Wat moeten we hier nu mee?

Gestart door ZoJa, 15 oktober 2008 - 20:47:14

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 20:46:08
Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 18:13:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 17:33:42
Citaat van: Wizard op 16 oktober 2008 - 16:59:15
Citaat van: Burorri op 16 oktober 2008 - 02:43:02
Ik snap niet waarom Bourdais plaats moet maken omdat hij uit de pit komt. Het is toch ook niet zo dat als iemand sneller is dan jij je zomaar aan de kant moet? Hij was al uit de pit en volledig zichtbaar voor Massa. Had Bourdais moeten stilstaan om Massa voor bij te laten?

Nee, gewoon kunnen aanhaken net als Massa woon had kunnen aanhaken bij Hamilton. Beide doen dat niet, dus een terechte en consequente straf.
Bourdais hing voor Massa, net zoals Lewis voor Massa hing. Dus moet als Massa bij Lewis moet aanhaken, waarom moet hij dat dan niet bij Bourdais, Omdat het maar een STR is? Bullshit!
Hebben jullie Massa's onboard wel gezien?? Massa zit ervoor... Bourdais had gewoon aan kunnen sluiten, maar koos voor een aanval.. ...  degenen die in de rondte getikt wordt rijdt altijd voorop trouwens, dus daar hoef je geen discussie over te voeren.. ik snap ook niet iemand op basis van deze beelden en dan vooral de onboard kan zeggen dat Bourdais voor Massa zit... als er hier iemand fout is, is het Bourdais... vind m minder erg dan de actie van Massa op Hamilton, maar verder redelijk vergelijkbaar... iig geen handige actie...
En ik zeg: Bourdais ging in de fout. Waarom?:
-Volgens jouw zit Massa ervoor, ik zeg van niet, bij het aansnijden van de bocht zie je dat Bourdais nog verder dan halverwege naast Massa zit, dus: hij zit er naast, absoluut niet ervoor. Had hij ervoor gezeten, dan had hij bovendien op de plek waar hij aangetikt werd, ruimschoots voor Bourdais gezeten, want: Bourdais zit aan de binnenkant, moet de bocht véél trager aansnijden, had Massa er voor het aansnijden voorbij gezeten, was Bourdais niet meer zichtbaar geweest op die onboard, en had Massa hem niet geraakt.
Nou, hij zit er duidelijk niet helemaal voor, dus dat bedoelde ik ook niet... maar dr zijn mensen hier die beweren dat Bourdais voor Massa zit, da's iig niet het gevall...
gezien de hele situatie, Massa veel sneller als Bourdais, Bourdais op koude banden met volle tank en Massa die meedoet om het kampioenschap vind ik dat Bourdais wel wat te verwijten valt...  hij had echt geen kans om Massa te gaan passeren, dus waarom dat risico nemen?? k vind het echt zijn fout dat ie Massa aanrijdt... misschien dacht Massa er iets te makkelijk over en had ie achteraf gezien beter iets meer ruimte kunnen laten...  maar eh, goed dat je als Ferrari fan zo kritisch bent op een beslissing in het voordeel van Ferrari...

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 21:07:34
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 20:46:08
Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 18:13:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 17:33:42
Citaat van: Wizard op 16 oktober 2008 - 16:59:15
Citaat van: Burorri op 16 oktober 2008 - 02:43:02
Ik snap niet waarom Bourdais plaats moet maken omdat hij uit de pit komt. Het is toch ook niet zo dat als iemand sneller is dan jij je zomaar aan de kant moet? Hij was al uit de pit en volledig zichtbaar voor Massa. Had Bourdais moeten stilstaan om Massa voor bij te laten?

Nee, gewoon kunnen aanhaken net als Massa woon had kunnen aanhaken bij Hamilton. Beide doen dat niet, dus een terechte en consequente straf.
Bourdais hing voor Massa, net zoals Lewis voor Massa hing. Dus moet als Massa bij Lewis moet aanhaken, waarom moet hij dat dan niet bij Bourdais, Omdat het maar een STR is? Bullshit!
Hebben jullie Massa's onboard wel gezien?? Massa zit ervoor... Bourdais had gewoon aan kunnen sluiten, maar koos voor een aanval.. ...  degenen die in de rondte getikt wordt rijdt altijd voorop trouwens, dus daar hoef je geen discussie over te voeren.. ik snap ook niet iemand op basis van deze beelden en dan vooral de onboard kan zeggen dat Bourdais voor Massa zit... als er hier iemand fout is, is het Bourdais... vind m minder erg dan de actie van Massa op Hamilton, maar verder redelijk vergelijkbaar... iig geen handige actie...
En ik zeg: Bourdais ging in de fout. Waarom?:
-Volgens jouw zit Massa ervoor, ik zeg van niet, bij het aansnijden van de bocht zie je dat Bourdais nog verder dan halverwege naast Massa zit, dus: hij zit er naast, absoluut niet ervoor. Had hij ervoor gezeten, dan had hij bovendien op de plek waar hij aangetikt werd, ruimschoots voor Bourdais gezeten, want: Bourdais zit aan de binnenkant, moet de bocht véél trager aansnijden, had Massa er voor het aansnijden voorbij gezeten, was Bourdais niet meer zichtbaar geweest op die onboard, en had Massa hem niet geraakt.
Nou, hij zit er duidelijk niet helemaal voor, dus dat bedoelde ik ook niet... maar dr zijn mensen hier die beweren dat Bourdais voor Massa zit, da's iig niet het gevall...
gezien de hele situatie, Massa veel sneller als Bourdais, Bourdais op koude banden met volle tank en Massa die meedoet om het kampioenschap vind ik dat Bourdais wel wat te verwijten valt...  hij had echt geen kans om Massa te gaan passeren, dus waarom dat risico nemen?? k vind het echt zijn fout dat ie Massa aanrijdt... misschien dacht Massa er iets te makkelijk over en had ie achteraf gezien beter iets meer ruimte kunnen laten...  maar eh, goed dat je als Ferrari fan zo kritisch bent op een beslissing in het voordeel van Ferrari...
Massa reed Bourdais aan, voor de zoveelste keer :) Bourdais zat aan de binnenkant, en volgt dan zijn lijn. STR zit maar 5 punten voor op RBR, Bourdais zelf maar 1 op Button. Met alle respect, maar p1 in het kampioenschap is niet het enige wat telt, in tegendeel, voor hen boeit het absoluut niet wat daar gebeurt! Elk punt is een punt, niet alleen voor Massa en Lewis, maar ook voor de anderen!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

NDCGN

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 21:13:00
Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 21:07:34
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 20:46:08
Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 18:13:27
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 17:33:42
Citaat van: Wizard op 16 oktober 2008 - 16:59:15
Citaat van: Burorri op 16 oktober 2008 - 02:43:02
Ik snap niet waarom Bourdais plaats moet maken omdat hij uit de pit komt. Het is toch ook niet zo dat als iemand sneller is dan jij je zomaar aan de kant moet? Hij was al uit de pit en volledig zichtbaar voor Massa. Had Bourdais moeten stilstaan om Massa voor bij te laten?

Nee, gewoon kunnen aanhaken net als Massa woon had kunnen aanhaken bij Hamilton. Beide doen dat niet, dus een terechte en consequente straf.
Bourdais hing voor Massa, net zoals Lewis voor Massa hing. Dus moet als Massa bij Lewis moet aanhaken, waarom moet hij dat dan niet bij Bourdais, Omdat het maar een STR is? Bullshit!
Hebben jullie Massa's onboard wel gezien?? Massa zit ervoor... Bourdais had gewoon aan kunnen sluiten, maar koos voor een aanval.. ...  degenen die in de rondte getikt wordt rijdt altijd voorop trouwens, dus daar hoef je geen discussie over te voeren.. ik snap ook niet iemand op basis van deze beelden en dan vooral de onboard kan zeggen dat Bourdais voor Massa zit... als er hier iemand fout is, is het Bourdais... vind m minder erg dan de actie van Massa op Hamilton, maar verder redelijk vergelijkbaar... iig geen handige actie...
En ik zeg: Bourdais ging in de fout. Waarom?:
-Volgens jouw zit Massa ervoor, ik zeg van niet, bij het aansnijden van de bocht zie je dat Bourdais nog verder dan halverwege naast Massa zit, dus: hij zit er naast, absoluut niet ervoor. Had hij ervoor gezeten, dan had hij bovendien op de plek waar hij aangetikt werd, ruimschoots voor Bourdais gezeten, want: Bourdais zit aan de binnenkant, moet de bocht véél trager aansnijden, had Massa er voor het aansnijden voorbij gezeten, was Bourdais niet meer zichtbaar geweest op die onboard, en had Massa hem niet geraakt.
Nou, hij zit er duidelijk niet helemaal voor, dus dat bedoelde ik ook niet... maar dr zijn mensen hier die beweren dat Bourdais voor Massa zit, da's iig niet het gevall...
gezien de hele situatie, Massa veel sneller als Bourdais, Bourdais op koude banden met volle tank en Massa die meedoet om het kampioenschap vind ik dat Bourdais wel wat te verwijten valt...  hij had echt geen kans om Massa te gaan passeren, dus waarom dat risico nemen?? k vind het echt zijn fout dat ie Massa aanrijdt... misschien dacht Massa er iets te makkelijk over en had ie achteraf gezien beter iets meer ruimte kunnen laten...  maar eh, goed dat je als Ferrari fan zo kritisch bent op een beslissing in het voordeel van Ferrari...
Massa reed Bourdais aan, voor de zoveelste keer :) Bourdais zat aan de binnenkant, en volgt dan zijn lijn. STR zit maar 5 punten voor op RBR, Bourdais zelf maar 1 op Button. Met alle respect, maar p1 in het kampioenschap is niet het enige wat telt, in tegendeel, voor hen boeit het absoluut niet wat daar gebeurt! Elk punt is een punt, niet alleen voor Massa en Lewis, maar ook voor de anderen!
je kunt wel iets heel vaak zeggen, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.. Massa rijdt Bourdais helemaal niet aan, hoe kun je dat nou zeggen als je Massa's onboard ziet??? P1 is idd niet het enige wat telt, maar lijkt me wel een stuk belangrijker.. en als je als Bourdais al lekker in de punten rijdt moet je vooral risico gaan nemen door een kansloze strijd met een snellere auto aan te gaan...

leproffesseur

Die aanrijding met bourdais was Massa fout.

NDCGN

Citaat van: leproffesseur op 16 oktober 2008 - 21:35:48
Die aanrijding met bourdais was Massa fout.

en waarom? heb je de nieuwe beelden gezien?? enige wat Massa anders had kunnen doen is de bocht wat wijder nemen, maar hij had nooit meer op Bourdais gerekend... Bourdais glijdt duidelijk naar buiten en dat kun je iemand die in de binnenbocht zit aanrekenen... lig je er (half) achter en wil je m ernaast zetten, moet je iig zeker weten dat je de auto kunt houden...

Ferrari 2010

Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 21:27:54
je kunt wel iets heel vaak zeggen, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.. Massa rijdt Bourdais helemaal niet aan, hoe kun je dat nou zeggen als je Massa's onboard ziet??? P1 is idd niet het enige wat telt, maar lijkt me wel een stuk belangrijker.. en als je als Bourdais al lekker in de punten rijdt moet je vooral risico gaan nemen door een kansloze strijd met een snellere auto aan te gaan...
Er is hier 5 man die dat heel vaak zegt, en het is niet waar, jij zegt het heel vaak, en het is wel waar?
Als je niet bereidt bent om naar standpunten te luisteren, wat doe je dan op een forum? Leg me eens aan hoe Bourdais Massa kan aanrijden, Rechts van Bourdais is er geen ruimte, links zit Massa. Rechts van Massa zit Bourdais, links van Massa is een groot open gat. Massa nam overigens ook gewoon ontzettend veel risico met de binnenbocht aan te snijden, bovendien kan hij perfect Bourdais ontwijken, maar om een of andere reden wil hij er gewoon op rijden, echt dom. Massa was degene die volgens mij risico neemt.
Voor ons is P1 belangrijker, maar als STR een plek hoger eindigt doordat Bourdais voor Massa rijdt, dan is dat voor STR wel enorm veel waard. Televisiegelden, sponsorcontracten...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Citaat van: leproffesseur op 16 oktober 2008 - 21:35:48
Die aanrijding met bourdais was Massa fout.


One-liner van het jaar!  :'(

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 20:51:55
Citaat van: Wizard op 16 oktober 2008 - 20:50:57
Tja, dus omdat het racen is mag je doen en laten wat je wilt om je positie te verdedigen?
Niet alles, maar de rijlijn houden lijkt me niets bijzonder. En dat was de rijlijn voor zijn situatie, namelijk het uit de pits komen.

De pitsstraat is nu niet bepaald wat je noemt een race-lijn.

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 21:13:00
Massa reed Bourdais aan, voor de zoveelste keer :)

Dus Hamilton reed Massa aan?

CitaatBourdais zat aan de binnenkant, en volgt dan zijn lijn. STR zit maar 5 punten voor op RBR, Bourdais zelf maar 1 op Button. Met alle respect, maar p1 in het kampioenschap is niet het enige wat telt, in tegendeel, voor hen boeit het absoluut niet wat daar gebeurt! Elk punt is een punt, niet alleen voor Massa en Lewis, maar ook voor de anderen!

Ja dus? Buitendat, dat Bourdais aan de binnenkant zit is oninteressant, je moet wel even alles in het juiste context plaatsen. Massa zat bij de aanrijding met Hamilton ook aan de binnenkant, maakt dat hem minder schuldig?

De FIA is consequent, dus je kunt alle straffen terecht vinden of onterecht maar niet de ene terecht en de andere onterecht. Dan meet je gewoon met 2 maten, egaal welke straf je eruit lift.

NDCGN

#39
Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 21:43:58
Citaat van: NDCGN op 16 oktober 2008 - 21:27:54
je kunt wel iets heel vaak zeggen, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.. Massa rijdt Bourdais helemaal niet aan, hoe kun je dat nou zeggen als je Massa's onboard ziet??? P1 is idd niet het enige wat telt, maar lijkt me wel een stuk belangrijker.. en als je als Bourdais al lekker in de punten rijdt moet je vooral risico gaan nemen door een kansloze strijd met een snellere auto aan te gaan...
Er is hier 5 man die dat heel vaak zegt, en het is niet waar, jij zegt het heel vaak, en het is wel waar?
Als je niet bereidt bent om naar standpunten te luisteren, wat doe je dan op een forum? Leg me eens aan hoe Bourdais Massa kan aanrijden, Rechts van Bourdais is er geen ruimte, links zit Massa. Rechts van Massa zit Bourdais, links van Massa is een groot open gat. Massa nam overigens ook gewoon ontzettend veel risico met de binnenbocht aan te snijden, bovendien kan hij perfect Bourdais ontwijken, maar om een of andere reden wil hij er gewoon op rijden, echt dom. Massa was degene die volgens mij risico neemt.
Voor ons is P1 belangrijker, maar als STR een plek hoger eindigt doordat Bourdais voor Massa rijdt, dan is dat voor STR wel enorm veel waard. Televisiegelden, sponsorcontracten...
Ik lees het heus wel en ik ben ook wel bereid te luisteren, maar ik zie het gewoon anders... de stewards zijn ook met zn drieën en die geloof jij nu ook niet... omdat 5 mensen het hier zeggen, moet ik het maar geloven?? bovendien ben ik hier ook niet de enige die het beweerd dat Bourdais fout zat... ik was het eerst min of meer met jullie eens, maar na de nieuwe beelden niet meer... ik kan van mezelf iig zeggen dat ik de beelden herhaaldelijk en heel goed heb bekeken...  bovendien is er voor Bourdais genoeg ruimte ware het niet dat ie de bocht niet kan houden... kijk maar een hoe ver ie naar het midden staat na de aanrijding... Massa neemt misschien ook teveel risico door zijn manier van bocht aansnijden, maar dat duidt er volgens mij alleen maar op dat ie nooit meer op Bourdais had gerekend... dat van dat kampioenschap vind ik er verder ook niet toedoen... vind alleen dat iedereen zn plek moet kennen...

Wizard

Citaat van: Ferrari 2008 op 16 oktober 2008 - 21:43:58
Als je niet bereidt bent om naar standpunten te luisteren, wat doe je dan op een forum?

Ondanks dat het niet aan mij gericht was: Zo te lezen "luister" jij ook niet naar de standpunten van andere, dus wat doe jij op een forum?

CitaatLeg me eens aan hoe Bourdais Massa kan aanrijden

Euhm, door niet te liften daar hij best had kunnen aanhaken?

CitaatRechts van Bourdais is er geen ruimte,



Zet hem eens stop op 2:26 (en een beetje). De TV beelden geven een vertekend beeld. Er is zeker ruimte. De FIA geeft niet voor niks een straf.

Citaatlinks zit Massa. Rechts van Massa zit Bourdais, links van Massa is een groot open gat. Massa nam overigens ook gewoon ontzettend veel risico met de binnenbocht aan te snijden, bovendien kan hij perfect Bourdais ontwijken, maar om een of andere reden wil hij er gewoon op rijden, echt dom. Massa was degene die volgens mij risico neemt.

Natuurlijk wil Massa er gewoon tegenaan rijden om zo zijn WK definitief te vergooien.

Massa reed gwoon de race lijn en zolang niemand daarvoor komt, mag je deze lijn ter allertijden verdedigen. Bourdais kwam de pits uit en nam minder snelheid mee. Hij had gewoon kunnen liften en aanhaken.

CitaatVoor ons is P1 belangrijker, maar als STR een plek hoger eindigt doordat Bourdais voor Massa rijdt, dan is dat voor STR wel enorm veel waard. Televisiegelden, sponsorcontracten...

Voor ons?

Ferrari 2010

Graag geen quote-war Wizard, alvast bedankt ;)
Dus:
Wizard, de pitstraat is inderdaad niet de race-lijn, daarom dat ik dan ook uitdrukkelijk rijlijn en niet racelijn typ. Dat onderscheidt heb ik bewust gemaakt. De lijn van Bourdais is een rijlijn, dat is de logische lijn als je uit de pitstraat komt en er iemand links van je zit, die situaties zijn eveneens normaal, de rijlijn dus ook. Massa had zich verremd in het geval met Lewis, zat dus niet meer op een rijlijn.
Dat Bourdais daar naar buiten kwam, is deel van de rijlijn die hij aanhoudt. Op mijn tekeningentje heb ik proberen duidelijk te maken wat het verschil in rijlijn is, Bourdais blauw, Massa rood. Wie meer aan de binnenkant aansnijdt, gaat eerder naar buiten. Dat Massa daar plots zat, kon Bourdais weinig aan doen. Bovendien is op de gewone beelden te zien hoe Bourdais moeite doet om alsnog opnieuw in te sturen, maar dat gaat niet aan die snelheid.
Overigens: op de vraag om uit te leggen hoe Bourdais Massa kan aanrijden, antwoord jij: door te liften en aan te haken? Dat is net hoe hij een aanrijding kan vermijden, niet hoe hij hem kan ontwijken. Beetje vreemd antwoord die volgens mij deel uitmaakt van de bewijsstijl: Bewijs door te imponeren met een onoverzichtelijke gerichte quote-war.
Dat je ruimte ziet op de tv beelden is zoals ik uitlegde logisch: hij was alweer naar buiten aan het gaan.
Als Massa echt aan zen kampioenschap had gedacht, dan had hij toch zelf op de rem gegaan? Zélfs als hij in zijn recht was, had een defensieve rijstijl tegen iemand die geen belang heeft in de titelstrijd, logischer geweest in zijn situatie, althans, dat is wat ik daarover denk.
Die voor ons is een veralgemening, daarnet vond jij p1 (dus de wereldtitel) het enige belangrijke en nu ga je doen alsof ik je woorden in de mond leg :-\ Opnieuw: bewijs door te imponeren.
Sorry, ik doe daar niet aan mee.
Overigens, mijn excuses voor de slechte tekening, het uiterste punt van Bourdais rijlijn moet je tegen de binnenkant van de bocht zien, echter zijn mijn paintkunsten niet zo goed, een racelijn is geen parabool, hoewel dat het enige is wat ik deftig kan krijgen in zo'n tekening.
@ NDCGN:
Iedereen moet zen plaats kennen zeg je, elke rijder heeft even veel recht op een plaats op een baan. Het is niet omdat je in een STR met een Ferrari strijd, dat je het maar moet laten begaan. Racen is racen, elke positie en elke wagen is belangrijk, of het nu een STR of een Ferrari is. Voor mij is ieders plek even belangrijk. Als iemand die voor een hogere positie strijd, meer rechten heeft, dan kan ik dat interpreteren als: de koning moet geen voorrang van Rechts geven, hij heeft altijd voorrang, hij staat hoger. Sorry, niet in de racerij, iedereen is even belangrijk. tenzij je gedubbelt wordt, ben je evenveel waard.

[verwijderd door de beheerder]
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Wow, wat een lap tekst. Die lees ik morgen wel eens als ik zit en tijd heb. ;)

Verder vind ik dat de FIA hier consequent is en dat er toch altijd mensen zijn die het weer anders zien, verbaast me niks.

About Bourdais; hij reed de pitsstraat uit, had minder snelheid (en grip) dan Massa die op racesnelheid zit, dus dient gewoon aan te haken. Dat doet hij niet met als gevolg een toucher en een welverdiende straf (in vergelijking met de overige gegeven straffen).

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2008 - 22:41:12
About Bourdais; hij reed de pitsstraat uit, had minder snelheid (en grip) dan Massa die op racesnelheid zit, dus dient gewoon aan te haken.
Dat vind jij. Maar een positie is een positie, hoe je wagen ook is, je hebt recht op elke positie die je hebt. Nergens in het regelement staat iets over dat er een verschil is wanneer je wagen in een andere staat is. Anders kan je ook zeggen dat iemand met een volle bak iemand met een lege bak maar moet laten passeren. Voor mij is elke positie een positie, hoe je je daarin ook bevindt.
Overigens, neem rustig je tijd om alles te lezen, des te beter en geargumenteerder je respons veronderstel ik :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Wizard

Natuurlijk heb je ten allertijden recht op het verdedigen op je positie, maar dat heeft Massa dus ook. Massa is sneller (zit op race-snelheid, Bourdais niet), zit voor Bourdais op de ideale lijn dus waarom Massa die positie moet afstaan is mij een raadsel. Nogmaals, de wedstrijdleiding geeft consequent straffen afgelopen race. Als Bourdais recht had om de positie te verdedigen en Massa wijder had kunnen gaan, had Massa ook recht om zijn positie te verdedigen tegen Hamilton en had Hamilton ook wijd kunnen gaan. Je begrijpt dat dat onzin is. Zeker bij Bourdais-Massa.