Zijn al die straffen werkelijk nodig...?

Gestart door scho0634, 12 oktober 2008 - 19:56:43

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 13 oktober 2008 - 18:32:43
Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 20:15:07
Verder ben ik het helemaal met je eens. In het verleden zijn zoveel discutable acties geweest die straffeloos bleven. En zal me zeker niet geliefd maken bij aantal mensen hier, maar Ferrari en dan vooral Schumacher kwam hier meestal als mazelaars uit de bus. 1 keer maar heb ik gezien dat de FIA  b allen toonde en MSC mer dan terecht uit de race haalde. Ze hadden in mijn ogen het met terug werkende kracht moeten doen en MSC ook voor 94 moeten schrappen. Ook hill had in 95 harder moeten worden aan gepakt.
En Schumacher, werd destijds ook vaak over geklaagd door voornamelijk DC, had altijd gevaarlijke starten waar hij van links naar rechs slingerde, maar nooit bestraft werd. En ik moet  het even na gaan, maar er zijn 2 incidenten waar Montoya wel voor is g estraft en MSC nooit, terwijl ze allebei het zelfde deden. Vandaag liet de FIA zich weer van zijn sterkste kant zien, namelijk het falen in alles.
Kijk, 0634 opent een super topic. Hetgeen hij erin schrijft klopt grotendeels en ik kan me enorm vinden in de gedachte erachter dat er veel te veel straffen volgen tegenwoordig. Hetgeen mij dan mateloos stoort zijn reacties als de jouwe, waarin weer maar eens naast de bal wordt gespeeld. Ferrari voordeel zus, Ferrari voordeel zo... Op zo'n moment verdwijnt mijn zin om te reageren. En ik kan me perfect inbeelden dat ik niet de enige ben. Van mij mag je gerust verder doen en mikken op het Ferrari-kamp. Be my guest. Weet alleen dat je topics verziekt op deze manier. Gelieve hier ook niet op te reageren, laten we gewoon die objectieve kijk van 0634 bespreken.

Puur objectief gezien zijn er gewoon teveel straffen. En dat is dit jaar tot een nieuw hoogtepunt gekomen. Kijk maar eens naar begin 2000 en de jaren erna. Met een paar sancties per seizoen kwam je toe. Nu is het vaak hopeloos straffen in één race.
En ik erger me dus aan mensen die geen negatieve mening van hun Favoriet kunnen verdragen, zoals de jouwe. Als ik een mening en gevoel heb dat er iets niet klopt mag ik dat dus hier volgens jou niet verkondigen? Man groei op en leer met negatieve kritiek om te gaan.
Want laten we eerlijk wezen het is al eens eerder gebeurt dat een persoon zijn land genoot probeerde te bevoordelen. En dat lukte hem nog ook.Waarom zou het nu niet zo kunnen zijn?
Ik ben van mening dat die straffen niet nodig zijn en niet concequent zijn.

Sorry, maar je gedraagt je als een klein kind: Mama ik kan het niet hebben dat ze over mijn favoriet slecht praten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Goh, goede zelfkennis mister anti-Massa en pro-Kimi.

Dat net jij dit soort posts met droge ogen durft te typen.  :'(

Folkert

Citaat van: Wizard op 17 oktober 2008 - 23:39:00
Goh, goede zelfkennis mister anti-Massa en pro-Kimi.

Dat net jij dit soort posts met droge ogen durft te typen.  :'(
Zoals gewoonlijk snap ik weer geen kontvan wat je bedoelt.
Ik ga ook huilend naar mammie als iemand wat slechts over Kimi zegt?
Ik ben niet Anti Massa, ben gewoon niet overtuigd van zijn kunnen en misschien wel beetje pro Kimi, maar der zijn genoeg mensen hier die pro Massa zijn. en anti Kimi.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Ja, iedereen die Kimi niet ophemelt is anti-Kimi in jouw ogen. ;)

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 00:07:36
Ja, iedereen die Kimi niet ophemelt is anti-Kimi in jouw ogen. ;)
iedereen die met onzin op de proppen komt is inderdaad anti Kimi.
En er zijn er zeker een paar te noemen die anti Kimi zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Trap af, zou ik zeggen. Als mijn naam erbij staat, lach ik je als Ferrari "fan" hard uit.

Eric

een beetje dimmen folks, je mening zeggen mag je...maar begin niet met persoonlijke aanvallen aub.

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 10:43:01
Trap af, zou ik zeggen. Als mijn naam erbij staat, lach ik je als Ferrari "fan" hard uit.
Meatball bijvoorbeeld heeft al meerdere keren zich anti Kimi opgesteld(nou ja anti vind ik iet wat overdreven), want iedereen die zegt dat hij niet overtuigd is van Massa;s kunnen is volgens jou direct Anti.
Maar wees gerust, de wereld draaid niet alleen om jou, en als ik jou bedoelde had ik dat direct wel gezegt.

Maar goed als jij mij Anti Massa noemt, ben jij Anti Kimi.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Je loopt ook constant Massa te bashen. Massa doet het in jou ogen nooit goed.

Neem nu je mening over Fuji;

Massa zit aan de binnenkant en raakt Hamilton die op de race-lijn rijdt: Massa schuld
Bourdais zit aan de binnenkant en raakt Massa die op de race-lijn rijdt: Ook Massa's schuld.

Dat strookt toch voor geen meter?

Als Massa Bourdais had laten passeren had je wel weer lopen te drakkelen dat hij het net niet heeft en als een mak lammetje zijn positie aan Bourdais had geschonken.

Wat Kimi betreft heb ik terechte kritiek geuit. Hij heeft gewoon een ruk seizoen achter zijn rug waarin hij veel fouten maakte. En dat ik die fouten bekritiseer is volkomen terecht, jij daarentegen hebt altijd wel een andere smoes klaar om zijn fout af te schuiven op de auto of de situatie maar nooit heb ik je horen zeggen; "het is Kimi's fout en klaar."

Ondanks dat ik Massa momenteel wat hoger heb zitten, kan ik dat wel. Wat Massa küfte bij Hamilton is oer en oer dom en 100%  zijn fout en hij verdient die straf dan ook voor de volle 100% en nog een trap onder zijn achterwerk ook.

Of ik de straffen nodig vind? Ja. Alleen moet de FIA eens ophouden om op iedere slak zout te leggen maar zolang ze consequent blijven, heb ik er weinig moeite mee. De teugels mogen zeker wat losser worden gelaten, dat absoluut.


Wizard

Even wat anders wat straffen betreft, Heidfeld moet 3 plaatsen terug op de grid, maar waarom 3 en geen 5?

Ferrari 2010

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 14:51:08
Even wat anders wat straffen betreft, Heidfeld moet 3 plaatsen terug op de grid, maar waarom 3 en geen 5?
Snelste tijd geschrapt veronderstel ik. Maar erg consequent zijn ze niet denk ik, er zijn er die gewoon 5 plaatsen achteruit vlogen, of was dat dan ook op basis van snelste lap? De FIA zou er goed aan doen om eens vaste straffen vast te leggen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 13:48:54

Massa zit aan de binnenkant en raakt Hamilton die op de race-lijn rijdt: Massa schuld
Bourdais zit aan de binnenkant en raakt Massa die op de race-lijn rijdt: Ook Massa's schuld.

Dat strookt toch voor geen meter?

Compleet andere situaties. Dat zie je zelf hopelijk ook wel. Maar goed, daar is inmiddels wel genoeg over geluld, lijkt me.

Folkert

Citaat van: Wizard op 18 oktober 2008 - 13:48:54
Je loopt ook constant Massa te bashen. Massa doet het in jou ogen nooit goed.

Neem nu je mening over Fuji;

Massa zit aan de binnenkant en raakt Hamilton die op de race-lijn rijdt: Massa schuld
Bourdais zit aan de binnenkant en raakt Massa die op de race-lijn rijdt: Ook Massa's schuld.

Dat strookt toch voor geen meter?

Als Massa Bourdais had laten passeren had je wel weer lopen te drakkelen dat hij het net niet heeft en als een mak lammetje zijn positie aan Bourdais had geschonken.

Wat Kimi betreft heb ik terechte kritiek geuit. Hij heeft gewoon een ruk seizoen achter zijn rug waarin hij veel fouten maakte. En dat ik die fouten bekritiseer is volkomen terecht, jij daarentegen hebt altijd wel een andere smoes klaar om zijn fout af te schuiven op de auto of de situatie maar nooit heb ik je horen zeggen; "het is Kimi's fout en klaar."

Ondanks dat ik Massa momenteel wat hoger heb zitten, kan ik dat wel. Wat Massa küfte bij Hamilton is oer en oer dom en 100%  zijn fout en hij verdient die straf dan ook voor de volle 100% en nog een trap onder zijn achterwerk ook.

Of ik de straffen nodig vind? Ja. Alleen moet de FIA eens ophouden om op iedere slak zout te leggen maar zolang ze consequent blijven, heb ik er weinig moeite mee. De teugels mogen zeker wat losser worden gelaten, dat absoluut.


Dus de kritiek die jij over Kimi uit is wel terecht, maar als ik Kritiek uit over Massa is het niet terecht?

Kimi heeft inderdaad een teleurstellend seizoen ja. Had meer van hem verwacht.

En ik heb nooit gezegt het is Kimis fout? Gast, ik heb toegegeven dat hij in Singapour fout zat, maar dat lees jij weer niet. Heb zelfs toegegeven dat Kimi fouten heeft gemaakt? of moeten we je echt een keer cursus lezen aan bieden?

De situaties van Massa bij Hamilton en Bourdais zijn niet te vergelijken. Dus elke auto die aan de binnekant zit is altijd fout volgens jou?
Niet dus, Massa(en ik zeg het nogmaals) was al eerder de fout in gegaan bij het insturen van de bocht. Gaat wijd en Hamilton passeert hem. Klaar ok, daar ben je het mee eens.

Massa gaat bij Bourdais er buiten om langs, omdat hij sneller is, (in tegen stelling tot bij Hamilton, waar hij de auto kwijt was en gewoon zo snelmogelijk en tenkoste van alles zijn positie wilde behouden.) Bourdais zit ook al in de bocht, maar het is wat onduidelijk te zien. Ok de onboard laat zien dat Massa ver voor Bourdais zit, maar Bourdais stuurd eerder in en Massa stuurt scherp bij en steekt zijn auto strak voor Bourdais, die op het laatste moment dus nergens meer naar toe kan. En als Massa wat meer ruimte had gelaten en wijder door de bocht ging was er niets gebeurt. Massa nam gewoon te veel risico. En nogmaals, Massa doet het zeker wel goed, de start van Hongarije geloof ik, de race van hongarije en Valencia waren goed. Maar dat hij domineerde was niet waar en hij heeft nooit een race gereden zoals Hamilton of Kimi dat wel deden. Dat valt me tegen van Massa en een argument van: Hij wint toch vind ik wat zwakjes. Of hij consolideerde dus hij hoefde niet vol te gaan is ook onzin, want bv in Hongarije had Hamilton later kunnen stoppen en er zo voorbij gegaan. (dat is een veronderstelling, want je weet niet wanneer je concurent stopt. Dus geen reden om rustig te rijden.)




De straffen zijn absoluut niet zo streng nodig, en constant zijn ze ook niet. Maar goed, de FIA zal het wel anders zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Kerel, je uit altijd kritiek op Massa en je staat altijd op je achterste poten zodra iemand anders kritiek uit over Kimi. Heel wat anders als wat ik doe.

Als iemand zegt dat Massa een dombo is om zo tegen Hamilton aan te rijden(Fuji) ga ik geen smoesjes uit de kast trekken om het te verwerpen, maar geef ik diegene gelijk. Als het Kimi zou betreffen was het niet 100% Kimi's fout geweest omdat het daar glad is, of omdat Hamilton geen ruimte bood, terwijl hij weet dat Kimi daar zit o.i.d.

De situaties zijn zeker met elkaar te vergelijken, waarom niet?

Buitendat, wat had Massa anders gemoeten? Moet een coureur die op de race-lijn rijdt, sneller is en naast-voor zijn belager zit, remmen? Je zegt zelf al: Massa zit er overduidelijk ver voor (ik bracht het subtieler). Ik voeg er aan toe; hij is op dat moment sneller en zit op de race-lijn, hoe kun je Massa dan de schuld geven? Het strookt voor geen meter wat jij roept. Bourdais die de pits uitrijdt, langzamer is, achter Massa rijdt buiten de ideale lijn zou geen schuld hebben??? :lol:





Folkert

Ik zeg dat het een race ongeval is boven iemands schuld. Maar Als er iemand schuld moet worden gegeven is het Massa. Onboard ligt hij er vergenoeg voor ja, maar van buiten af zie je dat anders. Ik vind de beelden te onduidelijk. Massa had Bourdais meer ruimte moeten geven of niet zo hebben ingehaald.
En dat je niet ziet dat deze situaties niet het zelfde zijn is mij een raadsel. Massa rijd in eerste situatie buiten de baan. Hier word dus een fout gemaakt van Massa, die hij door zet en Hamilton er af tikt.
Bourdais maakt geen fout, Massa gaat hem voorbij op snelheid, Maar Bourdais rijd daar nog wel. Massa stuurt vervolgens in en denkt dat Bourdais wel optijd ziet dat hij er aan komt en vervolgens knallen ze op elkaar. Fout van Massa is het omdat hij Bourdais weinig kans geeft.

Kerel, wanneer ga je leren lezen? IK heb net ook al gezegt dat ik ook posietieve dingen over Massa te vertellen heb, maar dat ik niet zo overtuigd ben van zijn kunnen als bij voorbeeld Kimi enHamilton. En heb bij Kimi ook toegegeven dat hij fout maakte in Singapour. Belgie ben ik niet zeker van. Vind ik twijfel geval. Maar had er nog bij moeten komen dat je inderdaad smoesje ging verzinnen voor dat voorval bij Hamilton. Ik sta voornamelijk op mijn achterste poten als ze plots zijn komen aangroeien. Maar nu snap ik waarom je post soms zo onbegrijpelijk zijn,, je bent eigenlijk geen mens?

Ikz eg alleen dat ik niet vind dat sommige dingen helemaal tewijten zijn aan Kimi. Wanneer zie je nou echt in dat ik weldegelijk toegeef en ook wel degelijk goed spreek over Massa, alleen niet zo lovend als jij. Dus zet die Massa bril af en reageer eens goed
Trotse vader van Rosalie(L)