer eer tendele. Jan heeft op zich wel gelijk dat de titel natuurlijk wel super mooi is, maar een fantastisch jaar was het niet helemaal. Maar dan aan de andere kant wel nog steeds een beginneling.
Trotse vader van Rosalie(L)

Martin

Citaat van: Jan Dijkstra op 08 december 2008 - 22:37:06
Sorry, wist niet dat het om een prijs ging voor de Britse coureurs.. :-[

Dan ist idd wel wat merkwaardig ja..

Het stond toch duidelijk in het bericht. Maar ja, ik lees ook wel eens ergens overheen.
Nobody's perfect.  ;)

Forza F1

Citaat van: Martin op 08 december 2008 - 20:00:56
Niet Formule 1-kampioen Lewis Hamilton, maar Allan McNish is door de lezers van het Britse blad Autosport verkozen tot Brits coureur van het Jaar.

Hamilton is wel verkozen tot de beste rijder internationaal, voor het tweede jaar op rij.

So what? Internationaal is toch véél belangrijker  :)

scho0634

Is altijd wel apart. Wereldwijd ben je dan de beste coureur volgens de Britten, maar in Engeland is er stiekem toch nog een betere.

Folkert

Citaat van: 0634 op 09 december 2008 - 22:24:07
Is altijd wel apart. Wereldwijd ben je dan de beste coureur volgens de Britten, maar in Engeland is er stiekem toch nog een betere.
Ach ja, engelsen zijn best raar :P.

Maar het kan opzich wel, Wereldwijd is er ander comité die daar over beslist. Maar goed ik vind het in dit geval ook wel raar, Hamilton is nog steeds redelijk nieuweling, en is in zijn 2de jaar WK geworden. 
Trotse vader van Rosalie(L)

F_A_Diaz

Zo gek is het ook niet, bijvoorbeeld bij muziek awards heb je hetzelfde. Beste artiest nationaal en beste artiest internationaal. Internationaal lijkt mij hoger.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

McLaren_über_alles

Citaat van: F_A_Diaz op 10 december 2008 - 13:20:30
Zo gek is het ook niet, bijvoorbeeld bij muziek awards heb je hetzelfde. Beste artiest nationaal en beste artiest internationaal. Internationaal lijkt mij hoger.

Op zich is het scheef natuurlijk. In uw bv van de muziek is nationaal een Belg, en internationaal bv een Amerikaan. dan gaat het wel op. Hier gaat om in beide categorieën om een Brit.

De beste van de wereld (beste coureur internationaal) is logischer wijze natuurlijk ook de beste coureur nationiaal als deze dezelfde nationaliteit hebben hé... Maar bon, zo'n uitslagen komen wel vaker voor (en ja, hij heeft idd de "hoofdprijs" gewonnen...)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

F_A_Diaz

Ze willen natuurlijk ook niet alle prijzen aan Hamilton geven en wat McNish gedaan heeft is ook niet niks.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."