Zijn al die straffen werkelijk nodig...?

Gestart door scho0634, 12 oktober 2008 - 19:56:43

« vorige - volgende »

f1columns.nl

Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 22:57:12
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 22:39:31
Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 22:25:33
Hamilton benadeelde ook duidelijk iemand, die daardoor van 1 naar 8 terugviel.. als coureurs zo gaan racen dan is het niet zo gek dat er meer regels komen.. ik zie het verschil niet tussen de actie van Hamilton en die van Massa, tenzij Massa echt moedwillig Hamilton er af tikte... volgens mij wordt er nergens ophef gemaakt over de straffen van Massa en Hamilton alleen door een paar McLaren fans hier op het forum en in de rtl studio.. Massa krijgt 2 wedstrijden achter elkaar een drive through en toch blijven ze klagen.. vreemd..
Wie klaagt er nou? Ik niet, ik zeg nog bij de topic opener dat ik dit meer in algemene zin vind dan dat ik het meteen weer op namen betrek. Dat getouwtrek vind al plaats op alle andere topics. Ik vind het een onzinnige straf (die van Hamilton) en zeker als ik het vergelijk met vele incidenten uit het verleden. Of het nou Mac's, Williamsen of Ferrari's betreffen. Iedere race maken rijders fouten, iedere race gebeuren er potentieel gevaarlijke acties. Nou en? Het is racen. Laat het nou eens gaan.

Als coureurs zo gaan racen, zeg jij? Kom op man, dat is van alle jaren. Het is wel erger geweest.

Ik ben overigens geen Mac fan ;).
Ik zei ook niet dat jij klaagde, ik reageerde volgens mij op f1colums.nl .
in een gevecht moet veel kunnen vind ik, maar het moet wel fair zijn... iemand met een veels te optimistische uitremactie van de baan drukken die daardoor 7 plaatsen verliest vind ik niet echt fair... zo'n actie als Hamilton doet mag je alleen van een beginneling verwachten, zeker in zijn situatie... maar goed, nu zonder namen te noemen.. overal waar gesport wordt zijn scheidsrechters en worden regelmatig straffen uitgedeeld.. als er duidelijk iemand iets fout doet en er voordeel van heeft, waarom zou je dat ongestraft laten???
Ik reageer alleen op de geponeerde stelling van dit topic "Zijn al die straffen werkelijk nodig...?"
Mijn antwoord daarop is een duidelijk 'neen'. Straf minder, zodat de rijders meer gelegenheid hebben om vrijuit te racen. Dat wil niet zeggen dat er helemaal niet bestraft moet worden. Als iemand echt iets onreglementairs doet sis een straf altijd op z'n plaats. Het meest wat ik vandaag gezien heb waren echter raceongevallen, de coureurs rijden op het randje en gaan er dan wel eens over, dat behoeft geen straf, hooguit een waarschuwing.
Als je mijn reactie als "klagen" ziet, dan lees je het anders dan dat ik het bedoeld heb.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 22:57:12
Ik zei ook niet dat jij klaagde, ik reageerde volgens mij op f1colums.nl .
Excuus. Mijn fout :-[.


Citaatin een gevecht moet veel kunnen vind ik, maar het moet wel fair zijn... iemand met een veels te optimistische uitremactie van de baan drukken die daardoor 7 plaatsen verliest vind ik niet echt fair... zo'n actie als Hamilton doet mag je alleen van een beginneling verwachten, zeker in zijn situatie... maar goed, nu zonder namen te noemen.. overal waar gesport wordt zijn scheidsrechters en worden regelmatig straffen uitgedeeld.. als er duidelijk iemand iets fout doet en er voordeel van heeft, waarom zou je dat ongestraft laten???
Coureurs zijn net mensen. Ze maken ook fouten. Soms gewoon door een domme actie, soms onstuimig, soms door rondvliegend testosteron. Mijn punt is; bestraf niet zoveel. Als iemand een fout maakt; so be it. Dat doen ze allemaal, en over een heel jaar genomen is iedereen wel eens het bokkie. De FIA moet, wat mij betreft, niet overal die grote neus insteken.

Schumacher op Jerez 97 was discutabel. Senna - Prost was geregeld discutabel. En nog wel een paar acties door de jaren heen. Vandaag doet DC ook weer zoiets doms in bocht 1 en die Japanner was ook de dupe. Maar als het een fout betreft hoef je toch zeker niet meteen te straffen. Kom op zeg, die jongens maken ook fouten. Vroeger kon dat nog, nu wordt je gestraft. Ik heb daar moeite mee omdat het de sport m.i. niet ten goede komt. Het gaat ten koste van het racen. En ik wil niet dat rijders zich inhouden omdat anders de grote boze FIA weer met het beschuldigende vingertje komt wijzen.

NDCGN

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 23:12:50
Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 22:57:12
Ik zei ook niet dat jij klaagde, ik reageerde volgens mij op f1colums.nl .
Excuus. Mijn fout :-[.


Citaatin een gevecht moet veel kunnen vind ik, maar het moet wel fair zijn... iemand met een veels te optimistische uitremactie van de baan drukken die daardoor 7 plaatsen verliest vind ik niet echt fair... zo'n actie als Hamilton doet mag je alleen van een beginneling verwachten, zeker in zijn situatie... maar goed, nu zonder namen te noemen.. overal waar gesport wordt zijn scheidsrechters en worden regelmatig straffen uitgedeeld.. als er duidelijk iemand iets fout doet en er voordeel van heeft, waarom zou je dat ongestraft laten???
Coureurs zijn net mensen. Ze maken ook fouten. Soms gewoon door een domme actie, soms onstuimig, soms door rondvliegend testosteron. Mijn punt is; bestraf niet zoveel. Als iemand een fout maakt; so be it. Dat doen ze allemaal, en over een heel jaar genomen is iedereen wel eens het bokkie. De FIA moet, wat mij betreft, niet overal die grote neus insteken.

Schumacher op Jerez 97 was discutabel. Senna - Prost was geregeld discutabel. En nog wel een paar acties door de jaren heen. Vandaag doet DC ook weer zoiets doms in bocht 1 en die Japanner was ook de dupe. Maar als het een fout betreft hoef je toch zeker niet meteen te straffen. Kom op zeg, die jongens maken ook fouten. Vroeger kon dat nog, nu wordt je gestraft. Ik heb daar moeite mee omdat het de sport m.i. niet ten goede komt. Het gaat ten koste van het racen. En ik wil niet dat rijders zich inhouden omdat anders de grote boze FIA weer met het beschuldigende vingertje komt wijzen.

tuurlijk moeten ze fouten kunnen maken... maar ik vind wel dat er een verschil is tussen een fout maken en een kamikaze actie... ik heb gewoon niks tegen een terechte straf... het moet niet zo zijn dat een foute actie wel beloond mag worden maar niet bestraft...dat hoort gewoon niet zo... zoals Mark Blundell het zei op ITV; er is verschil tussen een avoidable en unavoidable incident.. en hij noemde Hamilton's actie 100 % avoidable... sorry dat ik nog ff weer over Hamilton begin, maar op het moment dat Kimi wil insturen, schiet Hamilton er nog ff keihard voorlangs.. dat kan gewoon echt niet... als Kimi niet goed kijkt heb je n enorme crash...

scho0634

Ik vind dat vreemd. Want als een ongeluk unavoidable is, zou er wel een ongeluk gebeurt zijn. Aangezien dat niet zo was is het blijkbaar dus wél avoidable.

Folkert

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 23:12:50
Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 22:57:12
Ik zei ook niet dat jij klaagde, ik reageerde volgens mij op f1colums.nl .
Excuus. Mijn fout :-[.


Citaatin een gevecht moet veel kunnen vind ik, maar het moet wel fair zijn... iemand met een veels te optimistische uitremactie van de baan drukken die daardoor 7 plaatsen verliest vind ik niet echt fair... zo'n actie als Hamilton doet mag je alleen van een beginneling verwachten, zeker in zijn situatie... maar goed, nu zonder namen te noemen.. overal waar gesport wordt zijn scheidsrechters en worden regelmatig straffen uitgedeeld.. als er duidelijk iemand iets fout doet en er voordeel van heeft, waarom zou je dat ongestraft laten???
Coureurs zijn net mensen. Ze maken ook fouten. Soms gewoon door een domme actie, soms onstuimig, soms door rondvliegend testosteron. Mijn punt is; bestraf niet zoveel. Als iemand een fout maakt; so be it. Dat doen ze allemaal, en over een heel jaar genomen is iedereen wel eens het bokkie. De FIA moet, wat mij betreft, niet overal die grote neus insteken.

Schumacher op Jerez 97 was discutabel. Senna - Prost was geregeld discutabel. En nog wel een paar acties door de jaren heen. Vandaag doet DC ook weer zoiets doms in bocht 1 en die Japanner was ook de dupe. Maar als het een fout betreft hoef je toch zeker niet meteen te straffen. Kom op zeg, die jongens maken ook fouten. Vroeger kon dat nog, nu wordt je gestraft. Ik heb daar moeite mee omdat het de sport m.i. niet ten goede komt. Het gaat ten koste van het racen. En ik wil niet dat rijders zich inhouden omdat anders de grote boze FIA weer met het beschuldigende vingertje komt wijzen.

Schumacher 97 Jerez is in mijn ogen gewoon duidelijk en dat heeft hij volgens mij ook toegegeven. Maar goed je hebt gelijk dat er in de afgelopen jaren veel discutabele acties zijn gebeurt. Maar in mijn ogen is de FIA zelde constant geweest met straffen.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: Burorri op 13 oktober 2008 - 12:54:12
Schumacher 97 Jerez is in mijn ogen gewoon duidelijk en dat heeft hij volgens mij ook toegegeven.
Ik bedoelde dat de actie van Schumi nogal discutabel was ;).

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 20:15:07
Verder ben ik het helemaal met je eens. In het verleden zijn zoveel discutable acties geweest die straffeloos bleven. En zal me zeker niet geliefd maken bij aantal mensen hier, maar Ferrari en dan vooral Schumacher kwam hier meestal als mazelaars uit de bus. 1 keer maar heb ik gezien dat de FIA  b allen toonde en MSC mer dan terecht uit de race haalde. Ze hadden in mijn ogen het met terug werkende kracht moeten doen en MSC ook voor 94 moeten schrappen. Ook hill had in 95 harder moeten worden aan gepakt.
En Schumacher, werd destijds ook vaak over geklaagd door voornamelijk DC, had altijd gevaarlijke starten waar hij van links naar rechs slingerde, maar nooit bestraft werd. En ik moet  het even na gaan, maar er zijn 2 incidenten waar Montoya wel voor is g estraft en MSC nooit, terwijl ze allebei het zelfde deden. Vandaag liet de FIA zich weer van zijn sterkste kant zien, namelijk het falen in alles.
Kijk, 0634 opent een super topic. Hetgeen hij erin schrijft klopt grotendeels en ik kan me enorm vinden in de gedachte erachter dat er veel te veel straffen volgen tegenwoordig. Hetgeen mij dan mateloos stoort zijn reacties als de jouwe, waarin weer maar eens naast de bal wordt gespeeld. Ferrari voordeel zus, Ferrari voordeel zo... Op zo'n moment verdwijnt mijn zin om te reageren. En ik kan me perfect inbeelden dat ik niet de enige ben. Van mij mag je gerust verder doen en mikken op het Ferrari-kamp. Be my guest. Weet alleen dat je topics verziekt op deze manier. Gelieve hier ook niet op te reageren, laten we gewoon die objectieve kijk van 0634 bespreken.

Puur objectief gezien zijn er gewoon teveel straffen. En dat is dit jaar tot een nieuw hoogtepunt gekomen. Kijk maar eens naar begin 2000 en de jaren erna. Met een paar sancties per seizoen kwam je toe. Nu is het vaak hopeloos straffen in één race.

Forza F1

Misschien is het niet zo dat de FIA pro-Ferrari is, laten we dat even in't midden laten. Maar objectief gezien nemen ze dit jaar wel vaak McLaren op de korrel (al dan niet als gevolg van het spionage-gedoe van vorig jaar, dat de FIA McLaren extra kort wil houden?).

leproffesseur

Wat zijn eigenlijk de regels in andere klasses zoals indycar,gp 2 b.v bij dergelijke maneuvers?

meatball

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 22:39:31
Citaat van: NDCGN op 12 oktober 2008 - 22:25:33
Hamilton benadeelde ook duidelijk iemand, die daardoor van 1 naar 8 terugviel.. als coureurs zo gaan racen dan is het niet zo gek dat er meer regels komen.. ik zie het verschil niet tussen de actie van Hamilton en die van Massa, tenzij Massa echt moedwillig Hamilton er af tikte... volgens mij wordt er nergens ophef gemaakt over de straffen van Massa en Hamilton alleen door een paar McLaren fans hier op het forum en in de rtl studio.. Massa krijgt 2 wedstrijden achter elkaar een drive through en toch blijven ze klagen.. vreemd..
Wie klaagt er nou? Ik niet, ik zeg nog bij de topic opener dat ik dit meer in algemene zin vind dan dat ik het meteen weer op namen betrek. Dat getouwtrek vind al plaats op alle andere topics. Ik vind het een onzinnige straf (die van Hamilton) en zeker als ik het vergelijk met vele incidenten uit het verleden. Of het nou Mac's, Williamsen of Ferrari's betreffen. Iedere race maken rijders fouten, iedere race gebeuren er potentieel gevaarlijke acties. Nou en? Het is racen. Laat het nou eens gaan.

Als coureurs zo gaan racen, zeg jij? Kom op man, dat is van alle jaren. Het is wel erger geweest.

Ik ben overigens geen Mac fan ;).
Ongelooflijk dat wij het zo eens kunnen zijn  :)
Tijdens de uitzending op vrt zeiden die twee pipo's dat, mogelijk Kimi,Massa en Hamilton bestaft zouden worden ,omdat ze nadat ze even naast het circuit terecht kwamen na de start,en er terug op kwamen voor de rest gepasseerd was. En weet je wat, ik had het gevoel dat het wel eens kon,zo erg is het op dit moment.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

scho0634

Citaat van: FerrariMan op 13 oktober 2008 - 18:32:43
]Kijk, 0634 opent een super topic.
Dank je. Ik ben zeker ook niet objectief, dat is niemand. Maar ik opende dit topic inderdaad met de gedachte dat het ff niet om namen gaat maar om de enorme tsunami van straffen die er de laatste jaren op ons neer is gedaald. Ik weet eigenlijk niet of er cijfers van zijn. Het is puur mijn gevoel.

Citaat van: meatball op 13 oktober 2008 - 21:01:22
Ongelooflijk dat wij het zo eens kunnen zijn  :)
Tijdens de uitzending op vrt zeiden die twee pipo's dat, mogelijk Kimi,Massa en Hamilton bestaft zouden worden ,omdat ze nadat ze even naast het circuit terecht kwamen na de start,en er terug op kwamen voor de rest gepasseerd was. En weet je wat, ik had het gevoel dat het wel eens kon,zo erg is het op dit moment.
Ja, zover kan het zomaar gaan.

Citaat van: leproffesseur op 13 oktober 2008 - 20:22:24
Wat zijn eigenlijk de regels in andere klasses zoals indycar,gp 2 b.v bij dergelijke maneuvers?
Ik volg dat zelf niet zo erg. Maar volgens mij valt GP2 onder de FIA vlag en de Indy's niet. Dus zal er bij de Indy's wel verschil zijn tov F1 en bij de GP2 misschien niet echt veel. Maar misschien weten anderen dat beter.

leproffesseur

Toch raar dat er daar commotie rond is en misschien moet de fia eens heel
concreet uitleggen wat een acceptabel inhaalmaneuver is(rijlijnnen,ruimte die je moet hebben
om te proberen)al is dat niet zo simpel.

EBX

Citaat van: leproffesseur op 15 oktober 2008 - 15:28:14
Toch raar dat er daar commotie rond is en misschien moet de fia eens heel
concreet uitleggen wat een acceptabel inhaalmaneuver is(rijlijnnen,ruimte die je moet hebben
om te proberen)al is dat niet zo simpel.

Ik denk dat die hele FIA op het schop moet, zo hebben ooit en grote enquête afgenomen over wat de fans wouden dat er in de F1 verandert --> en ze hebben juist het omgekeerde gedaan.
Ze mogen geen motorbevriezing doen, ze zouden bijvoorbeeld aan milieuvriendelijke motoren moeten werken (KERS is 1 goede stap)
Bijvoorbeeld, in de volgende 10 jaar elk jaar het percentage BIO brandstof van de wagens met 10% verhogen. Bewegende vleugels toestaan, een andere huisontwerpen van circuits nemen, ... dringend vernieuwen en vooral consistentie nodig .. vind ik althans

Ik vind Schumacher & Heidfield hun idee wel mooi op dat vlak
- http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2580
- http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/10/16/heidfeld-roept-om-terugkeer-permanente-steward/
.
Absoluut voorstander van permanente stewards, met zelf liefst de helft ex-F1 rijders (wel minstens 5 jaar out ofzo voor politiek te vermijden) en absolute neutraalheid.
Als je nu die stewards ziet, soms met klakjes aan van hun favoriete team aan, kan je toch moeilijk verwachten dat zij een eerlijk en deskundig advies geven ?

Ferrari 2010

Citaat van: EBX op 17 oktober 2008 - 17:23:53
Citaat van: leproffesseur op 15 oktober 2008 - 15:28:14
Toch raar dat er daar commotie rond is en misschien moet de fia eens heel
concreet uitleggen wat een acceptabel inhaalmaneuver is(rijlijnnen,ruimte die je moet hebben
om te proberen)al is dat niet zo simpel.

Ik denk dat die hele FIA op het schop moet, zo hebben ooit en grote enquête afgenomen over wat de fans wouden dat er in de F1 verandert --> en ze hebben juist het omgekeerde gedaan.
Ze mogen geen motorbevriezing doen, ze zouden bijvoorbeeld aan milieuvriendelijke motoren moeten werken (KERS is 1 goede stap)
Bijvoorbeeld, in de volgende 10 jaar elk jaar het percentage BIO brandstof van de wagens met 10% verhogen. Bewegende vleugels toestaan, een andere huisontwerpen van circuits nemen, ... dringend vernieuwen en vooral consistentie nodig .. vind ik althans

Ik vind Schumacher & Heidfield hun idee wel mooi op dat vlak
- http://f1-club.clint.be/nieuws/verslag.php?id=2580
- http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/10/16/heidfeld-roept-om-terugkeer-permanente-steward/
.
Absoluut voorstander van permanente stewards, met zelf liefst de helft ex-F1 rijders (wel minstens 5 jaar out ofzo voor politiek te vermijden) en absolute neutraalheid.
Als je nu die stewards ziet, soms met klakjes aan van hun favoriete team aan, kan je toch moeilijk verwachten dat zij een eerlijk en deskundig advies geven ?
Mooi op papier, maar de combinatie van onpartijdig zijn en ex F1 rijder te zijn :-\ Iedereen zal in zijn onderbewustzijn zijn favoriete team een beetje bevoordelen, en de doorsnee rijder heeft toch wel een team waar hij goede herinneringen aan heeft. Een probleem bij vaste stewards is dat ze partijdig zouden kunnen worden naargelang de reactie van de rijders, en hoe de rijders hen appreciëren.
Overigens, ik heb eigenlijk nog nooit zo'n steward gezien, weet dus ook niet of ze klakjes van hun favoriete team op hun kop hebben, ik vermoedt dat jij stewards verward met baancommissarissen ;)
Die biobrandstof, ben ik tegen. Er is een voedselschaarste op onzen bol, hoe kan je dan voedsel gaan gebruiken om op rond te rijden? Groener lijkt het, maar als gevolg van de vraag naar biobrandstof worden immense stukken woud gekapt om er plantages van te maken. Gevolg: minder zuivering van de lucht, weinig groener aan dus uiteindelijk. KERS is wel een stap in de goede richting inderdaad, het is het recepureren van energie die anders verloren gaat. Daarnaast zijn dingen zoals windturbines en andere energiebronnen waar de mens overschot aan heeft wel echte groene energie voor mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

FerrariMan

Citaat van: EBX op 17 oktober 2008 - 17:23:53
Als je nu die stewards ziet, soms met klakjes aan van hun favoriete team aan, kan je toch moeilijk verwachten dat zij een eerlijk en deskundig advies geven ?
Om heel eerlijk te zijn heb ik die nog nooit gezien. Wanneer zie jij tijdens een race-weekend de stewards die over de straffen gaan?