Kleine beurt

Gestart door Martin, 14 augustus 2008 - 12:07:56

« vorige - volgende »

Martin

Even, 45 minuten, bij de garage geweest voor een kleine beurt van mijn Getz.
Oliefilter € 5.83
Carterplugring € 0.68
Ruitenwisservloeistof € 2.00
3.30 ltr. olie € 41.25
Totaal € 49.76

En wat moet je afrekenen € 152.63
Of je komt eten. De beurt was € 70.00
BTW, milieu-heffing en klein materiaal completeren het eindbedrag.

Wat kost een kleine beurt bij BMW Bertje?

Ferrari 2010

Wat was nu je totaal Martin, 50, 70 of 150? Ik volg even niet meer :-\ 50 is een schappelijke prijs denk ik, 150 niet.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

En wat moet je afrekenen € 152.63

Het is een optelsom, ik kwam uit op € 152.63.
70 euri voor de beurt, 49.76 voor de olie enzo en dan nog BTW.
Maar voor de 3 jaar garantie en gratis pech-hulp moet je naar de merkdealer.
En ja, die is duurder dan de garage op de hoek van de straat.

Mijn broer was met zijn C5 iets duurder uit. 4 nieuwe banden. € 600.00.
Die kar gaat 200 km.+  Xtra duur rubber dus. Totaal net geen 1000 euro.
Maar het scheede slechts een paar duppies.


Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 16 augustus 2008 - 00:30:27
En wat moet je afrekenen € 152.63

Het is een optelsom, ik kwam uit op € 152.63.
70 euri voor de beurt, 49.76 voor de olie enzo en dan nog BTW.
Maar voor de 3 jaar garantie en gratis pech-hulp moet je naar de merkdealer.
En ja, die is duurder dan de garage op de hoek van de straat.

Mijn broer was met zijn C5 iets duurder uit. 4 nieuwe banden. € 600.00.
Die kar gaat 200 km.+  Xtra duur rubber dus. Totaal net geen 1000 euro.
Maar het scheede slechts een paar duppies.
70 voor werkuren een klein onderhoud is duur, heel duur. Zou een groot onderhoud mogen zijn voor dat geld.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Juan

Citaat van: Martin op 16 augustus 2008 - 00:30:27
Mijn broer was met zijn C5 iets duurder uit. 4 nieuwe banden. € 600.00.
Die kar gaat 200 km.+  Xtra duur rubber dus. Totaal net geen 1000 euro.
Maar het scheede slechts een paar duppies.
Die duurdere banden kies je natuurlijk zelf ;)
Juan

Martin

Citaat van: Juan op 17 augustus 2008 - 09:42:46
Citaat van: Martin op 16 augustus 2008 - 00:30:27
Mijn broer was met zijn C5 iets duurder uit. 4 nieuwe banden. € 600.00.
Die kar gaat 200 km.+  Xtra duur rubber dus. Totaal net geen 1000 euro.
Maar het scheede slechts een paar duppies.
Die duurdere banden kies je natuurlijk zelf ;)

Daar moet je wel voor kiezen als je met 220 over de Duitse snelweg rijdt.
Dan wil je geen bandjes van 50 euri onder je auto hebben.

Jasper

Maar dat ligt dan aan je rijgedrag en niet aan het merk van je wagen. ;)

Ferrari 2010

Deels, sommige wagens wreten banden en andere zijn er heel zuinig mee. En het ene bandenmerk gaat al wat langer mee dan het andere. Men broer rijdt met een peugeot 307, rijdt er sportief mee, goed door de bochten etc, veel van de banden vragend in ieder geval. De wegligging van de peugeot is perfect en zen banden geven hem in de bochten zéér veel grip, en toch gaan de banden lang mee. Het is niet enkel rijgedrag dat bepaalt of je banden snel op zijn. Dat je bij 220 iets bredere banden wilt is wel logisch, dat is wel rijgedrag (uiteraard), maar dat is niet het enige wat je uiteindelijke kostprijs aan banden bepaald. Sommige goedkope banden zijn zelfs veel beter dan dure merkbanden. Dat heb je overal bij. Alleen lastig dat banden zo moeilijk te vergelijken zijn, elk model reageert anders op een band. Het is niet eenvoudig om een band slecht te noemen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Jasper

Je hebt uiteraard gelijk, maar het ging mij om het punt "een Citroën-garage is duur want mijn broer betaalde 600 euro voor zijn banden". ;)

Ferrari 2010

Daar heb je gelijk in. Overigens kan je garages van een merk zelfs niet samen nemen. men vader betaalt bij zijn peugeot-garage bijna het dubbel van wat men broer bij de zijne betaald als het om een onderhoud gaat. Dus welk merk dan ook, het hangt ook sterk af van de garagist...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Martin

Een Michelin bandje (maat weet ik niet zeker, ik denk 225) is niet echt voordelig.

Ferrari 2010

Citaat van: Martin op 17 augustus 2008 - 15:21:52
Een Michelin bandje (maat weet ik niet zeker, ik denk 225) is niet echt voordelig.

225 is sowieso al niet mis, en michelin is een toch wel bekendere merknaam, kost doorgaans meer hé.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

Citaat van: Ferrari 2008 op 17 augustus 2008 - 14:31:09
Daar heb je gelijk in. Overigens kan je garages van een merk zelfs niet samen nemen. men vader betaalt bij zijn peugeot-garage bijna het dubbel van wat men broer bij de zijne betaald als het om een onderhoud gaat. Dus welk merk dan ook, het hangt ook sterk af van de garagist...

Als je vader het zelfde type rijdt is dat inderdaad vreemd. Ik weet dat Peugeot in Nederland en Duitsland pakketten heeft met een All-Inn prijs. BMW bijv. heeft dat ook. Diesel en benzine modellen hebben natuurlijk een andere prijs. Ook voor uitlaten, remmen enz. Je weet precies wat je moet betalen. Zo is mijn zusje voor een kleine beurt aan haar 107 139,- kwijt. Maar dan moet er niks verder gebeuren dan alleen olie, controle, ruitensproeier vulling enz. Trouwens de berekening van klein materiaal is gewoon netto winst. Te gek voor woorden dat dit bedrag altijd standaard op de rekening staat.
Some things are too important to be left in the past.

Ferrari 2010

Men vader rijdt niet met hetzelfde type (807 tov 307), maar men broer heeft zen wagen ook in die garage gekocht en de eerste jaren daar laten onderhoiuden. Toen hij verhuist is, heeft hij een dealer genomen vlak waar hij woont. Vandaar dat hij het prijsverschil exact weet. Standaardprijzen zijn het zeker niet, minstens 1 van de 2 garagisten wijkt (sterk) van de standaard af :)
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

janke

In Nederland en Duitsland zou zo'n dealer van de importeur een reprimande krijgen. Ze zijn nl. verplicht die pakketten aan te bieden. Banden is een heel ander verhaal. Dat is de grootste koehandel die er bestaat. Ik adviseer een ieder die nieuwe banden op z'n auto moet hebben om dat niet bij een autodealer te doen. Je bent geheid tot 20% meer kwijt. Bij bandenshops ben je véél goedkoper uit, merkband of niet. Voor je eventuele garantie van je auto maakt dat niets uit.
Some things are too important to be left in the past.