Man van de race: Japan

Gestart door Supermariobros, 12 oktober 2008 - 08:48:38

« vorige - volgende »

De gekende vraag

Alonso
11 (47.8%)
Kubica
2 (8.7%)
Raikkonen
2 (8.7%)
Piquet
1 (4.3%)
Trulli
1 (4.3%)
Bourdais
0 (0%)
Vettel
0 (0%)
Massa
4 (17.4%)
Iemand anders, wie?
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 18

scho0634

Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 14:49:12
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 14:37:02
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 11:19:15
Alonso is gewoon de man van de race maar ik heb voor Massa gekozen omwille van zijn snelheid en zijn lef.
Nou, wat een snelheid zeg. Hij werd er zelfs 8e mee. Jij hebt zeker ook al 10 races dit jaar op Kimi gestemd? :P



Jij bent zo goed in verbeteren: Massa werd officieel zevende. Massa was consistent snel vandaag, niet de laatste ronde van de race.
Tja, je kan lullen wat je wil, maar als je Massa, de man in de snelste auto die 7e wordt, de man van de race noemt kan ik daar met mijn pet niet bij. Maar goed, dat kan ik bij de meeste van jouw uitspraken niet.

fawlty

Citaat van: FerrariMan op 12 oktober 2008 - 15:55:12
Citaat van: fawlty op 12 oktober 2008 - 15:44:48
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 13:45:17
Citaat van: fawlty op 12 oktober 2008 - 12:41:41
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 11:19:15
Alonso is gewoon de man van de race maar ik heb voor Massa gekozen omwille van zijn snelheid en zijn lef.

wat bedoel je met lef? vor iemand uit de baan te duwen tegen zo'n kleine snelheid heb je geen lef nodig zenne. als je zo begint stem ik op hamilton, hij kon de koelte bewaren om niet op massa z'n mondje te gaan timmeren, had ik gedaan in zijn situatie, precies shumi : je rivaal uit de baan duwen om zelf kampioen te kunnen worden, zieligaard
Inhaalacties op Button en zeker Webber waren geen sinecure. Button was misschien nog gemakkelijk maar Webber duwde hem helemaal tegen de muur. Het is de verdienste van Massa om niet te trunten en door te gaan wat hem een punt (later 2) op heeft geleverd.

Verder is het natuurlijk zuur voor Hamilton fans wat Massa deed en hij verdiende zeker een straf (dewelke hij ook heeft gekregen) maar ik ben blij dat het niet allemaal zulke mietjes zijn als Raikonnen die vanaf het wat warm wordt veel te hard remmen of gewoon in de muur crashen. Was Massa zijn manoevre rechtvaardig? Nee, maar het toonde wel dat hij lef heeft om terug te keren op Hamilton. Hiermee heeft hij grotendeels zijn eigen race ook naar de kloten geholpen. Waarschijnlijk door frustratie. Maar in deze fase van het kampioenschap moest Hamilton ook weten dat Massa hem niet meer zomaar ging laten passeren.

In zijn positie ging ik net hetzelfde gedaan hebben. Het is ook zijn verdienste dat de tik net niet hard genoeg was, om de voorvleugel te breken. Dat daar geluk mee gemoeid was, dat is duidelijk.

Is iedereen dan bepaalde acties van Hamilton vergeten? Glock en Webber van de baan duwen op Monza bijvoorbeeld? Daar werd weinig over gezegd, maar Massa doet een weinig elegant manoevre en de wereld staat op zijn kop. Hamilton is helemaal geen heilig zieltje zoals jullie er proberen van te maken. Integendeel, het is een grotere etter dan Schumacher.
dan had ik in deze positie ook op jouw mondje getimmerd
En wederom een nieuw dieptepunt kwa niveau hier.

Man van de race: Alonso.
voor die keer dat jullie weer niet bezig zijn over schrijffouten  ::)
Ja sluw is die Hamilton

f1columns.nl

Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 13:45:17

Inhaalacties op Button en zeker Webber waren geen sinecure. Button was misschien nog gemakkelijk maar Webber duwde hem helemaal tegen de muur. Het is de verdienste van Massa om niet te trunten en door te gaan wat hem een punt (later 2) op heeft geleverd.


Welke race heb ji gezien? Ik die op Fuji vanmorgen! `Wat jij hier beschrijft heb ik niet gezien, zelfs niet in de herhaling op video en ater op de dag nogmaals de herhaling op tv en zojuist de samevatting.
Webber zat op het rechte stuk en verdedigde ten opzichte van Massa die tussen Webber en de muur door wilde. Typisch niet de kant die je normaal zou proberen, maar daar zou ik alle waardering voor kunnen hebben, ware het niet dat Massa zich er echt tussendoor moest wringen, terwijl de andere kant wijd open lag en hij zo Webber en zichzelf in gevaar bracht. De onbord beelden laten zien dat de wielen elkaar bijna rake en niet doordat Webber naar rechts kwam, maar omdat Massa er tussen kroop.
Van mij mag hij, want de actie was op zich geweldig. Alleen wel erg dom om het aan die kant te proberen terwijl de andere kant helemaal open lag, onnodig risico genomen. Maar evengoed hulde voor het slagen van de actie! Ik hou van racers die af en toe iets doen wat niemand verwacht en dat is wel een beetje Massa z'n stijl Jammer is alleen dat hij vaak echt onnodig iets probeerd en daarmee zo vaak zichzelf en anderen elimineert. Dit is iets wat hij vanaf dag 1 van z'n carriere al heeft en nog steeds niet helemaal kwijt is.
Het is een Braziliaans heethoofd die bij vlagen briljant is, bij evenzovele vlagen erg dom en de rest van de races weinig aansprekend.

Kortom, niet mijn man van de race.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

sloggerke

Geniaal weerom van Alonso!
De beste van het pak.
Ik ben helemaal geen fan van de kerel maar de straf voor Hamilton was onterecht.
Dat is nu eenmaal racen.
De straf voor Massa was op het randje, maar meer terecht.
Als Hamilton dit jaar nog geen kampioen wordt verdient hij echt wel de titel van sukkel van de eeuw.
Waar is het in godsnaam voor nodig om zo van start te gaan?
Het einde van het seizoen nadert en de brave jongen krijgt weer hopen stress...

scho0634

Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.

f1columns.nl

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:42:21
Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.
Ik hoop dat Kubica de titel pakt, dat zou pas echt een verrassing zijn en eer doen aan dit seizoen waarin al menig verrassing op de hoogste trede van het podium stond.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:53:23
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:42:21
Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.
Ik hoop dat Kubica de titel pakt, dat zou pas echt een verrassing zijn en eer doen aan dit seizoen waarin al menig verrassing op de hoogste trede van het podium stond.
Aan de andere kant heb ik wel een beetje moeite met een kampioen die maar 1 potje de snelste was....

f1columns.nl

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:58:02
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:53:23
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:42:21
Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.
Ik hoop dat Kubica de titel pakt, dat zou pas echt een verrassing zijn en eer doen aan dit seizoen waarin al menig verrassing op de hoogste trede van het podium stond.
Aan de andere kant heb ik wel een beetje moeite met een kampioen die maar 1 potje de snelste was....
Het F1 wk wordt niet per definitie gewonnen door de snelste. De meest constante, of meest geregeld scorende rijder kan de titel ook paken. Daardoor is de titel juist altijd voor degene die het beste is over een heel jaar gemeten. Dus wat mij betreft mag Kubica de titel pakken, dan betekend dat alleen maar dat hij de meest constante geweest is, zelfs met maar 1 overwinning op zak kun je kampioen worden. Geweldig toch?

Op dit moment is hetzelfde aan de hand in de Suzuki Swift up in NL. Sandra Douma staat standaard altijd op het podium en leidt het kampioenschap, terwijl ze maar 1 keer gewonnen heeft. Ze is wel de meest constante en dus de terechte leider.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

janke

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:58:02
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:53:23
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:42:21
Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.
Ik hoop dat Kubica de titel pakt, dat zou pas echt een verrassing zijn en eer doen aan dit seizoen waarin al menig verrassing op de hoogste trede van het podium stond.
Aan de andere kant heb ik wel een beetje moeite met een kampioen die maar 1 potje de snelste was....
Dus ook Keke Rosberg in 1982?? Ook een chaotisch jaar.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Steve Ramon was vorig jaar wereldkampioen motorcross zonder één overwinning... :)

Williams

Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:53:23
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:42:21
Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.
Ik hoop dat Kubica de titel pakt, dat zou pas echt een verrassing zijn en eer doen aan dit seizoen waarin al menig verrassing op de hoogste trede van het podium stond.

Ik hoop ook dat kubica de titel pakt... Ik vind dat Massa en hamilton kunnen kansen verspelen met de fouten die ze maken.
Daarom dat ik et kubica meer gun.....!!!
Tip: http://formula1autosport.hyves.nl
(mijn eigen hyve, word elke dag up-to-date gehouden)

Folkert

Citaat van: Williams op 13 oktober 2008 - 16:18:15
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:53:23
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:42:21
Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.
Ik hoop dat Kubica de titel pakt, dat zou pas echt een verrassing zijn en eer doen aan dit seizoen waarin al menig verrassing op de hoogste trede van het podium stond.

Ik hoop ook dat kubica de titel pakt... Ik vind dat Massa en hamilton kunnen kansen verspelen met de fouten die ze maken.
Daarom dat ik et kubica meer gun.....!!!
Als Hamilton het niet word, dan Idd maar Kubica.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Citaat van: janke op 13 oktober 2008 - 16:11:08
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:58:02
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:53:23
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:42:21
Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.
Ik hoop dat Kubica de titel pakt, dat zou pas echt een verrassing zijn en eer doen aan dit seizoen waarin al menig verrassing op de hoogste trede van het podium stond.
Aan de andere kant heb ik wel een beetje moeite met een kampioen die maar 1 potje de snelste was....
Dus ook Keke Rosberg in 1982?? Ook een chaotisch jaar.
Kan ik niet beoordelen, dat was het jaar dat ik net begon met kijken. Ik kan me er niet heel veel van herinneren. Maar toen was het gebruikelijk dat er niet heel veel race werden gewonnen door dezelfde rijder. Als Kubica de meeste punten haalt in een mindere auto, is dat wel knap.

janke

Citaat van: 0634 op 13 oktober 2008 - 18:08:52
Citaat van: janke op 13 oktober 2008 - 16:11:08
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:58:02
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:53:23
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:42:21
Daar hadden er wel meer last van vandaag. Wat dat betreft zou het niet eens zo onlogisch zijn als Kubica die titel pakt. Onder het mom van 'waar twee honden vechten om een been gaat een derde ermee heen'.
Ik hoop dat Kubica de titel pakt, dat zou pas echt een verrassing zijn en eer doen aan dit seizoen waarin al menig verrassing op de hoogste trede van het podium stond.
Aan de andere kant heb ik wel een beetje moeite met een kampioen die maar 1 potje de snelste was....
Dus ook Keke Rosberg in 1982?? Ook een chaotisch jaar.
Kan ik niet beoordelen, dat was het jaar dat ik net begon met kijken. Ik kan me er niet heel veel van herinneren. Maar toen was het gebruikelijk dat er niet heel veel race werden gewonnen door dezelfde rijder. Als Kubica de meeste punten haalt in een mindere auto, is dat wel knap.
Dat valt ook wel mee die stelling van je. Zie bijv. 1978 en 1980. Kubica heeft inderdaad een mindere wagen. Qua snelheid oké maar betrouwbaarheid weet ik het nog zo niet. Ook van de coureur. Hij heeft toch weinig gestunteld dit jaar.
Some things are too important to be left in the past.

Jasper

Dat de coureur betrouwbaar is, is dus wat 0634 volgens mij bedoeld met "knap". ;)