Wat is er aan de hand met Kimi?

Gestart door Supermariobros, 30 september 2008 - 10:58:48

« vorige - volgende »

Jasper

Maar de teambaas moet in principe gewoon zeggen: één van mijn rijders gaat wereldkampioen worden, moge het de beste van de twee worden. En niet dat hij één van zijn eigen rijders gaat tegenwerken. Maar ik blijf erbij dat er extreme omstandigheden in het spel waren.

scho0634

Maar wat is er nou met Kimi aan de hand? ;)

Folkert

#32
Citaat van: Jasper op 01 oktober 2008 - 01:08:46
Maar de teambaas moet in principe gewoon zeggen: één van mijn rijders gaat wereldkampioen worden, moge het de beste van de twee worden. En niet dat hij één van zijn eigen rijders gaat tegenwerken. Maar ik blijf erbij dat er extreme omstandigheden in het spel waren.
Als het 1 van de 2 is, race je toch tegen Alonso? Misschien heeft hij de woorden verkeerd gekozen, maar komt op het zelfde neer.
iig, dat is mijn mening.


Ja we hadden het over Kimi.  Ik durf met enige zekerheid wel te zeggen dat het grootste probleem de auto is, wat direct als gevolg heeft tegenvallende prestaties en daardoor fouten gaat maken. Zit dus niet lekker in zijn(ijzeren) Vel.

Wat ik me wel afvraag: Hoeveel aangepast of gebouwd op de rijstijl van Schumacher? Las begin dit jaar of eind vorig jaar iets van totaal nieuw ontwerp, maar dat weet ik dus niet zeker meer.
En dan gaat het me hier om de vergelijking dat Schumacher al lang WK was geweest. Misschienw el, misschien niet, maar als Schumacher zich niet prettig voelt in een auto, is hij ook klopbaar en maakt hij ook fouten. Net als Kimi nu. Maar ja de kans was wel aanwezig dat het Schumacher wel was gelukt, temeer een Ferrari op Schumacher word gebouwd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Supermariobros

Citaat van: 0634 op 01 oktober 2008 - 07:12:32
Maar wat is er nou met Kimi aan de hand? ;)

Hij heeft in ieder geval geen vertrouwen meer en om dat vertrouwen terug te krijgen moet hij eerst een goed resultaat neerzetten.

Maar wat is er dit jaar werkelijk aan de hand met hem? Hij rijdt zonder enige concentratie, vertrouwen. Ligt het aan hem, aan de wagen? Op dit moment worstelt hij met zichzelf en weet hij zelf niet goed wat er scheelt. Hij verkeert nu in een heel moeilijke positie en moet zich toch op de één of andere manier proberen te herpakken.

scho0634

Ik dacht dat hij dat goede resultaat op Spa ging neerzetten, maar helaas ging het toen regenen en gooit hij het zelf ook weer weg...

Eric

Citaat van: 0634 op 01 oktober 2008 - 11:19:53
Ik dacht dat hij dat goede resultaat op Spa ging neerzetten, maar helaas ging het toen regenen en gooit hij het zelf ook weer weg...

hij moest wel risico's nemen daar

amp

Ik heb onlangs nog eens de GP van Japan 2005 herbekeken, en wat Kimi daar aan strijdlust toonde, heb ik dit jaar toch niet zoveel gezien. En zijn snelste rondes rijdt hij zowat altijd op het einde van de race, kan hij dan ook geen vlugge rondes rijden op het einde van zijn eerste en tweede stint, als zijn banden ook voldoende warm zijn ?

Ik vind dat hij wat laks overkomt.. vertrouwen kwijt, geen zin meer ? ik weet het niet. En op Francorchamps nam hij idd risico omdat hij niet nog meer punten wou verliezen op Hamilton, echter is de Ferrari niet zo sterk in de regen als de McLaren, anders had hij daar wel kunnen winnen, en had zijn vertrouwen misschien wel een boost gekregen. ( net zoals in Frankrijk, waar hij niet won door pech).

Volgens mij zouden we nu een heel andere Kimi zien mocht hij in Canada en België gewonnen hebben.

We zien volgend jaar wel, want zoals velen al gezegd hebben, snel is hij nog wel...

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 01 oktober 2008 - 10:11:50
Wat ik me wel afvraag: Hoeveel aangepast of gebouwd op de rijstijl van Schumacher
Waarom zou Ferrari de 2008 wagen bouwen op de rijstijl van Schumacher?
Waarom zou Ferrari überhaupt zelfs maar een klein beetje Schumacher-voorkeur stoppen in een wagen waarin Schumacher nooit zal racen?

Jasper

Het kan best dat Ferrari zo lang wagens voor Schumacher heeft gebouwd, dat het een beetje hun 'huisstijl' is geworden. Maar dat kunnen we toch niet weten, dus we moeten er ook niet over zeveren...

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 02 oktober 2008 - 13:34:39
Citaat van: Burorri op 01 oktober 2008 - 10:11:50
Wat ik me wel afvraag: Hoeveel aangepast of gebouwd op de rijstijl van Schumacher
Waarom zou Ferrari de 2008 wagen bouwen op de rijstijl van Schumacher?
Waarom zou Ferrari überhaupt zelfs maar een klein beetje Schumacher-voorkeur stoppen in een wagen waarin Schumacher nooit zal racen?

Inderdaad wat Japser zegt. Als het nog steeds de basis heeft van bijvoorbeeld de F2006, dan zijn er veel dingen nog gebasseerd op de rijstijl van Schumacher. En dat is ook waarom ik me dat afvroeg. Is de auto vorig jaar of dit jaar compleet herbouwd?
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 02 oktober 2008 - 13:50:13
Citaat van: FerrariMan op 02 oktober 2008 - 13:34:39
Citaat van: Burorri op 01 oktober 2008 - 10:11:50
Wat ik me wel afvraag: Hoeveel aangepast of gebouwd op de rijstijl van Schumacher
Waarom zou Ferrari de 2008 wagen bouwen op de rijstijl van Schumacher?
Waarom zou Ferrari überhaupt zelfs maar een klein beetje Schumacher-voorkeur stoppen in een wagen waarin Schumacher nooit zal racen?

Inderdaad wat Japser zegt. Als het nog steeds de basis heeft van bijvoorbeeld de F2006, dan zijn er veel dingen nog gebasseerd op de rijstijl van Schumacher. En dat is ook waarom ik me dat afvroeg. Is de auto vorig jaar of dit jaar compleet herbouwd?
Gaan we nu echt geloven dat een bedrijf als Ferrari zo naief werkt?

Folkert

Citaat van: FerrariMan op 02 oktober 2008 - 14:02:42
Citaat van: Burorri op 02 oktober 2008 - 13:50:13
Citaat van: FerrariMan op 02 oktober 2008 - 13:34:39
Citaat van: Burorri op 01 oktober 2008 - 10:11:50
Wat ik me wel afvraag: Hoeveel aangepast of gebouwd op de rijstijl van Schumacher
Waarom zou Ferrari de 2008 wagen bouwen op de rijstijl van Schumacher?
Waarom zou Ferrari überhaupt zelfs maar een klein beetje Schumacher-voorkeur stoppen in een wagen waarin Schumacher nooit zal racen?

Inderdaad wat Japser zegt. Als het nog steeds de basis heeft van bijvoorbeeld de F2006, dan zijn er veel dingen nog gebasseerd op de rijstijl van Schumacher. En dat is ook waarom ik me dat afvroeg. Is de auto vorig jaar of dit jaar compleet herbouwd?
Gaan we nu echt geloven dat een bedrijf als Ferrari zo naief werkt?
Dat weet ik dus niet en daarom vroeg ik het me af?
Trotse vader van Rosalie(L)

janke

Citaat van: 0634 op 01 oktober 2008 - 07:12:32
Maar wat is er nou met Kimi aan de hand? ;)
Vraag ik me ook af. Waarom niet de vraag wat is er met Ferrari aan de hand.
Some things are too important to be left in the past.

leproffesseur

Ik weet het ook niet maar toch eventjes opmerken dat
ferrari :de laaste 14 jaar minstens 1 gp per seizoen won.
            13 wereldtitels won in amper 8 jaar tijd.
En dit jaar maken ze nog altijd een goede kans op beide titels dus...
misschien mogen we niet te kritisch zijn .

scho0634

Daarom is het juist zo opmerkelijk als ze staan te schutteren....