GP van Italië

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 19:37:54

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Jasper op 13 september 2008 - 18:48:35
Citaat van: _Makke_ op 13 september 2008 - 18:31:03
Citaat van: Jasper op 13 september 2008 - 18:11:37
Inderdaad, droog, bewolkt en windstil zie ik hier nu ook staan.

Verkeerde afstelling? Mogen ze die niet veranderen op de grid dan?

Blijkbaar niet... Dennis zei dat sommige piloten te veel naar vandaag gemikt hebben (qua afstelling), wat hen morgen zuur zal opbreken.

Dus de setup zal je niet meer mogen veranderen blijkbaar...

Hmm. Misschien is het wel zo. Een vleugel is snel bijgesteld dus dat kunnen ze met een sleuteltje op de grid altijd doen (volgens mij toch, want dat is iets dat tijdens een pitstop ook toegelaten is). Maar een regenafstelling gaat ook over rijhoogte en schokdempers, en die kun je natuurlijk niet zo gemakkelijk aanpassen.

Het zou ook verklaren waarom Hamilton niet mee kon.
En Raikkonen denk ik ook. Dan hoop ik dat morgen redelijk droog blijft.
Trotse vader van Rosalie(L)

NDCGN

Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 18:34:56
Citaat van: NDCGN op 13 september 2008 - 17:50:37
Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 17:22:10
Hamilton en Raikkonen gaan het zwaar krijgen, maar Massa moet zijn hoofd koel houden en niet te veel willen. MAar Webber en Vettel zijn moeilijke knakkers om in te halen. En als Massa inderdaad zwaarder is, gaat het moeilijk voor hem worden.
Als ie zwaarder is gaat het moeilijk worden??? volgens mij is het toch altijd net andersom... als je zwaar gaat, dan verwacht je toch dat je daar een voordeel mee hebt in de race?? waarom zou je anders meer brandstof meenemen.. natuurlijk gaat het aan het begin ten koste van je pace, maar dat betaald zich later wel terug...
Het is een keus. Als zwaarder zijn altijd voordeel had, waarom doet niemand het dan? Ze gokken hier nu en denken dat het niet gaat regenen en dat Massa in 2 keer door rijd. Daarnaast kan hij problemen krijgen als hij bij de start plaatsen verliest en niet zijn eigen pace kan rijden. Het is en blijft een gok.
tuurlijk is het een keus.. maar je moet kwalificeren met de brandstof die je in de race mee wilt nemen.. dus dan kun je m niet volstoppen tenzij je het geen probleem vind om als 10e te starten... verder zijn er nog de banden, die moeten het ook aankunnen om eventueel een eenstopper te doen... maar goed, met regen schijnt het toch erg voordelig te zijn om een zware auto te hebben.. tuurlijk verschilt het per geval, maar k snap echt niet waarom Massa minder kans zou hebben als ie zwaar is... ik denk dat Kimi en Lewis m ook goed volgooien morgen... lijkt me erg irritant als je er net een paar hebt ingehaald en je dan als eerste naar binnen moet...

Niels_

Raikkonen vs. Hamilton, chapter 2 :D

Folkert

Citaat van: NDCGN op 13 september 2008 - 19:20:18
Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 18:34:56
Citaat van: NDCGN op 13 september 2008 - 17:50:37
Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 17:22:10
Hamilton en Raikkonen gaan het zwaar krijgen, maar Massa moet zijn hoofd koel houden en niet te veel willen. MAar Webber en Vettel zijn moeilijke knakkers om in te halen. En als Massa inderdaad zwaarder is, gaat het moeilijk voor hem worden.
Als ie zwaarder is gaat het moeilijk worden??? volgens mij is het toch altijd net andersom... als je zwaar gaat, dan verwacht je toch dat je daar een voordeel mee hebt in de race?? waarom zou je anders meer brandstof meenemen.. natuurlijk gaat het aan het begin ten koste van je pace, maar dat betaald zich later wel terug...
Het is een keus. Als zwaarder zijn altijd voordeel had, waarom doet niemand het dan? Ze gokken hier nu en denken dat het niet gaat regenen en dat Massa in 2 keer door rijd. Daarnaast kan hij problemen krijgen als hij bij de start plaatsen verliest en niet zijn eigen pace kan rijden. Het is en blijft een gok.
tuurlijk is het een keus.. maar je moet kwalificeren met de brandstof die je in de race mee wilt nemen.. dus dan kun je m niet volstoppen tenzij je het geen probleem vind om als 10e te starten... verder zijn er nog de banden, die moeten het ook aankunnen om eventueel een eenstopper te doen... maar goed, met regen schijnt het toch erg voordelig te zijn om een zware auto te hebben.. tuurlijk verschilt het per geval, maar k snap echt niet waarom Massa minder kans zou hebben als ie zwaar is... ik denk dat Kimi en Lewis m ook goed volgooien morgen... lijkt me erg irritant als je er net een paar hebt ingehaald en je dan als eerste naar binnen moet...
Zeg alleen dat hij het zwaar krijgt. Maar zoals jij het net stelde, kreeg ik de indruk dat jij vind of denkt dat een 1stopper perdefinitie sneller is. Want anders zouden ze het niet doen, toch?


Je hebt inderdaad gelijk dat een zwaardere auto in de regen makkelijker rijd, maar morgen is de kans groot dat het relatief droog blijft. Daarnaast zijn Webber, Kovoleinen en Vettel niet de minste die voor Massa staan.
Daarnaast heb ik het idee dat de top10 een regen setup heeft gekozen en gokt op regen morgen. Kimi, Lewis en Kubica staan denk ik droger afgestelt.
Waarom? geen idee eigenlijk, maar Lewis is vaak snel in de regen en nu staat hij er ineens neit bij. Dat en met de kans dat het morgen droogblijft, denk ik zelf dat Kimi en Lewis op droge afstelling staan. (ok wat ik begrepen had is dat Lewis ook verkeerde bande keus maakte?)
Daarom heb ik het gevoel dat Massa het morgen moeilijk gaat krijgen.
Ook omdat Massa in regen en of half regen minder presteerd dan bijvoorbeeld Lewis of Kimi.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Hamilton ging naar buiten op intermediates, wisselde die meteen voor extremes en verloor zo de kans op een rondje op drogere baan. Daarna reed hij op dezelfde banden maar was hij nog altijd trager dan de rest.

McLaren_über_alles

CitaatHamilton besloot, na overleg met zijn engineer Phil Prew, in het tweede segment van de kwalificatie als enige te opteren voor intermediates. De twee zaten mis en probeerden hun fout te herstellen door snel binnen te komen.

Helaas voor de McLaren-coureur besloot de FIA uitgerekend op dat moment het gewicht van zijn wagen te controleren. Hetgeen cruciaal tijdverlies opleverde. Hamilton kon pas weer een tijd zetten toen het harder begon te regenen.

Héhé  ;)
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

NDCGN

Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 19:49:49
Citaat van: NDCGN op 13 september 2008 - 19:20:18
Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 18:34:56
Citaat van: NDCGN op 13 september 2008 - 17:50:37
Citaat van: Burorri op 13 september 2008 - 17:22:10
Hamilton en Raikkonen gaan het zwaar krijgen, maar Massa moet zijn hoofd koel houden en niet te veel willen. MAar Webber en Vettel zijn moeilijke knakkers om in te halen. En als Massa inderdaad zwaarder is, gaat het moeilijk voor hem worden.
Als ie zwaarder is gaat het moeilijk worden??? volgens mij is het toch altijd net andersom... als je zwaar gaat, dan verwacht je toch dat je daar een voordeel mee hebt in de race?? waarom zou je anders meer brandstof meenemen.. natuurlijk gaat het aan het begin ten koste van je pace, maar dat betaald zich later wel terug...
Het is een keus. Als zwaarder zijn altijd voordeel had, waarom doet niemand het dan? Ze gokken hier nu en denken dat het niet gaat regenen en dat Massa in 2 keer door rijd. Daarnaast kan hij problemen krijgen als hij bij de start plaatsen verliest en niet zijn eigen pace kan rijden. Het is en blijft een gok.
tuurlijk is het een keus.. maar je moet kwalificeren met de brandstof die je in de race mee wilt nemen.. dus dan kun je m niet volstoppen tenzij je het geen probleem vind om als 10e te starten... verder zijn er nog de banden, die moeten het ook aankunnen om eventueel een eenstopper te doen... maar goed, met regen schijnt het toch erg voordelig te zijn om een zware auto te hebben.. tuurlijk verschilt het per geval, maar k snap echt niet waarom Massa minder kans zou hebben als ie zwaar is... ik denk dat Kimi en Lewis m ook goed volgooien morgen... lijkt me erg irritant als je er net een paar hebt ingehaald en je dan als eerste naar binnen moet...
Zeg alleen dat hij het zwaar krijgt. Maar zoals jij het net stelde, kreeg ik de indruk dat jij vind of denkt dat een 1stopper perdefinitie sneller is. Want anders zouden ze het niet doen, toch?

je zei dat als ie zwaar zou zijn dat ie het dan moeilijk zou krijgen.. dat zou dan betekenen dat ie het zichzelf moeilijk maakt.. en ik had het niet persé over een éénstopper... maar goed, ik heb ook weinig zin om het hier nog verder over te hebben.. we zien wel hoe het morgen allemaal uitpakt...

McLaren_über_alles

Citaat van: _Makke_ op 13 september 2008 - 18:31:03
Citaat van: Jasper op 13 september 2008 - 18:11:37
Inderdaad, droog, bewolkt en windstil zie ik hier nu ook staan.

Verkeerde afstelling? Mogen ze die niet veranderen op de grid dan?

Blijkbaar niet... Dennis zei dat sommige piloten te veel naar vandaag gemikt hebben (qua afstelling), wat hen morgen zuur zal opbreken.

Dus de setup zal je niet meer mogen veranderen blijkbaar...

Zoals ik reeds zei, hebben ze op de RTBF gezegd dat de eerste 10 niks meer mogen veranderen, itt de rest van het pak...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

janke

Some things are too important to be left in the past.

scho0634

Citaat van: McLaren_über_alles op 13 september 2008 - 20:19:01
Citaat van: _Makke_ op 13 september 2008 - 18:31:03
Citaat van: Jasper op 13 september 2008 - 18:11:37
Inderdaad, droog, bewolkt en windstil zie ik hier nu ook staan.

Verkeerde afstelling? Mogen ze die niet veranderen op de grid dan?

Blijkbaar niet... Dennis zei dat sommige piloten te veel naar vandaag gemikt hebben (qua afstelling), wat hen morgen zuur zal opbreken.

Dus de setup zal je niet meer mogen veranderen blijkbaar...

Zoals ik reeds zei, hebben ze op de RTBF gezegd dat de eerste 10 niks meer mogen veranderen, itt de rest van het pak...
Inderdaad. Zover ik altijd hebben begrepen dienen de 1e tien hun auto in te leveren en mogen ze er niets meer aan wijzigen. de rest mag dat wel. Als er dus top 10 rijders zijn die voor een natte setup hebben gekozen, zullen daar morgen mogelijk een prijs voor betalen. Maar goed, ik weet niet helemaal zeker hoe het zit....

janke

Wat is het nou?? Inderdaad of je weet het niet zeker.
Some things are too important to be left in the past.


ibileon

dus allemaal gelijk voor de wet.
Hoop op een droge start met daarna enkele buien en we gaan kunnen genieten van een leuke
race denk ik.  Als ze in de regen starten zie ik er een heel deel de eerste bocht nog ni halen.
Lewis zal er alles aan doen om kimi voorbij te gaan en kimi zal er alles aan doen om lewis dat te beletten dus gaat een gedrum worden.

mijn voorspelling kimi en lewis eerste bocht eruit

scho0634

Citaat van: janke op 13 september 2008 - 21:06:21
Wat is het nou?? Inderdaad of je weet het niet zeker.
Oh sorry hoor. Misschien was ik nog onduidelijker dan de regels ;). Inmiddels heeft Jasper verteld hoe het zit. Geldt dus voor iedereen. Evenzogoed kan je natuurlijk rijders hebben die op nat hebben gegokt en op droog problemen kunnen krijgen.

Jasper

#239
De mannen die in de kwalificatie vooraan stonden, staan volgens mij op een regenafstelling. Räikkönen en Hamilton zullen wel een droogweerafstelling staan. Massa is een twijfelgeval, want hij was wel trager dan Heikki, maar ook een stuk sneller dan Kimi en Lewis en was de laatste die in Q2 zijn tijd kon verbeteren (in het begin van de harde regen). Als McLaren-fan leun ik dan automatisch eerder naar de kant dat hij een regenafstelling had. :P

Edit: de veronderstelling dat Hamilton op een droogweerafstelling staat, komt niet overeen met zijn tweede plaats tijdens Q1. Dus ik zal maar niet te veel hopen. :(