Wat is er aan de hand met Kimi?

Gestart door Supermariobros, 30 september 2008 - 10:58:48

« vorige - volgende »

Supermariobros

Kimi Raikkonen is hier het gespreksonderwerp van het forum. Wat scheelt er met hem? Is hij zijn motivatie kwijt of voelt hij zich niet goed in zijn vel bij Ferrari?

Bij McLaren reed hij ijzersterk, maar de onbetrouwbare Mercedes krachtbron zorgde voor roet in het eten. Vorig jaar zagen we niet de beste Kimi over het seizoen bekeken, maar dit jaar bakt hij er echt niks van.

Wat scheelt er toch met hem? Ik zie hem dit jaar geen races meer winnen, hij heeft gewoon geen vertrouwen meer.

Folkert

Vorig jaar was hij nog wel ok, maakte toen minder fouten. Dit jaar rijd hij als een natte wind. Er moet bij hem snel en drastisch iets veranderen, anders zie ik het somber voor hem in.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Ik denk dat hij gewoon enkele malen pech heeft gehad. In Spa aquaplanning, in Monza regen (iets waar de huidige Ferrari niet tegen kan) en in Singapore is hij gelanceerd. Sommige mensen kunnen enkel goed en slecht zien, daar zit volgens mij het enige probleem. Snel is hij absoluut, hij evenaart niet zomaar het Schumi record van 10 snelste ronden op 1 seizoen...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Doefie

Zelfde mening als Ferrari2008. Het grootste probleem van de Ferrari de laatste races was de banden snel genoeg op temperatuur krijgen, iets wat bij McLaren veel sneller lukte. Werden ze warm genoeg vloog hij terug over het circuit, bewijze al zijn snelste ronden; het bewijs dat hij nog wel degelijk snel genoeg is. Dat probleem kenden ze ook in de kwalificaties en daarmee dat hij zo vaak iets verder stond.

Er scheelt niks met Räikkönen, ik heb hem sinds de zomer anderhalf foutje zien maken, het grootste deel tijdens zijn pitstop in Valencia.

scho0634

Hij maakt echt veel te veel fouten. Afgelopen weekend ook weer. Dat hij snelste ronden rijdt zegt mij niet veel. Anderen controleren de race van voren af en consolideren en Kimi zet dan nog even aan. Hij kan beter de snelste over één ronde proberen te zijn op zaterdag. Maar dan bewijst hij in deze Ferrari juist niet de juiste snelheid te hebben. Zijn loopbaan blinkt uit in grilligheid. Geweldige races en domme fouten volgen elkaar op. Dit jaar helaas vnml het tweede. Hij is geen echte topper, op goede dagen wel maar hij blijft te grillig.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 30 september 2008 - 13:32:55
Hij maakt echt veel te veel fouten. Afgelopen weekend ook weer. Dat hij snelste ronden rijdt zegt mij niet veel. Anderen controleren de race van voren af en consolideren en Kimi zet dan nog even aan. Hij kan beter de snelste over één ronde proberen te zijn op zaterdag. Maar dan bewijst hij in deze Ferrari juist niet de juiste snelheid te hebben. Zijn loopbaan blinkt uit in grilligheid. Geweldige races en domme fouten volgen elkaar op. Dit jaar helaas vnml het tweede. Hij is geen echte topper, op goede dagen wel maar hij blijft te grillig.
In de race hebben veel rijders fouten gemaakt, alleen was Kimi de enige die de pech had gelanceerd te worden...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 september 2008 - 13:46:53
In de race hebben veel rijders fouten gemaakt, alleen was Kimi de enige die de pech had gelanceerd te worden...
De rijders zijn 61 keer langs die bocht gereden, alleen Kimi werd daar gelanceerd. Dan is het toch eerder een kwestie van te hard over de curbs. En dat is geen pech maar een foutje. Althans, zo zie ik het.

Pech is een klapband of een rokende motor.

Ferrari 2010

Citaat van: 0634 op 30 september 2008 - 13:56:39
Citaat van: Ferrari 2008 op 30 september 2008 - 13:46:53
In de race hebben veel rijders fouten gemaakt, alleen was Kimi de enige die de pech had gelanceerd te worden...
De rijders zijn 61 keer langs die bocht gereden, alleen Kimi werd daar gelanceerd. Dan is het toch eerder een kwestie van te hard over de curbs. En dat is geen pech maar een foutje. Althans, zo zie ik het.

Pech is een klapband of een rokende motor.
Uiteraard is dat een foutje, maar hoeveel rijders zijn er in een andere bocht rechtdoor gegaan? Hij had de pech dat het net daar gebeurde, voor hetzelfde geld was het in een andere bocht waar je niet gelanceerd kan worden. Met die pech bedoel ik dat het juist daar gebeurde. Het was zijn fout, maar er zijn er die zich veel harder misrekent hadden maar wel rustig konden doorrijden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

scho0634

Citaat van: Ferrari 2008 op 30 september 2008 - 14:04:51
Uiteraard is dat een foutje, maar hoeveel rijders zijn er in een andere bocht rechtdoor gegaan? Hij had de pech dat het net daar gebeurde, voor hetzelfde geld was het in een andere bocht waar je niet gelanceerd kan worden. Met die pech bedoel ik dat het juist daar gebeurde. Het was zijn fout, maar er zijn er die zich veel harder misrekent hadden maar wel rustig konden doorrijden.
Dat is toch ook geen pech. In sommige bochten kan je nou eenmaal meer risico nemen dan in anderen. Hij had die Ferrari gewoon terug moeten brengen op P4. Er waren nog maar weinig ronden te gaan. Dan is dit dom. Sorry, maar dat vind ik gewoon dom.

Doefie

Citaat van: 0634 op 30 september 2008 - 14:20:59
Dat is toch ook geen pech. In sommige bochten kan je nou eenmaal meer risico nemen dan in anderen. Hij had die Ferrari gewoon terug moeten brengen op P4. Er waren nog maar weinig ronden te gaan. Dan is dit dom. Sorry, maar dat vind ik gewoon dom.

Kimi nam dezelfde lijn als de 19 andere die 61 ronden lang hebben genomen, dan kunt ge het niet op hem steken maar dan had hij gewoon de 'pech' om tegen de muur terecht te komen.

Ik vind het "dom" dat veel mensen zich blind staren op een handvol races om een coureur af te schrijven. In het begin van het jaar reed hij heel sterke races, in Frankrijk verdiende hij ook te winnen. En nu is hij meteen de slechtste die er rondrijdt ... komaan he ::)

scho0634

Citaat van: Doefie op 30 september 2008 - 15:12:05
Citaat van: 0634 op 30 september 2008 - 14:20:59
Dat is toch ook geen pech. In sommige bochten kan je nou eenmaal meer risico nemen dan in anderen. Hij had die Ferrari gewoon terug moeten brengen op P4. Er waren nog maar weinig ronden te gaan. Dan is dit dom. Sorry, maar dat vind ik gewoon dom.

Kimi nam dezelfde lijn als de 19 andere die 61 ronden lang hebben genomen, dan kunt ge het niet op hem steken maar dan had hij gewoon de 'pech' om tegen de muur terecht te komen.

Ik vind het "dom" dat veel mensen zich blind staren op een handvol races om een coureur af te schrijven. In het begin van het jaar reed hij heel sterke races, in Frankrijk verdiende hij ook te winnen. En nu is hij meteen de slechtste die er rondrijdt ... komaan he ::)
Nou nou, ga nou niet overdrijven. Ik noem hem dat helemaal niet.

Maar ik kan niet nagaan of hij overal dezelfde lijn nam en met dezelfde snelheid. Deze bocht leek hij iig te snel te nemen gezien de uitkomst. Niet zijn eerste fout dit jaar. Het is geen pech als je een bocht te snel neemt. Hij maakt dit jaar veel te veel fouten.

Misschien zit het in zijn kop. Geen concentratie, geen vertrouwen, geen motivatie na zijn titel. Geen idee. Maar het is niet alleen maar pech.

Folkert

Citaat van: Doefie op 30 september 2008 - 15:12:05
Citaat van: 0634 op 30 september 2008 - 14:20:59
Dat is toch ook geen pech. In sommige bochten kan je nou eenmaal meer risico nemen dan in anderen. Hij had die Ferrari gewoon terug moeten brengen op P4. Er waren nog maar weinig ronden te gaan. Dan is dit dom. Sorry, maar dat vind ik gewoon dom.

Kimi nam dezelfde lijn als de 19 andere die 61 ronden lang hebben genomen, dan kunt ge het niet op hem steken maar dan had hij gewoon de 'pech' om tegen de muur terecht te komen.

Ik vind het "dom" dat veel mensen zich blind staren op een handvol races om een coureur af te schrijven. In het begin van het jaar reed hij heel sterke races, in Frankrijk verdiende hij ook te winnen. En nu is hij meteen de slechtste die er rondrijdt ... komaan he ::)
Inderdaad, ben ook eens met Belgie en Monza. Monza was hij sterker naarmate het droger werd, maar omdat het begin van de race regende en te nat was voor de Ferrari kon hij geen vuist maken. 

Belgie ben ik  nog steeds van mening dat het niet helemaal Kimi's fout was. aquaplanning had overal op het circuit kunnen gebeuren, maar omdat hij de bocht er voor te wijd ging door zijn eigen fout is de crash ook direct zijn fout. Dat vind ik erg streng gerekend.

Maar Frankrijk en ook wel Canada hadden voor Kimi kunnen zijn. Net als Gisteren, de SC heeft roet in zijn strategie gegooid helaas. Want hij was goed op dreef en ik denk dat hij rest van seizoen wel goed gaat presteren en volgend jaar als nog zijn titel herpakt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: 0634 op 30 september 2008 - 13:32:55
Hij maakt echt veel te veel fouten. Afgelopen weekend ook weer. Dat hij snelste ronden rijdt zegt mij niet veel. Anderen controleren de race van voren af en consolideren en Kimi zet dan nog even aan. Hij kan beter de snelste over één ronde proberen te zijn op zaterdag. Maar dan bewijst hij in deze Ferrari juist niet de juiste snelheid te hebben. Zijn loopbaan blinkt uit in grilligheid. Geweldige races en domme fouten volgen elkaar op. Dit jaar helaas vnml het tweede. Hij is geen echte topper, op goede dagen wel maar hij blijft te grillig.

Kan ik me wel in vinden. In Kimi heb ik tevens nooit een absolute kampioen gezien als in een Alonso of Schumacher. Het moet Kimi meezitten wil hij een titel kunnen afdwingen. Dat Massa voor Kimi staat in de strijd om het WK verbaast me dan ook niks. Massa vind ik een onderschat coureur, terwijl hij niks onder doet voor Kimi (echt beter ook niet).

McChouffe

Citaat van: Doefie op 30 september 2008 - 13:15:45
Zelfde mening als Ferrari2008. Het grootste probleem van de Ferrari de laatste races was de banden snel genoeg op temperatuur krijgen, iets wat bij McLaren veel sneller lukte. Werden ze warm genoeg vloog hij terug over het circuit, bewijze al zijn snelste ronden; het bewijs dat hij nog wel degelijk snel genoeg is. Dat probleem kenden ze ook in de kwalificaties en daarmee dat hij zo vaak iets verder stond.

Er scheelt niks met Räikkönen, ik heb hem sinds de zomer anderhalf foutje zien maken, het grootste deel tijdens zijn pitstop in Valencia.

Allemaal zaken waar Massa ook mee te kampen krijgt. Toch doet die het aanzienlijk beter dan Raikkonen, zeker in de laatste races.


His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Doefie

Alonso is geen "complete" kampioen. Hij gaat lopen als hij niet kan winnen en hangt de klootzak uit als zijn teamgenoot even snel is.

Citaat van: Burorri op 30 september 2008 - 16:42:19
Belgie ben ik  nog steeds van mening dat het niet helemaal Kimi's fout was. aquaplanning had overal op het circuit kunnen gebeuren, maar omdat hij de bocht er voor te wijd ging door zijn eigen fout is de crash ook direct zijn fout. Dat vind ik erg streng gerekend.

Inderdaad. Als je de onboardbeelden bekijkt kan je ook zien dat hij opnieuw wat gehinderd wordt door Nico Rosberg, waardoor hij even opzij gaat.