Porsche Panamera

Gestart door Martin, 15 september 2008 - 23:03:08

« vorige - volgende »

Martin

Eerste glimp Porsche Panamera



De Porsche Panamera komt er aan en dat gaat de Duitse autobouwer de komende maanden duidelijk maken. De publieksintroductie van de vijfdeurs hatchback staat gepland voor maart 2009, maar wanneer het doek van de auto wordt getrokken, zal de autoproducent nagenoeg alle details al bekend hebben gemaakt. Porsche geeft nu een eerste foto vrij, waarop de neus van de vierde productlijn valt te zien.

De reclamecampagne start half oktober, zo bericht de fabrikant. Daarbij wordt tevens stapsgewijs meer informatie over de vijfdeurs Porsche vrijgegeven. Met het model wil Porsche bestaande klanten aanspreken die nu voor een gezinswagen noodgedwongen bij de concurrent moeten zijn. De limousine naast hun 911 of Boxster komt dan in plaats van onder andere een Maserati (Quattroporte), Bentley (Continental) of BMW (7 Serie). Verder moet de Panamera nieuwe klanten aantrekken. Personen die om wat voor reden dan ook geen Cayenne, Boxster of 911 rijden.



Voor Porsche is de Panamera, een naam die AutoTelegraaf als eerste in de wereld voor een nieuwe Porsche noemde, een belangrijke aanvulling op de bestaande productie. Het merk verwacht geen kannibalisme. Met het extra productievolume verwacht het merk dan ook voor het eerst in haar historie boven de 100.000 units uit te komen. Vorig jaar lukt dat nét niet. Porsche begint met de bouw van de vierpersoons vijfdeurs hatchback in april. Vanaf de zomer is de auto leverbaar. De geplande verkoopaantallen liggen op 20.000 stuks per jaar, maar de autobouwer denkt er meer af te kunnen zetten. Voor de autobouwer zelf dienen 14.000 exemplaren geproduceerd te worden om uit de kosten te komen.



In eerste instantie verschijnt de Panamera met een 4,8 liter V8, die goed is voor 400 pk. Dezelfde direct ingespoten benzinemotor met een turbo moet op 520 pk uitkomen. Daar komt nog een kleiner blok bij, een ongeveer 300 pk sterke 3.6 V6. Verder staat er een dieselvariant op de agenda en heeft Porsche een hybride-uitvoering ontwikkeld.


Ferrari 2010

Een uitgerokken Porsche? De porsche is een hele mooie wagen, maar misschien moeten ze zich iets minder bij het standaardconcept houden. Het is altijd maar hetzelfde ...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Inderdaad, Porsche laat alweer een auto van niks zien.

McChouffe

Terug naar de tekentafel! Ow ... Porsche heeft alleen een kopieermachine ...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Martin

Jullie reacties zijn een tikkie negatief.
Als je een Porsche liefhebber bent en je krijgt gezinsuitbreiding is dit toch een prima wagen.
Lekker op pad met de Porsche, vrouw en de kids.

Jasper

Inderdaad, maar wie is er nu een Porsche-liefhebber? ;D Doe mij dan maar een Volkswagen.

McChouffe

Citaat van: Martin op 17 september 2008 - 20:42:42
Jullie reacties zijn een tikkie negatief.
Als je een Porsche liefhebber bent en je krijgt gezinsuitbreiding is dit toch een prima wagen.
Lekker op pad met de Porsche, vrouw en de kids.


Ik ben duidelijk geen Porsche liefhebber.
Trouwens, voor een uitstapje met vrouw kinderen en hond was er al de prachtige (*kuch*) Cayenne...

His leaving marks the end of an era in motor racing that he has defined by his mere presence.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 17 september 2008 - 20:42:42
Jullie reacties zijn een tikkie negatief.
Als je een Porsche liefhebber bent en je krijgt gezinsuitbreiding is dit toch een prima wagen.
Lekker op pad met de Porsche, vrouw en de kids.

Ik ben porsche liefhebber, het zijn prachtige racewagens die ook de baan op kunnen, prima. Maar porsche kun je moeilijk origineel noemen. Mooie wagens, maar het zijn allemaal maar dezelfde...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Juist daarom. :) Ze zijn allemaal hetzelfde, dus je bent er snel op uitgekeken, en je ziet ze nog eens overal ook dus het is ook niet eens speciaal om ermee rond te rijden.

Ferrari 2010

Het is wel speciaal om mee rond te rijden, het is en blijft een fantastische wagen, en ik vind hem zeker niet lelijk. Maar hij kan moeilijk meer het aanzien krijgen van een gelijkwaardige andere sportwagen, gewoon omdat ze al zo lang rondrijden. Alleja, ik heb die foto's niet eens in detail bekeken, waarom? Sja, je weet toch op voorhand hoe hij eruit ziet... Ik ben er van overtuigd dat ze meer kopers zouden hebben als ze eens wat origineler uit de hoek zouden komen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

supersteven

misschien als ze gt versie van de 917 bouwen of geschifter wegversie van de auto-union :D
let the sunshine shine in your heart

Schumi nr1

Ik kan heel mis zijn, maar ik denk dat ik vandaag eentje gezien hebt die gecamoufleerd was tijdens mijn dagelijkse wandeling van het werk naar het station van Brugge. Ik kwam hem daar tegen op de Buiten Katelijnevest en hij reed met garageplaten richting Gentpoort. Nu, hij was gecamoufleerd, maakte een immens kabaal en ik kan ook ferm miszien hebben :).

Ferrari 2010

Citaat van: Schumi nr1 op 23 september 2008 - 19:25:00
Ik kan heel mis zijn, maar ik denk dat ik vandaag eentje gezien hebt die gecamoufleerd was tijdens mijn dagelijkse wandeling van het werk naar het station van Brugge. Ik kwam hem daar tegen op de Buiten Katelijnevest en hij reed met garageplaten richting Gentpoort. Nu, hij was gecamoufleerd, maakte een immens kabaal en ik kan ook ferm miszien hebben :).
Kan uiteraard, een rijke garagist die Porsche vraagt om hem eens te mogen uittesten. Of gewoonweg een rijke goede klant. Brugge lijkt me wel niet de plek om een nieuwe wagen te gaan testen, Porsche zal daar wel betere plekken voor hebben.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

dj Peter

Een Porsche blijft toch een exclusieve sportwagen, hoe je het ook draait of keert. Er kan geen BMW tegenop.

Ferrari 2010

Citaat van: dj Peter op 13 oktober 2008 - 21:55:40
Een Porsche blijft toch een exclusieve sportwagen, hoe je het ook draait of keert. Er kan geen BMW tegenop.
Met je eerste zin ben ik het eens, je 2de absoluut niet. BMW heeft ook prachtige racewagens, ik ga niet zeggen dat ik ze hoger schat, maar wel minstens even leuk.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.