Kluns van de race

Gestart door TheIceman, 07 september 2008 - 15:51:28

« vorige - volgende »

Wie is voor jullie de kluns van de race?

Raikkonen
9 (37.5%)
Piquet
6 (25%)
Nakajima
3 (12.5%)
Kovalainen
1 (4.2%)
Iemand anders, wie?
5 (20.8%)

Totaal aantal stemmen: 21

Poll gesloten: 12 september 2008 - 15:51:28

Wizard

Citaat van: ibileon op 07 september 2008 - 18:59:14
kluns van de race en van het hele seizoen FIA  >:(

Waarom? Omdat ze de regels toepassen?

Kluns van de race in mijn ogen is Kimi.

Alles of niets poging met nog 5 races voor de boeg vind ik onnodig en onproffesioneel. Buitendat, spin, toucher met Lewis en tenslotte er vanaf crashen?? Nee, ik had Kimi hoger ingeschat. Valt me enorm tegen.


Doefie

Onderschat het rijden in de regen niet, zeker niet met 750pk en bijna-slicks achter u rug :)

zeph

Ik las ergens dat na de eerste aanvaring Raikkonen's achterband leeg liep. Dat zou die spin kunnen verklaren.

Folkert

Ligt het aan mij of is mijn post verdwenen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: zeph op 08 september 2008 - 00:05:13
Ik las ergens dat na de eerste aanvaring Raikkonen's achterband leeg liep. Dat zou die spin kunnen verklaren.
Bron?
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

kweenie. Ik was aan het doorklikken en m'n browser staat zo ingesteld dat het bij afsluiten de historie wist. Ik zal es zoeken.


_Makke_

Citaat van: Wizard op 07 september 2008 - 22:32:39
Kluns van de race in mijn ogen is Kimi.

Alles of niets poging met nog 5 races voor de boeg vind ik onnodig en onproffesioneel.

In mijn ogen deed Raikkonen wat hij moest doen. Nog eens 2punten verliezen op Lewis en "maar" 2 punten inlopen op Massa is te weinig. We naderen het einde en ik begrijp zijn "alles of niets" tactiek wel. En zoals Doefie al aanhaalde, in die situatie spin je sneller dan je denkt. Het zit hem niet mee, hij raakt maar niet uit die neerwaartse spiraal. Massa klungelde in het begin (maar beperkte het tot "slechts" 2 races, al mag ik Silverstone ook niet vergeten). Kimi neemt die rol nu over.

Jasper

Citaat van: zeph op 08 september 2008 - 00:05:13
Ik las ergens dat na de eerste aanvaring Raikkonen's achterband leeg liep. Dat zou die spin kunnen verklaren.

Het was wel de achterband van Hamilton die geraakt werd, hoe kan Kimi's achterband dan leeglopen? ???

Folkert

Citaat van: Jasper op 08 september 2008 - 00:12:34
Citaat van: zeph op 08 september 2008 - 00:05:13
Ik las ergens dat na de eerste aanvaring Raikkonen's achterband leeg liep. Dat zou die spin kunnen verklaren.

Het was wel de achterband van Hamilton die geraakt werd, hoe kan Kimi's achterband dan leeglopen? ???
Volgens mij bedoelde hij het incident daar voor, in de busstop chicane.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Excuseer, ik was abuis.  :-[  Het was op een ander forum waar een van de gasten verkondigde dat op de TV-beelden duidelijk te zien was dat Raikkonen's band leegliep. Ik zal de beelden nog eens bekijken.

zeph

#40
Het is op het rechte stuk. Raikkonen krijgt een tik van Hamilton en slingert even. Maar erg duidelijk is het niet, de beelden die ik heb zijn lo-res. en Raikkonen zegt er zelf niets over, dus het zal wel niets zijn.

Folkert

Citaat van: zeph op 08 september 2008 - 00:15:50
Excuseer, ik was abuis.  :-[  Het was op een ander forum waar een van de gasten verkondigde dat op de TV-beelden duidelijk te zien was dat Raikkonen's band leegliep. Ik zal de beelden nog eens bekijken.

MMM, Kimi slingert wel erg, maar Hamilton tikte hem nbiet aan geloof ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Het is wel een fout van Kimi dat hij op dat punt naast de baan reed, maar dat die auto ineens weg brak kan je hem moeilijk aan rekenen.
Trotse vader van Rosalie(L)

zeph

Als het ergens fout gegaan is, dan is het tijdens het passeren van Rosberg/Nakajima. Helaas toonde de regie op dat moment beelden van Raikkonen's on-board camera, dus als er contact was dan staat dat helaas niet op de TV-beelden. Ik neem Raikkonen's commentaar dan ook voor lief, en ga er van uit dat hij in de hitte van de strijd een fout maakte en de controle over de auto verloor.


Wizard

Citaat van: Burorri op 08 september 2008 - 00:25:24
Het is wel een fout van Kimi dat hij op dat punt naast de baan reed, maar dat die auto ineens weg brak kan je hem moeilijk aan rekenen.

Wie wil je het dan aanrekenen? Het uitbreken van zijn auto is een gevolg van een stuurfout. Volgens mij heeft Kimi ook zelf toegegeven dat het zijn eigen fout was.