GP van Japan

Gestart door Supermariobros, 04 oktober 2008 - 09:59:27

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Kimi, ga voor die plaats, maar hou aub die wagen heel! :) Ik ben wel wat teleurgesteld nu, Kimi had na deze race dicht achter Lewis kunnen hangen zonder die fouten in Spa en Singapore. En Massa, haalt niets voordeel. Had hij Lewis niet aangetikt, dan had hij misschien nog kunnen winnen en Lewis 4de ofzo, dat had beter geweest dan dit...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Piquet is ineens stuk terug gevallen. Wel rustgevender gevoel, want nu hoef ik me geen zorgen te maken. Maar jammer ook dat Kimi niet meer kan aanvallen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Massa, gewaagde kant :-\
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Folkert

Wel mooi opzich, maar nu zit ik dus met dat rare gevoel weer in mijn maag, hij haalt nu 1 punt binnen. Maar verdient die abosluut niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Alonso, geweldig. Misschien wel beetje geluk door het geklungel van Massa en Lewis, maar zeer zeker verdient. Hij kon de peace gewoon houden. Met Renault moeten we volgend jaar zeker rekening gaan hou den.
Mooie race.
Trotse vader van Rosalie(L)

McChouffe

Knap van Alonso, heel knap.
En Massa geeft hier een mooie kans aan Hamilton. Weer een GP voorbij en slechts 1 puntje kunnen inlopen. De Brit komt weer een sprong dichter naar de titel.
Het hadden er meer kunnen zijn, als Kimi nu eens gedaan had waar hij goed in is: de muur in gaan op 5 ronden van het einde  ;)

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 08:02:20
Wel mooi opzich, maar nu zit ik dus met dat rare gevoel weer in mijn maag, hij haalt nu 1 punt binnen. Maar verdient die abosluut niet.
Door dat tikje? Had hij nu met de overwinning gaan lopen ofzo, akkoord, maar 1 puntje, verdient. En misschien worden dat er nog 2, afwachten wat Bourdais krijgt. In principe, Bourdais hing voor Massa, hij verdedigde zen plaats gewoon... Ik dacht dat hij een beetje overstuur had en zo Massa rondtikte.
Alonso weeral knap, het mag dan wel weeral geluk zijn, maar de Renault is nu toch duidelijk de 3de wagen van het pak.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

fawlty

gistere vroeg ik me nog af wat fia zou verzinnen massa alsnog te helpen, duidelijk was dat dan een drive trough geven om onverklaarbare redenen, als ze dit bestraffen moeten er in iedere start straffen uitgedeeld worden... hoe zit het trouwens met massa z'n laatste inhaalmanoevre? volgensmij ging hij met vier wielen over de witte lijn, wat een geluk dat er niemand uit de pits kwam of hij zat er los op...
volgens mij verdiende hij zelfs een stop and go voor hamilton uit de baan te duwen, gezien hoe hij de kerbs alsnog vlug afsneed om toch lewis nog te raken? wat een eikel
jammer dat het nog zo vroeg is nu, heel de dag om zeep, k*t-FIA
Ja sluw is die Hamilton

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2008 op 12 oktober 2008 - 08:12:01
Door dat tikje? Had hij nu met de overwinning gaan lopen ofzo, akkoord, maar 1 puntje, verdient.

Dat ene punt (en misschien zelfs de 2punten die hij zowiezo nog zal krijgen) is verdiend, maar een tikje? Noem ik een fameuze tik hoor. Hij gaat zelfs stukje door het gras en ramt Hamilton in de zij. Als hij de chicane "op een normale manier" neemt, dan blijft hij gewoon achter Hamilton hangen.

De commentaar was vandaag weer om te wenen, Gert Vermersch begint echt wel op het niveau van Lammens te geraken. De straf van Hamilton? Ja hij duwt Raikkonen van de baan eh... De straf van Massa? Tja twijfel geval hoor. Man man :o Mij lijkt het toch wel duidelijk dat de fout van Massa een stuk zwaarder was dan die van Hamilton hoor....


Swat, ik wil toch nog eens zien waarom Hamilton ineens achter Massa zat, want die beelden heb ik toch niet gezien.

Folkert

#144
Citaat van: Ferrari 2008 op 12 oktober 2008 - 08:12:01
Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 08:02:20
Wel mooi opzich, maar nu zit ik dus met dat rare gevoel weer in mijn maag, hij haalt nu 1 punt binnen. Maar verdient die abosluut niet.
Door dat tikje? Had hij nu met de overwinning gaan lopen ofzo, akkoord, maar 1 puntje, verdient. En misschien worden dat er nog 2, afwachten wat Bourdais krijgt. In principe, Bourdais hing voor Massa, hij verdedigde zen plaats gewoon... Ik dacht dat hij een beetje overstuur had en zo Massa rondtikte.
Alonso weeral knap, het mag dan wel weeral geluk zijn, maar de Renault is nu toch duidelijk de 3de wagen van het pak.
Ja daarom zei ik dat ik beetje raar gevoel er bij had. Kijk dit ene puntje kan misschien vitaal zijn voor de titel, en opgetelt met de 6 punten van Belgie zijn dat er al 7. Massa verpest de race van Hamilton, maar loopt zelf wel in. Ik weet niet, misschien beetje overdreven, maar dat z ullen we aan het eind van het seizoen wel zien.

Over Bourdais Massa weet ik het nog niet, moet ik nog een keer zien. Had het idee dat Bourdais wel goed zat om te verdedigen en dat Massa niet had moeten insturen als hij verstandig was geweest. Moet er shot van boven af voor zien om dat te kunnen beoordelen.

@Makke: Hamilton is nog naar de pits gegaan en moest het hele veld voor bij laten door dat ene tikje.

@Fawlty: Is die regel 2 kanten op? Je mag niet over de witte lijn? ook niet als je al op de baan rijd? Op zich wel logisch, want in het dagelijkse verkeer werkt het ook zo.

Maar goed, Lewis zijn actie heeft ook wel de race van Kimi verpest. Wie weet hoe de race was verlopen als hij niet hoefde uit te wijken. Denk dat  Kimi Kubica wel had kunnen hebben, Alons reed daar denk ik toch te sterk voor vandaag.


Wel een puntje van Kalf, waarom kreeg Heikki geen straf? hij nam Massa mee en Kimi geloof ik. En het is volgens mij echt Mclarentje pesten. 
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 08:23:42
@Makke: Hamilton is nog naar de pits gegaan en moest het hele veld voor bij laten door dat ene tikje.

Ja dat was inderdaad wel duidelijk, maar na zijn uitstapje in de eerste bocht zat hij achter Alonso, iets verder zat hij ineens achter Massa, ik heb het over die fase in de wedstrijd.

McChouffe

Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 08:23:42
@Fawlty: Is die regel 2 kanten op? Je mag niet over de witte lijn? ook niet als je al op de baan rijd? Op zich wel logisch, want in het dagelijkse verkeer werkt het ook zo.

Ik zou de regels van het dagelijkse verkeer toch niet echt projecteren op de F1  :)

Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 08:23:42
Wel een puntje van Kalf, waarom kreeg Heikki geen straf? hij nam Massa mee en Kimi geloof ik. En het is volgens mij echt Mclarentje pesten.

McLaren krijgt geen straf, en toch noem je het "McLarentje pesten"?

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Folkert

Citaat van: _Makke_ op 12 oktober 2008 - 08:25:48
Citaat van: Burorri op 12 oktober 2008 - 08:23:42
@Makke: Hamilton is nog naar de pits gegaan en moest het hele veld voor bij laten door dat ene tikje.

Ja dat was inderdaad wel duidelijk, maar na zijn uitstapje in de eerste bocht zat hij achter Alonso, iets verder zat hij ineens achter Massa, ik heb het over die fase in de wedstrijd.
Ok, ja, volgens mij was dat nog een na wee van zijn uitstap in de eerste bocht.
Trotse vader van Rosalie(L)

scho0634

Die straf voor Lewis was weer eens debiel. Massa rijdt doelbewust zijn concurrent van de baan, en krijgt dezelfde straf.  Dan wil hij later nog Bourdais van de baan rossen, maar ook dat mag allemaal.

Positief: Alonso. Geweldenaar. En een heerlijke race.... :)

Eric

Wat Lewis bij de start deed was vrij gevaarlijk, hij hoefde dat manoeuvre echt niet te doen, verdiende straf. Massa maakte het nog bonter en verdiende in mijn ogen een drive through.
Lewis moest gewoon maar volgen en gewoon op safe spelen, het lijkt bijna een herhaling van verleden jaar...of kan de Brit niet goed overweg met de druk?
McLaren doet hier slechte zaken, lewis pakt 0,0 en Heiki evenmin, ik denk dat Dennis niet al te vrolijk zal rondlopen.

Alleszins mooie prestatie van Alonso, ook al heeft hij wat geluk gehad.

by the way, wie weet verliest Massa nog zijn punt vanwege het overschrijden van de witte lijn bij zijn inhaalmanoeuvre... ;D