Medailles in plaats van punten

Gestart door Supermariobros, 18 november 2008 - 19:39:07

« vorige - volgende »

Medailles in plaats van punten

Goed idee
6 (15.8%)
Slecht idee
32 (84.2%)

Totaal aantal stemmen: 32

leproffesseur

Hoe belachelijk ook om gp s niet te laten meetellen.
Indien je spannende wk s en gp wil moet je sleutellen aan de technische regelementen en niet
aan de puntentelling .

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 28 november 2008 - 09:40:12
Citaat van: Burorri op 27 november 2008 - 18:38:55
Citaat van: F_A_Diaz op 27 november 2008 - 10:58:28
Citaat van: leproffesseur op 26 november 2008 - 21:32:45
Belachelijk idee die medailles :(
Wie de beste wagen heeft maar te veel fouten maakt kan zo gemakkelijker kampioen worden.


Dat maakt niks uit. Degene die kampioen wordt heeft de meeste races gewonnen, dus zo slecht heeft ie het niet gedaan. Het beste zelfs want het draait nou eenmaal om winnen.
Pas daarna draait het om 2e en 3e ect.

En helemaal nieuw is dat ook niet. Zo gebeurde het vroeger vaak genoeg dat van een seizoen met 16 races bijvoorbeeld alleen de beste 11 resultaten meetelden voor het WK. Zo won Senna in 1988 het kampioenschap terwijl Prost meer punten had gehaald. Senna 94 punten en Prost 105 punten.
En dat vind ik niet onterecht, een wereldkampioen moet een winnaar zijn, geen puntensprokkelaar om het grof te zeggen (want dat was Prost natuurlijk ook niet).
Aanvallend rijden moet goed bevoordeeld worden.

Veel mensen zijn hier gewoon bang voor verandering en willen altijd dat alles bij hetzelfde blijft. Je kan het toch altijd een jaar proberen. Teruggaan kan altijd.
Het draaid inderdaad vaak om het winnen, maar een coureur die meer wint, wil niet zeggen dat die coureur de betere is. Misschien word het inderdaad spannender, maar denk eerder dat het saaier word. HEt kampioenschap draaid dan alleen maar om de eerste plek en word geen rekening gehouden met de rest. Dat klopt niet. De best coureur is de gene die overal het beste rijd.

Nee, dat is de meest constante coureur. Het gaat altijd om het winnen, de rest is bijzaak die pas om de hoek komt kijken wanneer het WK door overwinningen niet beslist kan worden.
Als je in de beste auto rijdt en je wordt constant 3e, dan ben je nog niet de beste.
Nee, dat is de beste coureur. Het gaat inderdaad vaak om het winnen, maar het moet niet altijd om het winnen gaan. Dat zou onzin zijn. Een systeem dat puur draait om het winnen(zoals jij het stelt) Is veel te gevoelig voor foute FIA beslissingen, rare races(regen, SC, startcrashes of noem het maar op.) of andere onvoorziene voorvallen.

Maaar inderdaad, als je in de beste auto rijd en alleen maar 3de word ben je niet de beste coureur. Maar je bent dan wel de slimste of betrouwbaarste coureur.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ik ga niet 9 bladzijdes doorlezen, maar heeft iemand er bij stil gestaan, dat kleinere teams hiervan de dupe gaan worden? Alleen als topteam kun je nog eer behalen.

scho0634

Daar staan sommigen wel bij stil inderdaad. Anderen lijkt het weinig te boeien. Zometeen hebben we nog 4 autos op de baan. Lachen.

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 30 november 2008 - 13:30:53
Ik ga niet 9 bladzijdes doorlezen, maar heeft iemand er bij stil gestaan, dat kleinere teams hiervan de dupe gaan worden? Alleen als topteam kun je nog eer behalen.
Hoezo? Kleinere teams vochten vroeger tpch ook niet voor podiumplaatsen? Ik zie het verschil niet. Zij hebben nog steeds hun puntjes.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 november 2008 - 14:35:58
Citaat van: Wizard op 30 november 2008 - 13:30:53
Ik ga niet 9 bladzijdes doorlezen, maar heeft iemand er bij stil gestaan, dat kleinere teams hiervan de dupe gaan worden? Alleen als topteam kun je nog eer behalen.
Hoezo? Kleinere teams vochten vroeger tpch ook niet voor podiumplaatsen? Ik zie het verschil niet. Zij hebben nog steeds hun puntjes.
Met die medailles?

Ik dach dat er dan geen punten verder werden gegeven? Zoals ik het begreep. Ze houden rekening met de posities, werd er geloof ik gezegd. Meer niet.. toch?

Folkert

Citaat van: 0634 op 30 november 2008 - 14:46:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 november 2008 - 14:35:58
Citaat van: Wizard op 30 november 2008 - 13:30:53
Ik ga niet 9 bladzijdes doorlezen, maar heeft iemand er bij stil gestaan, dat kleinere teams hiervan de dupe gaan worden? Alleen als topteam kun je nog eer behalen.
Hoezo? Kleinere teams vochten vroeger tpch ook niet voor podiumplaatsen? Ik zie het verschil niet. Zij hebben nog steeds hun puntjes.
Met die medailles?

Ik dach dat er dan geen punten verder werden gegeven? Zoals ik het begreep. Ze houden rekening met de posities, werd er geloof ik gezegd. Meer niet.. toch?
Ik dacht eerlijk gezegt ook dat alleen de top 3 iets kreeg en de rest alleen maar plaats aan duiding.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 30 november 2008 - 15:03:10
Citaat van: 0634 op 30 november 2008 - 14:46:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 november 2008 - 14:35:58
Citaat van: Wizard op 30 november 2008 - 13:30:53
Ik ga niet 9 bladzijdes doorlezen, maar heeft iemand er bij stil gestaan, dat kleinere teams hiervan de dupe gaan worden? Alleen als topteam kun je nog eer behalen.
Hoezo? Kleinere teams vochten vroeger tpch ook niet voor podiumplaatsen? Ik zie het verschil niet. Zij hebben nog steeds hun puntjes.
Met die medailles?

Ik dach dat er dan geen punten verder werden gegeven? Zoals ik het begreep. Ze houden rekening met de posities, werd er geloof ik gezegd. Meer niet.. toch?
Ik dacht eerlijk gezegt ook dat alleen de top 3 iets kreeg en de rest alleen maar plaats aan duiding.
Ik dacht opgevangen te hebben dat de rest gerangschikt wordt naargelang de gewone punten, zolang ze geen medaille hebben. Idem bij gelijkstand met de medailles veronderstel ik. Maar ik kan er naast zitten. Achja, weet Bernie zelf al wel wat hij wil? ;D
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 november 2008 - 17:05:35
Citaat van: Burorri op 30 november 2008 - 15:03:10
Citaat van: 0634 op 30 november 2008 - 14:46:48
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 november 2008 - 14:35:58
Citaat van: Wizard op 30 november 2008 - 13:30:53
Ik ga niet 9 bladzijdes doorlezen, maar heeft iemand er bij stil gestaan, dat kleinere teams hiervan de dupe gaan worden? Alleen als topteam kun je nog eer behalen.
Hoezo? Kleinere teams vochten vroeger tpch ook niet voor podiumplaatsen? Ik zie het verschil niet. Zij hebben nog steeds hun puntjes.
Met die medailles?

Ik dach dat er dan geen punten verder werden gegeven? Zoals ik het begreep. Ze houden rekening met de posities, werd er geloof ik gezegd. Meer niet.. toch?
Ik dacht eerlijk gezegt ook dat alleen de top 3 iets kreeg en de rest alleen maar plaats aan duiding.
Ik dacht opgevangen te hebben dat de rest gerangschikt wordt naargelang de gewone punten, zolang ze geen medaille hebben. Idem bij gelijkstand met de medailles veronderstel ik. Maar ik kan er naast zitten. Achja, weet Bernie zelf al wel wat hij wil? ;D
Ach ja, ik sta iig niet raar te kijken als volgend jaar aan het eind van het seizoen aantal coureurs aan de fruit automaat moeten hangen om hun wereld titel te winnen, of verliezen.

Maar allegekheid op een stokje: er is 1 serieuze en goede kant van dit verhaal. Dat is namelijk dat er wel word na gedacht over het systeem. Hebben we nog beetje idee dat de FIA iets goeds probeert te doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

leproffesseur

Indien ze daar geen staking voor geven weet ik het niet meer.
Een circus wordt het met Bernie als clown.

Forza F1

Citaat van: leproffesseur op 30 november 2008 - 23:14:20
Indien ze daar geen staking voor geven weet ik het niet meer.
Een circus wordt het met Bernie als clown.

Haha, dat is waar!  ;D

F_A_Diaz

Citaat van: Burorri op 30 november 2008 - 19:56:53
Ach ja, ik sta iig niet raar te kijken als volgend jaar aan het eind van het seizoen aantal coureurs aan de fruit automaat moeten hangen om hun wereld titel te winnen, of verliezen.


Wat heeft dat ermee te maken dan? Als ze medailles gaan geven hangt het ineens van geluk af ? Ik zou niet weten waarom.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."

Folkert

Citaat van: F_A_Diaz op 01 december 2008 - 10:32:22
Citaat van: Burorri op 30 november 2008 - 19:56:53
Ach ja, ik sta iig niet raar te kijken als volgend jaar aan het eind van het seizoen aantal coureurs aan de fruit automaat moeten hangen om hun wereld titel te winnen, of verliezen.


Wat heeft dat ermee te maken dan? Als ze medailles gaan geven hangt het ineens van geluk af ? Ik zou niet weten waarom.
Dat m ijn systeem net zo onzinnig is als dat Medailles systeem.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 01 december 2008 - 12:03:49
Citaat van: F_A_Diaz op 01 december 2008 - 10:32:22
Citaat van: Burorri op 30 november 2008 - 19:56:53
Ach ja, ik sta iig niet raar te kijken als volgend jaar aan het eind van het seizoen aantal coureurs aan de fruit automaat moeten hangen om hun wereld titel te winnen, of verliezen.


Wat heeft dat ermee te maken dan? Als ze medailles gaan geven hangt het ineens van geluk af ? Ik zou niet weten waarom.
Dat m ijn systeem net zo onzinnig is als dat Medailles systeem.
Beetje realistisch blijven hé Burorri :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

F_A_Diaz

Citaat van: Jasper op 19 november 2008 - 01:18:16
Wie 10 keer tweede wordt en nooit wint, is voor mij toch beter dan iemand die 10 keer buiten de punten finisht maar wel 2 keer wint...

Dat is een een rare denkwijze. Het gaat er om dat je wint, dat is volgens mij de bedoeling achter een race houden. De nummer 2 is alleen maar de 1e van de verliezers.

En als iemand 10x tweede wordt maakt je mij niet wijs dat hij misschien niet 1x of 2x had kunnen winnen door wat meer risico te nemen. Nu zal hij dat dus wel moeten doen, en dat is ook het hele verhaal erachter.
Interviewer: "Bernie, ben je al bezig met je eventuele opvolger te zoeken?"
Bernie: "Ik plan nooit verder dan 20 jaar vooruit..."