Zijn al die straffen werkelijk nodig...?

Gestart door scho0634, 12 oktober 2008 - 19:56:43

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Burorri op 26 oktober 2008 - 01:53:36
Citaat van: NDCGN op 25 oktober 2008 - 23:52:07
Citaat van: 0634 op 25 oktober 2008 - 23:28:03
Citaat van: NDCGN op 25 oktober 2008 - 23:17:14
Citaat van: 0634 op 25 oktober 2008 - 22:13:58
De kwalificatie van Alonso in Hongarije, had ook nooit bestraft mogen worden. Hadden ze intern op moeten lossen.

De Fia moet gewoon, net als het vroeger altijd was, niet zo belachelijk veel straffen. Rijders maken fouten, inhaalacties mislukken wel eens. Nou en. Dat is racen. Let it be. Ik heb in mijn openingspost een heleboel voorbeelden uit mijjn hoofd genoemd van diverse incidenten die doorgaans vervelend afliepen. In vrijwel alle gevallen werd er niet gestraft. Waarom moet dat nu dan wel. Geef iemand een boete als hij te hard rijd, of een drive through als je een blauwe vlag negeert. Maar ga niet iedere half mislukte inhaalpoging direct bestraffen. Daarmee haal je een groot deel van de amusementswaarde weg uit de sport. De auto's rijden niet op een rails, en worden niet door een computer gestuurd. Het gaat allemaal om grote belangen, met hoge snelheden en met een kloppend hart dat de adrenaline naar het koppie pompt. Dus er gaat wel eens iets mis. Maar dat is racen.

In Japan had er wat mij betreft niet één straf uitgedeeld hoeven worden. Zou er achteraf ook geen discussie zijn. Al is dat best leuk zo af en toe :)
was het maar zo simpel.. als er niet gestraft was, was er evengoed discussie geweest... niet straffen is namelijk ook een beslissing... en volgens mij gaat door de straffen de amusementwaarde alleen maar omhoog, zeker als er toppers naar achteren worden geworpen en zonder de straffen was het nu niet meer zo spannend in het WK ;)... verder is amusementwaarde niet het enige waar je naar moet kijken.. dr zijn ook andere belangen.. als Hamiton mijn favoriet Raikkonen van de baan drukt die daardoor 7 plaatsen verliest, dan wil ik gewoon dat ie daarvoor gestraft wordt.. dr is duidelijk een schuldige en een slachtoffer... waarom zou je dat zomaar toestaan..
Over Hongarije; ophouden van een andere coureur wordt zo vaak door de FIA bestraft, dus waarom nu niet?? ze kijken in dat soort gevallen toch ook naar telemetrie gegevens etc?? nou, wedden dat ze daar een afwijking in de gegevens hebben gevonden... dus wat mij betreft absoluut terecht dat FIA in heeft gegrepen...
Of Kimi jouw favoriet is doet er niet toe. Favorieten tellen niet. De FIA bepaalt de uitkomst van wedstrijden. Zo gaat het de laatste jaren, en dat is stuitend. Het is niet zo dat er meer of ernstigere aanrijdingen als vroeger zijn. Maar goed, wij verschillen daarover van mening. So be it. We kunnen nog weken door postten hierover maar het lijkt mij weinig zinvol.

Over Hongarije: Ik bedoelde het pitincident met Alonso en Hamilton vorig jaar. Alonso hield Hamlilton te lang op in de pits zodat hij niet meer kon rijden. Niet erg sjiek, maar als er niemand buiten het team er last van heeft lijkt het mij een interne kwestie en geen probleem van de FIA.
Of Kimi mijn favoriet is doet er  ook niet toe, maar k noem het alleen als voorbeeld... dr zijn niet allleen mensen die kijken voor de amusementswaarde, maar ook om hun favoriet te zien winnen... da's met de meeste sporten zo en als de regels niet goed worden toegepast dan komen er klachten en discussie's enzo... ik zal verder geen vergelijking met andere sporten maken al is de verleiding wel groot...
Over Hongarije; dat leek me vrij duidelijk dat je het over dat incident had.. zo als jij het bekijkt kun je het ook bekijken... aan de andere kant is het gewoon ophouden van een andere coureur en dat wordt altijd bestraft door de FIA... een duidelijker geval van ophouden hebben we nooit gezien volgens mij...
Maar niet door Mclaren zijn punten in te houden van die race. Waar sloeg die straf op dan?
Pff, dat weet ik ook niet...had dat alleen met dit incident te maken?? ik kan het me niet precies herinneren, maar k dacht dat er nog wat anders was toch?? maar ik hou me eigenlijk alleen met rijders bezig, constructeurs interesseren me niet echt.. dat maakt wel weer duidelijk dat als je geen persoonlijke voorkeur hebt die straffen ook niet zo belangrijk zijn... zal mij een zorg zijn of McLaren die punten nou wel of niet krijgt.. wat ik wel belangrijk vond is dat Alonso, waar ik toen een beetje een hekel aan had gestraft werd voor zijn actie en da's gelukkig wel gebeurd.. gerechtigheid!

Folkert

Citaat van: NDCGN op 26 oktober 2008 - 13:40:47
Citaat van: Burorri op 26 oktober 2008 - 01:53:36
Citaat van: NDCGN op 25 oktober 2008 - 23:52:07
Citaat van: 0634 op 25 oktober 2008 - 23:28:03
Citaat van: NDCGN op 25 oktober 2008 - 23:17:14
Citaat van: 0634 op 25 oktober 2008 - 22:13:58
De kwalificatie van Alonso in Hongarije, had ook nooit bestraft mogen worden. Hadden ze intern op moeten lossen.

De Fia moet gewoon, net als het vroeger altijd was, niet zo belachelijk veel straffen. Rijders maken fouten, inhaalacties mislukken wel eens. Nou en. Dat is racen. Let it be. Ik heb in mijn openingspost een heleboel voorbeelden uit mijjn hoofd genoemd van diverse incidenten die doorgaans vervelend afliepen. In vrijwel alle gevallen werd er niet gestraft. Waarom moet dat nu dan wel. Geef iemand een boete als hij te hard rijd, of een drive through als je een blauwe vlag negeert. Maar ga niet iedere half mislukte inhaalpoging direct bestraffen. Daarmee haal je een groot deel van de amusementswaarde weg uit de sport. De auto's rijden niet op een rails, en worden niet door een computer gestuurd. Het gaat allemaal om grote belangen, met hoge snelheden en met een kloppend hart dat de adrenaline naar het koppie pompt. Dus er gaat wel eens iets mis. Maar dat is racen.

In Japan had er wat mij betreft niet één straf uitgedeeld hoeven worden. Zou er achteraf ook geen discussie zijn. Al is dat best leuk zo af en toe :)
was het maar zo simpel.. als er niet gestraft was, was er evengoed discussie geweest... niet straffen is namelijk ook een beslissing... en volgens mij gaat door de straffen de amusementwaarde alleen maar omhoog, zeker als er toppers naar achteren worden geworpen en zonder de straffen was het nu niet meer zo spannend in het WK ;)... verder is amusementwaarde niet het enige waar je naar moet kijken.. dr zijn ook andere belangen.. als Hamiton mijn favoriet Raikkonen van de baan drukt die daardoor 7 plaatsen verliest, dan wil ik gewoon dat ie daarvoor gestraft wordt.. dr is duidelijk een schuldige en een slachtoffer... waarom zou je dat zomaar toestaan..
Over Hongarije; ophouden van een andere coureur wordt zo vaak door de FIA bestraft, dus waarom nu niet?? ze kijken in dat soort gevallen toch ook naar telemetrie gegevens etc?? nou, wedden dat ze daar een afwijking in de gegevens hebben gevonden... dus wat mij betreft absoluut terecht dat FIA in heeft gegrepen...
Of Kimi jouw favoriet is doet er niet toe. Favorieten tellen niet. De FIA bepaalt de uitkomst van wedstrijden. Zo gaat het de laatste jaren, en dat is stuitend. Het is niet zo dat er meer of ernstigere aanrijdingen als vroeger zijn. Maar goed, wij verschillen daarover van mening. So be it. We kunnen nog weken door postten hierover maar het lijkt mij weinig zinvol.

Over Hongarije: Ik bedoelde het pitincident met Alonso en Hamilton vorig jaar. Alonso hield Hamlilton te lang op in de pits zodat hij niet meer kon rijden. Niet erg sjiek, maar als er niemand buiten het team er last van heeft lijkt het mij een interne kwestie en geen probleem van de FIA.
Of Kimi mijn favoriet is doet er  ook niet toe, maar k noem het alleen als voorbeeld... dr zijn niet allleen mensen die kijken voor de amusementswaarde, maar ook om hun favoriet te zien winnen... da's met de meeste sporten zo en als de regels niet goed worden toegepast dan komen er klachten en discussie's enzo... ik zal verder geen vergelijking met andere sporten maken al is de verleiding wel groot...
Over Hongarije; dat leek me vrij duidelijk dat je het over dat incident had.. zo als jij het bekijkt kun je het ook bekijken... aan de andere kant is het gewoon ophouden van een andere coureur en dat wordt altijd bestraft door de FIA... een duidelijker geval van ophouden hebben we nooit gezien volgens mij...
Maar niet door Mclaren zijn punten in te houden van die race. Waar sloeg die straf op dan?
Pff, dat weet ik ook niet...had dat alleen met dit incident te maken?? ik kan het me niet precies herinneren, maar k dacht dat er nog wat anders was toch?? maar ik hou me eigenlijk alleen met rijders bezig, constructeurs interesseren me niet echt.. dat maakt wel weer duidelijk dat als je geen persoonlijke voorkeur hebt die straffen ook niet zo belangrijk zijn... zal mij een zorg zijn of McLaren die punten nou wel of niet krijgt.. wat ik wel belangrijk vond is dat Alonso, waar ik toen een beetje een hekel aan had gestraft werd voor zijn actie en da's gelukkig wel gebeurd.. gerechtigheid!
De straf voor Alonso was enigsinds terecht. Ben ik niet helemaal zeker van of het met opzet gebeurde of niet, maar ja dat is ander verhaal. Maar voor die actie van Alonso is Mclaren ook gestraft. En dat had nooit mogen gebeuren. Daarom is Ferrari vorig jaar WK geworden bij de constructeurs. En dat was precies zo'n straf: is dat nou wel nodig?
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 26 oktober 2008 - 14:47:27
De straf voor Alonso was enigsinds terecht. Ben ik niet helemaal zeker van of het met opzet gebeurde of niet, maar ja dat is ander verhaal. Maar voor die actie van Alonso is Mclaren ook gestraft. En dat had nooit mogen gebeuren. Daarom is Ferrari vorig jaar WK geworden bij de constructeurs. En dat was precies zo'n straf: is dat nou wel nodig?
McLaren verdedigde Alonso in het begin, als ik me niet vergis. Ze vertelden niet de volledige waarheid en deden niet echt veel moeite om hem weg te krijgen. Enfin, dat is wat ik me er van herinner, het is alweer een tijdje geleden. Niettegenstaande is het inderdaad vreemd om daar het team voor te straffen. Alonso straffen was terecht, het team hoefde hiervoor niet per sé bestraft te worden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.