GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 04 oktober 2008 - 09:59:27

« vorige - volgende »

NDCGN

Citaat van: Jasper op 12 oktober 2008 - 20:58:57
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 19:38:33
5 of 6 maakt geen verschil, 6 of 7 wel.

6 min 5 is 1.
7 min 6 is 1.

1 is gelijk aan 1.

Dat leerde ik bij juffrouw Jeanne in het eerste leerjaar.

En toch heeft ie gelijk.. bij 5 of 6 punten heeft Massa nl genoeg aan een 1/2 met Kimi en een gewone overwinning... bij 7 zou ie 2x een 1/2 nodig hebben... dus de ene keer is 1 belangrijker als de andere keer..

Jasper

Een punt is een punt. Wie de titel pakt, wordt beslist als de finishvlag is gevallen in Brazilië. Wie er dan de meeste punten heeft, wint de titel. De volgorde waarin iemand de punten pakt, is van geen tel.

f1columns.nl

Citaat van: Jasper op 12 oktober 2008 - 20:58:57
Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 19:38:33
5 of 6 maakt geen verschil, 6 of 7 wel.

6 min 5 is 1.
7 min 6 is 1.

1 is gelijk aan 1.

Dat leerde ik bij juffrouw Jeanne in het eerste leerjaar.

Citaat van: Ray Den op 12 oktober 2008 - 19:48:46
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 19:29:58
Volgens mij constateren de stewards alleen mogelijk strafbare zaken en beslist de wedstrijdleiding over straffen. De stewards zijn de politie en de wedstrijdleider is Justitie, dat is toch het systeem?

Het is algemeen bekend dat de FIA pro Ferrari is. In het verleden heeft Ferrari bij de FIA gedreigt om het kampioenschap te verlaten en daar is de FIA bang voor. Zonder Ferrari zal de F1 instorten, denkt men. Ik baseer me hierbij niet op een vermoeden of een mening, maar op feiten die door diverse journalisten zijn uitgezocht en gepubliceerd. Journalisten overigens die geen belang hebben bij welk team dan ook, maar uitsluitend zoeken naar journalistieke onafhankelijkheid.

Als Mclaren de F1 wil verlaten, be my guest. Valsspelende spionnen zijn echt geen noodzaak voor de formule 1. Stel je voor dat ik nooit meer het duivelsgedrocht Dennis moet zien zeg. Ik mag er niet aan denken of ik krijg tranen in mijn ogen. Geef mij maar "ouderwetse" Renault vs Ferrari gevechten.

Het straffen van Bourdais is inderdaad bij het haar gegrepen maar al de rest klopt als een bus. De FIA is niet pro Ferrari, de FIA is neutraal. Jij bent gewoon anti Ferrari en probeert met samenzweringscomplotten iets te insinueren dat zelfs niet dicht bij de waarheid komt. Hamilton is gewoon niet zo goed als iedereen denkt. Om die leemte op te vullen, vertel je sprookjes.

Vriendelijke discussies, geargumenteerde stellingen en posts zonder iemand persoonlijk aan te vallen zijn ook niet jouw ding hé?

't Is maar goed dat ik me dit allemaal niet persoonlijk aantrek, anders zou ik toch haast aangifte gaan doen van bedreiging...  :D
Mij wordt verweten anti Ferrari te zijn, misschien niet onterecht. dat wil ik best toegeven, maar ik heb bij mij weten nog nooit zo'n vuil gespoten over iemand als ik hier lees over Ron Dennis en McLaren, zelfs als columnist niet! En die overdrijven toch altijd behoorlijk, dat is nl. het kenmerk van een column.
Sorry hoor, maar als dit de manier van discusiëren is, dan nok ik ermee. Kom met argumenten om je menig te staven en onthoud je van vuilspuiterij, scheldkanonades en beweringen dat ik iets zou insinueren. Discusieer met respect voor andermans mening, dat is namelijk het mooiste aan de autosport: respect voor alle meningen en voorkeuren. Dit is geen voetbalmatch tussen Ajax en Feyenoord waarbij veldslagen worden uitgevochten, dit is gewoon een potje racen en zien wie de snelste is. Massa is voor Hamilton geëindigd en was absoluut sneller dan Hamilton, ik heb geen probleem om dat toe te geven. De manier waarop de FIA echter handelt is dubieus in mijn optiek (en die van velen), dat is alles waar het om gaat en lijkt me niet de moeite om je zo te laten gaan.

Graag enig respect voor mijn mening, net als ik die heb voor jouw mening.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:23:31
Graag enig respect voor mijn mening, net als ik die heb voor jouw mening.
Respect voor elkaars mening was hier altijd aanwezig. De laatste tijd wordt dat echter aanmerkelijk minder. Vervelende bijkomstigheid van een onvriendelijke post is dat deze vaak wordt beantwoord door een nog onvriendelijkere post. etc. etc... Tja. Times are changing.

NDCGN

Citaat van: Jasper op 12 oktober 2008 - 21:22:40
Een punt is een punt. Wie de titel pakt, wordt beslist als de finishvlag is gevallen in Brazilië. Wie er dan de meeste punten heeft, wint de titel. De volgorde waarin iemand de punten pakt, is van geen tel.
ja, da's ook waar, maar met 2 races te gaan en een 10-8-6 puntenverdeling zegt een punt soms niks.. ik denk dat nog Hamilton nog Massa erg wakker ligt van dit ene extra punt... van 7 naar 6 was wel belangrijk, dat maakt de opgave een stuk makkelijker... van 6 naar 5 niet...

f1columns.nl

Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:35:09
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:23:31
Graag enig respect voor mijn mening, net als ik die heb voor jouw mening.
Respect voor elkaars mening was hier altijd aanwezig. De laatste tijd wordt dat echter aanmerkelijk minder. Vervelende bijkomstigheid van een onvriendelijke post is dat deze vaak wordt beantwoord door een nog onvriendelijkere post. etc. etc... Tja. Times are changing.
Ik probeer de onvriendelijkheid en het disrespect nu te doorbreken door niet een nog kwaaiere reactie te geven, daarvoor is dit forum niet. Wat mij betreft willen we allemaal hetzelfde, een mooie race. En wie er wint zal me een zorg zijn, zolang het maar eerlijk gebeurd.

Ik hoop dat iedereen die mening deelt en dat we elkaar met respect hieormtrent kunnen blijven bestridjen met woorden en vooral argumenten, geen bedreigingen en beledigingen.
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

scho0634

Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:40:40
Citaat van: 0634 op 12 oktober 2008 - 21:35:09
Citaat van: f1columns.nl op 12 oktober 2008 - 21:23:31
Graag enig respect voor mijn mening, net als ik die heb voor jouw mening.
Respect voor elkaars mening was hier altijd aanwezig. De laatste tijd wordt dat echter aanmerkelijk minder. Vervelende bijkomstigheid van een onvriendelijke post is dat deze vaak wordt beantwoord door een nog onvriendelijkere post. etc. etc... Tja. Times are changing.
Ik probeer de onvriendelijkheid en het disrespect nu te doorbreken door niet een nog kwaaiere reactie te geven, daarvoor is dit forum niet. Wat mij betreft willen we allemaal hetzelfde, een mooie race. En wie er wint zal me een zorg zijn, zolang het maar eerlijk gebeurd.

Ik hoop dat iedereen die mening deelt en dat we elkaar met respect hieormtrent kunnen blijven bestridjen met woorden en vooral argumenten, geen bedreigingen en beledigingen.
Normaal gesproken verwacht ik dat iedereen het hier mee eens is.  :).

leproffesseur

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Laat het ons vriendelijk houden en de reacties niet te persoonlijk worden ::)
Wie ook kampioen wordt ze hebben beide knappe races gewonnen maar ook
opvallend veel fouten gemaakt denk ik.Voor mijn part mogen ze beide kampioen worden
al vrees ik voor Massa dat het nooit wordt.

robbert

stel je voor dat hamilton toch wk wordt, wat zal er dan nog gezaagd worden over de straffen?? Dan zullen ze over zwijgen hoor, maar als massa wk wordt, dan zal het weer de schuld van de fia zijn, zoals altijd volgens de mclarenfans hier

f1columns.nl

Citaat van: robbert op 12 oktober 2008 - 22:42:26
stel je voor dat hamilton toch wk wordt, wat zal er dan nog gezaagd worden over de straffen?? Dan zullen ze over zwijgen hoor, maar als massa wk wordt, dan zal het weer de schuld van de fia zijn, zoals altijd volgens de mclarenfans hier
Probeer je nu olie op het vuur te gooien dat er al laait tussen Ferrari en McLaren fans?
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Forza F1

Citaat van: leproffesseur op 12 oktober 2008 - 22:38:41
al vrees ik voor Massa dat het nooit wordt.

Is véél te vroeg om zo iets te zeggen. Massa hoeft volgende week maar te winnen en Hamilton uitvallen of zo, en hij kan zijn kampioenschap weer voor de 2de keer op z'n buik schrijven (ook al is hij dan nog niet mathematisch uitgeschakeld).

Eric

de eeuwige strijd tussen het McLaren kamp en het Ferrari kamp...het zal altijd zo blijven vrees ik.  ;)

scho0634

Citaat van: Eric op 12 oktober 2008 - 23:08:42
de eeuwige strijd tussen het McLaren kamp en het Ferrari kamp...het zal altijd zo blijven vrees ik.  ;)
Tijd dat Renault en Williams weer eens om de titels gaan strijden ;)

f1columns.nl

Citaat van: Eric op 12 oktober 2008 - 23:08:42
de eeuwige strijd tussen het McLaren kamp en het Ferrari kamp...het zal altijd zo blijven vrees ik.  ;)
Die tegenstrijdigheid is ook niet erg, die heerst er zowel op als naast de baan. Zo moet het ook zijn. iedereen heeft een passie voor een bepaalde rijder of een bepaald team. Ik ben zelf in de eerste plaats een liefhebber van racen, maar geef onmiddellijk toe dat ik liever een McLaren dan een Ferrari zie winnen, al is mijn eerste liefde in feite Williams.  :)
Met sportieve groet,
webmaster @ f1columns.nl

Jasper

Citaat van: robbert op 12 oktober 2008 - 22:42:26
stel je voor dat hamilton toch wk wordt, wat zal er dan nog gezaagd worden over de straffen?? Dan zullen ze over zwijgen hoor, maar als massa wk wordt, dan zal het weer de schuld van de fia zijn, zoals altijd volgens de mclarenfans hier

Dat is inderdaad hoe de vork aan de steel zit. Als Hamilton het WK wint, dan wint hij het ondanks tegenwerking door de FIA. Dan zal ik eens goed lachen met de FIA maar dan hebben de straffen uiteindelijk inderdaad geen schade aangericht. Als Massa wel wint en het is met 6 of 7 punten voorsprong of minder, dan is dat inderdaad rechtstreeks te wijten aan de FIA. In dat geval weet ik ook nog niet of ik de F1 nog wel een leuke sport vind om te volgen.